Jo ennen kuin Jumala alkoi luoda ainetta, Hänessä ilmeni Hänen suurin ominaisuutensa Rakkaus joka vaikutti kaiken luomiseen. Hän Loi siis kaiken Rakkaudesta ja Hän käytti ensimmäistä kertaa pyhää henkeä eli Hänen luomisvoimaansa tuolloin. Me emme ehkä koskaan tule ymmärtämään täysin tuota Jumalan Rakkautta Hänen Luotujaan kohtaan, mutta me voimme heijastaa tuota Rakkautta rakastamalla Jumalaa ja läheisiämme.
1 Mooseksen kirja 1:27
”Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi hän loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.” Eli tuossakaan kohtaa Jumala ei antanut ihmisen luomisesta kunniaa kenellekään muulle.
Jeesus ei koskaan sanonut että hän olisi Jehova tai että hän olisi kaiken Luoja, eikä hän ole Jehova eikä kaiken Luoja eikä Sanan kauttakaan ole luotu sen enempää materiaa kuin persooniakaan. Jeesus sanoi. Isä, kirkasta nimesi!” Silloin taivaasta kuului ääni: ”Minä olen sen kirkastanut ja vastedeskin kirkastan.” Jo se että Jumala alkoi luoda ainetta eli materiaa 6 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen Sanan sikiämistä Jumalan voimasta pyhästä hengestä, osoittaa, ettei aineen luominen alkanut Sanan kautta. Sana ja 4 vuorokautta pituista ajanjaksoa myöhemmin Pyhä Henki, sikisivät kummatkin suoraan Jumalan voimasta pyhästä hengestä ja siten heistä tuli jumalia pienellä jiillä. Heillä ei siten ollut kykyjä luoda sen enempää materiaa kuin persooniakaan. Jeesus ei koskaan ottanut kunniaa teoistaan eikä opeistaan itselleen vaan hän sanoi mm. ”Minä en etsi omaa kunniaani” ja myös ”Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt”. Jeesus pyrki aina opettamaan niin että hän antoi kaikesta kunnian yksin Jumalalle. Israelilaiset ja Jumalan kansa ehkä voivat päästä luvattuun maahan, mutta eivät taivasten valtakuntaan, jos he antavat eksyttää itseänsä, eivätkä tee parannusta, kuten Raamattukin opettaa että ”ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan”. Jos Israelilaiset ja Jumalan kansa antavat kunnian kaiken Luomisesta ja Jumalan nimestä jollekin muulle kuin Jumalalle, vaikka Sanalle, he eksyvät, eivätkä he etsi enää Jumalan kunniaa. Jeesus sanoi: "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan." Myös Pyhä Henki sanoo että hän on tullut Jumalan nimessä, ei omassaan. Jumala on Kaiken Luoja, Sana on Vapahtaja ja Pyhä Henki on Pyhittäjä ja Puolustaja. Se tieto ja oppi, mitä toinen Puolustaja opettaa, ei ole hänestä itsestään, eikä hän etsi omaa kunniaansa eikä hän pyri korottamaan itseään vaan Jumalaa ja Sanaa, ja se kaikki tieto ja oppi on Jumalan antamaa.
toinen todistus todistuskokouksessa
Anonyymi-ap
2
58
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jumala ei luonut yhtään mitään, mielikuvitusolento.
- Anonyymi00002
Älä luule että sinut palautetaan synnistä onneen. Jumalattomuus ei ole koskaan ollut onnea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1232644- 2302080
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1851857- 501767
Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.1391487Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva211485Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä581356- 1221158
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo291952Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli65835