Joka hylkää Mooseksen lain....

Anonyymi-ap

Hepr 10:26-29:

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. JOKA HYLKÄÄ MOOSEKSEN LAIN, sen pitää ARMOTTA kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla KUOLEMAN: kuinka paljoa …"

98

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Kannattaako Raamattua sensuroida niinkuin lahkopastorit tekevät.

• Anonyymi00010
        UUSI

MOOSES YMMÄRTÄÄ MISSÄ MAAILMASSA ME ELÄMME. KATSOO PILVISTAÄ TÄTÄ MAAILMAA.

• Anonyymi00025
        UUSI

AI-yhteenveto

+1
        Mooseksen laki (Toora) on Vanhan testamentin viidessä ensimmäisessä kirjassa oleva kattava uskonnollinen, moraalinen ja yhteiskunnallinen säädöskokoelma, jonka Jumala antoi liitossa Israelin kansalle. Se sisältää satoja käskyjä, kuten kymmenen käskyä, puhtaussäädöksiä ja uhritoimituksia. Juutalaisuudessa laki on keskeinen, kun taas kristinuskossa sen katsotaan täyttyneen Jeesuksessa.
        Keskeisiä piirteitä:
        Alkuperä: Jumalan antama Israelin kansalle (liiton laki).
        Sisältö: Sisältää moraalilakeja (esim. 10 käskyä), rituaalisia lakeja (uhrit, puhtaussäädökset) ja yhteiskunnallisia lakeja.
        Merkitys: Juutalaisuudessa elämäntapa ja identiteetti. Kristinuskossa laki nähdään osoittaneen synnin, mutta Uuden testamentin mukaan kristityt eivät ole enää lain orjia, vaan elävät armosta.
        Tulkinta: Lakiin liittyi "aitana" perinteisiä selityksiä ja tarkennuksia (ns. isien perinnäissäännöt).
        Mooseksen laki käsittelee yksityiskohtaisesti myös jokapäiväistä elämää, kuten ruokasäädöksiä, kymmenyksiä ja oikeudenkäyttöä.

• Anonyymi00033
        UUSI

Kannattaako Raamattua sensuroida niinkuin valhejuutalaiset tekevät.

• Anonyymi00076
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

MOOSES YMMÄRTÄÄ MISSÄ MAAILMASSA ME ELÄMME. KATSOO PILVISTAÄ TÄTÄ MAAILMAA.

Kyllä kyllä, tätä se on https://spankbang.com/9l4ft/video/asiann1254299

• Anonyymi00002
      UUSI

Jumala ei hyväksy laittomuutta.
      Eikä lahkolaisuutta.

• Anonyymi00011
        UUSI

JUMALA ON ROOMAN JA IHMISKUNNAN SUURIN VALHE, MUTTA SE PITÄÄ HULLUT KURISSA TAI PITI JONKUN AIKAA, EI ENÄÄN.

• Anonyymi00041
        UUSI

Enkä minä teitin jumalaa.

Siinnä sitä on sitten kaksi kovaa vastakkain jos se jumala suvaitsee naamaansa näyttää.

• Anonyymi00003
      UUSI

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00004
      UUSI

Kyse on tosiaan Jumalan tahdosta eikä lahkopastorin tahdosta,

• Anonyymi00005
      UUSI

Siinä eivät kielilläpuhumiset ja hurmoshenget auta.

• Anonyymi00006
      UUSI

Petolliset ja eksyttäjät.
      ☹️👁️

• Anonyymi00007
      UUSI

Sapatistit korostaa lakia, mutta mitätöivät helvetin, niin ei ole väliä edes noudatetaanko sitä lakia.

• Anonyymi00008
        UUSI

Hellarit mitätöivät Jumalan lain.
        Niin ei ole väliä edes noudatetaanko sitä lakia.

• Anonyymi00009
      UUSI

Hebr.10:29 Kuinka paljon enemmän rangaistuksen te luulette sen ansaineen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa? Biblia (1776)

• Anonyymi00012
      UUSI

Aloituksessa on siteerattu Raamattua mutta ei ole tuotu esille armon evankeliumia.
      Se on suur puute.

