*** Armeija pitää käydä!! ***

Anonyymi-ap

Mikä suomalaista nykynuorisoa oikein vaivaa ?

Armeijaa ei enää kunnioiteta, vaan yhä useampi nuori välttää armeijan, teeskentelemällä sairasta mm vedoten mielenterveyden ongelmiin saadakseen vapautuksen.

Ei tälläinen peli vetele. Miksi nykynuoriso on noin päästään sekaisin?
ARMEIJA on jokaisen suomalaisen asevelvoitetun velvollisuus, ja jos ette käy armeijaa ette ole miehiä ettekä saa töitä ettekä naista.

323

1478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

      Jaha, nyt typerä trolli otti tuollaisen tulokulman.
      😂

      • Anonyymi00019

        Menikö hermot?


      • Mitäpä muutakaan voi typerältä, palstan pikku kremlingrammarilta odottaa?. :-)


      • Anonyymi00161
        44.Div kirjoitti:

        Mitäpä muutakaan voi typerältä, palstan pikku kremlingrammarilta odottaa?. :-)

        Älä ole typerä.


      • Anonyymi00208

        AI-yhteenveto
        Suomessa noin 75–76 prosenttia ikäluokan miehistä suorittaa varusmiespalveluksen. Määrä on viime vuosina ollut nousussa, ja vuonna 2024 palvelukseen määrättiin 24 285 miestä. Vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaa vuosittain lisäksi noin tuhat naista. Yhteensä varusmiespalveluksen aloittaa vuosittain yli 20 000 nuorta.
        Miehet: Noin 76 % (2024 tilasto).
        Naiset: Noin 1 000 henkilöä/vuosi (vapaaehtoinen).
        Reservi: Puolustusvoimien reserviin kuuluu noin 870 000 suomalaista.
        Viimeisimpien tilastojen mukaan (2024) kutsuntaikäisistä miehistä varusmiespalvelukseen määrättiin 76,07 prosenttia, mikä oli hieman enemmän kuin edellisenä vuonna.


      • Anonyymi00209
        Anonyymi00208 kirjoitti:

        AI-yhteenveto
        Suomessa noin 75–76 prosenttia ikäluokan miehistä suorittaa varusmiespalveluksen. Määrä on viime vuosina ollut nousussa, ja vuonna 2024 palvelukseen määrättiin 24 285 miestä. Vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaa vuosittain lisäksi noin tuhat naista. Yhteensä varusmiespalveluksen aloittaa vuosittain yli 20 000 nuorta.
        Miehet: Noin 76 % (2024 tilasto).
        Naiset: Noin 1 000 henkilöä/vuosi (vapaaehtoinen).
        Reservi: Puolustusvoimien reserviin kuuluu noin 870 000 suomalaista.
        Viimeisimpien tilastojen mukaan (2024) kutsuntaikäisistä miehistä varusmiespalvelukseen määrättiin 76,07 prosenttia, mikä oli hieman enemmän kuin edellisenä vuonna.

        Armeeja ei pelkureita kaipaa, ne vaan tapattaa paremmatd.


      • Anonyymi00213
        Anonyymi00209 kirjoitti:

        Armeeja ei pelkureita kaipaa, ne vaan tapattaa paremmatd.

        Totta.


      • Anonyymi00161 kirjoitti:

        Älä ole typerä.

        En toki ... mut sä olet.


      • Anonyymi00248
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        Totta.

        Parhaat lähtee muualle kun sota syttyy ja nauttii elämästä ja näyttää monelle teille keskaria kuten se pyöreä Stranger Things poika näyttää ime mun läskiä peukaloa!


      • Anonyymi00299
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Älä ole typerä.

        Ei 44.Divari voi typeryydelleen mitään.


      • Anonyymi00161 kirjoitti:

        Älä ole typerä.

        Jotakin lähti välistä. Veikkaan palstan pizzanaamajonnen trollipostausta.


      • Anonyymi00299 kirjoitti:

        Ei 44.Divari voi typeryydelleen mitään.

        Ei kaltaistas auta mt-ongelmissa muu, kuin 8g JHP.


    • Anonyymi00008

      Kun valtaaja iskee suomeen, siloin ovat meiltä kaikilta päät löysässä

      Yleensä valein ja vihrein miesten varjoissa tekee ensi temput ja siitä siten kovemmin tuhoisuus alkaa ketään säästelemättä

      • Anonyymi00098

        Siinä tapauksessa käytät hyväksesi sen maan uskontoa, että akat ei voi juurikaan laittaa vastaan sille, ketä heitä haluaa käytellä, joten puolustat B ja jopa C luokan etuoikeuksia A luokkaa vastaan, eli toimit luonnolakia vastaan.


      • Ainoastaan TILTUJEN päät ovat "löysässä"!.
        Kas kun milloinkaan, missään päin maailmaa, ihmiskunnan kirjoitetussa historiassa, ei vihollisen kollaraboraattoreita ole suvaittu. :-)


    • Anonyymi00009

      Syy on sama mitä puolustusverossa.
      Kivaa kun toiset maksavat, mutta en minä.

      Puolustustahdon ollessa korkealla, jokainen suosisi myös puolustusveroa.

      • Anonyymi00029

        Nyt maksetaan puolustusveroa Ukrainalle. Pitäs varmaan korottaa veroja taas.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Nyt maksetaan puolustusveroa Ukrainalle. Pitäs varmaan korottaa veroja taas.

        No huh huh!

        Ei todellakaan lisää veroja.


      • Anonyymi00145
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Nyt maksetaan puolustusveroa Ukrainalle. Pitäs varmaan korottaa veroja taas.

        ..et taida ymmärtää maailman menosta yhtään mitään .. Jos "Putleria " ei Ukrainassa pysäytetä , seuraavana olisivat Baltia ja Suomi , ilmiselvä ja jo julistettu totuus valmiiksi painettuja karttoja myöten ... Mitään pahaa emme toiselle ihmiselle toivo mutta jonkinlainen infarkti olisi jossain päin paikallaan , sen verran hankala että täyshoito järjestyisi ...


    • Anonyymi00012

      Usalla on paukut vihollista varten ja Kekkosen karvalakit on museossa.

      • On Sillä paukut.🐷🇺🇸


      • Anonyymi00326

        ’Kun tässä valossa tarkastelemme suhdettamme Venäjään, on meidän avoimesti ja ilman ennakkoluuloja lähdettävä siitä, että liittyminen Venäjän vastaisten voimien rintamaan ei silloin, kun Venäjä säilyy suurvaltana, kuten käsitämme, ole meidän kansallisten etujemme mukaista. Suomen etu ei voi olla, että se on jonkin suurvallan äärimmäisenä Venäjän rajalla alituisesti varuillaan olevana ja ensimmäiseksi vihollisen jalkoihin joutuvana liittolaisena, jolla ei ole sellaista poliittista vaikutusvaltaa, että sen sanalla olisi mitään merkitystä, kun sodasta ja rauhasta päätetään. Se joutuisi aina taistelutantereeksi, milloin tahansa siitä riippumattomat suurpoliittiset ristiriidat johtavat sotaan. Liioin emme voi rakentaa tulevaa ulkopolitiikkaamme Venäjän ja sen nykyisten liittolaisvaltioiden poliittisiin vastakohtaisuuksiin ja niiden ennustettuun epäsopuun. Se olisi spekulointia hyvin epämääräisillä mahdollisuuksilla ja sellaisen politiikan päässä näkisimme, jos tuo epäsopu todella syntyisi, että Suomi olisi kuitenkin joutunut Venäjälle vihamielisen suurvaltaryhmän alituisesti taistelevaksi eteentyönnetyksi tukikohdaksi. Näin ollen Suomen kansalliset edut eivät salli sitoutumista Venäjän vastaisen politiikan linjalle tai sen etsimistä.’ ”
        Urho kekkonen 7.12.1943


      • Anonyymi00326 kirjoitti:

        ’Kun tässä valossa tarkastelemme suhdettamme Venäjään, on meidän avoimesti ja ilman ennakkoluuloja lähdettävä siitä, että liittyminen Venäjän vastaisten voimien rintamaan ei silloin, kun Venäjä säilyy suurvaltana, kuten käsitämme, ole meidän kansallisten etujemme mukaista. Suomen etu ei voi olla, että se on jonkin suurvallan äärimmäisenä Venäjän rajalla alituisesti varuillaan olevana ja ensimmäiseksi vihollisen jalkoihin joutuvana liittolaisena, jolla ei ole sellaista poliittista vaikutusvaltaa, että sen sanalla olisi mitään merkitystä, kun sodasta ja rauhasta päätetään. Se joutuisi aina taistelutantereeksi, milloin tahansa siitä riippumattomat suurpoliittiset ristiriidat johtavat sotaan. Liioin emme voi rakentaa tulevaa ulkopolitiikkaamme Venäjän ja sen nykyisten liittolaisvaltioiden poliittisiin vastakohtaisuuksiin ja niiden ennustettuun epäsopuun. Se olisi spekulointia hyvin epämääräisillä mahdollisuuksilla ja sellaisen politiikan päässä näkisimme, jos tuo epäsopu todella syntyisi, että Suomi olisi kuitenkin joutunut Venäjälle vihamielisen suurvaltaryhmän alituisesti taistelevaksi eteentyönnetyksi tukikohdaksi. Näin ollen Suomen kansalliset edut eivät salli sitoutumista Venäjän vastaisen politiikan linjalle tai sen etsimistä.’ ”
        Urho kekkonen 7.12.1943

        Tuohon aikaan naapurimaamme oli Neuvostoliitto, ei Venäjä. Olet siis väärentänyt Kekkosen sanoman.


      • Anonyymi00330
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tuohon aikaan naapurimaamme oli Neuvostoliitto, ei Venäjä. Olet siis väärentänyt Kekkosen sanoman.

        Kiitos MOLOfest.


    • Anonyymi00013

      Nykyinen suurin ongelma puolustusvoimissa on sinne jo kauan sitten pesiytynyt curling tyylinen syväjohtamisoppi. Varusmiesjohtajien oikeuksia on myös ”pumpulikoulutuksen” johdosta karsittu.
      Kannattaa kuunnella Suomen tunnetuimman syväjohtamisopin vastustajan, ammattiupseeri/poliitikko Arno Westerholmin puhe ko. aiheesta. Löytyy blogisivustolta, kohdasta armeija.

      https://www.arnowesterholm.fi/

      • Tää oli hyvä.👍Kitoos!😹👍


      • Anonyymi00067

        Teille pikku homopojille on suomi24:n tarjonnassa ihqoma kanava. PYSY SIELLÄ, tusseja, sun muuta nappoos tunkeva, teini.


      • Anonyymi00215
        Demokrates kirjoitti:

        Tää oli hyvä.👍Kitoos!😹👍

        No varmasti ... siihen saakka, jolloin sunkin /ceesees tungetaan porapanos ... syväjohtamisen opein ja raapaistaan askin pintaa.


    • Anonyymi00016

      Montakos "naista" aloittaja on saanut?

      Onko kellarissa jo ruuhkaksi asti?

      • Anonyymi00017

        Sinua sitä ei naiset näköjään lainkaan edes kiinnosta koskaan yhtään mitenkään.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sinua sitä ei naiset näköjään lainkaan edes kiinnosta koskaan yhtään mitenkään.

        Montako luurankoa komerossa?


      • Anonyymi00068

        En ole aloittaja, mutta ... armeija on aikoinaan käyty ja olen vuosien kuluessa rakastellut yli sadan naisen kanssa.
        Että ... uittakaa teinit vaan sitä sormeanne siellä sillipurkissa ... sillä teillä menee vielä monta vuotta, ennen kuin pystytte "tosi toimiin".


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta ... armeija on aikoinaan käyty ja olen vuosien kuluessa rakastellut yli sadan naisen kanssa.
        Että ... uittakaa teinit vaan sitä sormeanne siellä sillipurkissa ... sillä teillä menee vielä monta vuotta, ennen kuin pystytte "tosi toimiin".

        ...ja tuo on sitten jotain jolla kehuskella ?


