Paavali osallistui kansanmurhaan?
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan MONIA pyhiä, ja kun tuli kyse HEIDÄN SURMAAMISESTA äänestin sen puolesta.
Kansanmurha?
111
475
Vastaukset
- Anonyymi00001
1. Moos. 4:10
Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta?- Anonyymi00017
Apostolien teot luku 26. (Ap.t. 26)
1. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
2. "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
3. olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
4. Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5. He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6. Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7. ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8. Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13. näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14. ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
15. Niin minä sanoin: Kuka olet, herra? Ja Herra sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20. vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Apostolien teot luku 26. (Ap.t. 26)
1. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
2. "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
3. olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
4. Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5. He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6. Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7. ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8. Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13. näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14. ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
15. Niin minä sanoin: Kuka olet, herra? Ja Herra sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18. avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
19. Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20. vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.21. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
22. Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
23. että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
24. Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".
25. Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja.
26. Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet.
27. Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
28. Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
29. Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".
30. Niin kuningas nousi ja maaherra ja Bernike sekä ne, jotka istuivat heidän kanssansa.
31. Ja mennessään he puhuivat keskenänsä sanoen: "Tämä mies ei ole tehnyt mitään, mikä ansaitsisi kuoleman tai kahleet".
32. Ja Agrippa sanoi Festukselle: "Tämän miehen olisi voinut päästää irti, jos hän ei olisi vedonnut keisariin".
- Anonyymi00002
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Sak. 2:12
Sak. 2:12
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet.
Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä. - Anonyymi00003
Joosef kantoi kaunaa muille veljilleen mutta Benjamin sai viisinkertaisen osan koska ei ollut vainonnut Joosefia. Tästä ja muusta vanhasta periytyvästä käytännöstä seurasi Israelin myöhempiin vaiheisiin karmaa joka on Israelin muokannut sellaiseksi kuin se on tänä päivänä.
Historia toistaa itseään. Kun pyhiä kirjoja luetaan ne vaikuttaa sydämeen. Niitä imitoidaan ja niihin samaistutaan.
Benjamin on siunauksen mukaan saalistava susi. Onko kenelläkään yksilöllä mitään keinoa välttää oravanpyörää johon ajautuu kirjoitusten ja samaistumisen tähden. Onko yhtään yksilöä jolla on toiveet puhtaat ja saastumattomat.
Tästä kertoo mm. Tarakovskin STALKER elokuva.- Anonyymi00005
Mene karmoinesi Bunjabiin, ne opit kuukuu Hinduismiin.
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Vai niin, ihan yleismaailmallinen sana joka kuuluu jokaisen sivistyneen ihmisen sanavarastoon.
Sri Prabhupadan mukaan karma syntyy kristillisen evankeliumin tottelemisen tai tottelematta jättämisen perusteella.
Internetin myötä kulttuuri on muuttunut globaaliksi jossain määrin. Vain erilaiset kielimuurit estävät täyden tutustumisen korkeampiin kulttuureihin.
Vatikaanin II konsiilin mukaan on syytä tutustua vieraisiin uskontoihin. Lukion uskonnon opettaja suositteli Intiaa jos tahtoo uskovaisena esiintyä. Uusi uskonnonvapauslaki sallii olla usean eri uskonnon ja seurakunnan jäsen samanaikaisesti.
Raamattu riittää onneksi teille enkä tahdokkaan häiritä, mutta omaan elämääni kuuluu globalisaatio enkä muuta esitäkkään. Olen vasta alussa koko maailmanlaajuiseen kulttuuriin tutustumisessa ja jos osaisin kieliä enemmän yrittäisin keskustella vain ulkomailla. Kielitaito rajoittaa niin että joudun Suomea enimmäkseen käyttämään.
Paavali on o.k. Mutta Luther oli häntä parempi eräin tavoin. Paavali ei ollut täysin rehellinen kaikessa. Useat hänen sanoistaan on kyllä kauas tulevaisuuteen kantavaa profetiaa.
Niin kuin itse sanotte 80 prosenttia totta 20 prosenttia hämärää, mutta tuosta hämärästä osa on profetiaa tuhansien vuosien päähän. Ja osa heikkoa suomennosta?
Siunausta, rauhaa ja onnea teille! - Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Hindujen opeissa tärkeitä ovat pyhät lehmät.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hindujen opeissa tärkeitä ovat pyhät lehmät.
