Aiheettomasta puukon kantamisesta päätyy vankilaan.
Poliisi valvoo aserikoslainsäädännön noudattamista – puukon hallussapito yleisellä paikalla voi johtaa vankeusrangaistukseen
Rikoslakia koskeva aserikosuudistus tuli voimaan vuodenvaihteessa.
Puukkojen kanto yleisellä paikalla
12
297
Vastaukset
- Anonyymi00001
puukkoja ei oo ennenkään saanut kantaa yleisellä paikalla lain mukaan,vaan jos sen hetkiset työtehtävät sitä vaatii.paljon on näkynyt kaikenalaisia taivaanrannan maalareita ja muita remppahemmoja kylillä,pankeissa,syömäpaikoissa joilla puukot ovat olleet mukana.jos mulla ois ollu valta ja vastuuvapaus niin hemmot ois puukottomia ja hampaatto,mia
- Anonyymi00002
Nyt sulla on valtuudet suorittaa kansalaispidätys, kun laki on sun takana.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nyt sulla on valtuudet suorittaa kansalaispidätys, kun laki on sun takana.
Ehkä en lähtis testaamaan jokamiehen oikeuksia tämän aiheen suhteen, jos sua pelottaa jonkun puukko, niin kehottaisin vaikka kilauttamaan poliisille.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ehkä en lähtis testaamaan jokamiehen oikeuksia tämän aiheen suhteen, jos sua pelottaa jonkun puukko, niin kehottaisin vaikka kilauttamaan poliisille.
mua ei puukot pelota vaan ajattelen asiaa muiden ihmisten kannalta eli jos niitä useimpia pelottaa,mua se lähinnä ärsyttää mutta ei siis pelota .vaarallisia on toki niinku mäkin !
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
mua ei puukot pelota vaan ajattelen asiaa muiden ihmisten kannalta eli jos niitä useimpia pelottaa,mua se lähinnä ärsyttää mutta ei siis pelota .vaarallisia on toki niinku mäkin !
Onko etnisillä kansanryhmittymillä erioikeudet kantaa puukkoja ja laittomia asseita yleisillä paikoilla?
- Anonyymi00003
Kaveri kantaa ukko-pekkaa housun liiringissä.
- Anonyymi00006
uskaltaako ilmankaan liikkua nykyisin ?
- Anonyymi00007
Huonost paikkaa, hyvä apu!
- Anonyymi00012
Taas lähtee eräs käräjille kannettuaan puukkoa.
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/9385963- Anonyymi00013
Linnaa tulee aivan varmasti.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Linnaa tulee aivan varmasti.
sakkoja tahi ehtoollista
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701093
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464