”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19
Sovituksen sana
77
397
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kiitos Jeesukselle!
- Anonyymi00003
Aamen!
- Anonyymi00004
Kyllä meillä on hyvä ja armollinen Vapahtaja, Jeesus Kristus.
- Anonyymi00002
🎚️🩸🎚️🩸🎚️🩸
- Anonyymi00005
Tämä ON evankeliumi!
- Anonyymi00006
Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen ihmisen ja arkkienkeli Lucifer-Saatanan tämän syntiin houkuttajaksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi mitä tulee tapahtumaan?
Ei luonut kumpaakaan.
Lucifer oli
täydellisistä täydellisin.
Ihminen samoin.
Jumala vielä tarkasti kaiken.
"Jumala katsoi kaikkea,
mitä hän tehnyt oli,
ja katso,
se oli sangen hyvää."
(Gen 1:31)- Anonyymi00017
kalamos kirjoitti:
Ei luonut kumpaakaan.
Lucifer oli
täydellisistä täydellisin.
Ihminen samoin.
Jumala vielä tarkasti kaiken.
"Jumala katsoi kaikkea,
mitä hän tehnyt oli,
ja katso,
se oli sangen hyvää."
(Gen 1:31)"sangen hyvää"
Jos Herra Sebaot ei sinun mukaasi luonut Luciferia, joka muuttui Saatanaksi, niin mistä Lucifer tuli ja sai valtansa?
Herra Sebaot loi kaiken ja siten myös Saatanaksi muuttuvan Luciferin ja vajavaisen ihmisen("sangen hyvän"), joka vajavaisuutensa vuoksi lankesi Saatanan houkutuksiin.
Kaikkitievän Herra Sebaotin voi olettaa tienneen mitä tulee tapahtumaan.
Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiedä ennakkoon asioita, eikä näin ollen ole kaikkitietävä? Anonyymi00017 kirjoitti:
"sangen hyvää"
Jos Herra Sebaot ei sinun mukaasi luonut Luciferia, joka muuttui Saatanaksi, niin mistä Lucifer tuli ja sai valtansa?
Herra Sebaot loi kaiken ja siten myös Saatanaksi muuttuvan Luciferin ja vajavaisen ihmisen("sangen hyvän"), joka vajavaisuutensa vuoksi lankesi Saatanan houkutuksiin.
Kaikkitievän Herra Sebaotin voi olettaa tienneen mitä tulee tapahtumaan.
Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiedä ennakkoon asioita, eikä näin ollen ole kaikkitietävä?"Alussa loi Jumala taivaat ja maan."
(Gen 1:1)
Taivaisiin sisältyy kaikki taivaan joukot
enkelikunta mukaanlukien.
Näistä korkea-arvoisin oli
Aamuruskon poika
(Lucifer = Valon kantaja)
Raamatun ensimmäinen Sana
tarkoittaa Alkua / Esikoista.
Siis aivan ensimmäiseksi
Jumala Sana tuo esiin Jumalan Pojan.
Vielä Raamatun viimeisessä kirjassa
Poika esittelee itsensä
Alkuna ja Aamenena.
Ja niin koko Raamattu
Alusta Aameneen saakka
Sana Sanalta
on ilmoitusta Pojasta,
joka on
Ensimmäinen ja Viimeinen
Alku ja Loppu
Alfa ja Omega.
Raamatun ensimmäinen virke
pitää sisällään myös
monikkomuotoisen sanan
Jumala = Valtiaat.
Raamatun ensimmäinen jae ilmaisee
siis Jumalan kokonaisuudessaankin.
Mutta varsinaisesti se esittelee
meille Jumalan Pojan Valtiaana.
Kaikki on luotu Hänen kauttaan,
Häneen ja Häntä varten.
Niin myös Aamuruskon poika
eli Lucifer.
Pojan eli Aamuruskon luoma
korkea-arvoisin
ja läheisin enkeliolento
oli siis Aamuruskon poika.
Poika on itse Valkeus.
Mutta Aamuruskon poika
kantoi tuota valkeutta mukanaan.