Kundaliinit ja reikivoimat, niillä saa ihmeitä aikaiseksi.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kundaliinit ja reikivoimat, niillä saa ihmeitä aikaiseksi.
Älä anna kaatajapstorin ojennella käsiään pääsi päälle tai päinvastoin.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi00020
Anonyymi00009 kirjoitti:
Vai niin, ihan yleismaailmallinen sana joka kuuluu jokaisen sivistyneen ihmisen sanavarastoon.
Sri Prabhupadan mukaan karma syntyy kristillisen evankeliumin tottelemisen tai tottelematta jättämisen perusteella.
Internetin myötä kulttuuri on muuttunut globaaliksi jossain määrin. Vain erilaiset kielimuurit estävät täyden tutustumisen korkeampiin kulttuureihin.
Vatikaanin II konsiilin mukaan on syytä tutustua vieraisiin uskontoihin. Lukion uskonnon opettaja suositteli Intiaa jos tahtoo uskovaisena esiintyä. Uusi uskonnonvapauslaki sallii olla usean eri uskonnon ja seurakunnan jäsen samanaikaisesti.
Raamattu riittää onneksi teille enkä tahdokkaan häiritä, mutta omaan elämääni kuuluu globalisaatio enkä muuta esitäkkään. Olen vasta alussa koko maailmanlaajuiseen kulttuuriin tutustumisessa ja jos osaisin kieliä enemmän yrittäisin keskustella vain ulkomailla. Kielitaito rajoittaa niin että joudun Suomea enimmäkseen käyttämään.
Paavali on o.k. Mutta Luther oli häntä parempi eräin tavoin. Paavali ei ollut täysin rehellinen kaikessa. Useat hänen sanoistaan on kyllä kauas tulevaisuuteen kantavaa profetiaa.
Niin kuin itse sanotte 80 prosenttia totta 20 prosenttia hämärää, mutta tuosta hämärästä osa on profetiaa tuhansien vuosien päähän. Ja osa heikkoa suomennosta?
Siunausta, rauhaa ja onnea teille!Valheet eivät ole mitään hyväksyttävää profetiaa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi00022
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siunausta, rauhaa ja onnea teille!Raamatusta ei löyty sanaa "karma". Se on Hinduismin termejä.
- Anonyymi00004
Voihan selittää että kuolivat luonnollisen kuoleman eikä siitä syystä,että eivät viettäneet sapattia ja juutalaiset tappoivat.
Selittemällä kaikesta selviää- Anonyymi00006
Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä valtavilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä valtavilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.Naiset eivät uskaltaneet edes suutaan avata. Ei ihme ollenkaan, että monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Naiset eivät uskaltaneet edes suutaan avata. Ei ihme ollenkaan, että monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Kyllä kelpasi lain pykälät, kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
Mutta kun oli kyse Stefanoksen ja muiden juutalaisten surmaamisesta, niin kyllä kelpasi puheet Jumalan rakkaudesta ja armosta. - Anonyymi00016
Anonyymi00007 kirjoitti:
Naiset eivät uskaltaneet edes suutaan avata. Ei ihme ollenkaan, että monet miehet pitävät Paavalia idolinaan.
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Paavali on määrätynlaisten naisia uskon nimissä alistavien tyrannien idoli.
Myös Paavalin valehtelu tuntuu olevan samaisille tyypeille aivan hyväksyttävää. - Anonyymi00065
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä kelpasi lain pykälät, kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
Mutta kun oli kyse Stefanoksen ja muiden juutalaisten surmaamisesta, niin kyllä kelpasi puheet Jumalan rakkaudesta ja armosta.Jumala oli armollinen Paavalille. Jeesus kutsui hänet apostolin toimeen. Paavalin ehdoton uskollisuus Jeesukselle paljastuu hänen kirjeissään. Jeesus käytti Paavalia eräänä Uudentestamentin inspiroituna kirjoittajana. Paavalin tunnustus aiemmista teoistaan, toi hänelle anteeksiannon. Tosin "saatanan enkeli "rusikoi Paavalia, jolla oli herkkä synnintunto, josta hän rehellisesti tuskitteli, "Minä syntisistä suurin". Monet harhauttajat keräävät näitä jakeita ja väittävät, että Paavali oli saatanan enkelin vallassa. "Minä teen, mitä en halua".On myös suosittu jae irrallisena harhauttajille mieluisa.
- Anonyymi00012
Ainahan kansanmurhaajat haluaa päästä kuin koira veräjästä.