Jumala ei puhu ihmiselle sellaista asiaa, joka vie yksilön epätöivoon ja pelkoon. Hän on kaiken lohdutuksen, armon ja laupeuden Jumala. Hänen suurin tarpeensa on saattaa yksilöihminen yhteyteensä synneistä puhdistettuna. Hän tahtoo asettaa ihmisen itseensä Kristuksessa Jeesuksessa ja Hänessä armoonsa ja rakkauteensa.
      Sen Hän tekee armonsa Sanan kautta. Ei lain eikä tuomioiden kautta.

Kristuksessa Jeesuksessa jokainen ihminen on Jumalan täydelliseksi tekemä uskova.
      Hänessä ei ole mitään kadotustuomiota koska uskova on Kristuksessa Jeesuksessa ja Jeesus ei joudu kadotukseen.

Pyhän Hengen pilkka aihe on hyvin vaarallinen jos sitä tuodaan esille ilman Pyhän Hengen ohjausta, ilman rakkautta ja armoa. Jumalan puheessa ihmiselle on aina totuuden lisäksi rakkaus ja armo. Muista tämä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645359?t=1770113554455
      https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088

Mvh J - K

• Anonyymi00016
        UUSI

"Aloituksessa on siteerattu Raamattua mutta ei ole tuotu esille armon evankeliumia."

Armon evankeliumi ei kumoa vaatimusta noudattaa lakia. Mooseksen laki kuuluu evankeliumiin ja ne, jotka eivät lakia noudata, he eivät ole uskossa.

1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ...
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

• Anonyymi00022
        UUSI

Sano nimeltä kuka on täydellinen pelastusvarma helluntaipastori ?

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Sano nimeltä kuka on täydellinen pelastusvarma helluntaipastori ?

Jokainen uskova on täydellinen Jeesuksessa Kristuksessa
        olkoon sitten pastori tai tavallinen riviuskova. Kristuksessa
        ei ole yhtään epätäydellistä eikä syntistä ihmistä.

Uskovat ovat täydellisiä koska Jumala on tehnyt heistä
        täydellisen Jeesuksen Kristuksen ansiolla.
        "Lika barn leka bäst".

Pyhä Henki antaa uskovalle varmuuden lapsioikeudesta
        ja pelastuksesta. Siksi uskova tietää olevansa Jeesuksen
        pelastama Jumalan lapsi ja pelastuvansa. Henki itse
        todistaa uskovalle Jumalan lapsioikeudesta.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439637564

Mvh J - K

• Anonyymi00013
      UUSI

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00014
        UUSI

Jatkuva "Jeesustelu" ei takaa mitään oikeata uskoa.

• Anonyymi00015
      UUSI

Jos haluaa pelastusvarmuuden niin kannattaa liittyä Helluntaikirkon maksavaksi jäseneksi.
      Kyse on käärmeen lupauksesta.

• Anonyymi00017
      UUSI

Joka lahkolla on omat "jeesuksensa".
      Tästä on varoitettu Raamatussa.

• Anonyymi00018
        UUSI

Jeesus: monet tulevat minun nimessäni ja he eksyttävät monta.

• UUSI

Mooses, tuo vanhanliiton venkula.🪦🪦✡️🕎🕍🇮🇱

• Anonyymi00028
        UUSI

Mooses kuuluu uuteen liittoon.

Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

• UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Mooses kuuluu uuteen liittoon.

Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

Mooses ei kuulu uuteen liittoon mitenkään imbesilli. 🐟

• Anonyymi00036
        UUSI
        Demokrates kirjoitti:

Mooses ei kuulu uuteen liittoon mitenkään imbesilli. 🐟

Jeesuksen sanojen mukaan ketään ei voi saada uskomaan, jos ei tottele Mooseksen lakia. Jeremian kirjan mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen.

Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

• Anonyymi00019
      UUSI

Jeesuksen suhtautuminen laittomuuteen.

"Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

• Anonyymi00020
      UUSI

Miksi helluntailaiset on opetettu venkuloiksi ?
      Vastuuttomat opettajat asialla.

• Anonyymi00021
      UUSI

Iso riski kun ensin laitetaan lukemaan perässä se syntisen rukous ja näin mieli avataan, niin silloin annetaan hengille lupa tulla sisälle.

