Taakan kantajat...!!!

Anonyymi-ap

Kukaan ei joudu Kristillisen ajatustavan mukaan koko kylän taakkoja. Otetaan esimerkki. Riitaisa avioliitto on päättynyt traagisesti! Parin vaimo on kuollut pahoinpitelyyn Keski-Suomalaisessa maalaiskylässä!

Avioparin poika on nukkunut keskellä yötä parin kilometrin päässä tapahtumapaikasta! Avioparin mies menee tapahtumapaikalta vaimonsa serkun luokse, soittaa ambulanssin...!!!

Soittaako leskeytynyt mies ambulanssin vaiko vaimonsa serkku? ei tiedetä mutta jostain syystä parin vanhempi vaikka noin hiuskarvaa vaille 16-vuotias poika joutuu kantamaan äitinsä kuoleman taakkaa...!!!

Hän on syytön,. hän on ollut menossa seuraavana aamuna elämänsä ensimmäiseen työpaikkaan...!!! ja nukkunut tapahtuma aikaan noin kello 3-4 yöllä. Ambulanssi vie hänen äitinsä sairaalaan , jossa kuolee seuraavana iltana! n32-vuotta myöhemmin pojan elämä on edelleenb rikki, hän on ikisinkkuuntunut, työtön hermoraunio. koska jostain syystä nyt 47-vuotiastasta poikaa syytetään äitinsä murhasta, heitteillejätöstä. Poika on veljensä kanssa seurustellut isänsä kanssa hänen vankilasta päästyään, saadakseen selville totuuden äitinsä kuolemasta. oliko se painivahinko vai peräti lemmenleikki vahinko, hänen vanhempansa leikkivät rajuja lemmenleikkejä vai isän suunnittelema peräti? Tätä pojat yrittivät vuosikymmeniä selvittää, 15-vuotta sitten vanhempi poika sai selville, että se oli murha, isänsä tekemä. Poika ei saanut

4

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eli tekikö isä murhan? Vai oliko kyseessä kuolemantuottamuksellinen onnettomuus?

No vuosien päästä selvisi kyseessä olevan tahallinen henkirikos!

Poika kiusasi isäänsä kulisseista etänä,, koska ei saanut juridiseen vastuuseen häntä, tiesi, että hän on myös väkivaltarikollisten pakkohoidossa...!!! Tuomio oli ollut oikeudessa kuolemantuottamuksellinen onnettomuus! Mutta murha oli todellisuutta, poika tiesi pakkohoitolääkkeiden tekevän pahan olon ja lyhentävän elämää huomattavasti...!

Ja kiusaamalla puskasta etänä olo pysyi huonona ja isä köyhänä loppuelämänsä? Hä n toteutti kuvion näin...Mutta yllättäen hänen äitinsä serkku sekä naispuolinen pikkuserkku päättivät hirttää pojan, koska he ehkä tunsivat syyllisyyttä siitä, että ambulanssin soitto viivästyi, vai kokivatko he sen viivästyneen, molemmissa tapauksissa he päättivät syyttäm poikaa ja heidän mielestään poika saisi tuskalla ja kuolemalla sovittaa sen, että koko kylä nukkui aamuyöllä eivätkä siksi edes älynneet soittaa ambulanssia, koska olivat yöunessä kuten poikakin...!!!

Kristinusko ei opeta pojalla olevan velvollisuutta kantaa kyläläisten syntejä! Ei pojan eikä kenenkään muunkaan tarvitse koko kylän puolesta kärsiä tässä tilanteessa!

Jeesuksen ristinsovitus hyvinkin tarkoittaa tällaista tilannetta! Hän on sovittanut ristillä tämän tilanteen näiden kyläläisten puolesta. Vaimon lesken toki on istuttava vankilassa mutta ei poikien kummankaan, eikä muiden kyläläisten, heitä koskee Jeesuksen ristinsovitus...

• Anonyymi00002
        UUSI

Heitä ja murhamies aviomiehen poikia koskee ristinsovitus, jos he ottavat vastaan Jeesuksen vapahtajanaan ja herranaan!

Heidän ei tarvitse kantaa taakkaa siitä, että mainittu vaimo kuoli tuolla tavalla Kristinuskoon tulleina ja jeesuksen vastaanottaneina veljekset eivätkä kyläläiset ole syyllisiä tilanteeseen, eikä kenellekään ole oikeutta heitä siitä syyttää!

Mielestäni he eivät muutenkaan syyllisiä, jos ovat olleet noin tunteina tietämättömiä siitä mitä lähistöllä tapahtuu.

Tällaista on muutenkin Länsimainen oikeuskäsitys, joten kenelläkään meillä ei ainakaan tässä maapallon kolkassa syntyneellä olettaisi olevan vaikeuksia ottaa vastaan Kristillistä uskoa.

Pakanuus puolestaan on sellaista, että se väistelee ja siirtää synnintaakkoja ihmiseltä toisella, mutta pakanoiden tarkoitus ei tällä tavalla ole keventää syntitaakkaa keneltäkään, vaan ainoastaan jakaa kakkua rosvotovereiden kesken. Jos huomataan, että pakanakoplan jäsen tehokkaammin metsästää ihmisuhreja, rosvoaa koplalle tuottoisammin ilman syyllisyystaakkoja ne siirretään jollekkin toiselle ihmiselle ja materiaalimaailman puolellakin ne syyllisyystodisteet väärennetään koplan eduksi ja pakanat etsivät näin kantojuhdan, joka päätyy lopulta ihmisuhriksi.

