Lähitapiolan toiminta

Anonyymi-ap

Haluan nostaa esiin oman kokemukseni vakuutusyhtiö LähiTapiolan toiminnasta, koska koen tärkeäksi varoittaa myös muita kuluttajia.

Olen ollut LähiTapiolan asiakas siinä uskossa, että vakuutus on turva silloin kun sitä oikeasti tarvitaan. Omalla kohdallani todellisuus on kuitenkin ollut toinen. Korvausasiaa käsiteltäessä vastaukset ovat olleet epämääräisiä, päätökset vaikeasti perusteltuja ja vastuu tuntuu siirtyvän jatkuvasti asiakkaalle. Lopputulos on tilanne, jossa vakuutusmaksut on maksettu, mutta turva jää saamatta.

Kirjoitan tästä siksi, että haluan varoittaa muita asiakkaita luottamasta sokeasti siihen, että vakuutus automaattisesti tarkoittaa turvaa. Oman kokemukseni perusteella asiakkaan on oltava poikkeuksellisen sitkeä ja valveutunut saadakseen sen, mistä on maksanut.

Kysynkin: kuinka yleistä on, että asiakas joutuu itse taistelemaan saadakseen sopimuksen mukaiset korvaukset? Ja kuinka moni luovuttaa, koska prosessi on tehty niin raskaaksi ja aikaa vieväksi?

En väitä tietäväni, onko kyse yksittäistapauksesta vai laajemmasta ongelmasta. Kuluttajana koen kuitenkin, että tällainen toiminta murentaa luottamusta koko vakuutusjärjestelmään. Vakuutusyhtiön valta suhteessa yksittäiseen asiakkaaseen on suuri, ja siksi avoimuus, selkeys ja reiluus ovat vähimmäisvaatimuksia.

Toivon, että tämän kaltaiset kokemukset herättävät keskustelua ja auttavat muita asiakkaita olemaan tarkempia omien oikeuksiensa suhteen.

Ystävällisin terveisin,
Kusetettu Lahi-tapiolan asiakas

2

205

1Äänestä

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia Tapiolasta.Etpäs kertonut lähemmin
      minkälaisesta asiasta oli kysymys.Se olisi ollut ehdotonta mutta usein ne
      ihmiset jotka väärydellä yrittävät tai jos vakuutukseen ei kuulunut juuri
      tämä asia.Mutta heti ollaan haukkumassa nimellä yhtiötä yleisellä palstalla.

• Anonyymi00002

Olen ollut liikenneonnettomuudessa, jossa vastapuolen auton parioven toinen puolisko oli auki ja aiheutti törmäyksen. Autooni tuli merkittävä vaurio. Vahinkotarkastajan näkemys siitä, ettei vaurio olisi voinut syntyä kyseisestä osumasta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      44
      2122
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      90
      1055
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      295
      927
    4. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      300
      854
    5. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      51
      834
    6. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      77
      833
    7. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      69
      704
    8. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      90
      675
    9. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      63
      668
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      623
    Aihe