Erityisesti varjele sydämesi eli mielesi, älä ota vastaan mitään irtohenkiä sisällesi "Jeesuksina"....vaikka niitä kuinka sinulle pumpataan ja mantrataan.

Oikea Jeesus otetaan vastaan vain Kristillisten vanhojen kirkkojen pyhässä kasteessa. Ei muutoin.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi00023
      UUSI

Helluntaikirkko on virallisesti hylännyt Jumalan lain kymmenen käskyä.
      Ne eivät kuulu ollenkaan helluntaikirkkomaiseen oppiin.

• Anonyymi00032
        UUSI

Opetuslapset pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        Apostolit antoivat pakanuudesta kääntyneille Mooseksen lakia koskevan käskyn: "kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta".
        Ei sanakaan kymmenestä käskystä tai sapatin vietosta ja saastaisita eläimistä, vaan kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Apostolie opetuksessa ei ole mitään väärää päinvastoin, kirjoitukset antavat valon ja ohjeet taivaan tien kulkijoille.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Opetuslapset pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        Apostolit antoivat pakanuudesta kääntyneille Mooseksen lakia koskevan käskyn: "kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta".
        Ei sanakaan kymmenestä käskystä tai sapatin vietosta ja saastaisita eläimistä, vaan kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Apostolie opetuksessa ei ole mitään väärää päinvastoin, kirjoitukset antavat valon ja ohjeet taivaan tien kulkijoille.

Olet ymmärtänyt Apostolien tekojen kirjan luvun 15 täysin väärin. Se ei kumoa pakanoiden velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia. Luku käsittelee vain sitä asiaa, pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen laissa tarkoitettu ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Koska 1. Mooseksen lain 17-luku asettaa ympärileikkauksen pakolliseksi vain Abrahamin miespuolisille jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille, niin apostolit eivät vaatinee kreikkalaisilta ympärileikkausta, koska he eivät kuulu Abramahin liittoon, eikä laki vaadi ympärileikkaamaan Kreikassa asuvia pakanoita. Muuten laki esim. sapatti kyllä koskee myös pakanoita.

• Anonyymi00024
      UUSI

Synti kiihottaa helluntailaisia.

• Anonyymi00027
      UUSI

Synnintunto ei koske etenkään helluntaipastoreita.
      Muutenhan he tekisivät parannuksen seurakuntansa edessä.

• Anonyymi00029
      UUSI

Roomalaiskirje: 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Lakihenkiset ei ymmärrä korkeampaa todellisuutta kun eletään Hengen johdossa.
      Täytyy olla pilalle leikattu!

Armosta olette pelastetut.

• Anonyymi00031
        UUSI

Lakihenkisyys vs. Hengen elämä
        Lakihenkinen kysyy: “Mitä minun täytyy tehdä?”
        Hengessä elävä kysyy: “Mikä on Isän tahto tässä?”
        Lakihenkisyys keskittyy rajoihin, Henki yhteyteen.
        Siksi lakihenkinen ei ymmärrä korkeampaa todellisuutta – ei tyhmyyden, vaan pelon vuoksi.

Mutta hengessä eläminen:
        Laki ei katoa – sen valta katoaa
        Laki ei enää tuomitse, sido eikä määritä identiteettiä.
        Se paljastaa sydämen ja ohjaa kohti rakkautta.
        Kristuksessa laki on täytetty, ei poistettu.

• Anonyymi00030
      UUSI

Aloittaja on isänsä, valheen isän kuva ja Jumalan pilkkaaja, joka ilman häpeää tallaa jalkoihinsa Jumalan Sanan.
      Teksti ei päättynyt ilmoitukseen Mooseksen lain määräämästä tuomiosta, vaan aloittaja jätti sydämensä häijyydessä pois kyseisen Sanan kohdan tärkeimmän sanoman, sen mitä Hebrealaiskirjeen kirjoittaja halusi sanoa:
      "kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"
      Kyseisessä hebrealaiskirjeen luvussa Mooseksen laki mainitaan vain vertailukohtana:
      Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
      kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

• Anonyymi00034
        UUSI

"Kyseisessä hebrealaiskirjeen luvussa Mooseksen laki mainitaan vain vertailukohtana"

Olet väärässä.