Aivan samoin tänä päivänä
Jeesus eli Valkeus valaisee
jokaisen omansa.
"Todellinen Valkeus,
joka valaisee jokaisen ihmisen."
(Joh 1:9)
Raamatun ensimmäinen jae
pitää sisällään pelkkää ihanuutta.
Siinä ei ole mitään viittausta
pahan olemassaoloon.
Oli vain taivaat ja maa,
ja kummatkin täynnä
rauhaa rakkautta ja sopusointua.
Myöhemmin löydämme Raamatusta,
että tuo aikakausi oli hyvin pitkä.
Raamatun ensimmäinen jae
pitää siis sisällään jo ikuisuuden ihanuutta.
Raamatun toinen jae tuo
eteemme valtavan katastrofin.
Takana on vallankaappausyritys,
joka johti siihen,
mikä on luettavissa
Raamatun toisesta jakeesta.
Maa oli tai oikeammin tuli
sellaiseksi kuin se nyt kuvataan.
Autioksi ja tyhjäksi.
Sitä oli kohdannut
sekasorto ja hävitys.
Säihkyvä kerubi oli muuttunut
pimeyden ruhtinaaksi.
Täydellisistä täydellisin luotu olento
oli muuttunut paholaiseksi.
Hänet enkeleineen
heitettiin alas taivaasta.
Ja hän tuhosi
maan päällä vallinneen elämän.
Ja tuossa tähtien sodassa
turmeltui myös taivaanvahvuus.
Nyt oli kaksi valtaa.
Hyvä ja paha.
Joilla oli riita-asia keskenään.
Ihminen,
joka luotaisiin Jumalan kuvaksi,
tulisi ratkaisemaan
tämän riita-asian.
Ja tästä kaikesta laadittiin asiakirja,
joka koski maan hallintaa.
Viittauksia tähän löytyy
jo Mooseksen kirjoista.
Raamatun viimeisessä kirjassa,
tästä kirjakääröstä on pitkä selvitys.
Sen voi avata vain
ensimmäisenä esitelty Valtias
eli Jumalan Poika,
joka Ilmestyskirjassa kantaa nimeä
Jumalan Karitsa, teurastettu.
Ja tästä Sovituksesta
aloittaja on herättänyt keskustelun.
Ja kaikki alkoi siis
Raamatun toisesta jakeesta.
Poika,
joka on Totinen Valkeus,
joka alunperin oli
maailmat luonut,
kutsuttiin hävityksen keskelle.
Alkoi kuuden päivän pituinen
saneeraus.
Ja kohta Maa oli jälleen
kuin Jumalan puutarha.
Maan valtiaaksi luotiin ihminen.
Paratiisissa oli kaksi
aivan erityistä puuta.
Toinen piti tarjolla hedelmää,
jonka syöminen
merkitsi ikuista elämää.
Toinen puu tarjosi hedelmää,
joka merkitsi kuolemaa.
Aadam oli uudistetun maan
valtiaana ratkaisevassa asemassa.
Jumala eli tarkkaan ottaen
Jumalan Poika,
oli ankarasti kieltänyt Aadamia
syömästä hyvän- ja pahantiedon puusta.
Mutta paholainen sai myös
viestittää oman versionsa asiasta.
Ja erittäin vahvan näytön tähden
Aadam pani kaikki likoon sen puolesta,
että käärme puhui totta.
Hallitsijaksi tuli
taivaan avaruuksia myöten
paha paholainen.
Maan päälle ratsastivat
myös synti ja kuolema.
Koko Raamattu kertoo
alusta loppuun asti
tästä taistelusta,
joka alkoi Raamatun toisessa jakeessa.
Jos Aamuruskon poika
ei olisi ylpistynyt ihanuudestaan
ja yrittänyt vallankaappausta,
ei meillä olisi Raamattua ollenkaan.
Ei olisi mitään tietoa synnistä
eikä kuolemasta eikä mistään pahasta.
Mutta nyt pimeys ja syvät vedet
olivat peittäneet kaiken alleen.
Ja niin alkoi valtava spektaakkeli,
jonka lopputulos paljastetaan
jo Raamatun peruskertomuksessa.
Mutta jo ennen
Raamatun ensimmäistä jaetta,
oli laadittu Pelastussuunnitelma,
jossa Poika pelastaa tarvittaessa
Jumalasta eroon joutuneen.
Ja tästä Sovituksesta
on aloittaja herättänyt keskustelun.
Kaikki,
jotka antavat sovittaa itsensä,
palautuvat Jumalan yhteyteen.
"Totinen valkeus,
joka valistaa jokaisen ihmisen,
oli tulossa maailmaan.
Maailmassa hän oli,
ja maailma on hänen kauttaan
saanut syntynsä,
ja maailma ei häntä tuntenut.
Hän tuli omiensa tykö,
ja hänen omansa
eivät ottaneet häntä vastaan.
Mutta kaikille,
jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla
Jumalan lapsiksi,
niille,
jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet
verestä
eikä lihan tahdosta
eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
(Joh 1:9-13)
Jumala tiesi siis
luodessaan Rakkaansa,
että hänen luotunsa voivat
joutua eroon Jumalan yhteydestä.
Ja siksi ennen kaiken alkua päätettiin,
että Poika kantaa vastuun luoduistaan.
"Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi"
- Anonyymi00007
Raamatun mukaan Jumalan luoma ihminen oli alussa täydellinen Jumalan kuva, mutta perisynti pilasi kaiken ja ihmisestä tuli peto, Jumalan kuvatus.
Raamatun mukaan Saatana ei ollut pelkkä enkeli, vaan yksi Jumalan pojista, joka lankesi myös syntiin ja karkotettiin taivaasta tämän maailman ruhtinaaksi.
Job 1:6
Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.- Anonyymi00008
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Pyhä Henki poistui Temppelistä ja uusi temppelinherra meni sinne tilalle kun Jeesus kuoli. - Anonyymi00009
Paratiisissa Jumalan lisäksi oli Saatana neuvomassa ihmisiä. Jeesusta ei siellä sanota olleen.
- Anonyymi00021
"Raamatun mukaan Jumalan luoma ihminen oli alussa täydellinen Jumalan kuva, mutta perisynti pilasi kaiken"
Ja kaikkitietävänä Herra Sebaotin täytyi tietää vajavaiseksi luomansa ihmisen tulevan lankeamaan Luciferista Saatanaksi muuttuneen houkutuksiin, ellei sitten esitetä sitä, että Hän ei olekaan kaikkitietävä.
- Anonyymi00010
Paavali valehteli. Ei ihminen voi toisen syntejä sovittaa.
- Anonyymi00011
Ja miten niillä Korinton naisilla oli se sovituksen sana huulilla, koska he eivät saaneet puhua yhtään mitään?
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ja miten niillä Korinton naisilla oli se sovituksen sana huulilla, koska he eivät saaneet puhua yhtään mitään?
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Eihän Korinton naiset saaneet edes tunnustaa uskoaan eikä syntejään ääneen.
- Anonyymi00015
Ei voi sovittaa. Eikä halua!
- Anonyymi00076
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eihän Korinton naiset saaneet edes tunnustaa uskoaan eikä syntejään ääneen.
Miksi valehtelet?
- Anonyymi00012
Henkilökohtainen syntien sovitus tulee Jumalalta kasteessa. Ei muutoin.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. - Anonyymi00014
Jumala sovitti itsensä kanssa Jeesuksen! Uskokaa vihdoinkin tämä!
- Anonyymi00018
Raamatussa puhutaan myös lunastusmaksusta, mikä meni Saatanalle, jolle kelpasi vain Jeesuksen veri maksuksi, jotta hän luovutti syntiinlanneen ihmisen synnin vankilasta.
- Anonyymi00016
Luukas: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Niin mahtava on Jumalan armo Jeesuksessa uhrasi oman Pokansa, että meillä elämä olis uskon kautta.
Jeesus nousi kuolleista ja elämän antoi! - Anonyymi00019
Ei Jumalan tarvi ihmisiä lunastaa Jeesukselta, koska Herran on taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on.
