Suomi24 Luterilaisuus -palstalla on vuosien saatossa noussut esiin useita vakiohahmoja ja nimimerkkejä, mutta "parhauden" määrittely on subjektiivista:
Aktiivisuus: Tietyt nimimerkit pitävät keskustelua yllä päivittäin, mutta heidän tyylinsä saattaa jakaa mielipiteitä.
Asiantuntemus: Joillakin kirjoittajilla on selkeästi vahva teologinen tausta, ja he perustelevat näkemyksensä Raamatulla ja tunnustuskirjoilla.
Vaikuttavuus: Palstalla käydään usein kovaakin debattia kirkon suunnasta ja luterilaisesta identiteetistä, jolloin parhaana saatetaan pitää sitä, joka osaa argumentoida kirkkaimmin omasta viiteryhmästään käsin.
Tämän palstan paras kirjoittaja?
32
210
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Mummomuori on paras. Kiihkoton, asiallinen ja tasapuolinen.
- Anonyymi00004UUSI
Mummomuori ei kirjoita itse kuin vittuilut uskoville, kaikki muu on copypastea.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mummomuori ei kirjoita itse kuin vittuilut uskoville, kaikki muu on copypastea.
Ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi00022UUSI
Mummomuori on kyllä asiallinen mutta ei tasapuolinen. Selvästi huomaa hänen asenteellisuutensa perinteisesti kristinuskoon suhtautuvia vastaan.
- Anonyymi00002UUSI
Minun mielestä kaikkein paras kirjoittaja on nimimerkki aito_lainen. Hän kirjoittaa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti, on vähän kapinallinen ja se ärsyttää joitain tiukkapipoisia liberaaleja.
- Anonyymi00005UUSI
Sama.
- Anonyymi00006UUSI
Minustakin hän on ehdottomasti paras. Hänen sanoistaan kuultaa ihanan kauniisti ja miehekkään rehellisesti, miten hän noudattaa tinkimättömästi Raamatun Kirjoituksia kaikessa elämässään.
Hänen kaltaisiaan vilpittömiä kirjoittajia palstalla todella tarvitaan. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minustakin hän on ehdottomasti paras. Hänen sanoistaan kuultaa ihanan kauniisti ja miehekkään rehellisesti, miten hän noudattaa tinkimättömästi Raamatun Kirjoituksia kaikessa elämässään.
Hänen kaltaisiaan vilpittömiä kirjoittajia palstalla todella tarvitaan.Sama
- Anonyymi00009UUSI
Aitolaisen ei juuri kirjoita. Suurin osa on copypastea got questions sivustolta.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sama
Et sitten tajunnut että kyseinen "kehu" oli ironista vit.tuilua....
- Anonyymi00028UUSI
Onko hän samanlainen hullu kuin sinä?
- Anonyymi00003UUSI
Paavalin herjaaja pistää parastaan.
Siinä on raamatullinen näkemys kohdilleen ja sana tietää paikkansa.
Unohtamatta sotakiihkoilijoita. Joilla tosin perustelut ontuu kun kaikki johtuu vasemmistolaisuudesta.- Anonyymi00018UUSI
Tämä 'raamatunlinen näkemys' ontuu nyt tosi pahasti katolisuuden ja luterilaisuuden välillä - olen liki shokissa tajuttuani tämän.
- Anonyymi00010UUSI
Rekatuista: inti ja mummomuori2.
Jotka eivät ole rekattuja, mutta allekirjoittavat kirjoituksensa: -a-teisti ja k_v. - Anonyymi00011UUSI
aatunen 2
- Anonyymi00012UUSI
Kun annamme yhden äänen jokaiselle https://pastebin.com/raw/1sf4cJag
niin voittajaksi selviytyy heimo vesan vihikoiran omistaja eli aito räyhis alias uskopisteväinen!- Anonyymi00014UUSI
MrMorden siinä jälleen suoraan Niuvasta käsin.
- Anonyymi00015UUSI
On vain yksi kristinusko ja luterilaisuus - se mikä vastaa yksi yhteen Raamatun tekstiä.
Olin täysin hämmästynyt Tuomas Akvinolaisen wikipedialinkistä, mihin katolisuus perustuu - eihän sillä ole edes alkeellisella tasolla mitään tekemistä sen kanssa, että mitä Raamatussa lukee.
Olen aina luullut, että kristinusko perustuu Raamattuun, mutta ehkä olen ollut väärässä.- Anonyymi00016UUSI
Sen tiedän aukottomasti miten luterilaisuus perustuu Raamattuun, mutta oliko Luther väärässä?!
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sen tiedän aukottomasti miten luterilaisuus perustuu Raamattuun, mutta oliko Luther väärässä?!
Ja jos Luther oli väärässä kristinuskon suhteen, olen myös minä ollut väärässä laitettuani sanomani todosteeksi ne sadat ja tuhannet jakeet Raamatun tekstiin.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ja jos Luther oli väärässä kristinuskon suhteen, olen myös minä ollut väärässä laitettuani sanomani todosteeksi ne sadat ja tuhannet jakeet Raamatun tekstiin.