Katsotaan, mitä Hebrealaiskirje sanoo asiasta.

Ensin kirje sanoo, ettei armoa tule niille, jotka hylkäävät Mooseksen lain. Tämä on täysin pätevä ja Raamatun kokonaisilmoituksen mukaista opetusta. Lain hylänneet eivät pelastu.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Saman asian sanoo Jeesus. Hän lähettää laittomuuden tekijät pois siis tuomitsee helvettiin, vaikka he olisivat tunnustaneet uskonsa Jeesukseen Kristukseen ja tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hebrealaiskirje jatkaa myös näin:

Heb 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Tämä jae ei kumoa edellisiä vaan kertoo sen totuuden, että ne saavat vielä kovemman tuomion helvetissä, jotka kieltävät Jumalan Pojan. Lain hylkääminen estää armon ja jos sen lisäksi vielä kieltää Jumalan Pojan, tulee vielä ankarampi tuomio.

• Anonyymi00037
      UUSI

Miksi Sinä keskustelun aloittaja siteeraat tätä Hebr. 10:26-29 Raamatun Kirjoitusten sanankohtaa keskeneräisesti ja katkaiset jakeen, vaikka jae on luettava kokonaan, kun se luetaan ja siteerataan palstan keskustelussa?

Kyseinen sanakohta kuuluu kokonaisuudessa näin: "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman, kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"

Mooseksen lakia luettiin Vanhan Liiton aikana. Jumalan Poika Kristus Jeesus ja hänen veressään tehty liitto on Uusi Liitto, joka pyhitetään Jumalan sanalla.

• Anonyymi00039
        UUSI

Niin se Mooseksen lain hylkääminen ja siitä tappaminen koski vanhan liiton aikaa, että silloin tehdään niin, kuten oli sapatin hylkäämisen kanssa myös, mutta eivät ne enää toimineet uudessa liitossa. Vanhan liiton aikaan jos hylkäsi lain, on nyt sama jos hylkää Pyhän Hengen.

Eli jos nyt ottaa lain Pyhän Hengen sijaan, niin tekee saman rikoksen kuin mitä olisi tehnyt vanhan liiton aikaan jos olisi hyljännyt lain.

• Anonyymi00038
      UUSI

Siksi koska valehtelijat tekee niin, se on heidän missionsa !

• Anonyymi00040
        UUSI

Minkäs lahkon edustajia he ovat?

• Anonyymi00042
      UUSI

Mooses, kaikkien uskontohuijareiden esikuva.

• Anonyymi00048
        UUSI

Mooses on verrattavissa Jeesukseen.
        Kaikki koko 2,5 milj. Israelin kansa yhdistettiin Hengessä Moosekseen kasteessa Punaisen Meren ylityksen aikana.

1.Kor.10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi00043
      UUSI

Room.3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Ap.t.13:38-39. Room.4:5.

• Anonyymi00045
        UUSI

Paavali oli valheveikko. Tarsolainen murhamies. Tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.

Kannattaa uskoa mieluummin Jeesuksen veljeä Jaakobia.

Jaak.2: 24 "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
        ei yksistään uskon perusteella."

• Anonyymi00044
      UUSI

Jeesus ja Aabraham ei kehota ketään kääntymään helluntailaisten puoleen uskonasioissa.

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00046
      UUSI

Suomessa on omat lait ja EU:n lait ovat meillä myös tietyiltä osin voimassa, mitään höppänä lakeja ei ole olemassa.

• Anonyymi00049
        UUSI

Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa ollenkaan. Siellä omat lait ja opit voimassa.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi00047
      UUSI

Helluntailaiset rikkovat lakia niinkuin heidän apostolinsa.
      Rikkoivat Jumalan pyhää lakia vastaavan.
      Helluntailainen saa rikkoa lakia heidän Raamatun tulkintansa mukaan.

• Anonyymi00050
        UUSI

Raamattu todistaa, että laki ei pelasta ketään.
        Ei kukaan ihminen kykene täyttämään Mooseksen lain pykäliä.

• Anonyymi00052
        UUSI

Etkö sinä ole koskaan rikkonut Mooseksen lakia vastaan?

Luuletko sinä, että ne pelastuvat, jotka kyttäävät toisten tekemiä syntejä.

Oletko sinä asettanut itsesi syyttäjän ja tuomarin virkaan?

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Etkö sinä ole koskaan rikkonut Mooseksen lakia vastaan?

Luuletko sinä, että ne pelastuvat, jotka kyttäävät toisten tekemiä syntejä.

Oletko sinä asettanut itsesi syyttäjän ja tuomarin virkaan?

Mooseksen laki ei sano, että syyttäjät tai tuomarit pelastuisivat taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Raamattu todistaa, että laki ei pelasta ketään.
        Ei kukaan ihminen kykene täyttämään Mooseksen lain pykäliä.

Jumala pelastaa kaikki lain määräyksille kuuliaiset.

Jaak.2:24 "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."

• Anonyymi00051
      UUSI

Tämän todistamisen johdosta en kuulukkaan mihinkään kirkkoon, enkä ole uskovainen. Jumalan nimissä on tehty maailman suurimman ihmissurmat. Esimerkkinä oli hän, mikäli Vanhaan testamenttiin on uskomista. Tapatti eräiden laskelmien mukaan yli 20 miljoonaa ihmistä, mm lapsia ja vanhuksia (vedenpaisumukset yms. kivat tekoset). No, näinhän täällä nytkin tapahtuu mm Venäjän ihmishirviöiden toimesta. Lähi-idässä tapeltu uskonlahkojen välisinä sotina vuosikymmeniä, eikä loppua ole näkyvissä. Ihminen on ikävä evoluution mutaatio, jota ei olisi pitänyt koskaa tapahtua. Tämä on stigma, josta ei haluta puhua.

Kun ihmiset ottaisivat itse vastuunsa itsestä ja muista, ilman näitä uskomuksia, niin maailmalla olisi ehkä vielä tulevaisuutta. Näin se kyllä menetetään ja on jo osin menetetty.

• Anonyymi00054
      UUSI

Jer.31:31-34. Hebr.8:8-13.

• Anonyymi00056
      UUSI

Paavali oli murhamies, niin hän yritti kaikella valheen voimalla hävittää tekojen merkityksen pois ihmisen pelastuksessa.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen:Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00057
        UUSI

Tietyt teot pysäyttää ihmisen taivaanportille. Siinä ei auta uskomiset yhtään mitään.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Ilm. 22:15

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Tietyt teot pysäyttää ihmisen taivaanportille. Siinä ei auta uskomiset yhtään mitään.

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi, mutta ei se pelkkä usko ketään pelasta.

Jaakob on Jeesuksen veli, jota meidän kannattaa uskoa näissä asioissa. Hän toimi Jerusalalemin seurakunnan johtajana.

Jaak.2:24 "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,

• Anonyymi00059
      UUSI

Tietenkin uskon pitää näkyä. Ei kuitenkaan kansanmurhana, vaan siinä että Jumalan Pyhä Henki on tullut ihmiseen asumaan ja hänen mielensä on Jumalan mielen mukainen, ei hän aja omia asioitaan, ei ajattele vain itseeään, ei vain omaa oppiaan tai jotain muuta, vaan antautuu Jumalan Pyhälle Hengelle toimimaan sen mukaan, kulkemaan jokainen hetki elämästään sen mukaan ja näyttäen ihmisille sen mitä on Jumalan rakkaus.

• Anonyymi00060
      UUSI

Puhuuko Mooseksen laki mitään Jumalan armosta? Tai puhuuko syntien anteeksiantamisesta?

• Anonyymi00061
      UUSI

Mooses oli Jumalan kutsuma ja valitsema.

• Anonyymi00062
      UUSI

Helluntailaisuudessa vaikuttaa omat luulot.
      - "minkä hän luulee itsellään olevan"

Luuk 8:18: "Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan.""

1Kor 8:2: "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;"

• Anonyymi00063
      UUSI

Kapinoivatko helluntailaiset Jumalaa vastaan?
      Pastoriensa johdolla!

"Sillä hän tuntee valheen miehet, vääryyden hän näkee tarkkaamattakin. Onttopäinen mies voi viisastua ja villiaasin varsa ihmistyä."

• Anonyymi00064
      UUSI

Mooseksen laki ei ollut täydellinen Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Armo ja totuus tulivat Jeesuksen kautta. Totuus on tekevä teidät vapaaksi, sanoi Jeesus.

Johanneksen evankeliumi:
      1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

• Anonyymi00066
        UUSI

Jumala on ollut aina armollinen, ei vain Jeesuksen aikana.

Mooseksen kirjeet ovat totta, ei valhetta.

Toisin kuin eräänTarsolaisen murhamiehen puheet. Niihin pitää suhtautua varauksella.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00065
      UUSI

Mooseksen lain kautta ei voi tulla vanhurskaaksi, vaan uskona kautta Jeesukseen.

38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
      39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
      ( Apt 13)

Tämä siis tiettäväksi.

Pelastuksen evakeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00067
        UUSI

Miljoonat ihmiset tuli vanhurskaaksi noudattamalla Jumalan lakeja ja käskyjä ennen Jeesusen syntymään.

Ei pelkkä usko ihmistä pelasta, se on suurta eksytystä.

Jaakob on Jeesuksen veli. Jerusalemin seurakunnan johtaja. Luotettava henkilö.

• Anonyymi00070
        UUSI
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Miljoonat ihmiset tuli vanhurskaaksi noudattamalla Jumalan lakeja ja käskyjä ennen Jeesusen syntymään.

Ei pelkkä usko ihmistä pelasta, se on suurta eksytystä.

Jaakob on Jeesuksen veli. Jerusalemin seurakunnan johtaja. Luotettava henkilö.

Raamatun ilmoitus ei tunne mitään "pelkkä usko" hokemaa, mitä hoet.

Mutta todistaa, ettei kukaan voi tulla tulla vanhurskaaksi lain kautta.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00075
        UUSI
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Raamatun ilmoitus ei tunne mitään "pelkkä usko" hokemaa, mitä hoet.

Mutta todistaa, ettei kukaan voi tulla tulla vanhurskaaksi lain kautta.

Usko Toivonen

"Mutta todistaa, ettei kukaan voi tulla tulla vanhurskaaksi lain kautta."

Sellaista ei evankeliumi opeta. Paavalin sanojen mukaan uskovat tulevat vanhurskaaksi lain kautta siis noudattamalla lakia. Kukaan ei tule vanhurskaaksi, jos ei noudata lakia.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi00082
        UUSI
        Anonyymi00075 kirjoitti:

"Mutta todistaa, ettei kukaan voi tulla tulla vanhurskaaksi lain kautta."

Sellaista ei evankeliumi opeta. Paavalin sanojen mukaan uskovat tulevat vanhurskaaksi lain kautta siis noudattamalla lakia. Kukaan ei tule vanhurskaaksi, jos ei noudata lakia.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

>> Sellaista ei evankeliumi opeta. Paavalin sanojen mukaan .. >>

Paavalin sanojen mukaan "me tiedämme" ja"selvää on", ettei ..

16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". ( Gal 3)

Ihminen ei siis tule vanhurskaaksi lain teoista, eikä lain kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

Jokaista Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa kujettaa Jumalan Henki, Pyhä Henki, joka annetaan uskosta Jeesukseen Kristukseen.

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)

Onko joku saanut Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhän Hengen lain teoistaan?

Usko Toivonen

• Anonyymi00084
        UUSI
        Anonyymi00082 kirjoitti:

>> Sellaista ei evankeliumi opeta. Paavalin sanojen mukaan .. >>

Paavalin sanojen mukaan "me tiedämme" ja"selvää on", ettei ..

16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". ( Gal 3)

Ihminen ei siis tule vanhurskaaksi lain teoista, eikä lain kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

Jokaista Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa kujettaa Jumalan Henki, Pyhä Henki, joka annetaan uskosta Jeesukseen Kristukseen.

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)

Onko joku saanut Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhän Hengen lain teoistaan?

Usko Toivonen

Uskoton Toivoton opettaa taas korvasyyhyyn.