- Anonyymi00014
Lait ei kansanmurhaajia erityisemmin kiinnosta.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Lait ei kansanmurhaajia erityisemmin kiinnosta.
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
- Anonyymi00021
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman.
Paavali hylkäsi Mooseksen ylöskirjaaman Jumalan lain ja demoni tappoi hänet Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.- Anonyymi00036
Paavali sai palkkansa iännältään!
- Anonyymi00023
Jeesus tulee.
- Anonyymi00024
Eikös Lestadiolaisten kokouksissa naiset istu penkissä ihan hiljaa huivit päässä?
- Anonyymi00025
Siellä kun luetaan monotonisella äänellä niitä "postilloita".
- Anonyymi00028
Lestadiolaisten kokouksissa heitettiin -70-80 luvulla ihmisiä saatanalle. Useille heitetyistä jäi ikuinen trauma, jopa itsemurhia saatanalle heittämiset ovat aiheuttaneet.
Toimittaja Hannu Karpo teki aikoinaan Lestadiolaisuudesta dokumementin.
https://www.youtube.com/watch?v=_ohM83eUaJQ
- Anonyymi00026
Paavali jättää kertomatta tärkeän asian, milloin ja missä hän sai sen elinikäisen elämänkumppaninsa eli Saatanan enkelin itseensä.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi00027
Ap. t. 26:14
Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'
- Anonyymi00029
Kansanmurha ja sen puolustelu perustuu valheelle.
- Anonyymi00030
Paavali yritti kostaa toisille juuri sen, mitä hänelle itselle oli tapahtunut.
"Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut Saatanan haltuun" - Anonyymi00031
Paavali on monessa lahkossa idoli ja arvostuksen huipulla...."Rakas Paavali....
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi00032
Jeesus lepsuili, kun antoi naisten käyttää hajuvoiteita ja pitää hiukset vapaina.
Joh. 12:3
Niin Maria otti naulan oikeata, kallisarvoista nardusvoidetta ja voiteli Jeesuksen jalat ja pyyhki ne hiuksillaan; ja huone tuli täyteen voiteen tuoksua.- Anonyymi00033
Jobin tyttäret oli siunattuja kauniita naisia ja he käyttivät meikkiä...yhden nimikin oli... ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]
Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]
Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.
- Anonyymi00035
Raamatussa Saatana vaikuttaa ensisijaisesti miesten kautta, koska heillä on enemmän vaikutusvaltaa.
Saatana meni Juudakseen, Paavali sai Saatanan enkelin, Saatana puhui Pietarin suulla jne.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!" - Anonyymi00037
Kontintossa ollessaan monta vuotta Paavali kirjoitti kirjettä Roomaan, missä kertoo valehtelevansa kun katsoo sen tarpeelliseksi. Kuriiri vei kirjeen Roomaan.
Eli Paavalin tekemiset Korintossa ja sinne lähetetyt kirjeet kannattaa tutkia perusteellisesti, ennen kuin niihin alkaa huutamaan aameniaan päälle.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.- Anonyymi00038
Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
Tarkoitus pyhittää keinot:
Sodassa, rakkaudessa ja uskonnossa kaikki keinot ovat mahdollisia, koska niiden tavoite on niin tärkeätä saavuttaa. - Anonyymi00048
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Paavali tarkoittaa sitä, että kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä syntisiä ja valehtelijoita niin myös hän itse. Tässä taas erotetaan yksi lause koko luvusta ja rakennellaan omia teorioita eikä edes ymmärretä mistä kyseisessä jakeessa on kyse. Kannattaisi lukea vähän muutakin asiaan liittyvää kirjallisuutta eikä vain pelkkää Raamattua niin ehkä se ymmärrys Raamatun teksteihin paranee. Täytyy myöntää, että roomalaiskirje on aika hankalaa tekstiä ymmärtää tietyissä kohdissa mutta kyllä se pikkuhiljaa avautuu. Netistä löytyy aika hyviä ja tarkkoja selityksiä kyseiseen kirjeeseen liittyen. Itse käytän niitä hyvinkin paljon hyödyksi ja siten Raamattu avautuu paljon paremmin, kuin pelkkien saarnamiesten puheiden kautta. - Anonyymi00052
