Miksi potkulaki?

Anonyymi-ap

Koska ylivahva irtisanomissuoja haittaa ennakoivasti työllistämistä, työnantaja on varovainen palkkaamaan sen takia.

22

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Tekosyitä kaikki tyynni. Koeajallahan on koska vain voinut irtisanoa

• Anonyymi00002
        UUSI

Ei koeaika välttämättä riitä...tilanne voi muuttua. Koeajalla voi taktikoida

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei koeaika välttämättä riitä...tilanne voi muuttua. Koeajalla voi taktikoida

Näitä on tullut vastaan, väkisin pinnistetään koeajan yli ja sitten alkaa rötväily. Ei näin voi olla.

Lisäksi koko termi "potkut" jätettävä pois ja siirtyä ihan suorasanaisiin irtisanomisiin. Oli sitten työn vähyyys, henkilökemia, työn välttely tms, se pitää sanoa ja lukea paperissa.

• Anonyymi00003
      UUSI

No paljonko se rekrytointi nyt on lisääntynyt, kun tuli potkulaki?

• Anonyymi00008
        UUSI

Tuskin näkyy vielä kun potkulaki astui voimaan 1.1.2026

• Anonyymi00019
        UUSI

Ei sen tarvitse lisätä lainkaan mutta työpaikalla pahaa verta aiheuttava lähtee kiertoon ja kohta kaikki yritykset tyypin tuntevat. Säilyy parempi työyhteisö ja muut työntekijät kiittävät.

• Anonyymi00004
      UUSI

Oispa hauskaa jos punatattinen ite maksas n.50ooo turhasta kun on jokunen työtä pelkäävä muka tekijä.

• Anonyymi00005
      UUSI

OLETKO MIELELTÄSI TERVE.

• Anonyymi00006
        UUSI

Luuletko, että työnantajan kannattaa väkisin pitää porukkaa töissä???

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Luuletko, että työnantajan kannattaa väkisin pitää porukkaa töissä???

Itse olen ollut tilanteessa, missä työpaikan vaihtoa estettiin huutamalla, haistattelin ja sanoin, että tulkaa parkkiapaikalle, mulla on haulikko takakontissa ja ammun mulkkuja päähän.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Itse olen ollut tilanteessa, missä työpaikan vaihtoa estettiin huutamalla, haistattelin ja sanoin, että tulkaa parkkiapaikalle, mulla on haulikko takakontissa ja ammun mulkkuja päähän.

Valehtelet.

• Anonyymi00007
      UUSI

Aloittajan omituista höpöttämistä. Työntekijästä on aina päässyt helposti eroon rikkomatta lakia.

• Anonyymi00021
        UUSI

Ei pidä paikkaansa. Näitä ankkurin raahaajia jotka eivät kiusallaankaan lähde pois ja tulehduttavat myös työntekijöiden välit on aina ollut.

• Anonyymi00009
      UUSI

Miksei punikit itse maksa turhasta kymmeniä tuhansia vuodessa .

• Anonyymi00012
      UUSI

Kannattaa myös olla varovainen hakeutuessaan töihin ettei tule potkuja. Virkasuhteessa on asialliset ehdot.

• Anonyymi00014
      UUSI

Jos pitää aina valittaa työnantajan ja yrityksen toimista ja olosta niin sen verran järkeä pitäisi olla että perustaa oman yrityksen. Siellä voi sitten sairastaa kun huvittaa, tehdä työtä kun huvittaa, olla lomalla kun huvittaa, ja kiukutella itselleen kun veetuttaa ja syyttää kerrankin itseään ja tekosiaan. Tai hei, kyllä se jonkun muun syy on, hallituksen, virkahenkilön, asiakkaan tai naapurin Jaskan.

Sitä vaan että jos työtä kaipaat, olet siitä itse vastuussa, ei valtio, hallitus tai joku puolue tms

• Anonyymi00016
        UUSI

Nussi mutsias

• Anonyymi00015
      UUSI

Paskat, itse olen ollut kymmenissä yt-neuvotteluissa. YT-neuvottelut ovat olleet aina olleet pelkkä muodollisuus. Suomessa irtisanominen on EU:n helpointa ja nopeinta jo ennen tätä uutta lakia. Me on päätetty että....

• Anonyymi00018
        UUSI

Mikset itse maksa paskasta punikki?

• Anonyymi00022
        UUSI

Niin se pitää ollakkin jos työtä ei ole tai kemia ei toimi. Kaiki muu on typeryyttä.

• Anonyymi00017
      UUSI

Hieno juttu, kun persuministerille voitiin antaa heti kenkää. Ei tarvittu mitään yt-neuvotteluja.

• Anonyymi00023
        UUSI

Potkulakia sovellettiin heti persujen omiin ministereihin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      349
      9359
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      86
      5829
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      363
      5419
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      91
      3804
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3222
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      66
      2783
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      72
      2757
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      5
      2543
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2478
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2446
    Aihe