Miten voi lopettaa Peratsin injektion? Minulla on 108 mg 28 päivän välein injektio.
Miten lopettaa Peratsin injektio
23
278
Vastaukset
- Anonyymi00001
Avossa jos olet niin sanot ettet enään halua
- Anonyymi00002
Peratsin-injektion (perfenatsiinidekanoaatti) lopettaminen on tehtävä aina asteittain lääkärin ohjauksessa, ei koskaan äkillisesti. Koska kyseessä on pitkävaikutteinen pistos, annoslaskut ja hoidon lopettaminen suunnitellaan yksilöllisesti psykoosioireiden uusiutumisen estämiseksi.
Sanot että pärjäät ilmankin.- Anonyymi00003
Lääkäri voi vaan kieltäytyä eli sit et vaan mee
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Lääkäri voi vaan kieltäytyä eli sit et vaan mee
Mutta voi seurata pakkohoito.
Potilas voi kieltäytyä lääkehoidosta, ja häntä on tällöin hoidettava muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla yhteisymmärryksessä. Pakkohoito ja lääkitys vastoin tahtoa ovat mahdollisia vain, jos potilas on tahdosta riippumaton (mielenterveyslaki), vaarantaa itsensä/muut tai hoidon laiminlyönti uhkaa henkeä, ja potilas on päätöskyvytön - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Potilas voi kieltäytyä lääkehoidosta, ja häntä on tällöin hoidettava muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla yhteisymmärryksessä. Pakkohoito ja lääkitys vastoin tahtoa ovat mahdollisia vain, jos potilas on tahdosta riippumaton (mielenterveyslaki), vaarantaa itsensä/muut tai hoidon laiminlyönti uhkaa henkeä, ja potilas on päätöskyvytönRiippuu täyttääkö kriteerit. Pelkkä lopettaminen ei riitä. Jos voit hyvin niin lopetus ei riitä pakkohoitoon
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Potilas voi kieltäytyä lääkehoidosta, ja häntä on tällöin hoidettava muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla yhteisymmärryksessä. Pakkohoito ja lääkitys vastoin tahtoa ovat mahdollisia vain, jos potilas on tahdosta riippumaton (mielenterveyslaki), vaarantaa itsensä/muut tai hoidon laiminlyönti uhkaa henkeä, ja potilas on päätöskyvytönLopetin ite klotsapiinin, sille ei ole vaihtoehtoa eli ei voitu antaa muuta.
En joutunu pakkohoitoon ja tästä jo 5v - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Lopetin ite klotsapiinin, sille ei ole vaihtoehtoa eli ei voitu antaa muuta.
En joutunu pakkohoitoon ja tästä jo 5vNo miksi aloittajalle on edes määrätty peratsin ja ei nähtävästi syö tabletteja kun lääkkeen ottoa pitää valvoa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
No miksi aloittajalle on edes määrätty peratsin ja ei nähtävästi syö tabletteja kun lääkkeen ottoa pitää valvoa.
Siihen en ota kantaa koska en tiedä. Joskus pistos toimii paremmin kuin pillerit/ei tuu niin paljon sivuvaikutuksia yms.
Mut lääkkeen lopetus ei yksinään pakkohoitoon riitä - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Lopetin ite klotsapiinin, sille ei ole vaihtoehtoa eli ei voitu antaa muuta.
En joutunu pakkohoitoon ja tästä jo 5vteitkö sen lääkärin luvalla?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
teitkö sen lääkärin luvalla?
En. Ei ne olis suostunu siihen. Sanoin sit kun seuraava tapaaminen et oon lopettamassa ja nyt annos jo 50% määrätystä ja se vaan kyseli miten voin jne. Koska tapaamisia 6kk välein niin lopetin sit ton 50% kohdalla lääkärin kanssa
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
En. Ei ne olis suostunu siihen. Sanoin sit kun seuraava tapaaminen et oon lopettamassa ja nyt annos jo 50% määrätystä ja se vaan kyseli miten voin jne. Koska tapaamisia 6kk välein niin lopetin sit ton 50% kohdalla lääkärin kanssa
Miksi ylipäänsä olet syönyt lääkettä jos siihen ei ole ollut tarvetta?
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miksi ylipäänsä olet syönyt lääkettä jos siihen ei ole ollut tarvetta?