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sinua sitä ei naiset näköjään lainkaan edes kiinnosta koskaan yhtään mitenkään.

        Sua varmaan kiinnostais, mutta VTUN TYHMÄNÄ, OIKEINKIRJOITUSTAIDOTTOMANA, TROLLINA, et ymmärrä hevonhlvettiä, mitä heidän kanssaan vois tehdä.


      • Anonyymi00217
        Anonyymi00148 kirjoitti:

        ...ja tuo on sitten jotain jolla kehuskella ?

        Kyllä vain. Kas se on sitä kokemusten hankkimista, että tietää varttuneempana, miten naista pidetään arvossa ja hyvänä.


      • Anonyymi00289
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sinua sitä ei naiset näköjään lainkaan edes kiinnosta koskaan yhtään mitenkään.

        Miksi naisten edes pitäisi kiinnostaa?
        Ootko tullut ajatelleeksi että osalla miehistä ei luontaisesti ole minkäänlaista kiinnostusta naisia kohtaan?


      • Anonyymi00301
        Anonyymi00289 kirjoitti:

        Miksi naisten edes pitäisi kiinnostaa?
        Ootko tullut ajatelleeksi että osalla miehistä ei luontaisesti ole minkäänlaista kiinnostusta naisia kohtaan?

        Ja se näkyy ja kuuluu. :-)


    • Anonyymi00024

      Armeija pitää käydä, JOS tunnet sen velvollisuudeksesi.

      • Anonyymi00030

        Tuo hölmö asevelvollisuus pitää poistaa ja ottaa vapaaehtoisuus sen tilalle.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Tuo hölmö asevelvollisuus pitää poistaa ja ottaa vapaaehtoisuus sen tilalle.

        Mitä vttua nillität, sun ainoa "pakko" on KUOLLA!. Siltä kun ei säästy yksikään ...


      • Anonyymi00090

        Hyvä kysymys minkä valtion tai ideologian puolesta pitäis tapella. Suomen puolesta en halua, koska se ei ole tervemoraalinen valtio, vaan puolillaan lässyhumanisteja, ja kärsii saastuneisuudesta, ja kaikki, mistä sanotaan positiivisesti, onkin yllättävän paljon negatiivista. Suomi on kääntynyt ylösalaisin. Mutta siitähän on varoitettu täällä jo yli 10 vuotta.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Hyvä kysymys minkä valtion tai ideologian puolesta pitäis tapella. Suomen puolesta en halua, koska se ei ole tervemoraalinen valtio, vaan puolillaan lässyhumanisteja, ja kärsii saastuneisuudesta, ja kaikki, mistä sanotaan positiivisesti, onkin yllättävän paljon negatiivista. Suomi on kääntynyt ylösalaisin. Mutta siitähän on varoitettu täällä jo yli 10 vuotta.

        "kaikki, mistä sanotaan positiivisesti, onkin yllättävän paljon negatiivista"

        Vihje: "'hyvin'vointialue..." ja ne uskoo ton!


      • Anonyymi00090 kirjoitti:

        Hyvä kysymys minkä valtion tai ideologian puolesta pitäis tapella. Suomen puolesta en halua, koska se ei ole tervemoraalinen valtio, vaan puolillaan lässyhumanisteja, ja kärsii saastuneisuudesta, ja kaikki, mistä sanotaan positiivisesti, onkin yllättävän paljon negatiivista. Suomi on kääntynyt ylösalaisin. Mutta siitähän on varoitettu täällä jo yli 10 vuotta.

        Mikset muuta henkiseen kotimaahasi Venäjälle? Siellä pääsisit taistelemaan arvojesi puolesta. Ai niin, ne Kelan tuet.


      • Anonyymi00126
        moloch_horridus kirjoitti:

        Mikset muuta henkiseen kotimaahasi Venäjälle? Siellä pääsisit taistelemaan arvojesi puolesta. Ai niin, ne Kelan tuet.

        Ai "mikset muuta"? Uskot, että se on niin helppoa? Miten sen prosessin pitäisi mielestäsi tapahtua? Otat vain vaattees, ja lähdet?


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Hyvä kysymys minkä valtion tai ideologian puolesta pitäis tapella. Suomen puolesta en halua, koska se ei ole tervemoraalinen valtio, vaan puolillaan lässyhumanisteja, ja kärsii saastuneisuudesta, ja kaikki, mistä sanotaan positiivisesti, onkin yllättävän paljon negatiivista. Suomi on kääntynyt ylösalaisin. Mutta siitähän on varoitettu täällä jo yli 10 vuotta.

        Silti käytät hyväksesi valtion tarjoamia palveluja.


      • Anonyymi00126 kirjoitti:

        Ai "mikset muuta"? Uskot, että se on niin helppoa? Miten sen prosessin pitäisi mielestäsi tapahtua? Otat vain vaattees, ja lähdet?

        Myyt omaisuutesi täällä ja pakkaat haluamasi tavarat mukaan, kuten muutkin tekevät.


    • Anonyymi00037

      Jo koulussa lapset määräävät aikuisia että kaiken pitää olla kivaa ja helppoa.

      • Anonyymi00073

        Postaus on täyttä TUUBAA!.


      • Anonyymi00087

        "VIIMEISET HETKET KORJAUSLIIKKEILLE!"

        Tuota väitettä on hoettu vuosikymmenet.
        Suomelle "viimeiset hetket" tarkoittaa kymmeniä vuosia, ja "nyt" tarkoittaa vuosia.


      • No ... kotoa ne kaikki "esimerkit" tulee = vanhemmat OVAT VÄSSYKÖITÄ.


    • Anonyymi00040

      Armeijan merkityskin on pilattu.
      Nyt täällä on jatkuvasti vieraan vallan sotilaita, tukikohtia...miksi?

      Eikö toiminnalla viestitys vihollisuuksista ole selkeä?

      • Tiltu taas haaveilemassa satojen tuhansien suomalaisten tappamisesta.


      • Anonyymi00127
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltu taas haaveilemassa satojen tuhansien suomalaisten tappamisesta.

        Siinä se taas tuli. Tuon kun kääntää toisinpäin, eli pelastamisesta.


      • Anonyymi00127 kirjoitti:

        Siinä se taas tuli. Tuon kun kääntää toisinpäin, eli pelastamisesta.

        Miten Helsingin tuhoaminen olisi sen pelastamista?


      • Anonyymi00218
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltu taas haaveilemassa satojen tuhansien suomalaisten tappamisesta.

        ... ja haaveekseen jää ... kunnes se "devyat' grammov" hoitaa homman "kotiin".


      • Anonyymi00127 kirjoitti:

        Siinä se taas tuli. Tuon kun kääntää toisinpäin, eli pelastamisesta.

        Kaltaisias, paskasakin jakojäännösiä ei pelasta yhtikäs mikään.


      • Anonyymi00302

        Lapsi!.


    • Anonyymi00049

      Joidenkin on hyvä käydä armeija - mutta siinä ei ole mitään väärää, jos sitä ei käy.

      Eihän se kaikille sovi tuo velvollisuudesta kuoleminen. No ehkä ammatti sotilaille, muuteivät kaikki nekään toki halua kuolla.
      Kuoleminen velvollisuudesta on aika helvvetin sairas jo ajatuksen tasollakin. Aikalailla sama kuin se kristillinen perversio, että kaikki ovat jo alulle panemisestaan ja takuulla viimeistään syntymästään asti syntisiä.

      Stubb sai valtaisat aplodit lausuntonsa jälkeen.

      • Anonyymi00050

        Aika vähän niitä on armeijassa kuollut.


      • Anonyymi00051

        Venäläisiä on kuitenkin kuollut satoja tuhansia, ei ne kaikki voi väärässä olla.


      • Anonyymi00056

        Kyllä minua ainakin henkilökohtaisesti hävettäisi silloin todella paljon jos en olisi aikoinani suorittanut varusmiespelvelustani täysin hyväksytysti, enkä olisi koskaan saanut sotilaspassia itselleni.


      • Anonyymi00085

        Tiettyjen ihmisten kunnioittaminen voi pysyä vain sen aikaa, kun ympäröivät olosuhteet sen sallii.
        Kun rahat loppuu, lentää rakkaus ikkunasta ulos.
        Kun ruoka loppuu, lentää uskonto ikkunasta ulos.

        Oletteko lukeneet mitä tapahtui sotien aikaan siviilien keskuudessa, kun ruoka loppui? Kannibalismi ei ollut harvinaista, eikä ollut ilmeisesti joukkoja, jotka huolehtisivat siitä, että työkykyinen A luokka saisi ruokaa, ja koulutuksen puutteen takia meininki oli luonnotonta - heikot söi vahvempien edestä.
        Oletan myös, ettei sodista ole sen puoleen opittu.


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Tiettyjen ihmisten kunnioittaminen voi pysyä vain sen aikaa, kun ympäröivät olosuhteet sen sallii.
        Kun rahat loppuu, lentää rakkaus ikkunasta ulos.
        Kun ruoka loppuu, lentää uskonto ikkunasta ulos.

        Oletteko lukeneet mitä tapahtui sotien aikaan siviilien keskuudessa, kun ruoka loppui? Kannibalismi ei ollut harvinaista, eikä ollut ilmeisesti joukkoja, jotka huolehtisivat siitä, että työkykyinen A luokka saisi ruokaa, ja koulutuksen puutteen takia meininki oli luonnotonta - heikot söi vahvempien edestä.
        Oletan myös, ettei sodista ole sen puoleen opittu.

        Koska tämä taas tapahtuu Venäjällä, sitä tässä odotellaan.


      • Anonyymi00085 kirjoitti:

        Tiettyjen ihmisten kunnioittaminen voi pysyä vain sen aikaa, kun ympäröivät olosuhteet sen sallii.
        Kun rahat loppuu, lentää rakkaus ikkunasta ulos.
        Kun ruoka loppuu, lentää uskonto ikkunasta ulos.

        Oletteko lukeneet mitä tapahtui sotien aikaan siviilien keskuudessa, kun ruoka loppui? Kannibalismi ei ollut harvinaista, eikä ollut ilmeisesti joukkoja, jotka huolehtisivat siitä, että työkykyinen A luokka saisi ruokaa, ja koulutuksen puutteen takia meininki oli luonnotonta - heikot söi vahvempien edestä.
        Oletan myös, ettei sodista ole sen puoleen opittu.

        Kuulostaapa niin neukkulassa tapahtuneelta ... .


    • Anonyymi00057

      Mikki hiiret nyt saatte satin kutia prkkle Mars metsään 80 vrk kun ootte osaatte tappaa pakkasel

      • Anonyymi00084

        Armeijan perimmäinen tavoite ei ole tappaminen, vaan päinvastoin - säästää niin paljon henkiä kun mahdollista.


    • Anonyymi00058

      viisaita nuoria, hienoa yhteistyötä nuorilta

      • Anonyymi00083

        Kun ovat armeijan käyneet vai jättäneet käymättä? Ois konkreettisempiakin asioita ihmeteltävänä.


    • Anonyymi00059

      Kävin aikanaan kauan sitten varusmiepalveluksen ja kotiuduin aliupserina. Olen ollut muutaman kerran kertaamassa. Suosittelen kaikille nuorille. On hieno kokemus. Kaikkien ei tarvitse käydä esimerkiksi terveydellisistä syistä. Kunnioitan myös heitä.
      Mutta ne jotka arvostelevat varusmiespalvelusta ilman omakohtaista kokemusta ovat tietämättömiä hölmöjä. Jos arvostelee pitää tietää mitä arvostelee.

      • Anonyymi00060

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi00081

        Minäkin aikoinaan kävin armeijan, ja olen nykyään korkea upseeri. Sitten menin politiikkaan. Mutta miten todistan sen?

        Älkää täällä kertoko "mitä olette", kun ette todistamaan pysty.


      • Anonyymi00136
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Minäkin aikoinaan kävin armeijan, ja olen nykyään korkea upseeri. Sitten menin politiikkaan. Mutta miten todistan sen?

