Haluan nostaa esiin oman kokemukseni vakuutusyhtiö LähiTapiolan toiminnasta, koska koen tärkeäksi varoittaa myös muita kuluttajia.
Olen ollut LähiTapiolan asiakas siinä uskossa, että vakuutus on turva silloin kun sitä oikeasti tarvitaan. Omalla kohdallani todellisuus on kuitenkin ollut toinen. Korvausasiaa käsiteltäessä vastaukset ovat olleet epämääräisiä, päätökset vaikeasti perusteltuja ja vastuu tuntuu siirtyvän jatkuvasti asiakkaalle. Lopputulos on tilanne, jossa vakuutusmaksut on maksettu, mutta turva jää saamatta.
Kirjoitan tästä siksi, että haluan varoittaa muita asiakkaita luottamasta sokeasti siihen, että vakuutus automaattisesti tarkoittaa turvaa. Oman kokemukseni perusteella asiakkaan on oltava poikkeuksellisen sitkeä ja valveutunut saadakseen sen, mistä on maksanut.
Kysynkin: kuinka yleistä on, että asiakas joutuu itse taistelemaan saadakseen sopimuksen mukaiset korvaukset? Ja kuinka moni luovuttaa, koska prosessi on tehty niin raskaaksi ja aikaa vieväksi?
En väitä tietäväni, onko kyse yksittäistapauksesta vai laajemmasta ongelmasta. Kuluttajana koen kuitenkin, että tällainen toiminta murentaa luottamusta koko vakuutusjärjestelmään. Vakuutusyhtiön valta suhteessa yksittäiseen asiakkaaseen on suuri, ja siksi avoimuus, selkeys ja reiluus ovat vähimmäisvaatimuksia.
Toivon, että tämän kaltaiset kokemukset herättävät keskustelua ja auttavat muita asiakkaita olemaan tarkempia omien oikeuksiensa suhteen.
Ystävällisin terveisin,
Kusetettu Lahi-tapiolan asiakas
Lähitapiolan toiminta
Anonyymi-ap
2
172
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minulla ei ole kuin hyviä kokemuksia Tapiolasta.Etpäs kertonut lähemmin
minkälaisesta asiasta oli kysymys.Se olisi ollut ehdotonta mutta usein ne
ihmiset jotka väärydellä yrittävät tai jos vakuutukseen ei kuulunut juuri
tämä asia.Mutta heti ollaan haukkumassa nimellä yhtiötä yleisellä palstalla. - Anonyymi00002
Olen ollut liikenneonnettomuudessa, jossa vastapuolen auton parioven toinen puolisko oli auki ja aiheutti törmäyksen. Autooni tuli merkittävä vaurio. Vahinkotarkastajan näkemys siitä, ettei vaurio olisi voinut syntyä kyseisestä osumasta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2224010Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1032151Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta812137Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva512133Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1122049Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b711760Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit1231611Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem3581191Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1421144- 791006