Kolme vuotta sitten suunnittelin luopuvani öljy lämmityksestä mutta ihan hyvä kun en toteuttanut suunnitelmani. Nyt kun sähkön hinta puhutaan ja jopa kuohuttaa niin päätin että säilytän öljy lämmityksen. Lämmitin osaksi sähköllä mutta silloin kun on sähkö kallista niin lämmitin öljyllä.
En luovu öljylämmityksestä
3
176
Vastaukset
- Anonyymi00001
lämmitätkö kattilan vastuksella
- Anonyymi00002
Öljypoltin toimii dieselilläkin. Myös rypsiöljy sopinee.
- Anonyymi00003
Uudellamaalla asuva kaverini on kanssa lämmittänyt itse rakentamaansa isokokoista OK-taloa öljyllä jo yli 30 vuotta. Koko ajan se on ollut hintansa puolesta kilpailukyklyinen vaikka sähkölämmitykseen verrattuna, ja olisi jatkunut edelleenkin.
Vaimo alkoi kuitenkin ehdotella maalämpöön siirtymistä. Sitä puolsi se, että isäntä alkoi olla jo 70-vuoden isommalla puolella, eikä kuntokaan enää sataprosenttinen. Vaimo ei ymmärrä öljypolttimesta mitään. Jos isäntä menee huonoon kuntoon, on vaimo pulassa.
Siksi nuo vaihtoivat viime kesänä maalämpöön. Yksi talvi onnistunutta maalämmitystä on nyt takana. Vaimo on tyytyväinen ja sitä kautta tietenkin isännänkin on ollut helpompaa luopua rakkaasta öljykattilastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk51224Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1661148Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1021025Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470977Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria
Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt269853Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.70852- 129847
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.63744Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan44744Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää394739