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Paavali tarkoittaa sitä, että kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä syntisiä ja valehtelijoita niin myös hän itse. Tässä taas erotetaan yksi lause koko luvusta ja rakennellaan omia teorioita eikä edes ymmärretä mistä kyseisessä jakeessa on kyse. Kannattaisi lukea vähän muutakin asiaan liittyvää kirjallisuutta eikä vain pelkkää Raamattua niin ehkä se ymmärrys Raamatun teksteihin paranee. Täytyy myöntää, että roomalaiskirje on aika hankalaa tekstiä ymmärtää tietyissä kohdissa mutta kyllä se pikkuhiljaa avautuu. Netistä löytyy aika hyviä ja tarkkoja selityksiä kyseiseen kirjeeseen liittyen. Itse käytän niitä hyvinkin paljon hyödyksi ja siten Raamattu avautuu paljon paremmin, kuin pelkkien saarnamiesten puheiden kautta.Luehan tarkemmin. Ei kaikkien tarvitse tehdä mitään parannusta, eikä heiltä sitä vaadita, koska he ovat vanhurskaita.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
- Anonyymi00040
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinona saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
- Anonyymi00041
Mutta kun ne seitsemän päivää olivat päättymässä, näkivät Aasiasta tulleet juutalaiset hänet pyhäkössä, kiihoittivat kaiken kansan ja kävivät häneen käsiksi ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan." Sillä he olivat ennen nähneet efesolaisen Trofimuksen kaupungilla hänen kanssaan ja luulivat, että Paavali oli tuonut hänet pyhäkköön.
Minä luulin. että yllä oli syy miksi Paavali otettiin kiinni ja yritettiin tappaa.
Opetus Juutalaisten lakia vastaan ja vääräuskoisen vieminen Juutalaisten temppeliin.
Ei häntä syytetty kristittyjen vainoamisesta missään vaiheessa.
Oli miten oli kristittyjen vainosta on pitkä matka kansanmurhaan. Jollakin on mopo karannut käsistä, vai ymmärränkö tämänkin väärin.- Anonyymi00043
Sen ajan normaalia kulttuuria, uskonasiasta on aina kiistelty hyvinkin äänekkäästi.
On ihan eri asia Paavalin tekemät surmatyöt, joista on säädetty Moseksen laissa ankarat rantaistukset, mitkä hän vältti kokonaan, koska oli Rooman hirmuvallan palveluksessa ja nautti suoleluksesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00092
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sen ajan normaalia kulttuuria, uskonasiasta on aina kiistelty hyvinkin äänekkäästi.
On ihan eri asia Paavalin tekemät surmatyöt, joista on säädetty Moseksen laissa ankarat rantaistukset, mitkä hän vältti kokonaan, koska oli Rooman hirmuvallan palveluksessa ja nautti suoleluksesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Kivitystuomiot, huoraava nainen saatettiin kivittää jne. Onko sekin Mooseksen lain vastainen vaikkia kivitystuomio oli yleinen käytäntö.
- Anonyymi00042
Paavalin touhut Korintossa pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.
Esim. Paavalin hurmoskieliset sekavat puheet, mistä ne ovat peräisin, jne.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi00044
Vain Korintossa osa piti Paavalia oikeana apostolina, mutta ei juurikaan muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
[Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]- Anonyymi00093
Roomalaiskirjettä pidetään Uuden Testamentin tärkeimpänä kirjana ja se on Paavalin kirjoittama. Näin ei ole näköjään tietyissä lahkoissa.
- Anonyymi00045
Paavali esiintyi Korintossa jopa nasiirina, saadakseen Juutalaisten luottamuksen
Johannes Kastaja oli viimeinen oikea Nasiiri, ei Paavali.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18;]- Anonyymi00094
Jeesus ja Johannes Kastaja kuuluivat todennäköisesti esseeni veljeskuntaan. Tätä ei voida täysin todistaa mutta Raamatusta löytyy viitteitä kyseisestä asiasta. Jeesuksen äiti synnytti lapsen joka oli tulos yhdynnästä veljeskunnan jäsenen kanssa. Sekä Jeesus ja Johannes Kastaja elivät nuoruutensa esseeniveljeskunnassa ja he saivat opin heiltä. Tämä on vain yksi näkemys joka löytyy kirjasta, Kuka Jeesus oli. Kyseisen kirjan alkuperäinen käsikirjoitus löytyy Vatikaanin arkistoista.
- Anonyymi00046
Paavali oli "skinhead" ja uhkasi naisia samalla tempulla, jos eivät pidä huntua ja burkaa vallan alamaisuuden merkkinä miehiä kohtaan.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi00047
Kansanmurha tietenkin kova synti.