- Anonyymi00022
mutta haluaa lunastaa uskovan, saatana koittaa vain hämätä.
Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
ne ei kuulu Jeesuksen lampaisiin. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
mutta haluaa lunastaa uskovan, saatana koittaa vain hämätä.
Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
ne ei kuulu Jeesuksen lampaisiin.Syntien sovitus tapahtuu kasteessa, mihin siinä viitataan. Jeesus otetaan vastaan kasteessa, ei muutoin.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
mutta haluaa lunastaa uskovan, saatana koittaa vain hämätä.
Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
ne ei kuulu Jeesuksen lampaisiin.Villitsevien hurmoshenkien sisälleen ottaminen ja hurmostilassa sekoileminen, ei ole mitään Jeesuksen vastaanottamista.
- Anonyymi00073
Anonyymi00024 kirjoitti:
Villitsevien hurmoshenkien sisälleen ottaminen ja hurmostilassa sekoileminen, ei ole mitään Jeesuksen vastaanottamista.
Jeesus tahtoo pelastaa sinut Teuvo.
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Jeesus tahtoo pelastaa sinut Teuvo.
Jumalan valittu Teuvo pääsi Jeesuksensa luo jo vähän yli 4 vuotta sitten.
https://prnt.sc/Bd7ui_L7C2Qv
- Anonyymi00020
Perisynnissä Saatana eli tämän maailman ruhtinas sai kaikkien ihmisten sielut omikseen.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.- Anonyymi00027
Syntiinlankeemus eli perisynti
Room.5
18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion.
19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.
- Anonyymi00025
<<Syntien sovitus tapahtuu kasteessa, mihin siinä viitataan. Jeesus otetaan vastaan kasteessa, ei muutoin.<<
Kaste sekö määräilee Jumalaa? Älä höpsi!
Isä Poika ja Pyhä Henki on myös kasteen luoja, siis ylempänä kuin kaste.
Aamen!
Jeesuksen kautta pelastus tulee, uskossa. Kunnia Jeesukselle. - Anonyymi00026
Miksi Herra Sebaot teki ihmisen vajavaiseksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi kuinka tulee käymään?
- Anonyymi00030
Ihminen on luotu täydelliseksi.
Ihmisen tekemä synti turmeli ihmisen ja ihmisestä tuli syntinen peso, Jumalan irvikuva. - Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ihminen on luotu täydelliseksi.
Ihmisen tekemä synti turmeli ihmisen ja ihmisestä tuli syntinen peso, Jumalan irvikuva.Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan.
Kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi jo Aatamia ja Eeva luodessaan ihmisen olevan vajavaisen ja tulevan lankeamaan syntiin.
Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiennyt noita asioita tapahtuvaksi ja Hän ei näin ollen olekaan kaikkitietävä? - Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan.
Kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi jo Aatamia ja Eeva luodessaan ihmisen olevan vajavaisen ja tulevan lankeamaan syntiin.
Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiennyt noita asioita tapahtuvaksi ja Hän ei näin ollen olekaan kaikkitietävä?Jumala on luonut vapaan tahdon, eikä robottia, Jeesus korjaa sen mikä meni pieleen, antaa uuden sydämen uskon kautta lampailleen.
- Anonyymi00028
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)
Ps. 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä. - Anonyymi00029
Jumala on sitoutunut sanaansa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa. Tästä sukupolvesta.- Anonyymi00036
<<Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, <<
kuinka monta miljoonaa kastettua on ateisteja?
Jeesuksen kautta pelastus tulee, kaste uskoa vahvistaa.
- Anonyymi00031
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi00032
Kasteesta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä.
Peso on vanha sana, mikä tarkoittaa kastetta, missä käytetään aina vettä uudeksi luomisen vuoksi, koska kaikki uusi luodaan vedestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta.
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.- Anonyymi00033
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
- Anonyymi00034
Kirjoittaa hurmahenkiset totta miten asiat pitää olla!