        Älkää täällä kertoko "mitä olette", kun ette todistamaan pysty.

        Minäpäs olen vielä korkeampi upseeri!


    • Anonyymi00061

      62 prosenttia miehistä kävi armeijan loppuun asti.

      • Anonyymi00219

        Lapsi!.


    • Anonyymi00074

      Niistä naisista:

      "Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin."

      • Anonyymi00080

        Miten määritellään renttu? Eikö kaltaisistaan jokainen löydä ilonsa? Jos siis pitää puhtaudesta ja kotona olemisesta, tai jos on altis saastutukselle, ja levittää sitä...


    • Anonyymi00075

      Nykyajan "suomalainen" nuoriso on vain murto-osaltaan suomalaista alkuperää.

      • Anonyymi00079

        Johonkin maahan syntyminen ei velvoita ketään alkamaan sen maan kansalaiseksi. Jokaisella pitäisi olla oikeus mennä mihin katsoo hyväksi mennä. Ei se kuitenkaan näytä olevan mahdollista, vaikka ihmisoikeudet niin väittää. Ihmisistä tehdään kuin tallieläimiä aitojen taakse, ja siellä alkavat ajattelemaan samankaltaisesti.


      • Anonyymi00079 kirjoitti:

        Johonkin maahan syntyminen ei velvoita ketään alkamaan sen maan kansalaiseksi. Jokaisella pitäisi olla oikeus mennä mihin katsoo hyväksi mennä. Ei se kuitenkaan näytä olevan mahdollista, vaikka ihmisoikeudet niin väittää. Ihmisistä tehdään kuin tallieläimiä aitojen taakse, ja siellä alkavat ajattelemaan samankaltaisesti.

        Suomesta voit muuttaa minkä tahansa maan kansalaiseksi, joka sinut hyväksyisi.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Johonkin maahan syntyminen ei velvoita ketään alkamaan sen maan kansalaiseksi. Jokaisella pitäisi olla oikeus mennä mihin katsoo hyväksi mennä. Ei se kuitenkaan näytä olevan mahdollista, vaikka ihmisoikeudet niin väittää. Ihmisistä tehdään kuin tallieläimiä aitojen taakse, ja siellä alkavat ajattelemaan samankaltaisesti.

        Voit tosiaan muuttaa mihin maahan tahansa, joka sinut kelpuuttaa. Suomessa sinua kukaan tuskin edes jäisi kaipaamaan.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Voit tosiaan muuttaa mihin maahan tahansa, joka sinut kelpuuttaa. Suomessa sinua kukaan tuskin edes jäisi kaipaamaan.

        Annat harvinaisen paljon itseäsi ilmi käyttämällä sanaa "kukaan". Olet siis narsisti, ja jos haluat pysyä sellaisena, etkä kadu...


      • Anonyymi00220

        Lapsi!.


    • Anonyymi00077

      Nykyajan nuoret miehet haluavat näyttää kauniilta, he permanenttaavat hiuksensa, käyttävät hajuvettä, meikkivoiteita, jopa lipstikkiä ja haluavat nauttia elämästään ja toistensa seurasta.
      Armeija koetaan tarpeettomaksi rasitteeksi joka on muutettava naisten velvollisuudeksi.

      • Anonyymi00101

        Venäjä tietää millainen maa Suomi on. Joten mikä muuttuu, jos Venäjä valtaa, kuten ennustettu, esim. P.- ja Itä-Suomen?Jos valuutta tulee olemaan rupla, hinnat ei paljoa muutu, kenties halpenevat.
        Jos tuote maksaa Suomessa 10e, ja Venäjällä 1000 ruplaa, niissä ei ole eroa.


      • Anonyymi00101 kirjoitti:

        Venäjä tietää millainen maa Suomi on. Joten mikä muuttuu, jos Venäjä valtaa, kuten ennustettu, esim. P.- ja Itä-Suomen?Jos valuutta tulee olemaan rupla, hinnat ei paljoa muutu, kenties halpenevat.
        Jos tuote maksaa Suomessa 10e, ja Venäjällä 1000 ruplaa, niissä ei ole eroa.

        "Venäjä tietää millainen maa Suomi on. Joten mikä muuttuu, jos Venäjä valtaa, kuten ennustettu, esim. P.- ja Itä-Suomen?Jos valuutta tulee olemaan rupla, hinnat ei paljoa muutu, kenties halpenevat.
        Jos tuote maksaa Suomessa 10e, ja Venäjällä 1000 ruplaa, niissä ei ole eroa."

        Mutta venäläiset palkatkin ja eläkkeet olisivat murto-osa suomalaisesta palkasta, sosiaaliturvasta puhumattakaan. Lisäksi asukkaita vangittaisiin mielivaltaisesti, vietäisiin keskitysleireihin kidutettaviksi, sanan- ja mielipiteen vapautta ei olisi, suomalaisten omaisuutta ja asuntoja takavarikoitaisiin venäläisille jne.


      • Anonyymi00129
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Venäjä tietää millainen maa Suomi on. Joten mikä muuttuu, jos Venäjä valtaa, kuten ennustettu, esim. P.- ja Itä-Suomen?Jos valuutta tulee olemaan rupla, hinnat ei paljoa muutu, kenties halpenevat.
        Jos tuote maksaa Suomessa 10e, ja Venäjällä 1000 ruplaa, niissä ei ole eroa."

        Mutta venäläiset palkatkin ja eläkkeet olisivat murto-osa suomalaisesta palkasta, sosiaaliturvasta puhumattakaan. Lisäksi asukkaita vangittaisiin mielivaltaisesti, vietäisiin keskitysleireihin kidutettaviksi, sanan- ja mielipiteen vapautta ei olisi, suomalaisten omaisuutta ja asuntoja takavarikoitaisiin venäläisille jne.

        Se olisi sinun Venäjäsi. Sinä haluat, että niin käy, voidaksesi luottaa valtakunnan väitteisiin Venäjästä, jotka rakentavat maailmasi.


      • Anonyymi00129 kirjoitti:

        Se olisi sinun Venäjäsi. Sinä haluat, että niin käy, voidaksesi luottaa valtakunnan väitteisiin Venäjästä, jotka rakentavat maailmasi.

        Valehtelet myös minun toiveistani, tiltunen. Mikä sinua vaivaa?


      • Lapsi!.


      • Anonyymi00329
        44.Div kirjoitti:

        Lapsi!.

        Aika outoa että sinua kiinnostaa lapset.


    • Anonyymi00078

      Miten se eroaa muista maista?
      Ja armeijan periaate on, että valtion rajat säilyy muuttumattomina jostain syystä, paitsi jos saadaan lisää maata? Vai onko vaatimukset Karjalan palauttamisesta sittenkin huono juttu?
      Opetetaanko armeijassa, että huonot surmataan, parhaat säästetään? Ei?
      Opetetaanko siellä miten nälänhädän aikaan autetaan kansaa selviämään? Vai laitetaanko kaikki sotut vain nk. vihollista vastaan?
      Kerrotaanko siellä, että soditaan ja tapetaan valkoisia vain karttaan piirrettyjen viivojen takia?
      Kerrotaanko siellä miten pitää huolta edes osin siitä, ettei avioeroa tule heti 5:n vuoden jälkeen? Sitä ei nimittäin opeteta koulussa.
      Kerrotaanko siellä, ettei nykyisissä avioliitoissa ole eroa kivikauteen ja eläimiin nähden?

    • Anonyymi00082

      "ettekä saa töitä ettekä naista"

      Ei mielipiteessä eroa kivikauteen nähden. Osaako täällä kukaan sanoa mitään konkreettista, jotta... tai ei mitään. Ette ole sen arvoisia.

    • Anonyymi00095

      Ei niitä töitä tai naisia saa sittenkään.
      Jos naisen saa, niin osoittautuu turmioksi ainakin taloudellisesti.

    • Anonyymi00102

      Onneksi omat reserviläisajatkin ovat jo takanapäin. Enää en missään tapauksessa armeijaan menisi Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikan muututtua suurvaltapoliittisen agressiiviseksi.

      • Tiltu pitää aggressiona sitä, että Suomi yrittää parhaansa mukaan vahvistaa puolustustaan, jotta Venäjä ei tännekin hyökkäisi kuten Ukrainaan.


      • LOL.


      • Anonyymi00110
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltu pitää aggressiona sitä, että Suomi yrittää parhaansa mukaan vahvistaa puolustustaan, jotta Venäjä ei tännekin hyökkäisi kuten Ukrainaan.

        Eli Nato ei sitten ollutkaan mikään suoja Suomelle😜


      • Anonyymi00110 kirjoitti:

        Eli Nato ei sitten ollutkaan mikään suoja Suomelle😜

        Kyllä on. Olemme liittoutuneina 31 muun maan kanssa paljon paremmassa turvassa kuin yksin terroristi- ja rikollisvaltio Venäjän naapurimaana.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Eli Nato ei sitten ollutkaan mikään suoja Suomelle😜

        Tiltut eivät vain pääse tuosta Nato asiasta ylitse 😁vaikka meillä pohjoisilla mailla turvallisuudelle pohjoismaiset puolustussopimukset sekä JEFF kumppanuus ovat tärkeimmät sopimukset 😉


      • Anonyymi00123
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kyllä on. Olemme liittoutuneina 31 muun maan kanssa paljon paremmassa turvassa kuin yksin terroristi- ja rikollisvaltio Venäjän naapurimaana.

        Yksi suurimpia virheitä Suomen poliittisessa historiassa jälkeen maailmansodan.

        Erkon sota olisi vältetty diplomatialla ja jatkosota irtautumalla natseista...olisimme nyt pienoinen suurvalta näin menettelemällä.

        Nyt me olemme korvia myöden velassa ja talous kuralla....molok sanoo että olemme turvassa.
        Mikä röyhkeys.


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00123 kirjoitti:

        Yksi suurimpia virheitä Suomen poliittisessa historiassa jälkeen maailmansodan.

        Erkon sota olisi vältetty diplomatialla ja jatkosota irtautumalla natseista...olisimme nyt pienoinen suurvalta näin menettelemällä.

        Nyt me olemme korvia myöden velassa ja talous kuralla....molok sanoo että olemme turvassa.
        Mikä röyhkeys.

        Tiltu olisi mitätöinyt natsisaksan ja neuvostoliiton etupiirisopimuksen ja liiton jolla nämä aloittivat liitossa toisen maailmansodan .

        heh 😁 tiltuhan se pitää itseään varsinaisena suurmiehenä 😉


      • Anonyymi00130
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kyllä on. Olemme liittoutuneina 31 muun maan kanssa paljon paremmassa turvassa kuin yksin terroristi- ja rikollisvaltio Venäjän naapurimaana.

        Ei Venäjä, vaan sinä. Yritä aloittaa siitä, mistä aikoinaan aloitit.


      • Anonyymi00123 kirjoitti:

        Yksi suurimpia virheitä Suomen poliittisessa historiassa jälkeen maailmansodan.

        Erkon sota olisi vältetty diplomatialla ja jatkosota irtautumalla natseista...olisimme nyt pienoinen suurvalta näin menettelemällä.

        Nyt me olemme korvia myöden velassa ja talous kuralla....molok sanoo että olemme turvassa.
        Mikä röyhkeys.

        "Yksi suurimpia virheitä Suomen poliittisessa historiassa jälkeen maailmansodan."

        Haha. Täysin oikea ratkaisu, koska nyt emme enää ole yksin, sotilaallisesti liittoutumaton maa. Venäjä on tähän mennessä hyökännyt vain sotilaallisesti liittoutumattomiin naapurimaihinsa.

        "Erkon sota olisi vältetty diplomatialla ja jatkosota irtautumalla natseista...olisimme nyt pienoinen suurvalta näin menettelemällä."

        Neuvostoliiton tavoitteena oli vallta Suomi emmekä olisi pystynyt erkaantumaan sodista luovuttamalla pääpuolustuslinjamme.

        "Nyt me olemme korvia myöden velassa ja talous kuralla....molok sanoo että olemme turvassa.
        Mikä röyhkeys."