Ei sitä pidä missään tilanteessa puolustella.- Anonyymi00049
Juutalaisten surmat on kaikista pahinta lajia surmia.
Matt. 25
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
- Anonyymi00050
Ilmestyskirja on Jeesuksen viimeinen tahto ja ilmoitus ihmiskunnalle.
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - Anonyymi00051
Kansanmurhan puolustelijat ja väheksyjät ovat alinta kastia.
- Anonyymi00053
Nykyisinkin joissakin uskonlahkoissa murhamiehet ja etenkin kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä ja ovat arvoasteikon huipulla.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Nykyisinkin joissakin uskonlahkoissa murhamiehet ja etenkin kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä ja ovat arvoasteikon huipulla.
Se on nyt rikka puurossa jos ihminen murhannut ja sovittanut sen siihen verrattuna että ihminen kannattaa kansanmurhaa ja sitä puolustelee. Sellainen ihminen on alin hyypiö mitä voi olla olemassa ja sellaiselle on valittu kaikista syvimmät syövärit.
- Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
Se on nyt rikka puurossa jos ihminen murhannut ja sovittanut sen siihen verrattuna että ihminen kannattaa kansanmurhaa ja sitä puolustelee. Sellainen ihminen on alin hyypiö mitä voi olla olemassa ja sellaiselle on valittu kaikista syvimmät syövärit.
Murha, ihmisen surmaaminen on peruuttamaton teko, jota ei voi sovittaa millään linnareissuilla.
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
- Anonyymi00055
Warning! Metsästyslaitos puhkuu häpeöiden kalastelusta.
- Anonyymi00058
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
- Anonyymi00057
1.Joh.3:15
Jokainen, joka veljeänsä vihaa, hän on murhaaja; ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.
15 Var och en som hatar sin broder, han är en mandråpare; och I veten att ingen mandråpare har evigt liv förblivande i sig.
15 Whosoever hateth his brother is a murderer: and ye know that no murderer hath eternal life abiding in him. - Anonyymi00059
Siksi tosiaa ei pidä koskaan eikä missään tilanteessa veljeillä kansanmurhan kanssa, ei sitä kannattaa, ei sitä selittää tekemättömäksi, eikä muutoinkaan valehdella sen puolesta. Se on hirvittävin rikos mitä ihminen voi tehdä. Sen enempää Jumalaa ei voi pilkata, sen enemmän ei voi Jumalan lahjoittamaa elämää halveksia.
Kyllä uskovissa tulee sen verran olla rotia ettei aivan kaikenlaisiin hirvitykseen lähde mukaan vaikka vähän jotain muuta vikaa löytyisikin. - Anonyymi00060
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä se ihmisen perusluonne siitä parane.
Päinvastoin vanhemmiten ne piirteet usein vain korostuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi00061
Raamatussa on monenlaisia väitteitä ja ajatuksia laitettu eri ihmisten puhumaksi
ja sanomaksi, joilla Jumala koettelee ihmistä, lähteekö niihin mukaan, vaan pysyykö totuudessa.
5. Moos. 13:4
Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne. [5. Moos. 6:5]- Anonyymi00062
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
- Anonyymi00063
Jeesus lähetti lainopettajia. Ei mitään hurmahenkisiä kaatajapastoreita ja ihmisten kiihottajia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi00064
Oikeiden ja väärin profeettojen suhde oli silloin ja nyt 1:450.
Yhtä oikeata profeettaa kohden on 450 väärää profeettaa ja julistajaa.- Anonyymi00066
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.Eksytykset tulevat Jeesus- nimeä käyttäen ja hokien.
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Eksytykset tulevat Jeesus- nimeä käyttäen ja hokien.
Pitää niiden herjata, ilman sitä ei näe eksytystä.
- Anonyymi00073
Anonyymi00068 kirjoitti:
Pitää niiden herjata, ilman sitä ei näe eksytystä.
Harhaopeista ja eksytyksistä varoittaminen ei ole mitään herjaamista.
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Harhaopeista ja eksytyksistä varoittaminen ei ole mitään herjaamista.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00069
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi00070
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
- Anonyymi00071
Oikea usko tarkoittaakin Jumalan lakien mukaista elämää. Ei mitään hihhulointia.
