Meitä on kehoitettu ajattelemaan toisen ihmisen parasta eikä omaa. Raamattu antaa tässä meille ohjeet. Pian alkaa suuret tapahtumat joista maailma ei enää toivu. Alkaa suursodat jotka liittyvät Raamatussa kerrottuun Jumalan vihanaikaan. Tehkää parannus ihmiset. Kyse on ikuisen sielunne kohtalosta ja siitä missä ajan vietätte.
Pois kateus, juoruilun synti, kieroilu, itsekkyys ja valehtelu sekä muut synnit. Parannus on tehtävä ja tultava synnintunto. Jeesus on maksanut synneistämme mutta meidän pitää tehdä parannus. Emme voi elää synnissä.
Pian uudestisyntyneet katoaa maailmasta. He menevät rauhaan Jeesuksen luokse. Tämä tapahtuma on edessä pian ja se mullistaa maailmassa kaiken.
Ajattele toisen parasta, älä omaasi
19
166
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi häiritsette neitosten rauhaa, miksi kuljette hämyssä yön?!
- Anonyymi00011
Hakutulos
ajattele:vt-ut:x
1. 2.Moos. 14:3 Ja farao on ajatteleva, että israelilaiset ovat eksyneet maassa ja että erämaa on saartanut heidät.
2. 2.Moos. 33:5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille: Te olette niskurikansa. Jos minä silmänräpäyksenkään vaeltaisin sinun keskelläsi, minä hukuttaisin sinut. Riisu nyt koristuksesi yltäsi, niin minä ajattelen, mitä sinulle tekisin."
3. 3.Moos. 5:4 tahi jos joku, ajattelemattomasti puhuen huulillansa, tietämättään vannoo tekevänsä jotakin, pahaa tai hyvää - vannoipa mitä hyvänsä, mitä ihminen saattaa ajattelemattomasti vannoa - mutta sitten huomaa sen ja joutuu johonkin sellaiseen vikapääksi,
4. 4.Moos. 22:32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle: "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
5. 4.Moos. 30:7 Ja jos hän joutuu miehelle ja hänellä on täytettävänä lupauksia tai ajattelemattomasti lausuttu sana, jolla hän on kieltäytynyt jostakin,
6. 4.Moos. 30:9 Mutta jos hänen miehensä sinä päivänä, jona hän sen kuulee, kieltää häntä, niin hän purkaa hänen lupauksensa, jonka täyttämiseen hän on sitoutunut, ja sen ajattelemattomasti lausutun sanan, jolla hän on kieltäytynyt jostakin, ja Herra antaa hänelle anteeksi.
7. 5.Moos. 7:17 Vaikka ajatteletkin sydämessäsi: Nämä kansat ovat minua suuremmat, kuinka minä voisin ne karkoittaa?
8. 5.Moos. 8:17 Älä ajattele sydämessäsi: Oma voimani ja oman käteni väkevyys on hankkinut minulle tämän rikkauden,
9. 5.Moos. 9:4 Kun Herra, sinun Jumalasi, työntää heidät sinun tieltäsi, niin älä ajattele sydämessäsi näin: Minun vanhurskauteni tähden Herra on tuonut minut ottamaan tämän maan omakseni. Sillä näiden kansojen jumalattomuuden tähden Herra karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
10. 5.Moos. 12:20 Kun Herra, sinun Jumalasi, on laajentanut sinun alueesi, niinkuin hän on sinulle luvannut, ja sinä ajattelet: Minä tahdon syödä lihaa - koska haluat syödä lihaa - niin syö lihaa mielinmäärin.
11. 5.Moos. 17:14 Kun tulet siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, ja otat sen omaksesi ja asetut siihen ja ajattelet: Minä asetan itselleni kuninkaan, niinkuin on kaikilla kansoilla, jotka minun ympärilläni asuvat,
12. 5.Moos. 18:21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta? niin huomaa:
13. 5.Moos. 32:7 Muistele muinaisia päiviä, ajattele menneiden sukupolvien vuosia. Kysy isältäsi, niin hän sen sinulle ilmoittaa, vanhimmiltasi, niin he sen sinulle sanovat. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hakutulos
ajattele:vt-ut:x
1. 2.Moos. 14:3 Ja farao on ajatteleva, että israelilaiset ovat eksyneet maassa ja että erämaa on saartanut heidät.
2. 2.Moos. 33:5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille: Te olette niskurikansa. Jos minä silmänräpäyksenkään vaeltaisin sinun keskelläsi, minä hukuttaisin sinut. Riisu nyt koristuksesi yltäsi, niin minä ajattelen, mitä sinulle tekisin."