        Venälkaantuminen on toki suuri ongelma, mutta taloudessa näkyy jo valoa ja Venäjä ei enää voi hyökätä Suomeen tuhoutumatta itse.


      • Anonyymi00130 kirjoitti:

        Ei Venäjä, vaan sinä. Yritä aloittaa siitä, mistä aikoinaan aloitit.

        Minä en ole hyökännyt Ukrainaan tappamaan ihmisiä ja varastamaan lapsia. Venäjä on.


      • Anonyymi00221
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Eli Nato ei sitten ollutkaan mikään suoja Suomelle😜

        Eipä ole myöskään kuviteltu anonyymiteettis, mikään "suoja".


      • Anonyymi00222

        Lapsi!.


      • Anonyymi00224

        Lapsi!.


      • Anonyymi00303

        Ei teitä stnan "pinonpolttajia" kukaan vitjaan kaipaa. Äläkää tehkö sabotaasia, niin henkikulta ei lähde ennen aikojaan "muuttomatkalle".


      • Anonyymi00125 kirjoitti:

        Tiltu olisi mitätöinyt natsisaksan ja neuvostoliiton etupiirisopimuksen ja liiton jolla nämä aloittivat liitossa toisen maailmansodan .

        heh 😁 tiltuhan se pitää itseään varsinaisena suurmiehenä 😉

        TILTU myös unohtaa AUTUAASTI, että nl salli keisarillisen saksan kehittää hävittäjäkoneita ja kouluttaa lentäjiä neukkulassa, Plesetskissä. Vastineeksi silloinen pa5katunkio sai läntistä osaamista ja teknologiaa, saksalta.

        Junkersilla oli jopa tehdas neukkulassa, mutta ei siellä ryssittiin aivan kaikki, joten Junkers veti tehtaansa pois, pa5kan laadun takia. :-)


      • Anonyymi00328
        44.Div kirjoitti:

        TILTU myös unohtaa AUTUAASTI, että nl salli keisarillisen saksan kehittää hävittäjäkoneita ja kouluttaa lentäjiä neukkulassa, Plesetskissä. Vastineeksi silloinen pa5katunkio sai läntistä osaamista ja teknologiaa, saksalta.

        Junkersilla oli jopa tehdas neukkulassa, mutta ei siellä ryssittiin aivan kaikki, joten Junkers veti tehtaansa pois, pa5kan laadun takia. :-)

        Oma isäsikin aikoinaan ryssi todella pahasti, sinä olet nyt siitä isäsi ryssimisestä se erittäin valitettava elävä todiste.


    • Anonyymi00121

      Rantanen ja hinta armeijan kautta vasta Leijoniin.alkaa tehot löytymään.

      • Anonyymi00122

        Siis.hintz.


      • Anonyymi00134

        Lue viisauden kirjan 7. luku. Olet nimittäin todella kaukana huuhaa jutuissa, koska ruokaa riittää.


    • Anonyymi00124

      Hieno homma että tiltuset nuo Suomi vihaajat reagoi näin vahvasti Natoon se kertoo että olemme asialla lyöneet heitä jälleen leukaan 😁

      Nautin aina tiltujen pahasta olosta ja Nato nimenomaan on aiheuttanut tiltuille pahaa oloa yllin kyllin reagoinnin määristä päätellen 😉👌

      • Anonyymi00137

        Aika todella kalliksi näyttää nyt nato tulevan Suomen valtiolle.


      • Anonyymi00225

        VÄÄRÄ PALSTA !!!!!!!!!!!!!!!

        Mene muualle, levittämään sitä revankeliumias!.


      • Anonyymi00137 kirjoitti:

        Aika todella kalliksi näyttää nyt nato tulevan Suomen valtiolle.

        Kas .... OIKEINKIRJOITUSTAIDOTON PRESITENTTI, ilmaantui taas NOLAAMAAN itsensä.


    • Anonyymi00149

      Armeijan pitäis antaa käydä vielä viikon, mutten malta odottaaa vaan lapotan sen letkulla suoraan suuhuni ämpäristä lattialla maaten.

    • Anonyymi00152

      Aika outoa ettei edelleenkään jotkuy suomalaiset henkilöt halua lainkaan täyttää omaa velvollisuuttaan isänmaamme Suomen itsenäisyyden suhteen, vaikka idästä uhkaa Suomea nykyään suuri vaara menettää itsenäisyys.

      • Anonyymi00154

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi00166

        Ei armeijan käyminen ole velvollisuus Suomessa. Joka väittää armeijan suorittamista velvollisuudeksi ei tunne nykyistä Suomen lakia!
        Suomen lain mukaan suomalainen on maanpuolustusvelvollinen ja velvollisuuden voi suorittaa monella tavalla, joista ainoastaan yksi tapa on armeija. Muita tapoja ovat siviilipalvelus, vapautus terveydellisistä syistä ja työpalvelus sodan aikana tai totaalikieltäytyminen ja vankeusrangaistus rauhan aikana ja työpalvelu sodan aikana, tai neljänneksi totaalikieltäytyminen myös sodan aikana, josta seuraa vankeustuomio enintään kahden vuoden yhtäjaksoiseksi ajaksi. Kaikenkaikkiaan neljä tapaa suorittaa kunnialla Suomen lain mukainen maanpuolustusvelvollisuus.


      • Anonyymi00167
        Anonyymi00166 kirjoitti:

        Ei armeijan käyminen ole velvollisuus Suomessa. Joka väittää armeijan suorittamista velvollisuudeksi ei tunne nykyistä Suomen lakia!
        Suomen lain mukaan suomalainen on maanpuolustusvelvollinen ja velvollisuuden voi suorittaa monella tavalla, joista ainoastaan yksi tapa on armeija. Muita tapoja ovat siviilipalvelus, vapautus terveydellisistä syistä ja työpalvelus sodan aikana tai totaalikieltäytyminen ja vankeusrangaistus rauhan aikana ja työpalvelu sodan aikana, tai neljänneksi totaalikieltäytyminen myös sodan aikana, josta seuraa vankeustuomio enintään kahden vuoden yhtäjaksoiseksi ajaksi. Kaikenkaikkiaan neljä tapaa suorittaa kunnialla Suomen lain mukainen maanpuolustusvelvollisuus.

        Seison korjattuna.
        *Kaikenkaikkiaan viisi tapaa suorittaa kunnialla Suomen lain mukainen maanpuolustusvelvollisuus.


      • Anonyymi00249
        Anonyymi00166 kirjoitti:

        Ei armeijan käyminen ole velvollisuus Suomessa. Joka väittää armeijan suorittamista velvollisuudeksi ei tunne nykyistä Suomen lakia!
        Suomen lain mukaan suomalainen on maanpuolustusvelvollinen ja velvollisuuden voi suorittaa monella tavalla, joista ainoastaan yksi tapa on armeija. Muita tapoja ovat siviilipalvelus, vapautus terveydellisistä syistä ja työpalvelus sodan aikana tai totaalikieltäytyminen ja vankeusrangaistus rauhan aikana ja työpalvelu sodan aikana, tai neljänneksi totaalikieltäytyminen myös sodan aikana, josta seuraa vankeustuomio enintään kahden vuoden yhtäjaksoiseksi ajaksi. Kaikenkaikkiaan neljä tapaa suorittaa kunnialla Suomen lain mukainen maanpuolustusvelvollisuus.

        Ja valaan ei vielä tarkoita että sodit vaan se on monen oma valinta ja moni pelaa tätä peliä kuten Jokeri Batmanissa. 🃏🃏🃏


    • Anonyymi00159

      Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.
      Eilen Panssariprikaatin alokkaista sotamiehen sotilasarvoon nimitetyt ovat saaneet kunnian kantaa maastopuvussaan Laguksen nuolia.

      • Anonyymi00160

        Juuri noin!


      • Anonyymi00281

        On se vaan kumma juttu että jotkut olettavat keskimäärin 19-vuotiaana annetun "valan" pitävän koko loppuelämän ajan. Moni ei siinä iässä tarkemmin mieti koko asiaa vaan valatilaisuus nähdään perinteenä johon osallistutaan kun näin on ollut tapana tehdä ja kaveritkin siihen osallistuvat. Hyvin harva sen ikäinen ajattelee että ne sanat velvoittaisivat heitä lopun elämänsä ajaksi. Eikä ne todellisuudessa velvoitakaan sillä Suomen lain mukaan sotilasvala ei ole lain edessä sitova eikä sen rikkomisesta ole säädetty rangaistusta.


      • Anonyymi00304
        Anonyymi00281 kirjoitti:

        On se vaan kumma juttu että jotkut olettavat keskimäärin 19-vuotiaana annetun "valan" pitävän koko loppuelämän ajan. Moni ei siinä iässä tarkemmin mieti koko asiaa vaan valatilaisuus nähdään perinteenä johon osallistutaan kun näin on ollut tapana tehdä ja kaveritkin siihen osallistuvat. Hyvin harva sen ikäinen ajattelee että ne sanat velvoittaisivat heitä lopun elämänsä ajaksi. Eikä ne todellisuudessa velvoitakaan sillä Suomen lain mukaan sotilasvala ei ole lain edessä sitova eikä sen rikkomisesta ole säädetty rangaistusta.

        Suurin osaa pitää siitä kiinni, mitä tuli luvattua valatilaisuudessa.


    • Anonyymi00162

      Ei terve mies armeijaa kaipaa.

      • Anonyymi00164

        Et ole ihan terve.


      • Anonyymi00305

        Eipä tietenkään ... pizzaa ja energiajuomaa sää kaipaat .. ja tusseja, tms. nappoos.


    • Anonyymi00163

      Miksi armeijaa tulisi kunnioittaa?
      On erittäin vaikeaa ymmärtää, saatika sisäistää että Suomeen syntymisestä seuraisi jokin kummallinen velvollisuus Suomen armeijaa kohtaan. Ihminen sattuu syntymään siihen maahan mihin syntyy eikä sitä häneltä kysytä haluaako vai ei, mitään mahdollisuutta suorittaa valintaa ei ole. Näin ollen on kohtuutonta että maahan syntymisen perusteella syntyisi jonkinlainen velvollisuussuhde johonkin entiteettiin.
      Nykyajan nuoret ovat fuksuja ja omat universaalit oikeutensa tiedostavia, eikä heitä enää voida pakottaa käymään armeijaa.

      • Anonyymi00172

        Lämmintä maitoa ja tutti suuhun


      • Anonyymi00306

        Siinä taas yksi VELLIPERSE, joka on saanut kaiken tahtonsa läpi kotona, kun vanhemmat ovat myös VELLIPERSEITÄ.

        Ei tule menestymään "minä, minä-asenteella", missään työpaikassa ... koskaan.


    • Anonyymi00168

      Ketä vittu kiinnostaa armeija , jossa ei luoteta armeijan sotilaaseen .

      • Anonyymi00171

        Kyllä suomalaiseen taistelijaan luotetaan ihan ympäri maailmaa todella paljon.


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00171 kirjoitti:

        Kyllä suomalaiseen taistelijaan luotetaan ihan ympäri maailmaa todella paljon.

        Joo. Ymmärsivät poistua Grönlnnista hyvänsään aikana. 🤡


      • Anonyymi00181
        Anonyymi00175 kirjoitti:

        Joo. Ymmärsivät poistua Grönlnnista hyvänsään aikana. 🤡

        Taisi Grönlannissa olla vain kaksi suomalaista upseeria oikein paikan päällä.


    • Anonyymi00170

      "Venäjä vasta harjoiteli urkeissa erikoisoperaatioin

      MUTTA KOSKAS KOKO MASSALLAAN KÄYPI EUROOPPAAN KÄSIKSI"

      Aika huonosti on harjoitukset menneet. Ja koko ajan huonommin on suunta.

      • Anonyymi00174

        Ja siltikin sinä näytät pelkäävän Venäjää todella paljon.


    • Anonyymi00178

      Suomessa 18–60-vuotiailla miehillä on maanpuolustusvelvollisuus, joka suoritetaan joko aseellisena varusmiespalveluksena, aseettomana palveluksena tai siviilipalveluksena (347 päivää)
      .

      • Anonyymi00179

        Näiden lisäksi on mahdollisuus saada vapautus rauhan ajaksi ja tehdä työpalvelua sodan aikana tai totaalikieltäytyä joka vm. on mahdollista sekä rauhan että sodan aikana. Rauhan ajan totaalikieltätymisestä seuraa vankeusrangaistus jonka suoritettuaan totaalikieltäytyjä on sota-aikana ainoastaan työpalvelusvelvolline, jos hän kuitenkin kieltäytyy myös sodan ajan työpalvelusta voidaan hänet määrätä vankeusrangastukseen kerrallaan enintään kahden vuoden ajaksi.


      • Anonyymi00180
        Anonyymi00179 kirjoitti:

        Näiden lisäksi on mahdollisuus saada vapautus rauhan ajaksi ja tehdä työpalvelua sodan aikana tai totaalikieltäytyä joka vm. on mahdollista sekä rauhan että sodan aikana. Rauhan ajan totaalikieltätymisestä seuraa vankeusrangaistus jonka suoritettuaan totaalikieltäytyjä on sota-aikana ainoastaan työpalvelusvelvolline, jos hän kuitenkin kieltäytyy myös sodan ajan työpalvelusta voidaan hänet määrätä vankeusrangastukseen kerrallaan enintään kahden vuoden ajaksi.

        Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi.


      • Anonyymi00183
        Anonyymi00180 kirjoitti:

        Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi.

        Kyllä kaikki lakisääteiset velvollisuudet pitää aina hoitaa.


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00183 kirjoitti:

        Kyllä kaikki lakisääteiset velvollisuudet pitää aina hoitaa.

        Totta!


      • Anonyymi00185
        Anonyymi00180 kirjoitti:

        Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi.

        Onko se todella outoa, ettei kukaan mies halua nöyryytettäväksi sukupuolen perusteella, palkattomaan pakkopalvelukseen armeijaan, tai sivariin?

        Useimmat ymmärtävät, että Suomen sosialistinen ja feministinen valtio on suomalaisen miehen pahin vihollinen.

        Kommunistit, feministit ja kasarmien univormuhomot tietysti nauttii vain miehille tarkoitetusta pakkopalveluksesta suuresti ja sitä puolustelee. Sodan tullen tuollaisesta "pakko armeijasta" ei ole hyötyä, se tuhoaa itse itsensä, nöyryytetyt kostaa varmasti.


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00185 kirjoitti:

        Onko se todella outoa, ettei kukaan mies halua nöyryytettäväksi sukupuolen perusteella, palkattomaan pakkopalvelukseen armeijaan, tai sivariin?

        Useimmat ymmärtävät, että Suomen sosialistinen ja feministinen valtio on suomalaisen miehen pahin vihollinen.

        Kommunistit, feministit ja kasarmien univormuhomot tietysti nauttii vain miehille tarkoitetusta pakkopalveluksesta suuresti ja sitä puolustelee. Sodan tullen tuollaisesta "pakko armeijasta" ei ole hyötyä, se tuhoaa itse itsensä, nöyryytetyt kostaa varmasti.

        Sinä se et näköjään lainkaan ymmärrä sitä tosiasiaa, että Suomen kansalaisilla on olemassa eräitä täysin lakisääteisiä velvollisuuksia jotka pitää aina hoitaa täysin hyväksytysti.


      • Anonyymi00187
        Anonyymi00180 kirjoitti:

        Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi.

        "Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi."


        Taitaa noiden tiltujen "isänmaa" olla tuolla idän suunnassa siksi valtava poru Suomen puolustusvoimista ja viha Suomea kohtaan kirjoituksissaan


      • Anonyymi00188
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Sinä se et näköjään lainkaan ymmärrä sitä tosiasiaa, että Suomen kansalaisilla on olemassa eräitä täysin lakisääteisiä velvollisuuksia jotka pitää aina hoitaa täysin hyväksytysti.

        Ei muuten ole, jokainen saa kieltäytyä armeijasta jos niin tahtoo, niinhän sinäkin teit 🤡


      • Anonyymi00189
        Anonyymi00188 kirjoitti:

        Ei muuten ole, jokainen saa kieltäytyä armeijasta jos niin tahtoo, niinhän sinäkin teit 🤡

        Kyllä siitä tulee aivan varmasti sanktioita ja seuraumuksia jos kieltäytyy täysin lakisääteisestä asevelvollisuudesta.


      • Anonyymi00190
        Anonyymi00187 kirjoitti:

        "Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi."


        Taitaa noiden tiltujen "isänmaa" olla tuolla idän suunnassa siksi valtava poru Suomen puolustusvoimista ja viha Suomea kohtaan kirjoituksissaan

        Tuskin sinunkaan isänmaasi koskaan mikään Suomi nyt on.


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00189 kirjoitti:

        Kyllä siitä tulee aivan varmasti sanktioita ja seuraumuksia jos kieltäytyy täysin lakisääteisestä asevelvollisuudesta.

        Älä kutenkaan pety kun sinut komennetaan paikkaamaan reservistä eronneen jättämää aukkoa.


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00191 kirjoitti:

        Älä kutenkaan pety kun sinut komennetaan paikkaamaan reservistä eronneen jättämää aukkoa.

        Minä täytän tänä juhannuksena jo 68 vuotta. Joten kyllä se kaikenlainen sotiminen on minun kohdaltani kyllä täysin ohi.


      • Anonyymi00199
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Minä täytän tänä juhannuksena jo 68 vuotta. Joten kyllä se kaikenlainen sotiminen on minun kohdaltani kyllä täysin ohi.

        Olet syntynyt siis maakoiran vuonna. Älä unohda, että koiran ongelma on sen uskollisuus.


      • Anonyymi00196 kirjoitti:

        Minä täytän tänä juhannuksena jo 68 vuotta. Joten kyllä se kaikenlainen sotiminen on minun kohdaltani kyllä täysin ohi.

        Ja toisissa ketjuissa kuitenkin väität, että muka puolustaisit Suomea aseellisesti, presitentti.


      • Teini on ollut "hereillä", yläasteen kemian tunneilla. :-)


      • Anonyymi00231
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Minä täytän tänä juhannuksena jo 68 vuotta. Joten kyllä se kaikenlainen sotiminen on minun kohdaltani kyllä täysin ohi.

        Siis kruununRAAKKI.

        Noh ... 1m x 2m "yksiö" on sulle just sopiva paikka.


      • Anonyymi00282
        Anonyymi00180 kirjoitti:

        Todella outoa ettei kaikki maanpuolustusvelvolliset halua nyt lainkaan suorittaa omaa velvollisuuttaan isänmaansa hyväksi.

        Kyllähän jokainen maanpuolustusvelvollinen suorittaa velvollisuutensa isänmaan hyväksi.
        Tapoja siihen on vain nykyaikana useita, armeijan käyminen ei ole ainoa tie täyttää velvollisuus isänmaan hyväksi. Jopa ennen nykymuotoista siviilipalvelusta oli mahdollisuus mennä vankilaan ja suorittaa velvollisuus siten täysin lain mukaisesti hyväksytyllä tavalla.


      • Anonyymi00307
        Anonyymi00179 kirjoitti:

        Näiden lisäksi on mahdollisuus saada vapautus rauhan ajaksi ja tehdä työpalvelua sodan aikana tai totaalikieltäytyä joka vm. on mahdollista sekä rauhan että sodan aikana. Rauhan ajan totaalikieltätymisestä seuraa vankeusrangaistus jonka suoritettuaan totaalikieltäytyjä on sota-aikana ainoastaan työpalvelusvelvolline, jos hän kuitenkin kieltäytyy myös sodan ajan työpalvelusta voidaan hänet määrätä vankeusrangastukseen kerrallaan enintään kahden vuoden ajaksi.

        Taitaa kriisin olessa päällä olla niin, että nämä "siivestäjät" jäävät vähälle huomiolle, niin ruoan, kuin lämmön suhteen.


      • Anonyymi00308
        Anonyymi00185 kirjoitti:

        Onko se todella outoa, ettei kukaan mies halua nöyryytettäväksi sukupuolen perusteella, palkattomaan pakkopalvelukseen armeijaan, tai sivariin?

        Useimmat ymmärtävät, että Suomen sosialistinen ja feministinen valtio on suomalaisen miehen pahin vihollinen.

        Kommunistit, feministit ja kasarmien univormuhomot tietysti nauttii vain miehille tarkoitetusta pakkopalveluksesta suuresti ja sitä puolustelee. Sodan tullen tuollaisesta "pakko armeijasta" ei ole hyötyä, se tuhoaa itse itsensä, nöyryytetyt kostaa varmasti.

        Kokeiles ihan piruuttas julistaa tuota paskamantraas julkisesti ... saatat päästä töihin muutamaksi viikoksi, "värisilmä" liikkeeseen.


      • Anonyymi00309

        Lapsi!.


    • Anonyymi00193

      Ei se ole armeija vaan varusmieskoulutusta. Eikä varusmies ole sotilas, ei sitä ole hänen kouluttajansakaan oikeasti. Olemme siviilejä ja elämme kuten siviilit elää. Sotilasarvoja ei tarvitse kukaan kuten ei myöskään valojen vannomisia, uskontoja tai psykologisia testejä toisille ihmisille. Oma toimintakyky säilyy liikunalla ja terveillä elämäntavoilla. Yhteiskunnan toimintakyky ja sen tukeminen perustuu hyvään hallintoon, peruspalveluhin, perusturvaan ja kansalaisten vapauteen elää omaa elämäänsä.

      • Anonyymi00195

        Vai eiSuomen puolustusvoimien suomalaisen varusmieskoulutuksen saanut suomalainen taistelija ole sinun mielestäsi koskaan minkäänlainen sotilas.
        No mikäs se Suomen puolustusvoimilta saanut suomalainen varusmieskuolutuksen saanut sitten muka oikein on, jos ei sotilas?


      • Anonyymi00202

        Kyllä vain,suomalaisia sotilaita.


      • Anonyymi00232

        Luuletko "tunnelipoju", olevas suunnistusharrastukses takia nopeampi, kuin 9x19 para?.

        Katoppa puupää, ku Usain Bolt pisteli 100m alle 10 sekuntia, niin se 9x19 para käyttää samalla matkalla vain 0,26 sekkaa. :-)


    • Anonyymi00194

      Varusmiesten armeijassa makuuttamisesta tulee vuosittain miljardi kokoluokan tappiot valtiolle.

      • Anonyymi00198

        Sitten menit takaisin syömään?


      • Anonyymi00310

        Suuremman summan KELA. maksaa kaltaiselles /kk.


    • Anonyymi00200

      Eikös se Nato tullu sitä varten ettei armeijjaan tarrvi enää mennä. Ameriikan piti pelastaa Suomi,, mutta mites siinä kävikään.!!? Trumppetilta meni herne nenään ja nuorisolta kuset ja passkat housuun kun joutuu Suomea puolustamaan. hah hahhh !

      • Anonyymi00201

        Nato petti Suomen.


      • Anonyymi00204

      • Anonyymi00205

      • Anonyymi00210

        "Eikös se Nato tullu sitä varten ettei armeijjaan tarrvi enää mennä."

        nytb on tiltun kyllä erehtynyt 🤣


    • Anonyymi00211

      "jokainen saa kieltäytyä itsensä puolustamisesta "


      toki toki

    • Anonyymi00212

      Kyllä. Nato PETTI!

    • Anonyymi00214

      Työikäisten varusmiesten joutavasta armeijassa makuuttamisesta tulee vuosittain miljardi kokoluokan tappiot valtiolle.

      Varusmiehiä makuutetaan määrävahvuudessa vain sen takia, että kapiaisille saatais maksaa lisää liksaa "mettä"päivistä.

    • Anonyymi00216

      Anna armijan käydä loppuun.

    • Anonyymi00228

      Oli armeijaa käyty tai ei. Kovassa tilanteessa jokainen tolpillaan oleva viedään aseiden kanssa toimiin muiden mukana.