Koska mulle alunperin määrättiin osastolla ja sain skitsofrenia diagnoosin siellä
Tosin, olen nyt 5v ollut täysin lääkkeetön ja oireeton ja työelämässä eli voidaan epäillä diagnoosin oikeaa laatua. Käyn kuitenkin kerran 3kk välein lääkärillä/hoitajalla seurannassa ja olen edelleen oiretoon minkä todistaa kirjaukset kantaan. En sit tiedä miksei kukaan vaihda diagnoosia tosin eipä sillä väliä taida olla - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Koska mulle alunperin määrättiin osastolla ja sain skitsofrenia diagnoosin siellä
Tosin, olen nyt 5v ollut täysin lääkkeetön ja oireeton ja työelämässä eli voidaan epäillä diagnoosin oikeaa laatua. Käyn kuitenkin kerran 3kk välein lääkärillä/hoitajalla seurannassa ja olen edelleen oiretoon minkä todistaa kirjaukset kantaan. En sit tiedä miksei kukaan vaihda diagnoosia tosin eipä sillä väliä taida ollaLisätään nyt et hoitoresistenssi olin koska klotsapiini. Ainakin virallisesti. Erilaistumaton skitsofrenia siis kyseessä (mitä se sit ikinä meinaakaan, ei oo kiinnostanu ottaa selvää). Kiltisti söin pillereitä 15 vuotiaasta asti kunnes täytin 25. Sillon lopetin noi ja nyt 30v oon ihan oireeton töissä oleva perheellinen mies. Lihoaminen oli syy miksi lopetin. Menny vikat 5v et saanu painon takasin kuntoon
- Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tosin, olen nyt 5v ollut täysin lääkkeetön ja oireeton ja työelämässä eli voidaan epäillä diagnoosin oikeaa laatua. Käyn kuitenkin kerran 3kk välein lääkärillä/hoitajalla seurannassa ja olen edelleen oiretoon minkä todistaa kirjaukset kantaan. En sit tiedä miksei kukaan vaihda diagnoosia tosin eipä sillä väliä taida ollaniimpä tietenkin. kaikki on aina ollut osastolla joilla ei ole ollut tarvetta lääkitykseen. Miten osastolle jouduit. eihän sinne terveet pääse
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Lisätään nyt et hoitoresistenssi olin koska klotsapiini. Ainakin virallisesti. Erilaistumaton skitsofrenia siis kyseessä (mitä se sit ikinä meinaakaan, ei oo kiinnostanu ottaa selvää). Kiltisti söin pillereitä 15 vuotiaasta asti kunnes täytin 25. Sillon lopetin noi ja nyt 30v oon ihan oireeton töissä oleva perheellinen mies. Lihoaminen oli syy miksi lopetin. Menny vikat 5v et saanu painon takasin kuntoon
Ai sinulle määrättiin lääkkeitä ilman oireita . Miksi sinä menit lääkäriin jos olit terve?
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ai sinulle määrättiin lääkkeitä ilman oireita . Miksi sinä menit lääkäriin jos olit terve?
Sanoinko et olin oireeton? En. Mulla vaan nyt ei välttämättä mennyt sairaudenkulku niinkuin oletettiin ja olen ollut 5v oireeton ja lääkkeetön. En muista miks sain ja rehellisesti ei kiinnostakkaan. Kokeilin 15v kannabista et ehkä siinä syy. Käyn nyt 3kk välein seurannassa kun lääkäri niin halusi.
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
niimpä tietenkin. kaikki on aina ollut osastolla joilla ei ole ollut tarvetta lääkitykseen. Miten osastolle jouduit. eihän sinne terveet pääse
En tiedä, olin siellä koska lääkäri niin määräsi. Mut en enään tartte lääkkeitä enkä oireile. Eli se diagnoosi minkä sain ei enään päde ainakana minusta. Lääkäreistä en tiedä. Vissiin niiden mielestä olen skitsofreenikko
- Anonyymi00011
Peratsin-valmisteita käytetään psykoosien ja skitsofrenian hoitoon. Muita käyttöaiheita ovat vaikeiden pahoinvointi- ja oksennustilojen ehkäisy ja hoito. Perfenatsiinia, jota Peratsin sisältää, voidaan joskus käyttää myös muiden kuin tässä pakkausselosteessa mainittujen sairauksien hoitoon.
-> Riippuu mikä näistä? Skitsofrenia jos niin vähän heikoilla oot ellet ole aika oireeton tapaus- Anonyymi00013
Hänellä on ollut varmasti syödä peratsin tablettimuodossa mutta ei nähtävästi ole syönyt ja sen takia injektio
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Hänellä on ollut varmasti syödä peratsin tablettimuodossa mutta ei nähtävästi ole syönyt ja sen takia injektio
Ei välttämättä. Injektion voi saada myös suoraan. Tosin yleensä taustalla jatkuvat osastoreissut-> Injektiolla ylitetään välttää tää. Eli suoraan ei kyse ole lääkkeiden ottamisesta vaan siitä et noilla saa paremman lääkevasteen.
Injektiot on jos ei oo lääkeresistenssi niin vaihtoehto klotsapiinille - Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei välttämättä. Injektion voi saada myös suoraan. Tosin yleensä taustalla jatkuvat osastoreissut-> Injektiolla ylitetään välttää tää. Eli suoraan ei kyse ole lääkkeiden ottamisesta vaan siitä et noilla saa paremman lääkevasteen.
Injektiot on jos ei oo lääkeresistenssi niin vaihtoehto klotsapiinilleno miksi hän on osastolla ollut jos kerta pärjää kotona ja hyvä elämänhallinta. ei kait osastolle pääse jos on terve
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
no miksi hän on osastolla ollut jos kerta pärjää kotona ja hyvä elämänhallinta. ei kait osastolle pääse jos on terve
En tiedä kuin sen, että injektiot antaa joskus paremman lääkevasteen.
En tiedä missä sai diagnoosin ja minkä. Mut aina sen saamiseksi ei tartte jättää lääkkeittä ottamatta. Toisaalta niistä eroon pääseminen vaikeampaa.
Elämänhallinta voi olla huono muuten "terveilläkin"
- Anonyymi00017
Sanot vaan et kiitos mut ei
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708