3. 3.Moos. 5:4 tahi jos joku, ajattelemattomasti puhuen huulillansa, tietämättään vannoo tekevänsä jotakin, pahaa tai hyvää - vannoipa mitä hyvänsä, mitä ihminen saattaa ajattelemattomasti vannoa - mutta sitten huomaa sen ja joutuu johonkin sellaiseen vikapääksi,
4. 4.Moos. 22:32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle: "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
5. 4.Moos. 30:7 Ja jos hän joutuu miehelle ja hänellä on täytettävänä lupauksia tai ajattelemattomasti lausuttu sana, jolla hän on kieltäytynyt jostakin,
6. 4.Moos. 30:9 Mutta jos hänen miehensä sinä päivänä, jona hän sen kuulee, kieltää häntä, niin hän purkaa hänen lupauksensa, jonka täyttämiseen hän on sitoutunut, ja sen ajattelemattomasti lausutun sanan, jolla hän on kieltäytynyt jostakin, ja Herra antaa hänelle anteeksi.
7. 5.Moos. 7:17 Vaikka ajatteletkin sydämessäsi: Nämä kansat ovat minua suuremmat, kuinka minä voisin ne karkoittaa?
8. 5.Moos. 8:17 Älä ajattele sydämessäsi: Oma voimani ja oman käteni väkevyys on hankkinut minulle tämän rikkauden,
9. 5.Moos. 9:4 Kun Herra, sinun Jumalasi, työntää heidät sinun tieltäsi, niin älä ajattele sydämessäsi näin: Minun vanhurskauteni tähden Herra on tuonut minut ottamaan tämän maan omakseni. Sillä näiden kansojen jumalattomuuden tähden Herra karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
10. 5.Moos. 12:20 Kun Herra, sinun Jumalasi, on laajentanut sinun alueesi, niinkuin hän on sinulle luvannut, ja sinä ajattelet: Minä tahdon syödä lihaa - koska haluat syödä lihaa - niin syö lihaa mielinmäärin.
11. 5.Moos. 17:14 Kun tulet siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, ja otat sen omaksesi ja asetut siihen ja ajattelet: Minä asetan itselleni kuninkaan, niinkuin on kaikilla kansoilla, jotka minun ympärilläni asuvat,
12. 5.Moos. 18:21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta? niin huomaa:
13. 5.Moos. 32:7 Muistele muinaisia päiviä, ajattele menneiden sukupolvien vuosia. Kysy isältäsi, niin hän sen sinulle ilmoittaa, vanhimmiltasi, niin he sen sinulle sanovat.Hakutulos
ajattele:ut:x
1. Matt. 9:4 Mutta Jeesus ymmärsi heidän ajatuksensa ja sanoi: "Miksi te ajattelette pahaa sydämessänne?
2. Matt. 16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
3. Mark. 2:8 Ja heti Jeesus tunsi hengessänsä, että he mielessään niin ajattelivat, ja sanoi heille: "Miksi ajattelette sellaista sydämessänne?
4. Mark. 8:33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
5. Luuk. 5:21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"
6. Luuk. 5:22 Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne?
7. Luuk. 7:49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
8. Joh. 11:50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu".
9. Ap.t. 4:25 Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
10. 2.Kor. 10:2 ja pyydän, ettei minun, kun tulen teidän tykönne, tarvitsisi käyttää sitä rohkeutta, millä aion luottavaisesti uskaltaa käydä eräiden kimppuun, jotka ajattelevat meistä, aivan kuin vaeltaisimme lihan mukaan.
11. Gal. 5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
12. Fil. 1:7 Ja oikein onkin, että minä näin ajattelen teitä kaikkia, koska te olette minun sydämessäni, te, jotka sekä ollessani kahleissa että evankeliumia puolustaessani ja vahvistaessani olette kaikki minun kanssani armosta osalliset.
12 osumaa 12 jakeessa ajattele:ut:x
Linkki tähän hakuun:
- Anonyymi00002
Minä ajattelin ääneen naapurin rouvan parasta, mutta hän sanoi että ei käy.
- Anonyymi00005
Jos kuljet jäällä ja jää pettää altasi ja putoat avantoon? Jos pääset ylös avannosta ja muistat, että sinulla on kaksi ihokasta? Toinen on päälläsi märkänä ja toinen hyvässä repussasi, joka ei ole kastunut, kun on vesitiivis reppu? Jos paikalle tulisi joku joka on jo hetkeä aiemmin edempänä pudonnut jäihin ja kastunut ja hänellä ei ole kuin se märkä ihokas päällänsä? Antaisitko hänelle kuivan ihokkaasi, vai laittaisitko itsellesi sen päälle? Mitä tekisi toisi uskovainen tuossa tilanteessa?
- Anonyymi00008
Antaisin kuivan toiselle. Määräisin hänet ottamaan sen. En haluaisi elää ajatellen että toinen mahdollisesti menehtyi koska en antanut ihokasta.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Antaisin kuivan toiselle. Määräisin hänet ottamaan sen. En haluaisi elää ajatellen että toinen mahdollisesti menehtyi koska en antanut ihokasta.
Sitetnmpä jäätyisit itse jäälle ja olisit kuin Lootin vaimo, ihan patsaana.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sitetnmpä jäätyisit itse jäälle ja olisit kuin Lootin vaimo, ihan patsaana.
Jos on kaksi ihmistä joista todennäköisesti toinen tulee jäätymään koska kuivia ihokkaita on vain yksi, niin miksi minä en voisi olla se jäätyvä? Antaahan vanhemmatkin henkensä mielellään lapsiensa puolesta jos tiukka paikka tulee. Titanicissa varmasti moni jättäytyi sivuun pelastusveneistä auttaakseen heikompiaan turvaan. Joissain ammateissa laitetaan oma henki isoon riskiin muiden vuoksi. Pelastajat esimerkiksi.
- Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jos on kaksi ihmistä joista todennäköisesti toinen tulee jäätymään koska kuivia ihokkaita on vain yksi, niin miksi minä en voisi olla se jäätyvä? Antaahan vanhemmatkin henkensä mielellään lapsiensa puolesta jos tiukka paikka tulee. Titanicissa varmasti moni jättäytyi sivuun pelastusveneistä auttaakseen heikompiaan turvaan. Joissain ammateissa laitetaan oma henki isoon riskiin muiden vuoksi. Pelastajat esimerkiksi.
Autolautta Estonia kun upposi, niin kapteeni Arvo Piht jäi eloon? Kapteeni Arvo Andersson menehtyi. Piht kävi sairaalassa ja katosi sen jälkeen, eli on vieläkin jossain elossa ja piileskelemässä. Ei tiedetä missä maassa ja millä nimellä? Mutta se on pötyä, että olisi mennyt laivan mukana merenpohjaan, se ei pidä paikkaansa. Varmaan mukavaa elää satojen ihmisten henki omallatunnolla.
- Anonyymi00006
Kyllä omaa parasta pitää myös ajatella. Niinhän lentokoneessa sanotaan laita eka itellesi happinaamari ja auta sitten toisia. Jos on ite kanttuvei ei voi ajatella enää muuden parasta eikä kenenkään pidä olla lapanen.
Eikä se ole toisten parasta jos häipyy ite taivaisiin ja jättää toiset kärsimään. Se on omaa parasta- Anonyymi00007
Tuo on järkeenkäypää koska et voi auttaa kaveria jos pyörryt hapenpuutteeseen. laittahaan palomiehetkin varusteet päälleen ennen kuin menevät pelastamaan talosta ihmisen. Siksi vertaus ei ollut täysin relevantti.
Ihmisellä on myös vapaa tahto ja kukaan ei voi pakottaa toista ihmistä ottamaan vastaan pelastajaansa eli Jeesusta. Jos ihminen ei tätä halua, ei kukaan toinen ihminen voi häntä siihen painostaa. Mutta se että osa ihmisistä tempauksessa katoaa, voi toimia herätyksenä monille ja se voi siten auttaa pelastumisessa. - Anonyymi00014
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tuo on järkeenkäypää koska et voi auttaa kaveria jos pyörryt hapenpuutteeseen. laittahaan palomiehetkin varusteet päälleen ennen kuin menevät pelastamaan talosta ihmisen. Siksi vertaus ei ollut täysin relevantti.
Ihmisellä on myös vapaa tahto ja kukaan ei voi pakottaa toista ihmistä ottamaan vastaan pelastajaansa eli Jeesusta. Jos ihminen ei tätä halua, ei kukaan toinen ihminen voi häntä siihen painostaa. Mutta se että osa ihmisistä tempauksessa katoaa, voi toimia herätyksenä monille ja se voi siten auttaa pelastumisessa.Mitäs jos lentokoneen lentäjät tempaistaan kesken lennon? Ohjaako Jeesus koneen alas vai rysähtääkö se tonttiin? 🤔
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mitäs jos lentokoneen lentäjät tempaistaan kesken lennon? Ohjaako Jeesus koneen alas vai rysähtääkö se tonttiin? 🤔
Kyllä se sitten taitaa vaan pudota.
- Anonyymi00009
Mitä Jeesus opetti? Lieksan lehden valpas toimittaja tutustui!
https://imgur.com/a/BjmGRXv- Anonyymi00018
Jösseä vitutti uhkapeliluolassa kun hävisi viimeisekin ihokkaan! Opetti sitten myöhemmin kokemuksen kautta saamaansa oppia ettei kaikkea kannata tuhlata, vaan asettaa itselleen raja sekä tunnustaa olevansa peliongelmainen ja hakeutua hoitoon.
- Anonyymi00020
Jesse muutti veden viiniksi (teki kiljua) ja meni pelaamaan pokkaa temppeliin. Kun hävisi kaikki rahansa, alkoi humalassa riehua ja veteli pelikavereita turpaan ja kaatoi pöydät. Sitten Jesse meni temppelin portaille ja muutti viinin vedeksi, juuri ennen kuin rooman poliisit tulivat ja veivät hänet golgatalle putkaan.
Siinä oli totuus, joka on raamatussa väritetty perin omituiseen muotoon...
- Anonyymi00015
Vetelen aina paljaalla ja omaa etuani. Muiden ongelmat ei kiinnosta. Aina paljaalla.
- Anonyymi00017
Vetelin Moosesta paljaalla. Läski Moosesta.
- Anonyymi00021UUSI
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
Hej 😘 Mukava kokous aikuisille 👉 https://ja.cat/finngirl#/?/?/fi66eoz5zvm
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?722699Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,252458Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville402127Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.131986Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?
Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -1081482- 1671343
- 511011
Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?
Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa28954IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...
71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih16768Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois99761