Paavalin sanojen mukaan uskovat tulevat vanhurskaaksi lain kautta siis noudattamalla lakia. Kukaan ei tule vanhurskaaksi, jos ei noudata lakia. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta ja monia muitankin käskyjä, jotka kaikki tulee täyttää.

"Onko joku saanut Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhän Hengen lain teoistaan?"

Et voi siteerata yksin Galatalaiskirjettä, koska samaa asiaa käsitellään myös Roomalaiskirjeessä ja Apostolien tekoissa. Niiden mukaan Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa lakia. Joka ei lakia noudata, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ...
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

• Anonyymi00093
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Uskoton Toivoton opettaa taas korvasyyhyyn.

Paavalin sanojen mukaan uskovat tulevat vanhurskaaksi lain kautta siis noudattamalla lakia. Kukaan ei tule vanhurskaaksi, jos ei noudata lakia. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta ja monia muitankin käskyjä, jotka kaikki tulee täyttää.

"Onko joku saanut Raamatun ilmoituksen mukaan Pyhän Hengen lain teoistaan?"

Et voi siteerata yksin Galatalaiskirjettä, koska samaa asiaa käsitellään myös Roomalaiskirjeessä ja Apostolien tekoissa. Niiden mukaan Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa lakia. Joka ei lakia noudata, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ...
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Eikös siellä Roomalaiskirjeessä ole kirjoitettuna:

20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room 3)

1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. ( Room 5)

Onko ihmisellä Pyhä Henki, jos hän panettelee toisia? Salliiko Pyhä Henki panettelemisen?

Onko lain mukaan toisten panetteleminen ja tuomitseminen sallittua?

10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
        11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
        12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi? ( Jaak 4)

Usko Toivonen

• Anonyymi00068
      UUSI

Paavali oli murhamies ja hän yritti kaikella valheen voimalla häivyttää tekojen ja lakien merkityksen pois ihmisen vanhurskauttamisessa.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00069
        UUSI

Murhamiehet pysäytetään taivaanportille. Siinä ei uskomiset auta yhtään mitään.

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi00071
      UUSI

Riivaajat uskovat Jeesukseen ja tunnustavat hänet Korkeimman Jumalan Pojaksi, mutta ei pelkkä usko ketään pelasta.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

• Anonyymi00072
        UUSI

Ap. t. 19:15

mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Lahkot on täynnä niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia.

• Anonyymi00073
      UUSI

Rakas ystävä, oletko uskossa? Tunnetko Jeesuksen? Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.

• Anonyymi00074
        UUSI

Toivottavasti ette tule korvasyyhy uskoon.

Jo tässä on kestäminen.

• Anonyymi00077
      UUSI

JOKA HYLKÄÄ MOOSEKSEN LAIN, sen pitää ARMOTTA kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla KUOLEMAN: kuinka paljoa …"

Mutta sen joka hylkää Jeesuksen ristin sovitustyön!

Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
      10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Ilman sovitusta kukaan ei pelastu!
      joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Kirottu on se joka Herran työt tyhjiksi tekee! , ja pilkkaa armon Henkeä!

• Anonyymi00078
        UUSI

Ei se pilkallisuus yleensäkään ole hyväksi eikä auta missään asiassa. Sitten se jos vielä osuu pyhiin asioihin, niin ihminen saattaa itsensä melkoiseen vaaraan.

• Anonyymi00080
        UUSI

Mooseksen laki ei kuulu meille, koska me ollaan suomalaisia. Se kuuluu juutalaisille. Kristinusko on myös juutalaisten uskonto, se ei kuulu suomalaisille.

• Anonyymi00083
        UUSI
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Mooseksen laki ei kuulu meille, koska me ollaan suomalaisia. Se kuuluu juutalaisille. Kristinusko on myös juutalaisten uskonto, se ei kuulu suomalaisille.

