Minulla oli 80 luvulla 36 työpaikkaa - vaihtelin niitä aivan huvikseni ja kokeillakseni

Anonyymi-ap

Nyky-Suomi (eurooppa)on ihan perseeestä verrattuna 70-80-90-lukuun.
Rahaa oli että meinasi tulla ryhtivikoja.

Minun ei tarvinnut edes hakea uuteen duuniin kun headhunterit laukkasivat ovella kyselemässä työhaastatteluun. Eräskin pomo sanoi, että "ilmoita sihteerille palkkasi, minua se ei kiinnosta". Oli se sellaista aikaa.

Helsinki(kin) oli täynnä hyviä ravintoloita ja fiksuja ihmisiä.vasemmiston tatuoituja narkomaaanejakaan ei näkynyt ja muita väkivaltaisia kasvattamattomia hörhöjä. pc zombeja ja älyluuri orjia.

Tappelut olivat tosi harvinaisia. Musa hyvää ja ihmiset kauniita. Naiset eivät olleet tuollaisia turbohuulia ja jumbotissejä. Pieni peppu oli tavoiteltava ja seksikäs.

80 luvulla usein pankista lähdettyäni juoksi pankinjohtaja perääni ja tunki setelinippuja takataskuihini. oli tunnin hieronta pankkitytöiltä meille rikkaille ja köyhille kakkukahvia konjakkiryypyt.

Meillä ei ollut monikulttuurista, monimuotoista kulttuuririkasta kehitysmaataustaista islampaskaa Suomessa! Miten ihmeessä me olemme pärjänneet ilman näitä holtittomasti lisääntyviä elättejä ja islampaskan mukaisia rinnakkaisyhteiskuntia Suomessa!

Silloin lainaa sai pankeista niin paljon kuin halusi. Riitti että puliukko takasi toista puliukkoa. Pankit suorastaan tyrkyttivät lainaa ilman rajoja. Tavallinen Jormakin saattoi ostaa urheiluauton.

Musiikki ei niin hyvää kuin 70-luvulla, mutta parempaa kuin nykyinen mustien monotoninen puhe musiikki ilman melodioita tai kunnon rytmiä.

Yökerhot kukoisti ja jupit antoi rahan palaa. Discot,antavaiset naiset ja upeat autot kukoisti ja drinkit elivät kulta-aikaa tyyliin sininen enkeli ja ampiainen. Miami Vice tyyliin miehet kääri pikkutakin hihat rullalle ja kenkiä pidettiin ilman sukkia.

20

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hieno tarina Hermanni.

• Anonyymi00002

Pärjäsin ihan mukavasti koko 80-luvun samassa työpaikassa, samoin
      seuraavan vuosikymmenen ja vielä sitäkin seuraavan ihan rallatellen.
      Eläkettäkin kertyi kerrassaan mukavasti.

• Anonyymi00003

Vai rallattelee eläkeläinen....

• Anonyymi00015
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Vai rallattelee eläkeläinen....

Kyllä ihminen voi olla tyytyväinen siihen tilastolliseen keskivertoeläkkeeseen.
        Sillä pärjää tavis ihan kelpo lailla eikä ole koskaan rahapulaa. On jemmarahaa.

• Anonyymi00004

Tottahan tuo on. Muistan kuinka monet kollegatkin vaihteli jatkuvasti työpaikkaa ihan vaan pumpatakseen palkkaansa ylöspäin. Joka vaihdolla kun sai aina paremman sopparin. Eihän sitä muutoin töitä kukaan vaihtanutkaan, jos ei saanut lisää liksaa.

• Anonyymi00005

90 luvulla minulla oli 5 työpaikkaa. Kävin amiksen, sitten menin armeijaan josta pääsin pois 1995 syksyllä. Amiksen aikaan olin iltatöissä kaupassa.. Armeijan jälkeen menin raksatöihin. Raksatöissä firmat vaihtui tiuhaan. 2000 luvulta 2015 asti olin 20 eri raksafirmassa töissä. 2017 työn saaminen loppui kuin seinään

• Anonyymi00006

Minulle tuli ekläke persukoulun jälkeen.

• Anonyymi00007

jaaha, persupakkomielteinen taas ilmottautui.

• Anonyymi00008

Työpaikkoja vai työkohteita?
      Lyhytaikaisin työkohteeni oli 2pv ja se sijaitsi noin 400km:n päässä pääosoitteestani.
      Pisin pätkäni oli 7kk noin 200km:n päässä.
      Vaihdoin työnantajia vaihtelevin välein. Kolmeen vuoteen en pitänyt lomaa vaan vaihtaessani työnantajaa otin lomat rahana. Sitten vaimoni sanoi, että ahneus saa riittää joten pidimme normaalin, kuukauden mittaisen loman.
      57 vuotisena työttömyyseläkkeelle.
      Vielä 62 vuotisena minulle tarjottiin määräaikaista keikkaa mutta olin tottunut eläkeläisen elämään ja elänyt jo pari vuotta melkein raitista, kuntoilevaa elämää.