Tällaista oli myös muinainen pakanuus!

Jeesus oli Jumalan poika samalla Jumala itse, isä poika ja pyhä henki. Mikäli joku miettii miten ristinsovitus on mahdollinen niin myös siten, että Jeesus itse on ilmoittanut, että häntä saa käyttää ristiinnaulittuna sovittajana, silloin ei syyllistä ketään syytöntä kärsijää vaan persoona, joka on henkilökohtaisesti itse antanut luvan käyttää ristinkuolemaansa syntien sovituksena.

• Anonyymi00003
      UUSI

Luukas 9:57-62.

57Kun he tekivät taivalta, muuan mies sanoi Jeesukselle: »Minä seuraan sinua, minne ikinä menetkin.» 58Jeesus sanoi hänelle: »Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi.»
      59Eräälle toiselle Jeesus sanoi: »Seuraa minua!» Tämä vastasi: »Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni.» 60Mutta Jeesus sanoi hänelle: »Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa.»
      61Vielä eräs toinen sanoi: »Herra, minä seuraan sinua, mutta anna minun ensin käydä hyvästelemässä kotiväkeni.» 62Hänelle Jeesus vastasi: »Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan.»

• Anonyymi00004
      UUSI

Hesekiel luku 18.

Hesekiel 18
      Jokainen vastaa vain omista synneistään
      1Minulle tuli tämä Herran sana:
      2»Mikä teidän on, israelilaiset? Teidän maassanne hoetaan sananpartta:
      – Isät söivät raakoja rypäleitä,
      lasten hampaita vihloo.
      3»Niin totta kuin elän, sanoo Herra Jumala, tätä sananpartta ei yhdenkään israelilaisen enää pidä lausua. 4Kaikki ihmiset, niin isät kuin pojat, ovat minun vallassani, minun määrättävissäni, ja kuolema on vain sen osana, joka on syntiä tehnyt.
      5»Vanhurskas mies tekee niin kuin oikein ja hyvin on. 6Hän ei käy kukkuloilla uhrilihaa syömässä eikä palvo Israelin kansan epäjumalia. Hän ei viettele toisen vaimoa, eikä hän makaa naisen kanssa silloin kun tämä on epäpuhdas. 7Hän ei sorra toista, vaan antaa takaisin velasta saamansa pantin, hän ei riistä ketään, vaan antaa leivästään nälkäiselle ja vaatettaa alastoman. 8Hän ei lainaa korkoa vastaan eikä ahnehdi voittoa, vaan pysyy loitolla vääryydestä ja ratkaisee ihmisten väliset asiat oikein. 9Hän elää minun säädösteni mukaisesti ja noudattaa minun määräyksiäni, tekee niin kuin oikein on. Hän on vanhurskas, ja hän saa elää. Näin sanoo Herra Jumala.
      10»Mutta tämä vanhurskas mies voi saada pojan, joka kohtelee toisia raa’asti, tahraa kätensä vereen ja rikkoo käskyjä, 11joista isä ei rikkonut yhtäkään. Hän käy kukkuloilla syömässä uhrilihaa, hän viettelee toisen miehen vaimon, 12hän sortaa heikkoa ja riistää köyhää, hän ei palauta velasta saamaansa panttia. Hän palvoo epäjumalia ja tekee iljettäviä tekoja, 13hän lainaa korkoa vastaan ja ahnehtii voittoa. Onko tuollaisen lupa elää? Ei, hän ei saa elää! Koska hän on tehnyt kaikki nuo iljettävät teot, häntä on rangaistava kuolemalla. Itse hän on sen ansainnut.
      14»Mutta tämä mies taas voi saada pojan, joka näkee isänsä tekemät synnit ja ottaa opikseen eikä tee itse samoin. 15Hän ei käy kukkuloilla uhrilihaa syömässä eikä palvo Israelin kansan epäjumalia. Hän ei viettele toisen vaimoa, 16ei sorra toista, ei ota panttia eikä riistä ketään, vaan antaa leivästään nälkäiselle ja vaatettaa alastoman. 17Hän pysyy loitolla vääryydestä eikä ota korkoa, ei ahnehdi voittoa, vaan noudattaa minun määräyksiäni ja elää minun säädösteni mukaisesti. Ei hänen pidä kuolla isänsä syntien tähden – ei, hän saa elää! 18Mutta isä on kohdellut toisia raa’asti, riistänyt lähimmäisiään ja tehnyt heille sellaista mikä ei ole oikein, ja niinpä hänen on kuoltava syyllisyytensä tähden.
      19»Te kysytte: ’Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?’ Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää. 20Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
      21»Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole. 22Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt. 23Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
      24»Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee – jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
      25»Ja sitten te sanotte: ’Herra ei tee oikein.’ Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä – minunko? Ei, vaan teidän! 26Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee. 27Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä. 28Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan. 29Silti Israelin kansa sanoo: ’Herra ei tee oikein.’ Minäkö en tee oikein, israelilaiset? Päinvastoin: teidän ajatuksenne kulkevat väärää tietä. 30Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala.
      »Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne! 31Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne, kaikki se millä olette syntiä tehneet, ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte, israelilaiset? 32En minä tahdo kenenkään kuolemaa – näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, niin saatte elää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      386
      10144
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      95
      6454
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      409
      6180
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      161
      4511
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      3828
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      88
      3404
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      96
      3371
    8. Kun täällä kysytään aina vaan naisilta

Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en
      Sinkut
      64
      3176
    9. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      7
      3108
    10. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      10
      3072
    Aihe