      Suojaamaan maata, vanhoja ihmisiä, lapsia.

      • Anonyymi00233

        Ei todellakaan viedä.

        Sillä Suomessa ei riitä aseita kriisitilanteessa kuin koulutetuille sotilaille..


      • Anonyymi00234
        Anonyymi00233 kirjoitti:

        Ei todellakaan viedä.

        Sillä Suomessa ei riitä aseita kriisitilanteessa kuin koulutetuille sotilaille..

        "Ei todellakaan viedä."

        Kyllä viedään

        "Sillä Suomessa ei riitä aseita kriisitilanteessa kuin koulutetuille sotilaille.."

        Eräs vanha kapiainen joka oli töissä asrmeijan varikoilla kertoi että Suomessa on aseita armeijalla järjetön määrä ja jos sota tulisi niin kaikki vanhat ämmätkin saatasiin aseistettua


      • Anonyymi00235
        Anonyymi00234 kirjoitti:

        "Ei todellakaan viedä."

        Kyllä viedään

        "Sillä Suomessa ei riitä aseita kriisitilanteessa kuin koulutetuille sotilaille.."

        Eräs vanha kapiainen joka oli töissä asrmeijan varikoilla kertoi että Suomessa on aseita armeijalla järjetön määrä ja jos sota tulisi niin kaikki vanhat ämmätkin saatasiin aseistettua

        Joo mutta ne pystykorvat ja Lahti-Salorannat hävitettiin jo kauan sitten.


      • Anonyymi00236

        Vanhat yli 60v. ihmisetkin on nyt pantu asevelvollisiksi.

        Nyt on huolestuttu siitä, että Riittääkö lääkintähenkilökunta ja lääkkeet?


      • Anonyymi00283

        Miksi valehtelet?

        Kovassa tilanteessa voimaan tulee puolustustilalaki joka ei ohita asevelvollisuuslakia eikä siviilipalveluslakia, joissa määritellään miten sivarit, reservinkieltäytyjät ja totaalikieltäytyjät osallistuvat sota-aikana maanpuolustuksellisen työn tekemiseen.
        Ken muuta väittää valehtelee joko tiedostamattaan tai tietoisesti!


    • Anonyymi00237

      Miksi se pitäisi käydä jos meillä ei ole kohta edes hyvinvointivaltiota? Olen 45v ja aina kerrottu, että armeijaan mennään puolustamaan tuota konseptia, mutta jos ei ole enää tuotakaan... mitä sinne mennään puolustamaan?

      • Anonyymi00239

        "mitä sinne mennään puolustamaan?"

        Isänmaatamme Suomea vihollisen hyökkäykseltä.


      • Anonyymi00241
        Anonyymi00239 kirjoitti:

        "mitä sinne mennään puolustamaan?"

        Isänmaatamme Suomea vihollisen hyökkäykseltä.

        Totta!


      • Anonyymi00284
        Anonyymi00239 kirjoitti:

        "mitä sinne mennään puolustamaan?"

        Isänmaatamme Suomea vihollisen hyökkäykseltä.

        Mutta jos isänmaa muutetaan jo valmiiksi venäläiseksi eli sen kansalaisten hyvinvointi poistetaan, onko siinä maassa enää mitään puolustamista? Tätä sopii kaikkien isänmaan puolustamisen elämänsä tärkeimmäksi tarkoitukseksi kokevien vakavasti miettiä!


    • Anonyymi00242

      Anna nyt armeijan käydä kunnolla ja pane se lappo-letku pois.

    • Anonyymi00243

      ARMEIJA ON KÄYMISTILASSA!

    • "Eikös se Nato tullu sitä varten ettei armeijjaan tarrvi enää mennä. Ameriikan piti pelastaa Suomi,, mutta mites siinä kävikään.!!? "

      Tässä on kirjoittajalla pahasti kuulat kateissa. Trumpin ajama linja, että Euroopan tulee itse voimakkaammin huolehtia puolustuksestaan oli tervetullut. Euroopan valtiot ovat jo vuosikymmeniä luottaneet USA:n tarjoamaan turvaan ja "että armeijaan ei tarvitse mennä".

      Kirjoittaja ei ymmärrä, että juuri tämä "armeijaa ei tarvita" on ollut ikävä seuraus USA:n kaitsevasta strategiasta, jossa se haluaa olla maailmanpoliisi. Tämä on ollut ikävä tapahtumain ketju, jonka korjaamisella on nyt kova kiire.

      • Anonyymi00244

        Yhtä huono idea oli ostaa Usa:lta F-35 mätäkalkkunoita. Viisaampaa olisi ollu ostaa joku eurooppalainen hävittäjä. Typhoon tai Ranskalainen Rafale, joissa on ydinasevalmius. Suomen armeijan kantaväki on aina nuolleet jenkkien persettä. Heitä saa syyttää tästä tilanteesta missä nyt ollaan.

        Moni poliitikko oli Eurohävittäjien kannalla mutta nämä saaaatanan jenkkien perseenuolijat saivat poliiikot puoltamaan F-35 hankintaa.


      • Anonyymi00245

        Sinä itsekin joudut nyt sitten menemään armeijaan.


      • Anonyymi00244 kirjoitti:

        Yhtä huono idea oli ostaa Usa:lta F-35 mätäkalkkunoita. Viisaampaa olisi ollu ostaa joku eurooppalainen hävittäjä. Typhoon tai Ranskalainen Rafale, joissa on ydinasevalmius. Suomen armeijan kantaväki on aina nuolleet jenkkien persettä. Heitä saa syyttää tästä tilanteesta missä nyt ollaan.

        Moni poliitikko oli Eurohävittäjien kannalla mutta nämä saaaatanan jenkkien perseenuolijat saivat poliiikot puoltamaan F-35 hankintaa.

        Kuulat ovat nyt entistä enemmän kateissa. Tällä kirjoittajalla ei ole pienintäkään aavistusta MIKSI nämä maailman edistyksellisimmät hävittäjät hankittiin.

        Niitä ei valittu "perseennuolennan" vuoksi tai ydinasevalmiuden vuoksi. Ja mitä ydinaseisiin tulee, se on käyttökelvoton ase. Se toimii ainoastaan PELOTTEENA, ei koskaan KÄYTETTYNÄ. Etkö ymmärrä: ydinaseita ei ole KOSKAAN TARKOITUSKAAN käyttää. Ne ovat PELOTE.

        Hieman samaan tapaan, soveltaen, voisit ajatella F35 hävittäjän valintaa.

        Luulen kuitenkin ettet ymmärrä mitä ajan takaa, eikö totta? Aivan!
        Oletko muuten käynyt kouluja? Paljonkin? MUAHAHAHAA


      • Anonyymi00253
        törkyturpa kirjoitti:

        Kuulat ovat nyt entistä enemmän kateissa. Tällä kirjoittajalla ei ole pienintäkään aavistusta MIKSI nämä maailman edistyksellisimmät hävittäjät hankittiin.

        Niitä ei valittu "perseennuolennan" vuoksi tai ydinasevalmiuden vuoksi. Ja mitä ydinaseisiin tulee, se on käyttökelvoton ase. Se toimii ainoastaan PELOTTEENA, ei koskaan KÄYTETTYNÄ. Etkö ymmärrä: ydinaseita ei ole KOSKAAN TARKOITUSKAAN käyttää. Ne ovat PELOTE.

        Hieman samaan tapaan, soveltaen, voisit ajatella F35 hävittäjän valintaa.

        Luulen kuitenkin ettet ymmärrä mitä ajan takaa, eikö totta? Aivan!
        Oletko muuten käynyt kouluja? Paljonkin? MUAHAHAHAA

        En usko sinua.


      • Anonyymi00253 kirjoitti:

        En usko sinua.

        Taas kirjoitat väärin. Oikea vastaus olisi ollut - kuten uumoilinkin: en ymmärrä.

        Tiedän ettet ole käynyt kouluja, joten et voikaan ymmärtää. Sinä kutsut sitä "uskomiseksi", mutta kyse on oikeasti ymmärtämisestä.

        Annan sinulle neuvon: kun kommentoit, kommentoi asiaa jota kommentoitava esittää. Ketään ei kiinnosta sinun "uskomisesi", sellaiset voit jättää vain omaan tietoosi. Tässä tapauksessa sinun tulisi puuttua minun kirjoitukseni sisältöön, mikä siinä mielestäsi on väärin ja miksi.

        Ymmärrätkö? (retorinen)

        MUAHAHA MUAHAHAHA MUAHAHAHAA


      • Anonyymi00253 kirjoitti:

        En usko sinua.

        Et "usko" minua?

        Eli kuitenkin ymmärrät väitteeni, mutta et "usko" niitä? Koska jos ET YMMÄRTÄISI niitä, et tietenkään käyttäisi sanoja "en usko", koska jotta voisit uskoa tai olla uskomatta sinun pitäisi ensin YMMÄRTÄÄ mitä olen kirjoittanut, eikö totta?

        No, mitä väitteisiini tulee, ne ovat kyllä erittäin uskottavia. Ydinaseen käyttäjä voisi käyttää vihollista kohtaan esim. vain YHDEN ydinaseen. Siitä hän kyllä saisi maailmanlaajuisen häpeän yms. jne. eikä hän YHDELLÄ ydinaseella kuitenkaan pystyisi eliminoimaan vihollista pois taistelukentältä.

        No toinen vaihtoehto on massiivinen ydinasehyökkäys, joka kenties eliminoisi vihollisen kokonaan, siiviliväestöineen kaikkineen siihen pisteeseen asti, että sotiminen kävisi mahdottomaksi. Tällä ydinaseen käyttäjä kyllä "voittaisi" tämän vihollisen, mutta kustannus kyllä tulisi raskaimman päälle tämän käyttäjän vastuulle.

        Tätä viimeksimainittua vaihtoehtoako "et usko"? Vaiko ensimmäistä?

        Ymmärrätkö lainkaan mitä kirjoitan? MUAHAHA MUAHAHAHA MUAHAHAA


      • Anonyymi00312
        Anonyymi00253 kirjoitti:

        En usko sinua.

        Lapsi!.


      • Anonyymi00313

        Lapsi!.


    • Anonyymi00246

      Hienoa että suomalaisella on oikeus ja koulutus puolustaa itseään läjheisiään ja omaisuuttaan 😉

      • Anonyymi00254

        Juuri tuon vuoksi kannattaa käydä armeija, niin siellä oppii puolustamaan omaa isänmaataan.


      • Anonyymi00257
        Anonyymi00254 kirjoitti:

        Juuri tuon vuoksi kannattaa käydä armeija, niin siellä oppii puolustamaan omaa isänmaataan.

        Monet ovat oppineet kantamaan laukkuja ilman armeijan antamaa koulutustakin, siinä se saldo alkaa ollakin, 1944 oli viimeinen kerta kun armeijaa tarvittiin, onneksi miehet tuolloin olivat kotoisin maaseudulta, ainakin enimmäkseen, riitti kun armeija opetti sulkeisjärjestyksen ja petaamisen, muut asiat osattiin jo ennalta.
        Nykyisin porukka on entistäkin useammin kaupunkilaisia, joten olisi hyvä jos armeijassa alettaisiin lopultakin kouluttamaan jotain hyödyllistä.


    • Anonyymi00255

      Ei armeijaa ole mikään pakko käydä. Kunnollisen ihmisen ainoa pakko ja velvoite on antaa mulle rahaa. Se riittää.

      • Anonyymi00258

        Määrittelehän sinä nyt ensin että minkälainen ihminen on sinun mainitsemasi kunnollinen ihminen?


    • Anonyymi00263

      Eikö sivarikarkuri tiltunen ole pöyristynyt Venäjän lasten käytöstä sotaan????

      Venäjä värvää sotilaita opettajiksi kouluttamaan lapsia sotaa varten, kertoo ukrainalainen United24-media.

      Venäläissotilaiden antaman opetuksen kouluissa kerrotaan muodostuneen rutiiniksi Venäjällä.