• Anonyymi00009

Eihän se työpaikkojen määrä ole tärkeää, vaan niiden laatu.
      Mikäpä on ollessa samassa työpaikassa kun siellä viihtyy. Ja tienaa. kjäh!

• Anonyymi00011

Minulle suuri osa viihtymisestä oli tunne omasta hyödyllisyydestä ja uusista haasteista, uuden oppimisesta ja onnistumisista.
        Usein 3:n vuoden jälkeen aloin rutinoitumaan ja katselemaan uusia haasteita.
        Lastemme koulun aloitus piti minut samassa tehtävässä 6 vuotta. Sitten helpotti.
        Parasta aikaa olivat konsulttivuoteni. Uudet kohteet uudessa ympäristössä uusine tavoitteineen. Päiväpalkalla jonka sotut sisältyivät palkkaan mutta ei lomakorvauksia.
        Ei määritettyä työaikaa. Ainoastaan tavoitteet ja aikasuunnitelma.

• Anonyymi00010

Työpaikan vaihtaminen ei nykyään ole kovin helppoa, kun lähes joka hommaan tarvitaan jokin koulutus. Edes siivoojaksi ei taida päästä ilman siivousteknikon papereita.

• Anonyymi00012

Surkeaa, jos ei kauemmin missään pidetty.
      Itse olen muutaman kerran vaihtanut mielenkiintoisempien tehtävien perässä. Aina olisi palkka ollut sovittavissa paremmaksi.

• Anonyymi00020

Inhottavan vaihtoehdon edessä otin kerran vastaan työpaikan jossa palkkani laski noin puoleen edellisestä.
        Vaihtoehto olisi ollut jäädä luumuilemaan työttömänä kotipaikkakunnalle.

• Anonyymi00013

Missähän lataamossa aloittaja on noita juttuja on kehitellyt nytkin taitaa olla putki päällä.Ei nyt kauheen menestynyt ole kun köyhyyspalstalla tarvii avautua.Rasismi kirjoitukset typeriä.

• Anonyymi00014

Joo ja 36 työpaikkaa noin 120 kuukaudessa (10 vuotta), siis noin 3 kuukautta/ työpaikka.
        Taisi tehdä itsensä täysin mahdottomaksi työpaikoillaan, jos niitä nyt edes tosiasiaassa ollutkaan. Uskoisin että oli pitkä-aikaistyötön jolle järjestettiin 3kk työsopimus työllisyystuen jatkamiseksi.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Joo ja 36 työpaikkaa noin 120 kuukaudessa (10 vuotta), siis noin 3 kuukautta/ työpaikka.
        Taisi tehdä itsensä täysin mahdottomaksi työpaikoillaan, jos niitä nyt edes tosiasiaassa ollutkaan. Uskoisin että oli pitkä-aikaistyötön jolle järjestettiin 3kk työsopimus työllisyystuen jatkamiseksi.

Kuitenkin istunut linnassa ja siellä on aikaa miettiä mitä mukamas tehnyt työkseen.Baari juttuja ku 45v henkilö ollut 20vuotta merillä,20vuotta teollisuudessa sitten 20vuotta kierrellyt rakennuksia.Lähipiirissä tuttuja ni lähestyy 40vuotta samassa paikassa.Nykypäivänä ei taida mikään paikka taida olla varma eläkepaikka.

• Anonyymi00016

Useimmat kuitenkin uurastavat 35-40 vuotta samalla työnantajalla ja
      siitä saa mukavan tukevan ansion vielä eläkevuosinaankin, Jihaa!

• Anonyymi00019

Työeläke kertyy lyhyemmistäkin työsuhteista!
        Nimimerkki: Kokenut.

• Anonyymi00018

Älä valehtele ei niitä töitä ollut 80 luvulla liiaksi asti. Tai sitten olit joku rakennus apupoika tai apukuski??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      54
      6187
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      330
      5169
    3. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      160
      4884
    4. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      139
      4687
    5. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      20
      3920
    6. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      20
      2426
    7. Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!

Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2218
    8. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      24
      1855
    9. Romanttinen ystävänpäivä?

Millainen olisi hyvä ystävänpäivä hänen kanssaan?
      Ikävä
      73
      1812
    10. Kaisa Juuso eroaa

Jää välittömästi sairaslomalle. Onko nyt Keskisarjan vuoro?
      Perussuomalaiset
      222
      1591
    Aihe