Onpa tämä palsta täynnä harhaista tekstiä helluntailaisuudesta. Puurot ja vellit sekaisin, kun sekoitetaan helluntaiherätys ja kaikenlaiset äärikarismaattiset porukat, joita syntyy kuin sieniä sateella. Luuloja kirjoittelevat voisivat tutustua tietoon.
Proffa
Väärää tietoa
8
70
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Niin on. Olen ollut sekä evlut kirkon jäsen että hellari. Sairaita juttuja, hengellistä väkivaltaa oli enemmän valtakirkon porukoissa, kun kukaan ei kontrolloinut villiä toimintaa.
- Anonyymi00002UUSI
Luterilaiset elää yhä pimeää keskiaikaa, vaikka lukutaito on suurimmalla osalla.
Luulis normijärkinen tajuavan jotain perusasioita raamatusta, mutta kun ei niin ei.- Anonyymi00003UUSI
Ihmiset eivät ymmärrä, että on paljon yhteiskristillisyyttä. Melkein kuka vaan, joka alkaa suoltaa nettiin "opetuksiaan", on muka helluntailainen, vaikka oikeassa helluntailaisuudessa ei suvaita kaikenlaisia "opettajia."
- Anonyymi00004UUSI
»Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. (1. Joh. 1:7)»
Tämä taitaa olla se suurin ja merkityksellisin ero luterilaisen ja vapaiden suuntien Raamatun tulkinnassa. Lutherin mukaan Jumala armahtaa ja antaa synnit anteeksi ja samalla vanhurskauttaa armon saaneen. Vapaissa suunnissa menee vanhan testamentin puolelle ja veriuhreihin ja Jeesuksen veri on se mikä puhdistaa ihmisen synnit. Minä olen Luterilainen lapsikastettu enkä itse pidä uskovan kastetta pakollisena vaan minulle riittää yksi kaste mutta jos joku haluaa uskovien kasteen se hänelle suotakoon. Mutta tuo veren puhdistavan voiman minä henkilökohtaisesti kyseenalaistan enkä ymmärrä kyseistä näkemystä lainkaan. Itse olen kokenut Jumalan armon ja saanut vielä armonlahjan joten se riittää minulle, samoin lapsikaste.
Kukin uskokoon tavallaan turha siitä on toisin uskovaa pilkata.- Anonyymi00005UUSI
Ylpeillen todista t olevasi kansanmurhan ja holokaustin isän seuraaja ja ihailija:
Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen perusvalheen vallassa: Paha väkivalta (kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:
Harkitsepa itse: jos myöntyisimme tässä kohdin ja sanoisimme sodan käymisen sellaisenaan olevan väärää, niin täytyisi meidän väistyä ja myöntää olevamme väärässä kaikissa muissakin kohdissa. Sillä jos miekan käyttäminen taistelussa olisi väärin, olisi myöskin väärin rangaista sillä pahantekijöitä ja säilyttää rauhaa; lyhyesti, sen kaiken toiminnan täytyisi olla väärää. Ja mitäpä muuta oikea sodan käyminen olisi kuin pahantekijöiden rankaisemista ja rauhan suojelemista.
…Jumala on säätänyt myöskin sotien käymisen ja vihollisen tuhoamisen ja kaiken, mitä sodan lait ja olosuhteet tuovat mukanaan. Mitä muuta sota on kuin väärän ja pahan rankaisemista? Miksi käydään sotia, jollei rauhan ja kuuliaisuuden saavuttamiseksi?
Vaikka murhaaminen ja ryöstäminen tosin eivät näytä rakkaudesta johtuvilta teoilta, niin että ne yksinkertaisten mielestä eivät ole kristillisiä eivätkä kristityille sopivia tekoja, ovat nekin oikeastaan sittenkin rakkauden töitä. Täytyyhän hyvän lääkärinkin taudin käydessä liian pahaksi ja ankaraksi poistaa kädet, jalat, korvat tai silmät tai antaa niiden tuhoutua pelastaakseen ruumiin kokonaisuudessaan… Aivan samalla tavalla sotilaan ammattikin näyttää epäkristilliseltä ja kokonaan kristillisen uskon vastaiselta toiminnalta, jos katson vain sitä, miten se rankaisee pahoja, surmaa väärintekijät ja aiheuttaa siten kurjuutta. Mutta jos kiinnitän huomioni siihen, että se juuri siten suojelee kunnon ihmisiä, varjelee ja säilyttää vaimot ja lapset, talon ja tilan, kunnian ja omaisuuden, niin käy ilmi, miten arvokasta ja Jumalan mielen mukaista tämä toiminta on… - Anonyymi00006UUSI
Olet kammotus ja oksennus Jumalan silmissä. Tallaat ilkkuen Jumalan Pojan veren jalkoihisi.
- Anonyymi00007UUSI
Röyhkeät luterilaiset kuvittelevat olevansa kaiken jumalisuuden yläpuolella: "jos joku haluaa uskovien kasteen se hänelle suotakoon". Hevonkukkua, luterilaisiltako pitää lupaa kysyä! Oletko huomannut, nyt ei enää eletä keskiaikaa, jolloin luterilaiset tappoivat Jeesuksen todistajat Jeesusta seuraten kasteella käyneet säälittä!
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004
2026-02-09 18:33:51 tekstisi on isäsi, tämän maailman ruhtinaan puhetta ja pilkkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931494
- 741344
- 501267
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041168- 511145
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9945- 36807
- 60751
- 49744
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41715