Ihme elvistelyä käyttää paikallisen viljelijän perunoiden sijasta Afrikasta rahdattuja bataatteja.
Eikö ilmastoasiat kiinnosta lainkaan rikkaita?
Bataatti on juppien potaatti
21
278
Vastaukset 21
- Anonyymi00001
Ahneita ovat. toivottavasti ei muksuja. he maksavat kalliin hinnan.
- Anonyymi00002
Kyllä ne bataattiranskalaiset nuggettien kanssa on erinomainen yhdistelmä.
- Anonyymi00003
Bataatti on maukasta vaihtelua.
En ole verrannut hintoja mutta itse pidän juuriselleriä ja lanttua hyvinä perunan kavereina juurespadassani joka rakenteeltaan on perinteisen perunalaatikon kaltainen. Mukaan myös perunaa mutta koko määrään nähden reilusti jauhelihaa ja paksua munamaito ( punainen maito)
nestettä.
- Anonyymi00004
Me on kasvatettu kasvimaassa itse bataatteja, niin ei tarvitse rahdata kaukaa.
Helppo homma pistää tässä helmikuussa bataatti idätykseen puoliksi veteen johonkin lasipurkkiin, niin se alkaa pukkaamaan versoja. Versot sitten vaan idätykseen hyvissä ajoin ennen istuttamista.
Versot vaan istuttaa kasvimaalle ja syksyllä korjaa satoa. Ja voihan näitä kasvattaa parvekkeella kestokassissa, jossa multaa, niin syksyllä on kestokassit täynnä bataatteja.
Köyhä kasvattaa itse bataatit.- Anonyymi00007
Parvekkeen sato on vaatimaton. Suuremmallakin parvekkeella.
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Parvekkeen sato on vaatimaton. Suuremmallakin parvekkeella.
Oletko kokeillut.
Minä olen kasvattanut perunaakin parvekkeella ja yllättävän paljon tulee satoa.
- Anonyymi00005
Eikös ne bataatit tule tähän aikaan jenkeistä?
- Anonyymi00006
Jenkeistä tulee Alabamasta.
- Anonyymi00008
Ei heitä kiinnosta mikään muu kuin oma napa ja se että muut palvelevat heitä!
- Anonyymi00010
Yleensä sitä perunaa, vaikkapa maalaisranskalaisia, mutta vaihteluksi
voi toki kerran kuussa maistella niitä bataatteja tai punajuurisuikaleita.- Anonyymi00011
Teen huomenna uunijuureksia, kun lämmitän leivinuunin. Helppo ja edullinen ruoka tehdä!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Teen huomenna uunijuureksia, kun lämmitän leivinuunin. Helppo ja edullinen ruoka tehdä!
Mutta jos menisikin ystävänpäivälounaalle sinne ABC-asemalle, missä
tarjoillaan punajuuripihvejä sekä muusia ja muitakin herkkuja.
- Anonyymi00013
No joo, tuntuu hälmöltä että bataattia tuodaan suurimmaksi osaksi ulkomailta Suomeen, kun Suomessa kuitenkin on omakin juures nimeltään peruna.
Toki perunakin on päätynyt alkujaan Suomeen ulkomailta, mutta kuitenkin.- Anonyymi00014
Hälmö sinä tosiaan olet...
bataatti taisi olla makea botaatti ei? voiko näitä verrata keskenään?.. no joo jos makeasta tykkää niin pakko niitä on tuolta kaukaa tuoda..ei suomessa banaanikaan kasva.. rikkaat välittää vain rahasta..
- Anonyymi00015
Olisiko vanha suomalainen juures eli nauris myös maittavaa sapuskaa ?
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Onhan se, turnipsi, eli rehunauris.
- Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sillä taisivat historian havinassa eläneet pysyä talvet terveinä. Tai ainakin elossa.
- Anonyymi00016
Kylläpä suomalaisille maistuu appelsiinit, mandariinit ja banaanit ym etelän hedelmätkin. Miksi bataatista tehdään erityisen iso ongelma? Onhan meillä kotimaisiakin marjoja ja hedelmiä.
- Anonyymi00017
Keikun kanssasi samoilla aalloilla. Silti, vaikka olen käyttänyt bataattia ruuanlaitossa.
- Anonyymi00020
ei
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11813- 42789
- 62758
- 60740
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42723- 50626
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49587- 59582
- 67546
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28498SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 29485
- 44475
- 95462
- 29444
- 40437
- 17410
- 24409
- 54404
- 43397