1.2.2026: Alle 25-vuotiaan toimeentulotukea ja työttömyystukea saavan pitää jatkossa hakea ensisijaisesti opiskelemaan, jos hän ei ole suorittanut ammatillista tutkintoa peruskoulun tai lukion jälkeen.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Eli siis hallitus toteuttaa Marinin hallituksen oppivelvollisuuden pidentämisen, jota persut ja kokoomuskin haukkuivat kurkkutorvet suorana? Nytkö se ei olekaan enää kallista ja tarpeetonta?
Oikeisto ei koskaan tee mitään muuta kuin valehtelee äänestäjilleen. - Anonyymi00002
🤔🤔🤔 Sinulle tuo ikä näköjään lisää lapsellisuutta.
- Anonyymi00003
Miten teille mamujen katujengeissä tuo uudistus vaikuttaa. Peukutatteko uudistukselle?
- Anonyymi00004
Kyllä kai yhteishaussa opiskelupaikat täytetään ensin suomalaisilla hakijoilla ja jos paikkoja jää joihinkin ei suomalaisten haluamille aloille, niin niihin sijoitetaan ukrainalaiset ja muun kansallisuuden omaavat.
Opiskelupaikka pitää olla jokaiselle suomalaiselle juuri sille alalle joka kiinnostaa, suomalaiset ensin. Kai sitä monet hakevat johonkin opiskelupaikkaan peruskoulun tai lukion jälkeen. Eri asia on, jos on vaikka peruskoulun tai lukion jälkeen ollut kesätöissä ja sattumoisin työllistynyt alalle pitemmäksi aikaa (vaikka joku kauppa), mutta silloinkin työnantaja saattaa kouluttaa tai kurssittaa. Minusta ihmisellä olisi hyvä olla edes yksi ammatti opiskeltu, vaikka kyllä työnkin kautta oppiminen on ihan hyvä (jos siis töihin pääsee, sillä sillehän ei voi mitään, jos töihin ei pääse, vaikka olisi hakenut oli opiskeltu tai ei).
- Anonyymi00005
"Minusta ihmisellä olisi hyvä olla edes yksi ammatti opiskeltu"
Melko turha opiskella muuta ammattia kuin lääkäriksi. Suomessa vaan koulutuspaikkoja ei ole riittävästi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2072187Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591439Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271081- 71927
- 58918
- 52869
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72841- 93787
Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta118728Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200707