Olet väärässä. Mooseksen laki kuuluu kaikille pakanoille, myös suomalaisille. Kristinusko perustuu Mooseksen lakiin, joka profetoi myös Messiaasta.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

• Anonyymi00089
        UUSI
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Olet väärässä. Mooseksen laki kuuluu kaikille pakanoille, myös suomalaisille. Kristinusko perustuu Mooseksen lakiin, joka profetoi myös Messiaasta.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

tuo on oikeata opetusta

• Anonyymi00090
        UUSI
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Ei sillä ole mitään väliä mitä Raamatussa lukee, ihan turhaan sitä lainaat, koska se on juutalaisten kirja. Tietysti juutalaiset haluaa huijata myös suomalaisia uskomaan siihen, ja siksi Raamattuun on kirjoitettu noita juttuja, mutta ei se ole meidän uskonto.

Meidän uskontoon kuuluu Väinämöinen ja sellaiset jutut. Sinä palvot väärää jumalaa, jos olet suomalainen ja palvot juutalaista jumalaa. Kristinuskon tarkoitus on huijata sinua palvomaan juutalaista jumalaa, juutalaisia ja Israelia.

• Anonyymi00095
        UUSI
        Anonyymi00089 kirjoitti:

tuo on oikeata opetusta

Se on henkistä homoseksualismia, jos olet suomalainen ja palvot juutalaista jumalaa. Kristinuskossa puhutaan aina siitä miten Jeesus rakastaa kaikkia. Homot myös aina puhuu siitä, että rakkaus on rakkautta, ja kaikkia pitää rakastaa. Kristinuskossa myös sanotaan, että sinun pitää rakastaa sinun vihollisia, jos joku vihollinen esimerkiksi tappaa jonku jota sinä rakastat.

Se ei ole normaalia rakastaa vihollista. Kristinuskon tarkoitus on vain aivopestä sinut, että sinusta tulee heikko kynnysmatto, että viholliset voi helpommin tehdä mitä ne haluaa sinulle ja sinun kansalle. Te kristityt ette esimerkiksi välitä yhtään vaikka Suomeen tulee tummaihoisia ja muslimeja, koska teidät on aivopesty rakastamaan kaikkia, myös teidän vihoillisia. Kristinusko on uskonto orjille ja heikoille. Se painaa teitä alas ja saa teidät uskomaan, että te olette pahoja ja huonoja. Se pilaa teidän itsetunnon.

• Anonyymi00079
      UUSI

Summa summarum

• Anonyymi00085
      UUSI

Aabraham ja Jeesus kehotti uskomaan Moseksen kirjoituksia.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Joh. 5:46

Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00086
      UUSI

Parhamin ja Olsenin oppeja ei saa uskoa ollenkaan. Paetkaa sitä hapatusta.

• Anonyymi00087
      UUSI

Jes. 2:19

Paetkaa vuorten luoliin, maan onkaloihin Herran kauhistuttavan voiman tieltä, hänen ylhäisen kirkkautensa tieltä, kun hän nousee järisyttämään maata!

• Anonyymi00088
      UUSI

Gal.2:21 En minä hylkää Jumalan armoa; sillä jos vanhurskaus tulee laista, niin on Kristus hukkaan kuollut. Biblia (1776) Hebr.7:11-28.

• Anonyymi00091
        UUSI

Paavali oli murhamies ja yritti kaikella valheen voimalla hävittää lakien ja tekojen vaikutus vanhurskauttamiseen.

• Anonyymi00092
        UUSI
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Paavali oli murhamies ja yritti kaikella valheen voimalla hävittää lakien ja tekojen vaikutus vanhurskauttamiseen.

Eihän se väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä. Paavalille, Tarsolaiselle murhamiehelle se tehtävä lankesi.

• Anonyymi00094
      UUSI

Ilmestyskirja on viimeisin Jumalan ilmoitus, mitä Raamatusta löytyy.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]

• Anonyymi00096
        UUSI

Ihminen menettää uskonsa viimeistään kuollessa.

Vain teot jää jälkeen, mitkä tuomitaan lakeihin perustuen.

• Anonyymi00097
        UUSI
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Ihminen menettää uskonsa viimeistään kuollessa.

Vain teot jää jälkeen, mitkä tuomitaan lakeihin perustuen.

Tuomio on silloin oikeudenmukainen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      189
      3149
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      55
      2619
    3. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      14
      2380
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      242
      2344
    5. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      10
      2322
    6. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      257
      2066
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      84
      1810
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      38
      1786
    9. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      59
      1761
    10. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      16
      1749
    Aihe