Sitä, mikä on hyvää, kiitettävää, kunnioitettavaa, sitä ajatelkaa, tehkää ja olkaa malliksi muille ihmisille, jotta olette Jeesuksen lampaita. Ne eivät riehu eivätkä räyhää, vaan julistavat Jeesuksen ristintyötä, joka on pelastukseksi. Jeesus nousi kuolleista, ja Jeesus pelastaa; kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Pysykää tässä hengessä — te saatte silloin Jumalan siunauksen.- Anonyymi00037
Lahkolaiset lupailee siunauksia kun annat rahasi heille.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Lahkolaiset lupailee siunauksia kun annat rahasi heille.
Lahkot lupaa ja jakaa varmoja taivaspaikkoja kun annat lahkolle 10 % kaikista bruttotuloistasi. Mukaan lukien Kela-rahat ja kotouttamistuet.
- Anonyymi00040
Kymmenyksien maksaminen rahalla oli kiellettyä, koska ne tarkoittivat elintarvikkeiden viemistä Leeviläisille papeille, joilla ei ollut itsellä viljelysmaata.
5. Moos. 14:26
ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. - Anonyymi00041
1.Johanneksen kirje: 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Nouskaa tälle tasolle! ja antaa anteeksi se on Jeesus tie!
Jeesus synnitön antaa syntisille anteeksi, mikä voima?- Anonyymi00042
Raamatun mukaan ihminen on syntinen ja kuolevainen. Ei mikään valkeuden olento.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Raamatun mukaan ihminen on syntinen ja kuolevainen. Ei mikään valkeuden olento.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.
miksi noin ilkeä mieli - suunta on pahuudesta ja toisten nolaamisessa,
johdata lähimmäinen oikealle tielle kohti Jeesuksen rakkautta, se valo uudistaa sydämen kohti taivasta. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
miksi noin ilkeä mieli - suunta on pahuudesta ja toisten nolaamisessa,
johdata lähimmäinen oikealle tielle kohti Jeesuksen rakkautta, se valo uudistaa sydämen kohti taivasta.1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.Oikea usko on syntisyyden tunnustamista.
- Anonyymi00047
Kirkastumiset ja valaistumiset on Hindujen uskontoja.
googlaa: shaktipat
Ylivainio käytti Hindujen vanhaa kaatotekniikkaa, nopea tönäisy kedellä otsaan ja kanttuvei selälleen maahan taju kankaalla.
Se on hyvä tilaisuus Ilmestyskirjan pedon käydä se merkkinsä painamassa ihmisen käsivarteen ja otsaan. - Anonyymi00055
Anonyymi00046 kirjoitti:
Oikea usko on syntisyyden tunnustamista.
Matt. 3:6
ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Mark. 1:5
Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. - Anonyymi00056
Anonyymi00046 kirjoitti:
Oikea usko on syntisyyden tunnustamista.
Uskonharhaiset voivat niin halutessaan olla vaikkapa sitten näitä toistuvasti mainostamiaan "syntisiä", kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen satuilu liikuta lainkaan.
- Anonyymi00048
Älä mene lahkoon hurmoshenkien kaadettavaksi maahan.
Mark. 9:22
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."- Anonyymi00049
"veteen kaataminen" tarkoittaa lahkojen tekemään anabaptistista uudestikastetta painamalla ihminen kokonaan veteen
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
"veteen kaataminen" tarkoittaa lahkojen tekemään anabaptistista uudestikastetta painamalla ihminen kokonaan veteen
Lahkojen tekemässä uudestikasteessa lapsena kasteessa saatu Pyhä Henki poistuu ihmisestä ja vieras henki tulee tilalle sisälle.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Lahkojen tekemässä uudestikasteessa lapsena kasteessa saatu Pyhä Henki poistuu ihmisestä ja vieras henki tulee tilalle sisälle.
Lahkojen tekemissä epäraamatullisissa anabaptistisissa uudestikasteissa kristitylle käy ihan samalla tavalla kuin Saulille, kun hän otti yhteyttä henkimaailmaan.
