Tiesittekö että on niin persaukisia ihmisiä

Anonyymi-ap

Että joutuvat ostamaan polkupyöränkin osamaksulla.

26

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Halvemmaksi tulisi säästää itse ja ostaa sitten kerralla.

• Anonyymi00002

Hallituksen tyhmän politiikan seurauksena tuollaisia pee-aukisia tulee lisää.

• Anonyymi00003

Ja yhä enemmän on niin köyhiä, että joutuvat varastamaan polkupyörän.

• Anonyymi00004

Alottajan ala-arvoinen halveksunta köyhiä kohtaan lapsellista.
      Kyllä joudun yksinhuoltajana ostamaan osamaksulla ja en
      varmasti ole ainoa.Jospa kasvaisit aikuiseksi ja ajattelisit
      muitakin kuin itseäsi kiitos.

• Anonyymi00006

Juuri näin.

• Anonyymi00005

Tiedän. Aika moni tietää.

• Anonyymi00007

Helsingin Sanomien urheilusivuilla kerrottiin tänään, että kilpapyöräilijä käyttää jopa tuhansia euroja varusteisiinsa. No, eipä muutaman sadan euron pyörällä pärjätä kilpailuissa...

• Anonyymi00008

Yksi audikuski joutui ostamaan ikivanhan Audinsa rahoituksella, vaikka on niin porvaria jotta vallan.

• Anonyymi00009

Aloittaja ei tiedä elämästä mitään. 60-luvulla Pukeva ja moni muu yritys myi vaatteita ja muitakin tavaroita osamaksulla, palkoilla ei silloin juuri ostovoimaa vielä ollut. Sotakorvaukset oli maksettu 1952 siksi meillä oli teollisuutta ja vienti veti. Ihmiset olivat järjestäytyneitä ja rupesivat liittojen avulla ajamaan etujaan teollisuuden tuottamasta potista. Palkat nousivat niin, että niillä pystyi ostamaan myynnissä olevia tuotteita. Tehtiin omistusasuntoja myös arava asuntoja, joihin pääsi pienemmillä palkoilla ja vuokra asuntoja. Kaikki toimi hyvin ja osamaksukauppa väheni mutta ei loppunut kokkonaan. Kekkonen veteli naruista ja piti asiat kunnossa kovalla kädellä. Hänen kuoltua Koiviston aikana pääsi Kokoomus ohjaksiin ja tuhosi koko hyvinvoinnin Persujen tukemana. Osamaksulla ostaminen on palannut monille vaihtoehdoksi pienentyneiden tulojen vuoksi.

• Anonyymi00011

Koiviston presidenttiaikana ei persuja ollut.
        Eikä Kekkonen vedellyt naruista, vaan oli itse NL:n marionetti.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Silti hyvin täällä meni verrattuna nykyiseen aikaan

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mitä sitten valitit siihenkin aikaan?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sadattuhannet suomalaiset muutti ulkomaille. Niillä ei mennyt hyvin?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Niin huonoa aikaa tuskin sotien jälkeen on Suomessa ollut, että olisi ollut huonompaa kuin nyt.
        Mutta silti ajalla on tapana kullata muistot ja nuorena nyt oli muutenkin itsekullakin elämä erilaista huonompinakin aikoina.

-Kyllä ennen oli kaikki paremmin
        -Ei sitä ennen näin hyvin ollut
        -Jospa Kekkonen eläisi
        -Silloin kun minä olin sinun ikäisesi
        -Kunhan tulet minun ikääni

Lässynlässynkliseitä riittää joka lähtöön...

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin huonoa aikaa tuskin sotien jälkeen on Suomessa ollut, että olisi ollut huonompaa kuin nyt.
        Mutta silti ajalla on tapana kullata muistot ja nuorena nyt oli muutenkin itsekullakin elämä erilaista huonompinakin aikoina.

-Jospa Kekkonen eläisi

Ennen oli lehtien tekstitkin paljon isommalla kuin nyt. Eihän niitä nykyään edes näe ilman silmälaseja.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

-Jospa Kekkonen eläisi

Jos Kekkonen eläisi, se olisi aika vanha. Sellaiset 126 vuotta.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

-Jospa Kekkonen eläisi

Sellaista aikaa ei ole ollut koskaan, etteikö jostain olisi valitettu.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Meni hyvin, kun saivat työtä. He ansaitsivat kohtalaisen hyvin esimerkiksi Ruotsissa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Eivät olleet hänen aikanaan. Tulivat ensimmäistä kertaa mukaan 2015:sta hallitukseen puolueen jakautuessa 2017 Sinisiin. 2023 ovat olleet Orpon Kokoomus hallituksessa. Eivät ole muuta tehneetkään kuin kurjistaneet kansan oloja turhilla valheellisilla lupauksillaan.
        2011 jytkyn jälkeen puolue jäi lehterille poskensoittajiksi vaikka olisivat päässeet hallitukseen kun osaamista ei ollut, eikä ole nytkään.
        Kekkonen oli todella kova presidentti joka piti asiat järjestyksessä.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Aluksi lähtivät Ruotsiin kun oli pakko. Viennin vetäessä työt lisääntyivät myös Suomessa. Jos näin ei olisi tapahtunut niin millä olisivat pienviljeliöiden jälkkeläiset eläneet?

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

-Jospa Kekkonen eläisi

Lässynlässyn itsellesi. Turhaan höliset kun et ole elänyt niitä aikoja, niin et voi myöskään tietää totuutta.
        Sotien jälkeen oli huonoa mutta noustiin sieltä työllä ja tehtiin hyvin vointi. Teille kun ei ole mitään nousua luvassa. Vienti ei vedä eikä töitä löydy, silti hölisette kansalais palkasta ja muista satu hyvinvoinnista näkemättä totuutta.
        Teille on luvassa huonommat ajat kuin meillä oli sotien jälkeen.

• Anonyymi00010

En usko !

• Anonyymi00013

Tuttu osti työsuhdepyörän kuukausimaksulla, neljä tuhatta on siinä maksimi, se kuukausierissä. Loput 3900 euroa maksoi saman tien itse. Tietysti 7900 euron pyörä on aika kallis, mutta muutaman vuoden oli mahdollisuus ostaa se osamaksulla työnantajan kautta.

• Anonyymi00021

Köyhyys ei ole mikään häpeä.

• Anonyymi00023

En ole varakas. Olen aina ostanut kaiken osamaksulla. Näin on ollut enemmän rahaa käyttää humputuksiin. Mitään en ole säästänyt, mikä osoittautui oikeaksi ratkaisuksi. Nyt ei ole valtiolla mitään otettavaksi. Myin viisaasti omaisuuteni pois kun Suomen alamäki alkoi. Nyt katson miten kohtalontoverit tuskailee omakotitalojensa kanssa, kun kaikki kallistuu, verot ja kiinteistökulut, rakennustarvikkeet, ylläpito. Menee kaikki aika ja raha talollisuuteen. Vuokralla on paljon halvempi asua, ja huolettomampi.

• Anonyymi00026
      UUSI

Pitää liittyä vihreisiin,siinä puolueessa kiristetään itselleen ilmaisia pyöriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      249
      3780
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      59
      3616
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      100
      2974
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      57
      2718
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      125
      2529
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2112
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2041
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      44
      1901
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      119
      1871
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1219
    Aihe