Paavali oli valheen apostoli

Anonyymi-ap

Kristinuskon keskeisimmät opetukset perustuvat Paavalin kirjoitukseen ja jos niitä järki päässä lukee, huomaa mistä on kysymys. Paavali oli valheen ja omien ajatustensa apostoli, joka teeskenteli uskovaista. Todellisuudessa hän ei nyrkkeillessään huitonut ilmaan vaan oli vastuussa erään perheen surmasta, koska he eivät suostuneet lahjoittamaan koko omaisuuttaan apostolien käyttöön - eli niinsanotusti ”Herran työhön”. Jokainen ajatteleva ihminen ei voi olla huomaamatta Paavalin pahuutta.

18

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Olet todella pahasti kadottanut todellisuuden tajusi ja elät omassa itsesi rakentamassa valhe "todellisuudessasi".

Mikä harhaoppi saa sinut noin pahasti vääristelemään Jumalan sanaa ?

• Anonyymi00004
        UUSI

Mikä saa sinut uskomaan, että kristinuskon 1900-luvulla syntynyt suuntaus olisi jotenkin erilainen tai jopa parempi kuin esimerkiksi juutalaisuus?

• Anonyymi00002
      UUSI

Luukas, yksi neljältä evankeliumien kirjoittajista matkusti Paavalin mukana lähetysmatkoilla. Lisäksi Luukas on kirjoittanut Apostolien teot. Jos Paavali olisi ollut väärän evankeliumin julistaja, niin samalla myös Luukas joutuu outoon valoon, sillä Luukas kirjoitti Paavalista myöteisesti ja piti Paavalia aidon, Jumalan evankeliumin julistaja.

• Anonyymi00003
        UUSI

Niin ja samoin Pietari olisi myös valehtelija !

2. Piet. 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

• Anonyymi00005
      UUSI

Timoteus on kanssa valehdellut kun monet Paavalin kirjeissä yhdessä lähettävät terveisiä seurakunnille.

Siten voidaan sanoa että siten lähes kaikki uuden liiton lähetteliäät ovat olleet valehtelijoita. Paitsi ne, jotka juutalaiset tappoivat sapattirikkomuksista. He eivät ennättäneet kovin paljon valehdella.

Ja kuka muu heidät olisi opettanut valehtelemaan kuin Jeesus.

Ja kuka toi opin Jeesukselle?

Joten asetumme Jumalan eteen väitteinemme ja se sitten onkin kova paikka.

• Anonyymi00006
        UUSI

Paavali saattoi lisätä siihen muiden nimiä uskottavuuden saamiseksi. Se oli siihen aikaan yleistä.

Paavalilla oli vain Korintossa seuraajia, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00008
        UUSI

Ei pidä liioitella. Jeesus pysyi totuudessa. Mutta esim. Pietariin meni Saatana. Ja varmaan moneen muuhunkin.

Mark. 8:33

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Paavali saattoi lisätä siihen muiden nimiä uskottavuuden saamiseksi. Se oli siihen aikaan yleistä.

Paavalilla oli vain Korintossa seuraajia, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Luukas kirjoitti Damaskon tien tapahtumista. ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Paavali oli opiskellut lakia Gamalielin jalkojen juuressa janäin ollen Paavali tunsi kirjoitukset ja kertomukset Jumalan ilmestymisistä.
        Jeesus puhui Paavalille hebreankiellellä. Vanhan liiton kirjoituksissa Jumalasta käytetään ilmaisua Herra: Yehovah. Siis "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        Hän sanoi: "Kuka olet, herra (Yehovah)?" Hän (Yehovah) vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Paavali taatusti tiesi, ettei hänelle ilmestynyt ihminen tai jonkinlainen aave, vaan itse Herra, Minä olen, joka minä olen, Jumala, joka oli ilmestynyt jo Mooseksella palavassa pensaassa.
        Ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'.. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        Itse Herra Jeesus ilmoitti, Pavalille miten ihminen tulee uskoon ja pelastuu: "saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi".

• Anonyymi00007
      UUSI

Paavali tekeytyi Korintossa sekä apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.
      Pelasi kaksillä korteilla.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi00009
      UUSI

Paavaliin meni Saatanan enkeli, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.

• Anonyymi00010
        UUSI

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Toinen Sauli riehui hurmoksissa kotonaan ja toinen puhui hurmoskielillä Korintossa.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi00012
      UUSI

Kun noin uskoo, kannattaa ryhtyä hyväksi ateistiksi.

Joskin viisas sellainen ei käytä elämäänsä Raamatun sanan herjaamiseen, vaan tekee jotain hyödyllistä tai toteuttaa muita himoja kuin Raamatun sanan väheksyntä.

• Anonyymi00013
      UUSI

Rauhaa!

Philippus oli ensimmäinen apostoli joka lähti KYLVÄMÄÄN pakanoiden keskuuteen. Samariassa, Etiopiassa ja Gazassa.

Paavali kohtasi Jeesuksena pitämänsä olennon Damaskoksen tiellä. Ja Jeesus lähetti Paavalin KORJAAMAAN satoa pakanoiden keskuudesta.

Paavalin kirjeisiin pakana kristityille en ole juurikaan tutustunut, mutta ne näyttää olevan seurakuntien jo olemassa olevien paimennusta ja mustasukkaista varjelemista juutalaisilta. Juutalaiset ja gnostilaiset olivat niitä jotka kylvivät. Mutta Paavali organisoi, paimensi ja korjasi satoa seurakunnilta.

Mielestäni hän toimi aivan hyvin omassa roolissaan.

• Anonyymi00014
        UUSI

Paavalin julistama evankeliumi:
        Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        Paavalin todistuksen mukaan evankeliumin Sana pelastaa: ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Jos et näet kopioidussa Sanan kohdassa kastekaavaa, et kummeja, et päälaen kastelua tai kastetta, et kirkon viranhaltijaa et minkään moista vesikastetta ja kastelua, niin Sana todistaa sinusta ja kirkon opista näin: ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

• Anonyymi00015
        UUSI

"Paavalin kirjeisiin pakana kristityille en ole juurikaan tutustunut" huh, huuh!

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Paavalin julistama evankeliumi:
        Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        Paavalin todistuksen mukaan evankeliumin Sana pelastaa: ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Jos et näet kopioidussa Sanan kohdassa kastekaavaa, et kummeja, et päälaen kastelua tai kastetta, et kirkon viranhaltijaa et minkään moista vesikastetta ja kastelua, niin Sana todistaa sinusta ja kirkon opista näin: ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

Rauhaa!

Acts of Andrew muistaakseni kertoo Andreaksen kumppaneineen olleen ensimmäinen apostoli joka kylvi Kreikassa päin. Paavali opetti mm. Ehtoollisen asetus sanat ja pakanoille sopivan muodon evankeliumista. Hän oli myös se joka toi evankeliumiin lisänä SOVITUKSEN JA SOVUN LIITON.

Voidaanko Paavalin pitämää sovellusta evankeliumista pitää kylvämisenä on makuasia. Hän sovitti evankeliumin pakanoille sopivaan muotoon. Ja hän toimi Pyhän Hengen lähettämänä seurakuntiin.

1. Lähetys käsky. Opeta Jeesusta. Ja Jeesus on kanssasi. Kasta myös. Johannes.
        2. Toinen Puolustaja. Opeta täydellisesti se mikä Jeesukselta jäi kesken. Paavali.

Työ tehdään joko Herran kanssa tai sitten Pyhän Hengen kanssa.

Paavali sanoi että häntä ei oltu lähetetty kastamaan.

• Anonyymi00017
      UUSI

Raamattu on Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitustarinoiden kokoelma.

• Anonyymi00019
        UUSI

Samaa harhaoppia kuin että Paavali on valehtelija.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      268
      24480
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      46
      2154
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      196
      1555
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      138
      1437
    5. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      28
      1219
    6. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      978
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      922
    8. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      84
      811
    9. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      82
      776
    10. Voitko väittää

Ettet flirttaillut tai ainakin yrittänyt osoittaa kiinnostusta?
      Ikävä
      75
      698
    Aihe