Pyhä Henki ja lahkolaisten villitsevä hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Lahkojen tekemissä epäraamatullisissa anabaptistisissa uudestikasteissa kristitylle käy ihan samalla tavalla kuin Saulille, kun hän otti yhteyttä henkimaailmaan.
Pyhä Henki ja lahkolaisten villitsevä hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan.1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi00057
Lahkolaisten hurmoshenkisiin molotusrukouksiin ei tule mitään vastauksia, vaikka rukoilisi aamusta iltaan.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa.
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan. - Anonyymi00058
Jumala voi kuitenkin vapauttaa ihmisen hurmoshenkisen lahkon otteesta, jos ihminen tunnustaa sen menon synniksi ja rukoilee siihen apua.
Hes. 13:20
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut. - Anonyymi00059
Monet on päässyt eroon orjuuttavista villitsevistä lahkohengistä menemällä syntiseksi itsensä tunnustamalla tavalliseen kirkkoon Herran pyhälle ehtoolliselle.
- Anonyymi00062
Hei Teuvo! Oletko vielä laittanut asiasi kuntoon parjaamasi evlutkirkon kanssa? Vai vieläkö leikit edesmennyttä? Sehän tarkoittaa, että ELÄT VALHEESSA!
- Anonyymi00060
Niitä sovituksen sanoja, varmoja taivaspaikoja jaetaan joissakin lahkoissa pelkällä käden nostolla ja pään nyökkäyksellä.
- Anonyymi00061
Niin. Ja Jumala kuulee myös huokauksetkin. Ihmeellinen on kaikkinäkevä ja kaikkitietävä Jumala!
Siksi Hän onkin Jumala, eikä jokin mikä tahansa jumala. - Anonyymi00064
Anonyymi00061 kirjoitti:
Niin. Ja Jumala kuulee myös huokauksetkin. Ihmeellinen on kaikkinäkevä ja kaikkitietävä Jumala!
Siksi Hän onkin Jumala, eikä jokin mikä tahansa jumala.Ihmisellä on oltava kasteessa saatu Pyhä Henki asuvaisena, jotta pelkkä huokaus kuullaan taivaassa. Kristuksen omaksi kastetun lapsen enkeli näkee koko ajan Jumalan kasvot taivaassa.
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
Lahkolaiset estävät lapsiensa kastamisen kristityiksi Pyhän Hengen lahjan saajiksi.
Niihin telttoihin ei pidä mennä mitään hurmoskokemuksia metsästämään.
- Anonyymi00063
Lahkoteltassa voi pelastua pelkällä käden vilkutuksella?
- Anonyymi00065
Ei Jumala ole mikään automaatti.
Jes. 59:2
vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule. - Anonyymi00066
1.Johanneksen kirje:
3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.- Anonyymi00067
Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
- Anonyymi00070
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.Biblia
Paavali: "Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Paavali tykkäsi kovasti ihmisten tappamisesta.
- Anonyymi00068
Se ei vielä ole mitään, kun tietää, mikä oikein on; vaan sydän on ottanut Jeesuksen todesta. Mitä siellä sydämessä on, sitä sydän tuottaa. Jos siellä on oikeassa olemisen luja tahdo, niin se saattaa johtaa aivan harhaan; mutta jos sydän on oikein, se johdattaa toisetkin Jumalan yhteyteen ja tuo ilon, eikä riitele. Siitä tietää, että on Jumalan lapsi.
- Anonyymi00069
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Raamattu ei tunne mitään viattomuusoppia. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
- Anonyymi00072
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.
- Anonyymi00075
Aloittaja tarjoaa ihmisille helppohintaista pelastusta puolitotuuden julistuksen avulla. Hän on tehnyt uskosta tiedon asian. Jos joku tietää, että Jumala on sovittanut itsensä maailman kanssa, hän pelastuu, jos ei tiedä, hän ei pelastu.
Aloittaja sivuuttaa kokonaan evankeliumin uskomisen, parannuksen teon ja uudestisyntyminen Jumalan lapseksi.
Mutta mitä Jeesus sanoi?
Johanneksen evankeliumi:
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514