Katolisuutta ei pysty perustelemaan Raamatun tekstein, mutta lukematon määrä luterilaisia pappeja on kääntynyt katolisuuteen - olisiko myös Seppo A. Teinonen yksi heistä?!
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Katolisuutta ei pysty perustelemaan Raamatun tekstein, mutta lukematon määrä luterilaisia pappeja on kääntynyt katolisuuteen - olisiko myös Seppo A. Teinonen yksi heistä?!
Seppo A. Teinonen kirjoitti lukemattomia teoksia katolisesta mystiikasta, hänellä on ollut Helgingin yliopiston teologisen tiedekunnan profesuuri. Kuka on ollut oikeassa ja kuka väärässä?! Onko perusta Raamatussa vai ei?!
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Seppo A. Teinonen kirjoitti lukemattomia teoksia katolisesta mystiikasta, hänellä on ollut Helgingin yliopiston teologisen tiedekunnan profesuuri. Kuka on ollut oikeassa ja kuka väärässä?! Onko perusta Raamatussa vai ei?!
On totta, että luterilaisuus ja katolisuus ovat liki toistensa vastakohtia, ja kuten hyvin tiedämme, niin kauan kuin Luther eli, hän päästeli suolikaasunsakin Vatikaanin suuntaan.
- Anonyymi00023UUSI
Mitä hullumpia asioita ihminen kannattaa, sitä parempi kirjoittaja hänen täytyy olla, että pystyy esittämään hullut ajatukset edes jollakin tavalla uskottavasti. Ei aivan tyhmä voi esittää hullua uskovaa, koska hyytyy jo heti lähtökuoppiin, jos ei osaa perustella miksi ihmisiä tulee tappaa silmittömästi eikä heittää syytteitä muita vastaan, jotka eivät yhdy yhtä hulluihin ideoihin. Siihenon vähän vaikea heittää vain Raamatun jakeita, että näin meillä, joten on pakko vähän säveltää miten homma hoidetaan oikein.
- Anonyymi00024UUSI
Tietenkin Pyhä Henki ja Jumala antaa ylenmäärin ihmiselle viisautta ja tietoa kirjoittaa asioista siten että niissä edes on järjen hiven, mutta ei paholainen ole pekkaa pahempi, vaan kyllä silläkin on sana hallussa ja osaa säveltää oman asiansa puolesta. Ei paholainen jää sanattomaksi kun puolustaa omia asioitaan ja pahan tekemistä.
Ero vain on tyylissä ja tavassa. Paholaisen viisaus on riivaajien viisautta, kiihkoista, herjaavaa, syyttävää eikä siinä ole tarjolla kuin huonoja vaihtoehtoja. Siinä vain puolustetaan pahan tekemistä, vääristellään asioita syytetään muita eikä uhrata pienintäkään ajatusta sille mikä on oikein ja totuus.- Anonyymi00029UUSI
Et sitten vastannut aloituksen kysymykseen vaan höpöttelit ihan muuta.
Paras kirjoittaja: mummomuori - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Et sitten vastannut aloituksen kysymykseen vaan höpöttelit ihan muuta.
Paras kirjoittaja: mummomuoriMummomuori on ehdottomasti palstan paras cooypastaja.
Omaa tuotosta on vain uskivien solvaus.
- Anonyymi00027UUSI
Mummmomuori, dikduk, yks_uskis, a-teisti ja tolkun.ihminen..
Lyhyemmin kirjoittajista Repe, Inti ja Tipale.- Anonyymi00031UUSI
Hyvin listasit palstan ikuiset ja entiset räyhikset.
- Anonyymi00030UUSI
Ei tarvitse edes olla mikään henkien erottamisen spesialsisti kun erottaa sen milloin kyse on Jumalan antamasta ja sallimasta viisaudesta ja milloin riivaajien viisaus panee parastaan.
Riivaaja voi puolustella kyllä pahuutta, mutta myös käyttää Raamattua keppihevosena kuten käytti Jeesusta kiusatessaan. Silloin sen paljastaa se, että siinä sanaa ei käytetä hyvään tarkoitukseen, vaan toisten herjaamiseen ja mollaamiseen lisäten siihen omat selitykset, jotka usein vääristävät täysin sen mitä sanassa sanotaan.
Siksi onkin oikein hyvä että näin paljastaa itsensä sekä saadaan oppikirjaminen opetus miten riivaajat toimivat, miten pyrkivät saamaan ihmisiä valtaansa. - Anonyymi00033UUSI
Palstalla aikoinaan kirjoitti nimimerkki "netpunk", joka oli minusta paras kirjoittaja. Harmi, ettei ole enää vuosiin kirjoitellut.
- Anonyymi00034UUSI
minut valittiin 10v sitten eräällä palstalla , silloin ei osattu googlettaa 🤣
eräs väitti minua trolliksi 🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1552910- 2352193
- 502168
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes2421998Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva261720Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä821456Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve431382- 1271198
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo3171060Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli65905