Paavali osallistui kansanmurhaan?
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan MONIA pyhiä, ja kun tuli kyse HEIDÄN SURMAAMISESTA äänestin sen puolesta.
Kansanmurha?
24
103
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
1. Moos. 4:10
Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta?- Anonyymi00017UUSI
Apostolien teot luku 26. (Ap.t. 26)
1. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
2. "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
3. olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
4. Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5. He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6. Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7. ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8. Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13. näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14. ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
15. Niin minä sanoin: Kuka olet, herra? Ja Herra sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20. vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Apostolien teot luku 26. (Ap.t. 26)
1. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
2. "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
3. olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
4. Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5. He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6. Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7. ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8. Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13. näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14. ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
15. Niin minä sanoin: Kuka olet, herra? Ja Herra sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20. vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.21. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
22. Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
23. että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
24. Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".
25. Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja.
26. Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet.
27. Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
28. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
29. Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".
30. Niin kuningas nousi ja maaherra ja Bernike sekä ne, jotka istuivat heidän kanssansa.
31. Ja mennessään he puhuivat keskenänsä sanoen: "Tämä mies ei ole tehnyt mitään, mikä ansaitsisi kuoleman tai kahleet".
32. Ja Agrippa sanoi Festukselle: "Tämän miehen olisi voinut päästää irti, jos hän ei olisi vedonnut keisariin". - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
21. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
22. Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
23. että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
24. Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".
25. Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja.
26. Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet.
27. Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
28. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
29. Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".
30. Niin kuningas nousi ja maaherra ja Bernike sekä ne, jotka istuivat heidän kanssansa.
31. Ja mennessään he puhuivat keskenänsä sanoen: "Tämä mies ei ole tehnyt mitään, mikä ansaitsisi kuoleman tai kahleet".
32. Ja Agrippa sanoi Festukselle: "Tämän miehen olisi voinut päästää irti, jos hän ei olisi vedonnut keisariin".Edes kansanmurha ei pysäyttänyt Rooman hirmuvallan palkkamurhaajaa.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00002UUSI
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Sak. 2:12
Sak. 2:12
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet.
Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä. - Anonyymi00003UUSI
Joosef kantoi kaunaa muille veljilleen mutta Benjamin sai viisinkertaisen osan koska ei ollut vainonnut Joosefia. Tästä ja muusta vanhasta periytyvästä käytännöstä seurasi Israelin myöhempiin vaiheisiin karmaa joka on Israelin muokannut sellaiseksi kuin se on tänä päivänä.
Historia toistaa itseään. Kun pyhiä kirjoja luetaan ne vaikuttaa sydämeen. Niitä imitoidaan ja niihin samaistutaan.
Benjamin on siunauksen mukaan saalistava susi. Onko kenelläkään yksilöllä mitään keinoa välttää oravanpyörää johon ajautuu kirjoitusten ja samaistumisen tähden. Onko yhtään yksilöä jolla on toiveet puhtaat ja saastumattomat.
Tästä kertoo mm. Tarakovskin STALKER elokuva.- Anonyymi00005UUSI
Mene karmoinesi Bunjabiin, ne opit kuukuu Hinduismiin.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Vai niin, ihan yleismaailmallinen sana joka kuuluu jokaisen sivistyneen ihmisen sanavarastoon.
Sri Prabhupadan mukaan karma syntyy kristillisen evankeliumin tottelemisen tai tottelematta jättämisen perusteella.
Internetin myötä kulttuuri on muuttunut globaaliksi jossain määrin. Vain erilaiset kielimuurit estävät täyden tutustumisen korkeampiin kulttuureihin.
Vatikaanin II konsiilin mukaan on syytä tutustua vieraisiin uskontoihin. Lukion uskonnon opettaja suositteli Intiaa jos tahtoo uskovaisena esiintyä. Uusi uskonnonvapauslaki sallii olla usean eri uskonnon ja seurakunnan jäsen samanaikaisesti.
Raamattu riittää onneksi teille enkä tahdokkaan häiritä, mutta omaan elämääni kuuluu globalisaatio enkä muuta esitäkkään. Olen vasta alussa koko maailmanlaajuiseen kulttuuriin tutustumisessa ja jos osaisin kieliä enemmän yrittäisin keskustella vain ulkomailla. Kielitaito rajoittaa niin että joudun Suomea enimmäkseen käyttämään.
Paavali on o.k. Mutta Luther oli häntä parempi eräin tavoin. Paavali ei ollut täysin rehellinen kaikessa. Useat hänen sanoistaan on kyllä kauas tulevaisuuteen kantavaa profetiaa.
Niin kuin itse sanotte 80 prosenttia totta 20 prosenttia hämärää, mutta tuosta hämärästä osa on profetiaa tuhansien vuosien päähän. Ja osa heikkoa suomennosta?
Siunausta, rauhaa ja onnea teille! - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Hindujen opeissa tärkeitä ovat pyhät lehmät.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hindujen opeissa tärkeitä ovat pyhät lehmät.
Kundaliinit ja reikivoimat, niillä saa ihmeitä aikaiseksi.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kundaliinit ja reikivoimat, niillä saa ihmeitä aikaiseksi.
Älä anna kaatajapstorin ojennella käsiään pääsi päälle tai päinvastoin.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Vai niin, ihan yleismaailmallinen sana joka kuuluu jokaisen sivistyneen ihmisen sanavarastoon.
Sri Prabhupadan mukaan karma syntyy kristillisen evankeliumin tottelemisen tai tottelematta jättämisen perusteella.
Internetin myötä kulttuuri on muuttunut globaaliksi jossain määrin. Vain erilaiset kielimuurit estävät täyden tutustumisen korkeampiin kulttuureihin.
Vatikaanin II konsiilin mukaan on syytä tutustua vieraisiin uskontoihin. Lukion uskonnon opettaja suositteli Intiaa jos tahtoo uskovaisena esiintyä. Uusi uskonnonvapauslaki sallii olla usean eri uskonnon ja seurakunnan jäsen samanaikaisesti.
Raamattu riittää onneksi teille enkä tahdokkaan häiritä, mutta omaan elämääni kuuluu globalisaatio enkä muuta esitäkkään. Olen vasta alussa koko maailmanlaajuiseen kulttuuriin tutustumisessa ja jos osaisin kieliä enemmän yrittäisin keskustella vain ulkomailla. Kielitaito rajoittaa niin että joudun Suomea enimmäkseen käyttämään.
Paavali on o.k. Mutta Luther oli häntä parempi eräin tavoin. Paavali ei ollut täysin rehellinen kaikessa. Useat hänen sanoistaan on kyllä kauas tulevaisuuteen kantavaa profetiaa.
Niin kuin itse sanotte 80 prosenttia totta 20 prosenttia hämärää, mutta tuosta hämärästä osa on profetiaa tuhansien vuosien päähän. Ja osa heikkoa suomennosta?
Siunausta, rauhaa ja onnea teille!Valheet eivät ole mitään hyväksyttävää profetiaa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siunausta, rauhaa ja onnea teille!Raamatusta ei löyty sanaa "karma". Se on Hinduismin termejä.
- Anonyymi00004UUSI
Voihan selittää että kuolivat luonnollisen kuoleman eikä siitä syystä,että eivät viettäneet sapattia ja juutalaiset tappoivat.
Selittemällä kaikesta selviää- Anonyymi00006UUSI
Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä valtavilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä valtavilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.Naiset eivät uskaltaneet edes suutaan avata. Ei ihme ollenkaan, että monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Naiset eivät uskaltaneet edes suutaan avata. Ei ihme ollenkaan, että monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Kyllä kelpasi lain pykälät, kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
Mutta kun oli kyse Stefanoksen ja muiden juutalaisten surmaamisesta, niin kyllä kelpasi puheet Jumalan rakkaudesta ja armosta. - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Naiset eivät uskaltaneet edes suutaan avata. Ei ihme ollenkaan, että monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Paavali on määrätynlaisten naisia uskon nimissä alistavien tyrannien idoli.
Myös Paavalin valehtelu tuntuu olevan samaisille tyypeille aivan hyväksyttävää.
- Anonyymi00012UUSI
Ainahan kansanmurhaajat haluaa päästä kuin koira veräjästä.
- Anonyymi00014UUSI
Lait ei kansanmurhaajia erityisemmin kiinnosta.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Lait ei kansanmurhaajia erityisemmin kiinnosta.
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
- Anonyymi00021UUSI
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman.
Paavali hylkäsi Mooseksen ylöskirjaaman Jumalan lain ja demoni tappoi hänet Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa. - Anonyymi00023UUSI
Jeesus tulee.
- Anonyymi00024UUSI
Eikös Lestadiolaisten kokouksissa naiset istu penkissä ihan hiljaa huivit päässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2375985SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784799Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.943657SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2523099Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1462809Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur1952342Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2621757Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491275Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall281188- 621186