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - Anonyymi00072
Luin eilen Novumia Apostolien teot 11-13 muistaakseni. Antiokian Pisidiassa Paavali piti suureellisen puheen jossa tuli luvanneeksi synagogan juutalaisille jopa Daavidin huoneen perinnön. Paikalliset pakanat innostuivat ja hyökkäsivät paikalle ja anasti juutalaisilta nuo suureelliset ja mielistelevät lupaukset. Myöhemmin sama juttu muualla. Pakanat innostuivat raidaamaan ja ottamaan käsiinsä mitä saivat. Kun Paavali palasi lähetys matkan alkupisteeseen suurenteli hän menestystä. Pakanat olivat tarttuneet hanakasti koukkuun tai verkkoon.
Barnabaan kanssa tuli kuitenkin Paavalille erimielisyys. Barnabas ei pitänyt tavasta jolla Paavali pyydysti pakanoita. Pitikö luvata koko Israel perinnöksi pakanoille. Ikään kuin Jumala olisi hylännyt koko Israelin.- Anonyymi00075
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin ja Juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin ja Juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.
Joo, saattaa olla totta. Messiaanisuus yrittää perustaa pyhien kirjoitusten jakeisiin perustuvia ministeriöitä. Mutta menestys on usein kehno. Itse kävin Israelissa 1996 ja paikalliset asukkaat kehotti perustamaan Jes. 56 perustuvan ministeriön. En ole siinä 29 vuodessa onnistunut. Jopa sapatin viettäminen omalla kohdalla takkuilee.
Jeesus sanoi kuitenkin PELASTUS ON LÄHTÖISIN JUUTALAISISTA.
HE tuntee sen ketä rukoilevat. Muut menee Antikristukseen ja 666 pedon merkkiin, mutta juutalaisista kaikki pelastuu. Sen tähden he ovat eräs tekijä joka estää Antikristusta tulemasta täydellä voimalla.
Nostradamus kertoi ennalta Napoleonin, Hitlerin ja Mabushin olevan antikristuksia. Samoin nämä paljastetaan Hare Krishna kirjoissa. Kaikki jotka yrittää juutalaisten tai kristillisen kirkon kansanmurhaa tai omaisuuden menetystä ovat Antikristuksen asialla, vaikka saavat suuria edistysaskeleita aikaan kuten Napoleon.
Antikristusten täytyy tulla. Heidän kauttaan Jumala sallii suuria muutoksia ja edistysaskeleita. - Anonyymi00102
Anonyymi00076 kirjoitti:
Joo, saattaa olla totta. Messiaanisuus yrittää perustaa pyhien kirjoitusten jakeisiin perustuvia ministeriöitä. Mutta menestys on usein kehno. Itse kävin Israelissa 1996 ja paikalliset asukkaat kehotti perustamaan Jes. 56 perustuvan ministeriön. En ole siinä 29 vuodessa onnistunut. Jopa sapatin viettäminen omalla kohdalla takkuilee.
Jeesus sanoi kuitenkin PELASTUS ON LÄHTÖISIN JUUTALAISISTA.
HE tuntee sen ketä rukoilevat. Muut menee Antikristukseen ja 666 pedon merkkiin, mutta juutalaisista kaikki pelastuu. Sen tähden he ovat eräs tekijä joka estää Antikristusta tulemasta täydellä voimalla.
Nostradamus kertoi ennalta Napoleonin, Hitlerin ja Mabushin olevan antikristuksia. Samoin nämä paljastetaan Hare Krishna kirjoissa. Kaikki jotka yrittää juutalaisten tai kristillisen kirkon kansanmurhaa tai omaisuuden menetystä ovat Antikristuksen asialla, vaikka saavat suuria edistysaskeleita aikaan kuten Napoleon.
Antikristusten täytyy tulla. Heidän kauttaan Jumala sallii suuria muutoksia ja edistysaskeleita.Kyllä ne antikristukset ovat jo tulleet aikoja sitten. Ne ilmestyi heti Jeesuksen kuoleman jälkeen. Alkuseurakunta hajosi noin 70 jKr.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Matt.24 24
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
- Anonyymi00077
Hihhulilahkot on sitä jälkikäteen kylvettyä lustetta, mikä pitää ensin temmata pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin maan päällle.
Mahdollisesti ufo-alukset tempaa lahkot pois.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00078
Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei pidä nousta johonkin salaiseen taivaaseen tampaamista varten.
Paras odotella ihan rauhassa Jeesuksen konkreettista paluuta takaisin maan päälle. - Anonyymi00079
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisiaan paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin. - Anonyymi00080
Mitä makoisempia herjoja, sitä varvemmin pääsee kyytiin.
- Anonyymi00081
Ruandan baptistipastori tuomittiin kansanmurhasta 18 v. vankilaan.
- Anonyymi00082
Ei kansanmurhia pidä selittää ettei niitä tapahdu.
Se tosi syntistä menoa.- Anonyymi00083
Kyllä niitä tapahtuu jatkuvasti.
- Anonyymi00084
Lahkosaarnaajat aloittavat yleensä "saarnansa" kehumalla linnareissujaan ja kuinka ovat käyneet henkiruumiina taivaassa Jeesusta morjestamassa.
- Anonyymi00085
Paavalikin kehui taivasmatkojaan kuinka kävi kolmannessa taivaassa ihan siitä vaan suit sait.
Sellaisia tarinoita ei pidä ihan todesta ottaa.
Joh.3:13
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." - Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Paavalikin kehui taivasmatkojaan kuinka kävi kolmannessa taivaassa ihan siitä vaan suit sait.
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."Oli vaan unohtanut, oliko fyysinen ruumis mukana, vai oliko pelkkä astraaliruumis päällä siinä reissussa.
- Anonyymi00087
Anonyymi00086 kirjoitti:
Oli vaan unohtanut, oliko fyysinen ruumis mukana, vai oliko pelkkä astraaliruumis päällä siinä reissussa.
2. Kor. 12:2
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. - Anonyymi00095
Anonyymi00085 kirjoitti:
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.
- Anonyymi00088
Ammattinoidat pystyy kuulemma irrottautumaan ruumiistaan ja tekemän ns. "trippejä" henkiruumiina. Voivat muuttaa itsensä vaikka ihmissudeksi tai vampyyriksi.
"Paavali osallistui kansanmurhaan?"
Vastaus:
Ilmeisesti tarkoitat Saulus Tarsolaista. Hän osallistui mm. Stefanuksen kivittämiseen.
Hänet ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatalla. Room.6:6.
Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan uusina luomuksina Kristuksessa. Siten Sauluksesta tuli Paavali.- Anonyymi00089
Saulus Tarsolainen esiintyi maanpaossa monta vuotta väärällä nimellä " Paavali" ettei olisi saatu kiinni murhista.
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen. - Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Saulus Tarsolainen esiintyi maanpaossa monta vuotta väärällä nimellä " Paavali" ettei olisi saatu kiinni murhista.
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.Paavali ja Pietari teloitettiin Roomassa, siitä ei puhuta Raamatussa yhtään mitään.
- Anonyymi00091
Murhamiehet eivät pääse taivaaseen.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.- Anonyymi00096
Paavali ja Pietari teloitettiin Roomassa, siitä ei puhuta Raamatussa yhtään mitään.
Aika outoa, että noin tärkeä tieto on salattu, kun Uutta Testamenttia on koottu satojen vuosien perästä Kirkolliskokouksessa, onhan se jo silloin ollut yleisessä tiedossa. - Anonyymi00097
Anonyymi00096 kirjoitti:
Paavali ja Pietari teloitettiin Roomassa, siitä ei puhuta Raamatussa yhtään mitään.
Aika outoa, että noin tärkeä tieto on salattu, kun Uutta Testamenttia on koottu satojen vuosien perästä Kirkolliskokouksessa, onhan se jo silloin ollut yleisessä tiedossa.Onhan sinne lisätty Markuksen evankeliumin loppuunkin täysin tuntemattoman kirjoittajan sepitelmiä ja laitettu ne Jeesuksen puheiksi.
Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla
Mark.16:9
Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Onhan sinne lisätty Markuksen evankeliumin loppuunkin täysin tuntemattoman kirjoittajan sepitelmiä ja laitettu ne Jeesuksen puheiksi.
Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla
Mark.16:9
Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Jeesus ei kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään myrkkykäärmeillä.
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Jeesus ei kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään myrkkykäärmeillä.
Samaten lupaus tehdä ihmeparantamisia koski vain Jeesuksen omia 12 apostolia, joille hän puhalsi sitä varten omasta suustaan Totuuden Henkeä. Ei sitä muille annettu.
- Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
Samaten lupaus tehdä ihmeparantamisia koski vain Jeesuksen omia 12 apostolia, joille hän puhalsi sitä varten omasta suustaan Totuuden Henkeä. Ei sitä muille annettu.
Jeesuksen puhe tulla mukaan kun kaksi tai kolme apostolia häntä pyytää, koski sitä aikaa kun Jeesus eli maan päällä apostoleidensa kanssa.
Sekin kohta on väärennetty muotoon, kunhan vaan kaksi tai kolme alkaa hokea Jeesus-nimeä, niin Jeesus pölähtäisi siihen paikalle. Ei se ole niin yksinkertaista.
Niitä Jeesuksen nimen hokijoita kun piisaa joka lähtöön.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'
- Anonyymi00101
Aabraham ja Jeesus kehottaa kuuntelemaan Mooseksen opetuksia, ei mitään Paavalia.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.- Anonyymi00103
Aivan luonnolista kun Paavali oli Jeesuksen aikaan lakihenkinen fariseus, joka vainosi PyhänHengen uskovia, jotka eivät viettäneet sapattia.
Jeesus herjasi juutalaisia, mutta ei ilmaissut että tulisi aika jolloin Pyhä Henki kuuluu pakanoille. - Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
Aivan luonnolista kun Paavali oli Jeesuksen aikaan lakihenkinen fariseus, joka vainosi PyhänHengen uskovia, jotka eivät viettäneet sapattia.
Jeesus herjasi juutalaisia, mutta ei ilmaissut että tulisi aika jolloin Pyhä Henki kuuluu pakanoille.Pyhä Henki on itsenäinen Jumalan Kolmas Persoona.
Kenellä on Pyhä Henki asuvaisena on kaikki se, mitä Pyhä Henki on ja edustaa.
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Paavali keksi Kreikan Korintossa erilaisia teorioita, kuten ns. armolahjaopin,
eli sen, että ihmisillä on eriarvoisia armolahjoja hierarkian muodostamiseksi seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi.
Raamatun mukaan kellä on Pyhä Henki asuvaisena, on kaikki se, mitä Pyhä Henki on
ja edustaa, ei vain jotain siivuja ja häivähdyksiä siitä. - Anonyymi00106
Anonyymi00103 kirjoitti:
Jeesus herjasi juutalaisia, mutta ei ilmaissut että tulisi aika jolloin Pyhä Henki kuuluu pakanoille.Asiat pitää sijoittaa sen ajan yhteiskunnalliseen kontekstiinsa.
Kyse ei ollut pelkästä vainoamisesta, vaan ihmisten murhista. Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa ihmisiä, sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
- Anonyymi00105
Kristityksi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastetulla on kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa asumassa hänessä.
Mark. 9:37
"Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,
40 Tästä sukupolvesta.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi00107
Kreikan Korintossa Paavali tekeytyi ja soluttautui sekä apostoliksi että nasiiriksi päästäkseen ihmisten suosioon ja saadakseen heidän luottamuksen.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] - Anonyymi00108
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00109
Kuka nyt luopuisi saastaisesta elämästä tai toisten tuomitsemisesta.
- Anonyymi00110
Anonyymi00109 kirjoitti:
Kuka nyt luopuisi saastaisesta elämästä tai toisten tuomitsemisesta.
Ymmärrä myös mitä luet
Tuo tarkoittaa sitä, että ihminen ei voi pelastaa itseään omilla elämänsä parannuksenteoilla, kuten usein hoetaan pelastumisen ehtona "tee parannus"....
"ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä" 1.Pt.3:21 - Anonyymi00111
Anonyymi00110 kirjoitti:
Ymmärrä myös mitä luet
Tuo tarkoittaa sitä, että ihminen ei voi pelastaa itseään omilla elämänsä parannuksenteoilla, kuten usein hoetaan pelastumisen ehtona "tee parannus"....
"ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä" 1.Pt.3:21pelastusteot on Jumalan tekoja, uudestisyntymisen peso tapahtuu kasteessa, ei muutoin
- Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
pelastusteot on Jumalan tekoja, uudestisyntymisen peso tapahtuu kasteessa, ei muutoin
Niin se tapahtuu ainakin teoriassa tai jos tapahtuu, niin sitten ei tarvitse käyttäytyä kuin lahkolainen muita herjaten. Voi nauttia siitä mitä saa Herralta jos se kerran on totta eikä vain kirjaviisautta, että näin täällä lukee, niin näin on tapahtuva vaikkei se herjaamiseen mitään vaikuta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse634423Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky973678Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1053302Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.171869Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801108- 81793
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.104787- 44781
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä22754