      United24-media kertoo X-palvelussa jakamallaan videolla (jutun alla), kuinka yhden tällaisen oppitunnin aikana sotilaat avasivat tulen luokkahuoneessa esitelläkseen aseitaan.

      Video näyttää, kuinka sotilas väitetysti ampuu äänenvaimentimella varustetulla rynnäkkökiväärillä useamman laukauksen lattiaa kohti lasten peittäessä korvansa.

      Venäjän kouluissa oppilaille annetaan sotilaallista peruskoulutusta, joka sisältää esimerkiksi Kalashnikov-rynnäkkökiväärin ampumissääntöjä, käsikranaattien käytön periaatteita, ensiapua taistelussa ja droonien käyttöä.

      Vuosi sitten uutisoitiin, että Venäjä aikoo laajentaa isänmaallisuutta opettavan oppituntisarjan kouluista päiväkoteihin.

      • Anonyymi00266

        Täysin luonnollista, sillä Venäjähän on sotatilassa.


      • Anonyymi00269

        Pesäpallo on ainoa urheilulaji jossa kuolee ja haavottuu, kyseessä on oikea suojeluskuntapeli.


      • Anonyymi00271
        Anonyymi00269 kirjoitti:

        Pesäpallo on ainoa urheilulaji jossa kuolee ja haavottuu, kyseessä on oikea suojeluskuntapeli.

        Totta.


      • Anonyymi00290
        Anonyymi00269 kirjoitti:

        Pesäpallo on ainoa urheilulaji jossa kuolee ja haavottuu, kyseessä on oikea suojeluskuntapeli.

        Pesäpallossa laps'parkoja koulitaan armeijavalmiiksi menemään käskystä kuolemaan.
        Pesäpallo on /ceestä.


      • Anonyymi00314

        Opetettiinko siellä sirola opiston AgitProp-kurssilla, mitä sanotaan ääneen, transhejan reunalla ... Za Stalina, vaiko Za Putina ?????.


    • Anonyymi00270

      Itse erosin reservistä kun mentiin Natoon ja pojalle olen sanonut että käy siviilipalveluksen. Hoitakoot kokoomuslaiset tollot maanpuolustuksen.

      • Anonyymi00272

        Erosit samalla natosta.


      • Anonyymi00285

        Kokoomuslaiset kusipäät vaativat kaikkien puolustavan "isänmaata" eli heidän hyvinvointiaan samalla kun tekevät Suomesta valmiiksi pikku Venäjän tavallisille pienituloisille kansalaisille.


      • Anonyymi00315

        Latva-D:n paprut jo kutsunnoissa saanut, ei kuulu mihinkään reserviin ... ei edes punikkien, joten hevonpskaa kirjoittelet lämpimikses.


    • Näille nato tiltuille ei mene jakeluun, että näillä "eroamisilla" ei ole mitään merkitystä.

      Yhtä hyvin minä voisin julistaa olevani LENTÄVÄ LEHMÄ, mutta eipä sitä missään noteerattaisi, MUAHAHA

      • Anonyymi00273

        Niinpä, ethän sinäkään reserviin kuulu.


      • Anonyymi00273 kirjoitti:

        Niinpä, ethän sinäkään reserviin kuulu.

        Opastan tätä KAKSIAIVOSOLUISTA:

        Argumenttisi on järjetön siksi, että minun reserviinkuulumiseni tai kuulumattomuuteni ei liity mitenkään siihen mitä kirjoitin: "eroilmoitus" armeijasta/kertausharjoituksista/reservistä/tms. on täysin merkityksetön. Minun kuulumiseni tai kuulumattomuuteni johonkin ei liity siihen mitenkään.

        Ymmärrätkö ikinä asioiden KONTEKSTIA? Ymmärrätkö edes mitä sillä tarkoitetaan? Aivan!

        Ymmärrätkö kun sanon, että joillekin ihmisille koulunkäynnin puute on seuraus, ei syy? Aivan!

        Tiedätkö mikä on OLKIUKKOARGUMENTTI? Aivan!

        MUAHAHAHAA MUAHAHAHA MUAHAHAHAA


      • Ei mene vieläkään jakeluun, mutta senhän me jo kaikki tiesimme. Tälle KAKSIAIVOSOLUISELLE on aivan turha yrittää opettaa mitään.

        Kas, ei sillä todellakaan ole mitään merkitystä vaikka olisinkin sairaseläkeläinen (ELÄKELLÄINEN). Niin, eikä minullakaan ole mitään merkitystä varsinkaan tuon asian osalta mitä yritin sanoa. Mutta tosiaan, tämä yritys on täysin turha ja tarpeetonkin.

        Muistakaa kuitenkin, että kaikki tässä esitellyt "eroamiset" ovat vain symbolisia eikä niillä ole tosipaikan tullen minkäänlaista merkitystä.

        On myös syytä otaksua, että "eroamisia" markkinoivat saavat rahoituksensa FSB:ltä, eli he eivät edes piittaa siitä millaista kritiikkiä saavat osakseen. Kas, he saavat palkkansa kirjoitettujen tekstien lukumäärän mukaan.

        Jotkut kotimaiset KAKSIAIVOSOLUISET komppaavat näitä typeryyksiä, kuten olemme nähneet. Näiden ihmisten koulunkäynti on ollut vajavaista tai se puuttuu tyystin. Senkin olemme jo todenneet.


      • Anonyymi00275
        törkyturpa kirjoitti:

        Ei mene vieläkään jakeluun, mutta senhän me jo kaikki tiesimme. Tälle KAKSIAIVOSOLUISELLE on aivan turha yrittää opettaa mitään.

        Kas, ei sillä todellakaan ole mitään merkitystä vaikka olisinkin sairaseläkeläinen (ELÄKELLÄINEN). Niin, eikä minullakaan ole mitään merkitystä varsinkaan tuon asian osalta mitä yritin sanoa. Mutta tosiaan, tämä yritys on täysin turha ja tarpeetonkin.

        Muistakaa kuitenkin, että kaikki tässä esitellyt "eroamiset" ovat vain symbolisia eikä niillä ole tosipaikan tullen minkäänlaista merkitystä.

        On myös syytä otaksua, että "eroamisia" markkinoivat saavat rahoituksensa FSB:ltä, eli he eivät edes piittaa siitä millaista kritiikkiä saavat osakseen. Kas, he saavat palkkansa kirjoitettujen tekstien lukumäärän mukaan.

        Jotkut kotimaiset KAKSIAIVOSOLUISET komppaavat näitä typeryyksiä, kuten olemme nähneet. Näiden ihmisten koulunkäynti on ollut vajavaista tai se puuttuu tyystin. Senkin olemme jo todenneet.

        Hahaha vai sait sitten tutkimuksissasi selville, että FSB rahoittaa tätäkin sairaseläkeläisten keskustelukerhoa 😂🤣😜


      • Anonyymi00276
        Anonyymi00275 kirjoitti:

        Hahaha vai sait sitten tutkimuksissasi selville, että FSB rahoittaa tätäkin sairaseläkeläisten keskustelukerhoa 😂🤣😜

        älä lyö lyötyä...


      • Anonyymi00276 kirjoitti:

        älä lyö lyötyä...

        EIkö teillä ole koskaan mitään järkevää sanottavaa? Sen sijaan että tämä olisi sairaseläkeläisten (ELÄKELLÄINEN) keskustelukerho, tämä näyttää paremminkin olevan heikkolahjaisten paikka näyttää olevansa olemassa: kirjoitan, siis olen. Ja kun kirjoitukseeni vastataan, olen vielä enemmän.

        Teillä ei siis ollut kommenttia väittämääni, että nämä armeijasta yms. jne. eroamiset ovat vain henkilöiden "omia ilmoituksia" eikä niillä ole mitään merkitystä. Tai sen verran voi olla merkitystä, että sellaista henkilöä ei välttämättä edes haluta kertausharjoituksiin pilaamaan muiden opiskelua ja harjoittelua. Vrt. esim. jälkeenjäänyt oppilas luokassa, joka häiriköinnillään pilaa muidenkin oppitunnin.

        Ja "omalla ilmoituksella" tarkoitan tietenkin sellaista, että minä voin ilmoittaa olevani LENTÄVÄ LEHMÄ, ja siihen sitten itse kukin saa suhtautua miten haluaa. Mitään juridista tms. merkitystä sillä ilmoituksellani ei tietenkään ole.

        Oliko teillä tähän mitään järkevää sanottavaa? Aivan!


      • Niin, minä kyllä tiesin jo etukäteen ettei sinulla ole mitään kommentoitavaa.

        Onko sinulla tässä elämässä mihinkään asiaan koskaan mitään järkevää kommentoitavaa? (tämä oli retorinen kysymys, jos ymmärrät)


      • Anonyymi00278
        törkyturpa kirjoitti:

        Niin, minä kyllä tiesin jo etukäteen ettei sinulla ole mitään kommentoitavaa.

        Onko sinulla tässä elämässä mihinkään asiaan koskaan mitään järkevää kommentoitavaa? (tämä oli retorinen kysymys, jos ymmärrät)

        No eihän kukaan voi kaltaisesi loistavan tutkijan tasolle tällä palstalla päästä, saithan sentään selville tutkimuksissasi, että tätä SAIRASELÄKELÄISTEN palstaa RAHOITTAA FSB😁🤣😂

        MUAHAHAHAA MUAHAHAHA MUAHAHAHAA


      • Anonyymi00278 kirjoitti:

        No eihän kukaan voi kaltaisesi loistavan tutkijan tasolle tällä palstalla päästä, saithan sentään selville tutkimuksissasi, että tätä SAIRASELÄKELÄISTEN palstaa RAHOITTAA FSB😁🤣😂

        MUAHAHAHAA MUAHAHAHA MUAHAHAHAA

        En minä ole mikään "tutkija" eikä tämä ole "sairaseläkeläisten" palsta eikä tätä palstaa rahoita FSB. Sinulla on varsin pahoja harhoja.

        Onko sinulla kavereita? Pystytkö keskustelemaan heidän kanssaan mistään asiasta? Esim. meneillään olevista olympialaisista tai mistä hyvänsä?


      • Anonyymi00280
        törkyturpa kirjoitti:

        En minä ole mikään "tutkija" eikä tämä ole "sairaseläkeläisten" palsta eikä tätä palstaa rahoita FSB. Sinulla on varsin pahoja harhoja.

        Onko sinulla kavereita? Pystytkö keskustelemaan heidän kanssaan mistään asiasta? Esim. meneillään olevista olympialaisista tai mistä hyvänsä?

        HÄH? Eikö ne oo sitte sielä keskustelemas FSB:n jannujen ja sun kans+


      • No, mitä mieltä sinä olet RESERVISTÄ EROAMISESTA? Tai tunnetko ketään joka on sen tehnyt tai oletko itse tehnyt sen? Olenko oikeassa kun arvaan, ettei tälle henkilölle ole tullut sen jälkeen enää kutsua kertausharjoituksiin? Niin ja onko siihen "eroilmoitukseen" koskaan tullut mitään vastausta?


      • Anonyymi00286
        törkyturpa kirjoitti:

        No, mitä mieltä sinä olet RESERVISTÄ EROAMISESTA? Tai tunnetko ketään joka on sen tehnyt tai oletko itse tehnyt sen? Olenko oikeassa kun arvaan, ettei tälle henkilölle ole tullut sen jälkeen enää kutsua kertausharjoituksiin? Niin ja onko siihen "eroilmoitukseen" koskaan tullut mitään vastausta?

        Ei ole tullut kutsua kertausharjoituksiin, ainoa kutsu joka tulee on kutsu täydennyspalvelukseen jota ei edes kaikille tule sitäkään, koska C-miehet eli rauhan ajaksi vapautetut siirretään suoraan siviilipalvelun lisävarantoon jos kieltäytyvät reservistä.


      • Anonyymi00287
        törkyturpa kirjoitti:

        No, mitä mieltä sinä olet RESERVISTÄ EROAMISESTA? Tai tunnetko ketään joka on sen tehnyt tai oletko itse tehnyt sen? Olenko oikeassa kun arvaan, ettei tälle henkilölle ole tullut sen jälkeen enää kutsua kertausharjoituksiin? Niin ja onko siihen "eroilmoitukseen" koskaan tullut mitään vastausta?

        Siviilipalvelus viranomainen otti yhteyttä ja hoideltiin ne muutaman päivän koulutusasiat kuntoon.


      • Anonyymi00288
        Anonyymi00287 kirjoitti:

        Siviilipalvelus viranomainen otti yhteyttä ja hoideltiin ne muutaman päivän koulutusasiat kuntoon.

        Niin joo. Oikein hyvä päätös. Nyt voi huoleti keskittyä VAIN siviilipuolen asioihin ja mm. Thaimaan reissun suunnitteluun. 😁✌


      • Anonyymi00292
        Anonyymi00288 kirjoitti:

        Niin joo. Oikein hyvä päätös. Nyt voi huoleti keskittyä VAIN siviilipuolen asioihin ja mm. Thaimaan reissun suunnitteluun. 😁✌

        Thaimaassa on kyllä kivaa pojuseuraa, harmi että se on niin kaukana, matkustaminen tulee köyhälle kalliiksi...


      • Anonyymi00294
        Anonyymi00286 kirjoitti:

        Ei ole tullut kutsua kertausharjoituksiin, ainoa kutsu joka tulee on kutsu täydennyspalvelukseen jota ei edes kaikille tule sitäkään, koska C-miehet eli rauhan ajaksi vapautetut siirretään suoraan siviilipalvelun lisävarantoon jos kieltäytyvät reservistä.

        C- miesten ei tarvitse kieltäytyä reservistä. Ovat rauhan aikana vapautettuja koko paskasta ja sodan alkaessa palveluskelpoisuus katsotaan uudelleen. Mutta eiköhä ne sairaudet ole tallella edelleen ja vapautus napsahtaa varmasti silloinkin.


      • Anonyymi00296
        Anonyymi00294 kirjoitti:

        C- miesten ei tarvitse kieltäytyä reservistä. Ovat rauhan aikana vapautettuja koko paskasta ja sodan alkaessa palveluskelpoisuus katsotaan uudelleen. Mutta eiköhä ne sairaudet ole tallella edelleen ja vapautus napsahtaa varmasti silloinkin.

        Näinkin voi ajatella, mutta jos he haluavat varmistaa että eivät joudu armeijaan edes sodan aikana, silloin paras tie on reservinkieltäytyminen rauhan aikana. Käytännössä se vastaa vanhaa D-miehen statusta eli vapautus rauhan ja sodan aikana.


      • Anonyymi00273 kirjoitti:

        Niinpä, ethän sinäkään reserviin kuulu.

        No sitäkään asiaa, ei kaltaises palstan, munaton pikku PELEKURIPASKA ja VELLIPERSII päätä ... koskaan, ikinä, missään.


      • Mitäpä luulet, pikkaane VELLIPERSII KELA-varis .... paljonko kaltaises länkyttämisellä "on merkitystä"?.


      • Anonyymi00316
        Anonyymi00276 kirjoitti:

        älä lyö lyötyä...

        Kyllä kaltaistas pitää latoa turpaan, niin huolella, ettei koskaan unohdu, miksi niin tapahtui.


      • Anonyymi00318
        Anonyymi00316 kirjoitti:

        Kyllä kaltaistas pitää latoa turpaan, niin huolella, ettei koskaan unohdu, miksi niin tapahtui.

        Pitäis pitäis, vaan kun sulla on narukädet ja kynäniska, ja ikääkin jo melkein 80 ...


      • Anonyymi00319
        44.Div kirjoitti:

        Mitäpä luulet, pikkaane VELLIPERSII KELA-varis .... paljonko kaltaises länkyttämisellä "on merkitystä"?.

        HeHe montakos oot kynäniska vanhus piessyt?😂🤣😜


      • Anonyymi00323
        44.Div kirjoitti:

        No sitäkään asiaa, ei kaltaises palstan, munaton pikku PELEKURIPASKA ja VELLIPERSII päätä ... koskaan, ikinä, missään.

        Sinä se et näytä olevan nyt ihan se rukousnauhasi kirkkain helmi.:-))


      • Sulle, VELLIPERSEELLE on REILUSTI ILMOITETTU tarkka paikka ja aika, jo kesällä 2019.

        Mikä on estänyt ilmaantumasta paikalle ????????.


      • Anonyymi00323 kirjoitti:

        Sinä se et näytä olevan nyt ihan se rukousnauhasi kirkkain helmi.:-))

        Kaltaisees, rautalangalla pystyyn tuettuun KASTEMATOON verrattuna, loistan auringon lailla, monella eri tietämyksen osa-alueella. :-)


    • Anonyymi00295

      Anna armeijan käydä rauhassa. 😁

      Tee vaikka jotain hyödyllistä sillä aikaa. 😜

      • Anonyymi00300

        Päärynäkilju eli päve, sitä voi tehdä sillä aikaa kun armeija käy.


    • Anonyymi00297

      Armeijasta vapautuksen saaneena tehdään nykyään töitä siinä missä muuutkin.
      Nykyään työnantajat eivät enää saa työhaastatteluissa kysyä hakijoilta varusmiespalveluksesta. Jotkut saattavat edelleen kysyä onko armeija käyty, johon voi vapautettunakin vastata kyllä, koska työnantaja niin kysyessään rikkoo lakia.
      Oikeuden olla kertomatta varusmiespalveluksesta turvaa laki yksityisyyden suojasta työelämässä 759/2004, joka määrittelee aiheen työntekijän yksityisasiaksi.

    • Anonyymi00298

      Kyllähän valtiokin on jo huomannut että kaikkia ei kannata sotaan kouluttaa. Miljardi luokan verotuo tappiot vuosittain on kestämätön paikka Suomen kaltaiselle mini taloudelle.

      Pikkuhiljaa mennään ammatilais armeijaa kohti.

      • Ei mennä, sun lyhyen elinajan aikana.

        Tsori siitä, pikku kremlingrammari.


      • Anonyymi00321
        44.Div kirjoitti:

        Ei mennä, sun lyhyen elinajan aikana.

        Tsori siitä, pikku kremlingrammari.

        Koita kestää, mä soitin sulle jo ambulanssin.


      • -miljardi luokan
        -verotuo
        -mini taloudelle
        -ammattilais armeijaa (ARMEIJJAA)

        MUAHAHA
        PRESITENTTI
        MUAHAHA MUAHAHAHAA


      • Puutuin vain näihin koulujakäymättömän uunon kirjoitusvirheisiin.

        Annat itsestäsi naurettavan kuvan jos et osaa edes kirjoittaa. Sellainen henkilö saa helposti PRESITENTIN leiman.


      • Anonyymi00334
        törkyturpa kirjoitti:

        Puutuin vain näihin koulujakäymättömän uunon kirjoitusvirheisiin.

        Annat itsestäsi naurettavan kuvan jos et osaa edes kirjoittaa. Sellainen henkilö saa helposti PRESITENTIN leiman.

        Sinä itse et nyt ilmeisesti ole koskaan suorittanut armeijaa hyväksytysti, eli annat itsestäsi nyt todella naurettavan sivarin kuvan.


      • Anonyymi00345
        törkyturpa kirjoitti:

        Puutuin vain näihin koulujakäymättömän uunon kirjoitusvirheisiin.

        Annat itsestäsi naurettavan kuvan jos et osaa edes kirjoittaa. Sellainen henkilö saa helposti PRESITENTIN leiman.

        yhdyssanoista ei tietoa?


      • Anonyymi00321 kirjoitti:

        Koita kestää, mä soitin sulle jo ambulanssin.

        Kylläpä siinä kestää.
        Ovatkohan samanlaisia VELLIPERSIITÄ JA PELEKURIPASKOJA, kuin sä, kun koordinaatitkin (WGS84) ovat kerran tiedossa?.


      • Anonyymi00348
        44.Div kirjoitti:

        Kylläpä siinä kestää.
        Ovatkohan samanlaisia VELLIPERSIITÄ JA PELEKURIPASKOJA, kuin sä, kun koordinaatitkin (WGS84) ovat kerran tiedossa?.

        Odottele nyt vain ihan rauhassa.
        Sinä et ole mikään kiireellinen tapaus.


    • Anonyymi00317

      Kyllä nyt on sellaiset ajat, että kaikki mahdolliset kulmilla notkujat olisi saatava harmaisiin ennen kuin rytinä alkaa, niin olisi työntää lihaa sinne tuleen tykinruuaksi, oppivat siellä miesten tavoille, jos vain hengissä säilyvät. Suomen tulevaisuus on kohta nuorten miesten ja naisten käsissä.

      • Anonyymi00322

        Ei nykyinen pullamössösukupolvi halua enää Suomea puolustaa.


      • Anonyymi00325
        Anonyymi00322 kirjoitti:

        Ei nykyinen pullamössösukupolvi halua enää Suomea puolustaa.

        Suomea kyllä luvattiin valasskin puolustaa, muttei Natoa ja Nato-suomea.


      • Anonyymi00331
        Anonyymi00325 kirjoitti:

        Suomea kyllä luvattiin valasskin puolustaa, muttei Natoa ja Nato-suomea.

        Vannottu sotilasvala todellakin velvoittaa puolustamaan Suomea.


      • Anonyymi00337
        Anonyymi00331 kirjoitti:

        Vannottu sotilasvala todellakin velvoittaa puolustamaan Suomea.

        Näin on asia.


      • Anonyymi00338
        Anonyymi00322 kirjoitti:

        Ei nykyinen pullamössösukupolvi halua enää Suomea puolustaa.

        Lihamylly ei enää houkuta.


      • Anonyymi00339
        Anonyymi00338 kirjoitti:

        Lihamylly ei enää houkuta.

        Mikä ihmeen lihamylly?


    • Anonyymi00335

      Ei ole puolustettavaa, mitäpä armeijaa kaan käymään. Puolustakoot ne, joilla vakituiset työt ja tulot, omaisuutta ja tulevaisuutta.

      • Anonyymi00336

        kaik o män.


    • Anonyymi00340

      Armeija on käymistilassa.

      • Anonyymi00341

        Mene sinä itsekin sitten armeijaan.


      • Anonyymi00342
        Anonyymi00341 kirjoitti:

        Mene sinä itsekin sitten armeijaan.

        älä lyö lyötyä...


      • Anonyymi00343
        Anonyymi00341 kirjoitti:

        Mene sinä itsekin sitten armeijaan.

        Sain vapautuksen armeijasta kauan sitten, nyt olen jo eläkeukko.


    • Anonyymi00344

      woketusta äänestäneet syyttelee jälkipolveaan. teinit vastuussa siitäkin, mitä tehty maan taloudelle?

    • Anonyymi00346

      Tiltun mielestä kiljun pitää käydä.

      • Anonyymi00347

        Sinäpä kyllä juuri sen pesunkestävänä tiltuna tiedät todella tarkkaan.


    • Niinhän se on, että tämä venäläinen trolli puhui itsensä pussiin. Hän julistautui C-mieheksi eikä tiennyt, että C-miesten ei erikseen tarvitse enää kieltäytyä mistään. Joten tämä eroaReservistä paljastui venäläisten humpuukikampanjaksi.

      Apropos, C- tai D-miehet eivät yleensä mainosta tätä statustaan. Päinvastoin, he ovat häpeissään siitä ja toivovat ettei se pilaa työelämässä heidän urakehitysmahdollisuuksiaan.

      MOT

      • Anonyymi00350

        Miksi valehtelet?


    • Anonyymi00351

      Koska armeijat eivät kunnioita ihmisiä, niin ihmisetkään eivät kunnioita armeijoita.

      Oppisivat olemaan sotimatta ja tuhoamatta toisten omaisuutta.

      • Sanopa muuta.

        Nyt viimeisimmän käsillä olevan sodan on aloittanut Venäjän diktaattori jo vuosia sitten.


    Ketjusta on poistettu 98 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe