Elätkö nyt vai ensi vuonna?

Anonyymi-ap

Noniin! Olen pohtinut ihmisen elämää monelta kantilta.
Ja tässä nyt tulee yksi tällainen kantti. Mitä ihmettä
tarkoitan?

Me ihmiset elämme usein tulevaisuudessa, emme nykyisyydessä.
Me suunnittelemme, mitä teemme ensi viikolla ja ensi kesänä,
ensi vuonna ja eläkepäivillämme. Mutta emme elä tätä päivää?
Kukaan meistä ei tiedä, onko meillä huomista päivää tai ensi
vuotta tai eläkepäiviä.

Mutta me kokoamme tavaraa, ja kun aika meistä jättää,
omaiset kokoavat kaiken säkkeihin ja laatikkoihin ja vievät
tavaramme kierrätykseen. Onko turvamme tavarassa,
ja mitä se kaikki maksaa meille? Kuinka paljon tulee tehdä työtä,
jotta voi hankkia kaiken, mitä omaisemme meidän jälkeen
kohtelevat roskana ja romuna.

Olen myös kirjoittanut sivustolleni aiheesta "Ei tahdo tietää".
Kaikki ihmiset eivät todellakaan tahdo tietää, mikä elämässä
on tärkeää ja mille kannattaa aikaansa antaa. Tämä on havaittu
jo tälläkin palstalla, mutta myös arkielämämme keskellä ihmisten
parissa. Näitä asioita olisi hyvä pohtia ja miettiä elämää syvemmin.

No, tämä ei ole kovin hyvin loppuun mietitty, ennen kuin se
on tänne präntätty mutta en voinut olla kommentoimatta
ja panematta tätä linkkiä videosta tähän. Kantsii kattoo!

Me pruukaamme sanoa, että lasten suusta se tottuus kuuluu.
Mutta tässä puhuu vanha mies ajattelemisen arvoisia sanoja.

https://www.youtube.com/watch?v=c2gBJHdeYZA

Mvh J - K

9

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskossa ei ole mitään pahaa kunhan se on rehellistä…. Esim. Sinä lupasit pojalleni terveyden kun hän oli sikaflunssassa ja lapsi.
      Tajusin että julistat omia unelmiesi jumalasta totuutena. Tajusin vain sen, ettei sinuun voi luottaa.
      Tauti parani, tottakai ei siihen lapset kuolleetkaan.
      Rakkaus.se pisti mut huolestumaan ja pelkäämään jopa sitä jumalaa jonka väitetään parantavan kaikki sairaat. Se on selvä valhe.
      Tai menehän lähimpään sairaalaan valhelupaustesi kanssa! Vaikka kuinka rukoilet mitään ei tapahdu! Älä enää lupaile!
      Tämä aihe nyt päällimmäisenä mielessä koska olen kovassa talviflunssassa.
      Mutta kuten sanoin usko on hyvä kunhan se on rehellistä.

      • Anonyymi00001

        Minun flunssa paheni kun saarnaaja rukoili puolestani. Kenenkään en ole nähnyt paranevan.


      • Anonyymi00003

        Ottiko tuo rahaa siitä, että "rukoili"?


    • Anonyymi00002

      Kiukutti kovasti kun videossa ei ole suomenkielistä tekstitystä. Ruotsin kielen taidot ovat jo unohtaneet. Olisi ollut tosi kiinnostavaa tietää, mistä kaikesta elämään liittyvästä kyseinen henkilö kertoo. Miksi usein ei juurikaan ole nois videoissa you tubes suomenkieltä yhtenä vaihtoehtona?

      • Anonyymi00004

        Ja kuka tuo puhuja on? Tätäkään ei kerrota. Kaikki hämärää.

        "Usko vaan!"


      • Anonyymi00005

        Tekstityksen saa sieltä oikeasta alakulman nappuloista.
        Voit valita suomen kielen sieltä kun osaat näpsäyttää
        oikeaa painiketta. Lycka till!


      • Anonyymi00006

        Hän alottaa kertomalla että hän on 92 - vuotias ja että hän on
        haudannut sen heikon ihmisen joka alistui toisten ihmisten
        vaikutuksille ja mielipiteille ja ojentautui niiden mukaan. Nyt hän
        uskaltaa sanoa, mitä hän ajattelee välittämättä siitä, mitä ihmiset
        sanovat. Hän sanoo, ettei hänellä ole mitään menetettävää
        ja siksi uskaltaa olla nyt prutaalin rehellinen.

        Hän jatkaa toteamalla, että te luulette, että teillä on aikaa ja että
        tulee aina uusi aamu ja uusi päivä ja että tämä toistuu loputtomiin.
        Hän toteaa, että se on suuri erehdys. Hän sanoo, että suurin osa
        teistä ei ole edes alkanut käyttämään päiviään siihen, mikä todella
        merkitsee jotakin, on siis tärkeää.

        Hän kertoo mm. veljestään jolla oli hyvä työ ja hän suunnitteli paljon,
        mitä hän tulee hankkimaan ja tekemään tulevaisuudessa. Mutta sitten
        hän sai aivoverenvuodon ja kuoli, eikä mikään hänen suunnitelmansa
        toteutunut. Hän kertoo kuinka hänen työpaikka unohti hänet pian.
        Toinen otti hänen työnsä ja istui hänen tuolilleen. Työmaa jatkoi nyt ilman
        hänen veljeään. Ja hän sanoo, että te teette samoin.

        Hän ottaa esille sen, kuinka me ihmiset suunnittelemme tekevämme asioita
        tulevaisuudessa ja unohdamme elää tätä hetkeä ja toteuttaa asioita nyt.
        Hän sanoo, että te sanotte, että elämä alkaa myöhemmin. Alan elää sitten
        kun talo on maksettu, matkustan kun lapset ovat aikuistuneet, soitan isälle
        kun on sopivampi aika, jne, jne ... Hänen mukaansa koskaan ei ole parempi
        aika tehdä näitä asioita. Elämämme putoilee pois sormiemme välistä
        sillä aikaa kun me istumme ja suunnittelemme (epävarmaa) tulevaisuuttamme.
        Hän kehottaa elämään nyt eikä tulevaisuudessa.

        Sitten hän puhuu siitä, kuinka me ihmiset kokoamme tarvaraa
        jotka sitten jälkeemme jäävät omaisemme heittävät kaatopaikalle.
        ts. kierrätykseen. Hänen kantansa on, että monet näistä asioista
        ovat turhuutta eikä niillä ole todellista arvoa. Meidän jälkemme
        ja tavaramme unohdetaan kohta lähtömme jälkeen. Toinen ottaa
        paikkamme työpaikallamme ja työpaikka unohtaa meidät
        hautajaisten jälkeen muutamassa viikossa eikä arvosta meitä
        pätkän vertaa.

        Niin että tämmöstä.

        Mvh J - K


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Hän alottaa kertomalla että hän on 92 - vuotias ja että hän on
        haudannut sen heikon ihmisen joka alistui toisten ihmisten
        vaikutuksille ja mielipiteille ja ojentautui niiden mukaan. Nyt hän
        uskaltaa sanoa, mitä hän ajattelee välittämättä siitä, mitä ihmiset
        sanovat. Hän sanoo, ettei hänellä ole mitään menetettävää
        ja siksi uskaltaa olla nyt prutaalin rehellinen.

        Hän jatkaa toteamalla, että te luulette, että teillä on aikaa ja että
        tulee aina uusi aamu ja uusi päivä ja että tämä toistuu loputtomiin.
        Hän toteaa, että se on suuri erehdys. Hän sanoo, että suurin osa
        teistä ei ole edes alkanut käyttämään päiviään siihen, mikä todella
        merkitsee jotakin, on siis tärkeää.

        Hän kertoo mm. veljestään jolla oli hyvä työ ja hän suunnitteli paljon,
        mitä hän tulee hankkimaan ja tekemään tulevaisuudessa. Mutta sitten
        hän sai aivoverenvuodon ja kuoli, eikä mikään hänen suunnitelmansa
        toteutunut. Hän kertoo kuinka hänen työpaikka unohti hänet pian.
        Toinen otti hänen työnsä ja istui hänen tuolilleen. Työmaa jatkoi nyt ilman
        hänen veljeään. Ja hän sanoo, että te teette samoin.

        Hän ottaa esille sen, kuinka me ihmiset suunnittelemme tekevämme asioita
        tulevaisuudessa ja unohdamme elää tätä hetkeä ja toteuttaa asioita nyt.
        Hän sanoo, että te sanotte, että elämä alkaa myöhemmin. Alan elää sitten
        kun talo on maksettu, matkustan kun lapset ovat aikuistuneet, soitan isälle
        kun on sopivampi aika, jne, jne ... Hänen mukaansa koskaan ei ole parempi
        aika tehdä näitä asioita. Elämämme putoilee pois sormiemme välistä
        sillä aikaa kun me istumme ja suunnittelemme (epävarmaa) tulevaisuuttamme.
        Hän kehottaa elämään nyt eikä tulevaisuudessa.

        Sitten hän puhuu siitä, kuinka me ihmiset kokoamme tarvaraa
        jotka sitten jälkeemme jäävät omaisemme heittävät kaatopaikalle.
        ts. kierrätykseen. Hänen kantansa on, että monet näistä asioista
        ovat turhuutta eikä niillä ole todellista arvoa. Meidän jälkemme
        ja tavaramme unohdetaan kohta lähtömme jälkeen. Toinen ottaa
        paikkamme työpaikallamme ja työpaikka unohtaa meidät
        hautajaisten jälkeen muutamassa viikossa eikä arvosta meitä
        pätkän vertaa.

        Niin että tämmöstä.

        Mvh J - K

        Hän kertoo muistojaan. Yksi tapaus, joka on jäänyt hänen mieleensä
        on kun hän kerran kauan sitten auttoi kovalla pakkalsella nuorta
        miestä vaihtamaan renkaan. Hän kertoo kuinka poika oli niin kiitollinen,
        että hän itki. Hän ajattelee sitä vieläkin. Tämä oli hänelle tärkeä
        ja merkittävä tapaus.

        Sitten hän sanoo, että te (me) pelkäätte tehdä asioita koska
        ihmiset voivat loukkaantua eivätkä pidä siitä mitä teemme.
        Pelkäätte esimerkiksi aloittaa yritystoimintaa koska naapuri
        voi olla kateellinen. Te ette uskalla sanoa, mitä ajattelette koska
        se voisi olla kiusallista kahvipöydässä. Lopettakaa!!!.
        Eläkää omaa elämäänne eikä toisten versiota siitä.

        Toinen neuvo; tehkää kaikki niin kuin se olisi viimeinen kerta.
        Eräänä päivän otatte poikaanne kädestä viimeisen kerran.
        Ette tiedä mikä päivä se on. Eräää päivänä juotte aamukahvin
        viimeisen kerran. Eräänä päivänä näette lumisateen viimeisen
        kerran. Ja kun teillä on tämä tietoisuus, te juotte kahvinne
        hitaammin. Te halaatte (lastanne) kovemmin.

        Lopuksi hän kehottaa heräämään tästä nukutuksesta, jossa
        elämme ja elämään tätä päivää. Me tulemme kaikki kuolemaan.
        Mutta suurin osa teistä ei elä; te siirrätte asioita tulevaisuuteen,
        te suunnittelette, ja sitten tulee loppu.

        Tässä oli nyt vähän suomennoksia miehen jutustelusta
        tuossa videossa.

        Mvh J - K


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ja kuka tuo puhuja on? Tätäkään ei kerrota. Kaikki hämärää.

        "Usko vaan!"

        Se on elämän filosofiaa eikä sillä siksi ole merkitystä kuka puhuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      688
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe