Tiedustelin Kelalta asiasta, jossa he mielestäni olivat toimineet väärin. Annoin palautetta myös Kelan palautelomakkeen kautta.
Viime yönä sinnittelin hereillä keskiyön yli, jotta pystyin lähettämään työttömyyskorvaushakemuksen heti vuorokauden alkuhetkinä. Tarkistin iltapäivällä, oliko hakemukseni käsitelty. Se oli kuulemma 'käsittelyssä'. Äsken tarkistin uudestaan, ja nyt hakemuksesta muka puuttui työttömyysajan ilmoitus. Vaikka lähetin sen 20 tuntia sitten. Onko tämä nyt sitten rangaistus siitä, että valitin saamastani kohtelusta? Onko muille tehty jäynää? Vai osoittaako tuo vain Kelan virkailijoiden ammattitaidottomuutta?
Kela kostaa palautteen antamisesta
80
1129
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kelan perseily jatkuu ja pahenee.
Maailman Onnellisin maa ja sen onnettomat virkamiehet
https://onnellinen-maa.webnode.fi/tilanne/
Terveisin
®167-176
toimitusjohtaja-perseentervaaja
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣- Anonyymi00002
Osta halpa muistitikku joensuun jormalta 200€. Kaupan päälle banaanilaatikko ja posti kadottaa lähetyksen...
- Anonyymi00018
Kansa juo vii8naa ja viran8omaiset virtsaa...
- Anonyymi00019
Jos kelassa on yöllä katko niin ei mene hakemus perille!
- Anonyymi00003
Trolli.
Kyse ei ole mistään oikeasta tuen hakijasta, keksii omasta päästään asioita tuossa. - Anonyymi00004
Osoittaa pelkästään aloittajan tyhmyyttä.
- Anonyymi00005
Kyllä minä mielestäni osaan käyttää älykkyyttäni Kelan verkkosivujen lukemiseen ihan sujuvasti. Varmaan ihan keskivertoälylläkin siellä pärjäisi. Antamaani selostusta työttömyyspäivistä ei eilen tiedoissani näkynyt, kehotettiin vaan lähettämään ilmoitus työttömyydestäni. Nyt tarkistin uudestaan. Siellä ne ovat molemmat lähettämäni ilmoitukset jonossa. Se ensimmäinen, mahdollisimman aikaisin aamulla tehty, on 'käsittelyssä'. Illalla laittamani toinen ilmoitus on 'ratkaistu'. Miten tämän selität?
Sitä 'ratkaisua' ei kuitenkaan kuulemma näytetä ennen kuin päivää ennen kuin se tulee tilille. Eli milloin? Sehän jää ihan avoimeksi!
Aikaisemmin hakemukseni käsiteltiin jo samana päivänä, perjantaina, ja päätöksessä luki, että maksu tulee tililleni seuraavana keskiviikkona. Nytkö on sitten systeemi muuttunut, kaikille vai minulle pelkästään, niin että ratkaisun yksityiskohdat pidetään piilossa hamaan tulevaisuuteen? Missä vaiheessa viivyttelystä voi valittaa? Viivyttääkö se lisää? Kun joutuu elämään työttömyyskorvauksella, ainakin sen pitäisi tulla rutiininomaisesti ja viivyttelemättä. Tähän asti on tullutkin.
Jos tämä muutos on otettu käyttöön kaikille, syy voi olla se, että ihmiset ovat valittaneet monen päivän odotusajasta. Sen sijaan, että olisivat ratkaisseet tuon liian pitkän odotusaikaongelman, ehkä he haluavat pilkallisesti antaa näennäisratkaisun. Tästä lähtien Kela voi siis ylpeillä, että korvaukset maksetaan 'heti seuraavana päivänä ratkaisusta'. Olisiko noin ilkeää, kieroa, typerää?- Anonyymi00030
Sinun pitää ymmärtää, että Kela, ihmiset ja järjestelmät eivät ole vain sinua varten ja muidenkin asiat käsitellään ja joskus jopa ennen sinua. Uskotko että juuri sinun palautteesi kiinnostaa oikeasti ketään ja joku voisi laittaa sinut sivuraiteelle odottamaan?
- Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
Sinun pitää ymmärtää, että Kela, ihmiset ja järjestelmät eivät ole vain sinua varten ja muidenkin asiat käsitellään ja joskus jopa ennen sinua. Uskotko että juuri sinun palautteesi kiinnostaa oikeasti ketään ja joku voisi laittaa sinut sivuraiteelle odottamaan?
Viranomaisille tavanomaista on ottaa silmätikkuasiakksita jotka leimataan hankaliksi kun he joutuvat taistelemaan viranomaisia vastaan. Kaikki eivät toki ota kuten jo todettu, mutta sellaisia tyyppejäkin on
- Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
Viranomaisille tavanomaista on ottaa silmätikkuasiakksita jotka leimataan hankaliksi kun he joutuvat taistelemaan viranomaisia vastaan. Kaikki eivät toki ota kuten jo todettu, mutta sellaisia tyyppejäkin on
Ja muistitikku asiakkaita.
- Anonyymi00112
Onko helpompi, kun ex TE toimiston?? En ole Kelan sivuja käyttänyt, mutta ex TE oli yliveto🤣🤣. Kerran kuukaudessa piti tehdä synninpäästö ja anella aneita. Ainoa ongelma oli siinä, ettei kertaakaan tullut samaa näkymää ja joka kerta sai kahlata, mihin oli aneiden selitys piilotettu! Voi jumalauta, että oli vittuilua. Enpä sitten enää viitsinyt kahlata siinä viidakossa ja jätin tekemättä! Älkää huoliko, en jäänyt tyhjän päälle. Kyllä ne vahti, vahti oikein hyvin ja soittivat! Minulla kävi hyvä tuuri, oli aivan mahtava virkailija, joka teki ne hommat minun puolesta puhelimessa. Vieläkin muistan lämmöllä sitä naista.
- Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Onko helpompi, kun ex TE toimiston?? En ole Kelan sivuja käyttänyt, mutta ex TE oli yliveto🤣🤣. Kerran kuukaudessa piti tehdä synninpäästö ja anella aneita. Ainoa ongelma oli siinä, ettei kertaakaan tullut samaa näkymää ja joka kerta sai kahlata, mihin oli aneiden selitys piilotettu! Voi jumalauta, että oli vittuilua. Enpä sitten enää viitsinyt kahlata siinä viidakossa ja jätin tekemättä! Älkää huoliko, en jäänyt tyhjän päälle. Kyllä ne vahti, vahti oikein hyvin ja soittivat! Minulla kävi hyvä tuuri, oli aivan mahtava virkailija, joka teki ne hommat minun puolesta puhelimessa. Vieläkin muistan lämmöllä sitä naista.
Lisään vielä, että se mahtava naistyöntekijä on varmaan saanut jo potkut, oltuaan empaattinen ja avulias. Tuohon hommaan otetaan natseja.
- Anonyymi00006
Minä annoin positiivista palautetta ja sain enemmän rahaa, kuin olisi pitänyt
- Anonyymi00007
Nyt on sitten sinun syytäsi, että Kela jatkaa toimintaansa entisellä mallillaan : (
- Anonyymi00009
Kela perii liikamaksut takaisin korkojen kera.
- Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kela perii liikamaksut takaisin korkojen kera.
Sanoivat, että saan pitää ylimääräiset.
- Anonyymi00008
Ette te mitään kelalahaa saa kiittääbähä maksanne🍺🍸
- Anonyymi00010
Kela tekee harvoin virheitä, ja nekin pystyy korjaamaan. Ongelmien aiheuttaja on usein muu kuin Kela. Usein esimerkiksi TE-palvelu. Minkälaisia ongelmia on tulossa kun alintakin sosiaaliturvaa aletaan rajoittaa ja leikata. Vaadittava työnhakeminen johtaa ongelmiin TE-palvelun kanssa, minkä vuoksi asiakas palaa bumerangina takaisin toimeentulotuen piiriin. Joko toimeentulotuen ehtoja on lievennettävä tai työttömyysturvan ehtoja on poistettava, muuten uudistus ei tule onnistumaan.
- Anonyymi00011
Kelan sivuilla on ollut myös teknisiä ongelmia. Se voi selittää tämän kaltaiset tilanteet. Itseltä katosi joskus kaikki tiedot sekä sisällä olevista hakemuksista että maksuista. Menin tietysti paniikkiin koska elin kokonaan tukien varassa. Otin yhteyttä kelaan. Luurin toisessa päässä vastasi aivan käsittämättömän törkeä näsäviisastelija nuori mies joka vittuillen kysyi tarvitsenko maksusitoumuksen silmälaseihin. Olin siis sokea kun en nähnyt teknisen vian vuoksi kadonneita tietojani jotka olivat palautuneet oma asiointi sivuille puhelun aikana. Sama mulkku ilmoitti että voi laittaa maksusitoumuksen passikuvaan jotta voin muuttaa vittuun Suomesta. Olen vieläpä täysin suomalainen. Tarkistin myöhemmin poikkeavan nimen perusteella kela- virkailijan tiedot ja sieltä paljastui ministeri Kurvisen kaveri ja vaalipeesari.
Joten kyllä. Vaikka kela yleensä toimii asiallisen neutristi siellä todellakin toimii myöskin yksilöitä joilla on pää pissaa täynnä. - Anonyymi00012
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010866367.html
Artikkelissa kauhistellaan vain virkailijan kollegoilleen aiheuttamaa pelkoa. Kuvitelkaa millaista paskaa kelan asiakkaat ovat joutuneet kestämään samalta tyypiltä!
Useimmat virkailijat toimivat aivan moitteettomasti. Kaikki eivät. Sekä kelassa että varsinkin työllisyyspalveluissa toimii todella tyhmiä asennevammaisia ihmisiä joista monet käyttävät viranomaisen rooliaan poliittiseen aktivismiin. - Anonyymi00013
"Kela tekee harvoin virheitä, ja nekin pystyy korjaamaan"
Oikaisuvaatimuksen käsittelyyn menee reilusti yli puoli vuotta, joskus vuoden päivät ja päätös ei välttämättä ole oikea. Kela tekee kyllä virheitä ja virheen korjaamiseen kestää kokonainen ihmiselämä jos siihen oikaisuvaatimusten tehtailuralliin ryhtyy. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Kela tekee harvoin virheitä, ja nekin pystyy korjaamaan"
Oikaisuvaatimuksen käsittelyyn menee reilusti yli puoli vuotta, joskus vuoden päivät ja päätös ei välttämättä ole oikea. Kela tekee kyllä virheitä ja virheen korjaamiseen kestää kokonainen ihmiselämä jos siihen oikaisuvaatimusten tehtailuralliin ryhtyy.Onko sinulla mukamas kiire johonkin?
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kelan sivuilla on ollut myös teknisiä ongelmia. Se voi selittää tämän kaltaiset tilanteet. Itseltä katosi joskus kaikki tiedot sekä sisällä olevista hakemuksista että maksuista. Menin tietysti paniikkiin koska elin kokonaan tukien varassa. Otin yhteyttä kelaan. Luurin toisessa päässä vastasi aivan käsittämättömän törkeä näsäviisastelija nuori mies joka vittuillen kysyi tarvitsenko maksusitoumuksen silmälaseihin. Olin siis sokea kun en nähnyt teknisen vian vuoksi kadonneita tietojani jotka olivat palautuneet oma asiointi sivuille puhelun aikana. Sama mulkku ilmoitti että voi laittaa maksusitoumuksen passikuvaan jotta voin muuttaa vittuun Suomesta. Olen vieläpä täysin suomalainen. Tarkistin myöhemmin poikkeavan nimen perusteella kela- virkailijan tiedot ja sieltä paljastui ministeri Kurvisen kaveri ja vaalipeesari.
Joten kyllä. Vaikka kela yleensä toimii asiallisen neutristi siellä todellakin toimii myöskin yksilöitä joilla on pää pissaa täynnä.Onhan meillä valtiovarainministerikin joka käyttää valtaansa ja tekee päätöksiä kostoksi siitä että ottaa henkilökohtaisesti itseensä kohdistuvan aiheellisen kritiikin. Maksamme enemmän karkkiveroakin ministerin henkilökohtaisen traumahistorian vuoksi, kelaa sitä.
Jos edes valtion johdossa ei kyetä irrottamaan itseä, omia ihanteita ja omaa naiivia idealismia, saati omia tunteita poliittisesta päätöksenteosta, tuskin viranomaistahoillakaan ollaan yhtään sen kypsempiä. - Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onko sinulla mukamas kiire johonkin?
Sinä sinä sinä. En puhunut itsestäni.
Että onko ihmisellä jonka elämä roikkuu tukien varassa kiire saada oikaisu väärään päätökseen? Osaatko itse yhtään ajatella miksi voi olla kiire? - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sinä sinä sinä. En puhunut itsestäni.
Että onko ihmisellä jonka elämä roikkuu tukien varassa kiire saada oikaisu väärään päätökseen? Osaatko itse yhtään ajatella miksi voi olla kiire?Naapurin jaskan asioitako sitten retostelet netissä???
- Anonyymi00023
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joten kyllä. Vaikka kela yleensä toimii asiallisen neutristi siellä todellakin toimii myöskin yksilöitä joilla on pää pissaa täynnä.Huh huh! Sinulle sattui tyyppi, jonkalaiset kai enimmäkseen hakeutuvat sossuun tai tyttömyystoimistoon. Kelasta olen yleensä aina saanut asiallista palvelua. Joskus itse luen huolimattomasti, tai olen muuten hermostunut, ja silti ovat auttaneet kohteliaasti.
Yleensä työttömyyskorvaus on tullut kolmessa arkipäivässä työttömyysajan ilmoituksen jälkeen. Nyt hidastaa työttömyystoimiston pilkallinen lausunto. Joutuivat lausuntonsa lopussa pitkin hampain myöntämään, että irtisanomiseni oli laiton, mutta sitä ennen koko pitkä 'lausunto' oli pilkallista höpön höpöä. Vain se, että entinen työnantaja maksoi korvausta, pakotti työttömyystoimiston 'KEHA'rin myöntämään, että olen oikeutettu työmarkkinatukeen.
Ehdin jo pariin kertaan kirjoittaa Kelaan ihmetellen maksun pitkittymistä. Sitten luin tarkemmin ja tajusin, että tuon 'lausunnon' tavailuun he ovat varanneet jopa seitsemän arkipäivää. Yritin chattibotiltakin saada tietoa, mutta ei tajunnut mitään. Kun sitten kerroin, että se on mielestäni idiootti, se vastasi näppärästi: 'En ainakaan omasta mielestäni.' No, onhan se hyvä, jos tekoälyllä on hyvä itsetunto huonoista ohjelmoijista huolimatta. Kelan sivuja ei ilmeisesti ihan terävimmät koodarit ole olleet väsäämässä. - Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Naapurin jaskan asioitako sitten retostelet netissä???
Ihmisillä voi olla ja on tietoa ja ymmärrystä erilaisissa asemissa olevien yhteiskunnallisista tilanteista ihan kuule ilman omaakin kokemusta. Kaikkeen ei tarvita henkilökohtaista kokemusta tietääkseen asioista.
Tämäkin on yli yllätyksenä trollipaskalle? - Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Huh huh! Sinulle sattui tyyppi, jonkalaiset kai enimmäkseen hakeutuvat sossuun tai tyttömyystoimistoon. Kelasta olen yleensä aina saanut asiallista palvelua. Joskus itse luen huolimattomasti, tai olen muuten hermostunut, ja silti ovat auttaneet kohteliaasti.
Yleensä työttömyyskorvaus on tullut kolmessa arkipäivässä työttömyysajan ilmoituksen jälkeen. Nyt hidastaa työttömyystoimiston pilkallinen lausunto. Joutuivat lausuntonsa lopussa pitkin hampain myöntämään, että irtisanomiseni oli laiton, mutta sitä ennen koko pitkä 'lausunto' oli pilkallista höpön höpöä. Vain se, että entinen työnantaja maksoi korvausta, pakotti työttömyystoimiston 'KEHA'rin myöntämään, että olen oikeutettu työmarkkinatukeen.
Ehdin jo pariin kertaan kirjoittaa Kelaan ihmetellen maksun pitkittymistä. Sitten luin tarkemmin ja tajusin, että tuon 'lausunnon' tavailuun he ovat varanneet jopa seitsemän arkipäivää. Yritin chattibotiltakin saada tietoa, mutta ei tajunnut mitään. Kun sitten kerroin, että se on mielestäni idiootti, se vastasi näppärästi: 'En ainakaan omasta mielestäni.' No, onhan se hyvä, jos tekoälyllä on hyvä itsetunto huonoista ohjelmoijista huolimatta. Kelan sivuja ei ilmeisesti ihan terävimmät koodarit ole olleet väsäämässä.Mulkut työnantajat aiheuttavat paljon juuri tuollaisia tilanteita. Etenkin matalapalkka- aloilla ja nollatuntisopimuksilla työskenteleville töihin meneminen on todella suuri henkilökohtainen riski sellaisessa poikkeuksellisessa tilanteessa jos oikeita töitä olisi tarjolla.
Työnantajapoloisten "riskejä" työllistymisessä itketään joka mediassa vaikka heillä ei tosiasiassa ole riskejä. Se on jälleen kerran se köyhä työtön tukiorja jolle töiden vastaanottaminen on todella konkreettinen riski. Irtisanoutuminen paskalta työnantajalta aiheuttaa aina ensinnäkin karenssin. Sitten mulkku työnantaja voi aiheuttaa tukihakemuksen hylkypäätöksen ja valitusten ja oikaisuvaatimusten käsittelyajat aiheuttavat vuokrien ja laskujen viivästyksiä.
Pahimmillaan menee katto pään päältä ja tulee itsestä johtumattomia ylimääräisiä viivästyskukuja laskuihin. Vain koska työtön meni töihin eikä osannut etukäteen selvänäkökyvyllään ennakoida että työnantaja ei esimerkiksi maksa palkkaa, teettää turhia raskaita töitä tai toimii muulla tavoin kusipäisesti. Ja toisaalta työtönhän on lainvastaisesti pakotettu menemään töihin jos työvoimavirkailija niin päättää ja työtön tulee rekrytoinnissa valituksi.
Suomi on kiusaajien maa ja se näkyy KAIKESSA elämänmenossa. Kiusaajat ovat levittäytyneet kaikkialle kuin syöpäsolut. Politiikkaan, työelämään, viranomaisiin, sosiaalihuoltoon... ja sen vaikutukset kantavat raskaimmin yhteiskunnan kusisimmassa asemassa olevat sosiaaliturvaorjat.
Millaiset ihmiset, sellainen yhteiskunta. - Anonyymi00031
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onko sinulla mukamas kiire johonkin?
Ei ainakaan töihin.
😂🤡🎅🤯 - Anonyymi00032
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ihmisillä voi olla ja on tietoa ja ymmärrystä erilaisissa asemissa olevien yhteiskunnallisista tilanteista ihan kuule ilman omaakin kokemusta. Kaikkeen ei tarvita henkilökohtaista kokemusta tietääkseen asioista.
Tämäkin on yli yllätyksenä trollipaskalle?Sinun ymmärrys lienee peräisin tiktokista. Minäkin voisin todeta linnassa on hyvät oltavat vaikkei omaa kokemusta lusimisesta ole.
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Sinun ymmärrys lienee peräisin tiktokista. Minäkin voisin todeta linnassa on hyvät oltavat vaikkei omaa kokemusta lusimisesta ole.
Sinä sinä sinä. Keksi jotain sanottavaa tai sitten se turpa rullalle kiitos.
- Anonyymi00046
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mulkut työnantajat aiheuttavat paljon juuri tuollaisia tilanteita. Etenkin matalapalkka- aloilla ja nollatuntisopimuksilla työskenteleville töihin meneminen on todella suuri henkilökohtainen riski sellaisessa poikkeuksellisessa tilanteessa jos oikeita töitä olisi tarjolla.
Työnantajapoloisten "riskejä" työllistymisessä itketään joka mediassa vaikka heillä ei tosiasiassa ole riskejä. Se on jälleen kerran se köyhä työtön tukiorja jolle töiden vastaanottaminen on todella konkreettinen riski. Irtisanoutuminen paskalta työnantajalta aiheuttaa aina ensinnäkin karenssin. Sitten mulkku työnantaja voi aiheuttaa tukihakemuksen hylkypäätöksen ja valitusten ja oikaisuvaatimusten käsittelyajat aiheuttavat vuokrien ja laskujen viivästyksiä.
Pahimmillaan menee katto pään päältä ja tulee itsestä johtumattomia ylimääräisiä viivästyskukuja laskuihin. Vain koska työtön meni töihin eikä osannut etukäteen selvänäkökyvyllään ennakoida että työnantaja ei esimerkiksi maksa palkkaa, teettää turhia raskaita töitä tai toimii muulla tavoin kusipäisesti. Ja toisaalta työtönhän on lainvastaisesti pakotettu menemään töihin jos työvoimavirkailija niin päättää ja työtön tulee rekrytoinnissa valituksi.
Suomi on kiusaajien maa ja se näkyy KAIKESSA elämänmenossa. Kiusaajat ovat levittäytyneet kaikkialle kuin syöpäsolut. Politiikkaan, työelämään, viranomaisiin, sosiaalihuoltoon... ja sen vaikutukset kantavat raskaimmin yhteiskunnan kusisimmassa asemassa olevat sosiaaliturvaorjat.
Millaiset ihmiset, sellainen yhteiskunta.Vai on vasemmistolaista tyhmää pissipäistä ideologiatyötöntä kiusattu työnantajien toimesta🤣. Tuskin!
- Anonyymi00056
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joten kyllä. Vaikka kela yleensä toimii asiallisen neutristi siellä todellakin toimii myöskin yksilöitä joilla on pää pissaa täynnä.Noinkohan on edes tapahtunut.
- Anonyymi00058
Anonyymi00012 kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010866367.html
Artikkelissa kauhistellaan vain virkailijan kollegoilleen aiheuttamaa pelkoa. Kuvitelkaa millaista paskaa kelan asiakkaat ovat joutuneet kestämään samalta tyypiltä!
Useimmat virkailijat toimivat aivan moitteettomasti. Kaikki eivät. Sekä kelassa että varsinkin työllisyyspalveluissa toimii todella tyhmiä asennevammaisia ihmisiä joista monet käyttävät viranomaisen rooliaan poliittiseen aktivismiin.Miten tuollainen nyt pelkoa aiheuttaa, pitää vaan näyttää kaapin paikka tollasille.
- Anonyymi00015
Ammattitaidottomuus kellassa on johdossa ei virkailijoissa olitko oikeasti osannu hoitaa kaikki muut ja voi olla että tarkoittivat ilmoitusta työkkäristä kelalle mu työtön joutuu hikisen korvauksenkin takia näkemään enemmän vaivaa ja tekemään työtä kuin mitä yksikään kansanedustaja tekee palkkansa eteen
- Anonyymi00043
Työkkäristä (TE-toimiston aikaan) on kokemusta rangaistuksesta siitä, että valitin saamastani kohtelusta. Tuet kieltäviä lausuntoja, työkkärin omien ohjeiden vastaista toimintaa, jonka takia tuli karenssia, aiheettomia selvityspyyntöjä jne. eli tehty jäynää ihan tarkoituksella.
Tosin sitten kävi niin, että oikeusasiamies totesi lausunnossa tyypin toimineen lainvastaisesti ja potkut tuli. Ilmeisesti hän on työtön nykyään.
Osui pilkka omaan nilkkaan. Mitä mieltä, kannattaisiko nostaa virkarikossyyte? - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Työkkäristä (TE-toimiston aikaan) on kokemusta rangaistuksesta siitä, että valitin saamastani kohtelusta. Tuet kieltäviä lausuntoja, työkkärin omien ohjeiden vastaista toimintaa, jonka takia tuli karenssia, aiheettomia selvityspyyntöjä jne. eli tehty jäynää ihan tarkoituksella.
Tosin sitten kävi niin, että oikeusasiamies totesi lausunnossa tyypin toimineen lainvastaisesti ja potkut tuli. Ilmeisesti hän on työtön nykyään.
Osui pilkka omaan nilkkaan. Mitä mieltä, kannattaisiko nostaa virkarikossyyte?Kela korjasi puutteellisen päätöksen ja maksamatta jääneet tuet tuli tilille. Tuli kysely lisäselvityksistä. Ihan asiallista toimintaa. Tosin oma tapaus oli selkeä.
Tekoäly ei kosta. Sillä tehdään jatkossa suurin osa päätöksista. - Anonyymi00118
Anonyymi00043 kirjoitti:
Osui pilkka omaan nilkkaan. Mitä mieltä, kannattaisiko nostaa virkarikossyyte?Suomessa ihmisen elämä on yhtä selvitysten tekemistä kehdosta hautaan. Isovelivalvooveli vaatii tilille joka jumalan asiasta. Raportoida pitää miksi teit noin ja miksi et tehnyt näin, selvitystä on tehtävä syväanalysoiden montako minuuttia soitit ja montako kertaa rumpuja viikossa ja mikä on kengän koko ja veriryhmä, päivärytmi, perhetilanne, mielentila ja ruokavalio. Tiliotteita myöten on aivan joka asia paljasteltava random viranomaisten suurennuslasilla syynättäväksi että pääsevät silmät kiiluen tillittämään montako kertaa kävit Alkossa ja tilasitko jotain kaalimato.comista, entä ostitko kerta ostoksensa epäilyttävän kalliin tuotteen mikä viittaa sosiaaliturvan väärinkäyttöön.
Jatkuvasti sut yritetään kampittaa johonkin ansaan jotta sua päästään rankaisemaan. Elämä on yhtä suurta Kafkamaista ikuista, loputonta oikeudenkäyntiä rikoksesta jonka sisältöä edes syyttäjät eivät tiedä. Mutta jostain rikoksesta on sut saatava kiinni.
Yhtäkään pilkkusäöntöä et koskaan ole rikkonut. Olet elänyt elämäsi kuin nunna luostarissa loputonta itsetutkiskelua ja katumusharjoitusta tehden olemattomasta synneistä joista sinua syytetään vaikka edes kärpästä et 9le koskaan tappanut.
Joku on vialla. Perusteeton pakonomainen syyllistäminen haisee aina hyväksikäytöltä.
- Anonyymi00016
Siellä saattaa olla kahden valtion kansalaisia laskemassa. Ja laskuttamassa.
- Anonyymi00020
Kela>Asiakas>Valittava Hankala Asiakas
- Anonyymi00024
Asiakkaasta, joka on vuosia ollut tyytyväinen Kelaan, ja on kehunut heitä tälläkin palstalla, voi tulla 'hankala' heti ensimmäisen kysymyksen tai valituksen jälkeen? Toivottavasti ei.
- Anonyymi00028
Suomalaisessa kulttuurissa hankalia asiakkaita suurempi ongelma ovat hankalat asiakaspalvelijat. Kun asiakas on hankala se useimmiten on reaktio asiakaspalvelijan omaan toimintaan. Tyypillinen suomalainen asiakaspalvelutyötä tekevä toimi hän millä alalla tahansa ei yleensä edes osaa alkeellisimpia käytöstapoja. Asiakkaat häiritsevät asiakaspalvelijan työpäivää eikä edes silmiin katsota, kysymyksiin vastata saati hymyillä ja olla ystävällisiä. Tai sitten spedeillään asiakkaiden kustannuksella. Aivan tavallista on käydä kaupassakin jossa kassamyyjällä on juoruiluhetki toisen myyjän kanssa eikä edes huomata että asiakas olisi siinä palveltavana. Kun asiakas yrittää saada myyjän huomion ollaan ärtyneitä ja vituttaa. Ihan samanlaisella asenteella varustettuja mulkkuja on kaikkialla jossa pitäisi osata edes perusasiat miten muiden ihmisten kanssa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ei mitään käpyä. 👺
- Anonyymi00039
Anonyymi00028 kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa hankalia asiakkaita suurempi ongelma ovat hankalat asiakaspalvelijat. Kun asiakas on hankala se useimmiten on reaktio asiakaspalvelijan omaan toimintaan. Tyypillinen suomalainen asiakaspalvelutyötä tekevä toimi hän millä alalla tahansa ei yleensä edes osaa alkeellisimpia käytöstapoja. Asiakkaat häiritsevät asiakaspalvelijan työpäivää eikä edes silmiin katsota, kysymyksiin vastata saati hymyillä ja olla ystävällisiä. Tai sitten spedeillään asiakkaiden kustannuksella. Aivan tavallista on käydä kaupassakin jossa kassamyyjällä on juoruiluhetki toisen myyjän kanssa eikä edes huomata että asiakas olisi siinä palveltavana. Kun asiakas yrittää saada myyjän huomion ollaan ärtyneitä ja vituttaa. Ihan samanlaisella asenteella varustettuja mulkkuja on kaikkialla jossa pitäisi osata edes perusasiat miten muiden ihmisten kanssa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ei mitään käpyä. 👺
M*lkku olet itse. Yhtä lerssiä koko "mies".
- Anonyymi00042
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pitäisikö sinun katsoa peiliin. Minulla ei ole ollut milloinkaan hankaluuksia asioida viranomaisten, tai muiden asiakaspalvelijoiden kanssa. Jos se vika onkin sinussa?
- Anonyymi00048
Anonyymi00042 kirjoitti:
Pitäisikö sinun katsoa peiliin. Minulla ei ole ollut milloinkaan hankaluuksia asioida viranomaisten, tai muiden asiakaspalvelijoiden kanssa. Jos se vika onkin sinussa?
Aivan varmasti asia on juuri kuten sanot. Jos juuri nimen omaan sinulla yhdellä hyypiöllä ei ole henkilökohtaisesti jostakin kokemusta, ei muillakaan voi olla ja kaikki väitteet huonosta kohtelusta ovat valheita. Todistavat vain että itte oot hankala.
Mikään mitä juuri sinä et ole kokenut ei ole olemassa. - Anonyymi00057
Anonyymi00048 kirjoitti:
Aivan varmasti asia on juuri kuten sanot. Jos juuri nimen omaan sinulla yhdellä hyypiöllä ei ole henkilökohtaisesti jostakin kokemusta, ei muillakaan voi olla ja kaikki väitteet huonosta kohtelusta ovat valheita. Todistavat vain että itte oot hankala.
Mikään mitä juuri sinä et ole kokenut ei ole olemassa.Hyypiö olet itse. Se että sinulla on hankaluuksia viranomaisten kanssa ei tarkoita myös liki kaikilla muillakin on.
- Anonyymi00029
Hoida omat velvollisuutesi, äläkä uhriudu ja vittuile.
- Anonyymi00033
Sanoppa se omalle peilikuvallesi ja sitten pistät sen turpasi tukkoon.
- Anonyymi00041
Yhtään ketään ei kiinnosta kostaa palautteen saannista ja vielä vähemmän ketään määrätään kostamaan.
- Anonyymi00045
Tuolla aiemmin olleessa linkissä mainitusta uutisesta. Kelan esihenkilöään uhkailleen työntekijän oikeudenkäynnistä. "Työntekijä oli työssään tekemisissä asiakkaiden salassa pidettävien henkilötietojen kanssa. Hän oli yhteensä 12 kertaa tuhonnut luvattomasti tietoja vuosien 2015 ja 2016 aikana."
Että silleen... Silti saanut jatkaa töitä ja päässyt vuonna 2024 oikeudenkäyntiin. On noita kaikenlaisia.- Anonyymi00049
Eikä vieläkään uskota että Suomessa viranomaiset voivat käyttäytyä aivan käsittämättömän törkeästi.
- Anonyymi00050
Jokaisella onnellisen maan virkanilkillä on oikeus uhkailla kansalaisia heidän täysin laillisten tekojen vuoksi.
353. Saapunut uhkauskirje ja hallintokantelu 260316
Pelin henki on se että Kela noudattaa lakia tai itkee ja noudattaa. Hyvä alku on se että Kela jo itkee joten jään odottamaan lakien noudattamista ja kaikkien keskeneräisten asioiden lain mukaista ratkaisua.
https://onnellinen-maa.webnode.fi/tilanne/
Ensin kehotus, nyt uhkaus
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19282157/kehotus-lopettaa-tarpeettomien-tietopyyntojen-tekeminen
Kyllä pelottaa
Saa nähdä milloin tulee poliisit hakemaan. Vaadin että laittavat rautoihin ja seisottavat tuossa pihalla niin kauan että naapuritkin näkee suur-rikollisen 😛
Jos käräjille joutuu niin voi pyytää elinkautista ilman vapautumismahdollisuutta. Vankilassa saa täyden ylöspidon, terveyspalvelut ja lääkkeet, eläke juoksee ja jää parempaan käyttöön. Voi laittaa tämän asunnon vuokralle niin rahaa tulee siitäkin 🙂
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣- Anonyymi00051
Et sinä saa vuokrattua murjuasi ryssien naapurissa mutta vankilassa sinulla olisi aikaa pohtia perusteellisesti kadonneen muistitikun skandaalia.
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Et sinä saa vuokrattua murjuasi ryssien naapurissa mutta vankilassa sinulla olisi aikaa pohtia perusteellisesti kadonneen muistitikun skandaalia.
Yhdessä vastauksessa lukee: "Menettelysi on aiheuttanut Kelalle huomattavaa häiriötä."
Huomattavaa!
Ai, että ei saa julkista laitosta häiritä. Missä tyranniassa meidän nöyrien alamaisten kuuluu elää?
Täytyy muistaa, että esimerkiksi toimittajat saavat ihan vastaavia vastauksia, joko suoraan tai epämääräisinö huhuina, jotka sattumalta tulee heidän korviinsa. Näin tapahtuu myös julkisen sektorin toimintaa tutkiessa.
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. Huom. Yhtäkään koiraa ei ole satutettu tätä lausetta kirjoitettaessa. Nykyaikana kun jotkut on niin herkkähipiäisiä. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Yhdessä vastauksessa lukee: "Menettelysi on aiheuttanut Kelalle huomattavaa häiriötä."
Huomattavaa!
Ai, että ei saa julkista laitosta häiritä. Missä tyranniassa meidän nöyrien alamaisten kuuluu elää?
Täytyy muistaa, että esimerkiksi toimittajat saavat ihan vastaavia vastauksia, joko suoraan tai epämääräisinö huhuina, jotka sattumalta tulee heidän korviinsa. Näin tapahtuu myös julkisen sektorin toimintaa tutkiessa.
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. Huom. Yhtäkään koiraa ei ole satutettu tätä lausetta kirjoitettaessa. Nykyaikana kun jotkut on niin herkkähipiäisiä.Tämä aihe näyttää olevan nyt ajankohtainen. Ihan oma nimityskin on: kverulantti!
Oikeudenkäyntejä voi myös käyttää toimittajien tai aktivistien vaientamiseen.
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/yhteiskunta-ja-oppiminen/sarjavalittajiin-ja-oikeudenkayntien-vaarinkayttoon-voisi-puuttua-ulkomaisin-opein - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tämä aihe näyttää olevan nyt ajankohtainen. Ihan oma nimityskin on: kverulantti!
Oikeudenkäyntejä voi myös käyttää toimittajien tai aktivistien vaientamiseen.
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/yhteiskunta-ja-oppiminen/sarjavalittajiin-ja-oikeudenkayntien-vaarinkayttoon-voisi-puuttua-ulkomaisin-opeinTärkeä lause:
"Oikeudenkäyntejä voidaan käyttää esimerkiksi yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuvien vaientamiseen tai poliittisten vastustajien vainoamiseen." - Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
Huomattavaa!
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. Huom. Yhtäkään koiraa ei ole satutettu tätä lausetta kirjoitettaessa. Nykyaikana kun jotkut on niin herkkähipiäisiä.Häirikköhän sinä olet. Kakarana kaiketi harrastelit pilasoittoja, posauttelit savossa postilaatikkoja tykkäreillä, ammuskelit oravia ilmakiväärillä, tyhjensit naapureiden polkupyöristä kumit yms.
Ikää on tullut mutta pahaiseksi kakaraksi jäit henkisesti. - Anonyymi00059
Anonyymi00052 kirjoitti:
Huomattavaa!
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa. Huom. Yhtäkään koiraa ei ole satutettu tätä lausetta kirjoitettaessa. Nykyaikana kun jotkut on niin herkkähipiäisiä.Kela itkee kun joutuu tekemään töitä. Kun ymmärrys ei riitä toimimaan lain mukaan niin saman työn joutuu tekemään moneen kertaan. Kun tyhjä on polla niin uskottavuus nolla.
Tuokin itkijä tienaa viisinumeroisen summan veronmaksajien rahaa kuukaudessa, kallis elätti on.
Virkamies on kansan palvelija eikä palvelusväen röyhkeää käytöstä pidä hyväksyä.
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣 - Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
Kela itkee kun joutuu tekemään töitä. Kun ymmärrys ei riitä toimimaan lain mukaan niin saman työn joutuu tekemään moneen kertaan. Kun tyhjä on polla niin uskottavuus nolla.
Tuokin itkijä tienaa viisinumeroisen summan veronmaksajien rahaa kuukaudessa, kallis elätti on.
Virkamies on kansan palvelija eikä palvelusväen röyhkeää käytöstä pidä hyväksyä.
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣Imbesilli🐵
- Anonyymi00063
Nuppivikainen kalju eläkeläispölvästi🧑🦲
- Anonyymi00067
Tietopyynnöt pitäisi laittaa maksulliseksi niin loppuu sinun uuvatin rettelöinti.
- Anonyymi00064
apina
- Anonyymi00065
Pitkään työttömiksi väitetyt on paras hylätä kaikissa yksityistapauksissa?
- Anonyymi00068
Johdon ammattitaidottomuutta mutta toki virkailijoillakin on mitta täynnä tyhmiä asiakkaita kun ei idiootit ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäs että virkailijat tekee mitä johto käskee niin poistuu henkilökohtainen vastuu täysin opin töissä ei vastaa kun siitä että on oman työnsä hoitanu parhaalla osaamallaan tavalla
- Anonyymi00069
Virkavastuu on henkilökohtainen. Ei auta selitykset että on toiminut ohjeen mukaan joita ei edes ole. Jokin mättää pahasti tuossa Kelan touhuissa kun ei ole pantu täytäntöön vuosi sitten tullutta hallinto-oikeuden päätöstä.
Muut viranomaiset toimivat lähtökohtaisesti lain mukaisesti, vain yhtä änkyrää olen joutunut käyttämään kerran hallinto-oikeudessa.
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣
- Anonyymi00071
V* tun apina!
- Anonyymi00072
Miten ne hankaluudet Kelan kanssa osuu aina samoille ihmisille ? ?
Kun täyttelin useita vuosia äitini anomuksia Kelalle ja laitoi liitteeksi
pilkulleen ne paperit joita pyydettiin, niin koskaan ei ollut mitään ongelmaa.
Mutta joillekin ihmisille kertyy niitä ongelmia jokaisella asiointikerralla.??- Anonyymi00073
Kela toimii laittomasti aina kun siihen on pienikin mahdollisuus, hölmöimmät eivät sitä huomaa eikä velliperseet uskalla tehdä asialle mitään vaikka huomaisivat.
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣 - Anonyymi00088
Anonyymi00073 kirjoitti:
Kela toimii laittomasti aina kun siihen on pienikin mahdollisuus, hölmöimmät eivät sitä huomaa eikä velliperseet uskalla tehdä asialle mitään vaikka huomaisivat.
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣paskiainen
- Anonyymi00090
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣pelle
- Anonyymi00091
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣hinaaja
- Anonyymi00092
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣aivokääpiö
- Anonyymi00093
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣sontiainen
- Anonyymi00096
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣kusipää
- Anonyymi00097
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣paskiainen
- Anonyymi00099
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣apina
- Anonyymi00102
Anonyymi00073 kirjoitti:
Terveisin
®167-176
Murrinperse Oy
😁 😆 😅 😂 🤣haiseva läski
- Anonyymi00108
En ole saanut toimeentulotukea kohta 10 vuoteen. Aina vaaditaan lisää liitteitä ja selvityksiä.
- Anonyymi00114
Aloittaja on vähintäänkin luonnevikainen tupauuno. Erittäin todennäköisesti myös mielisairas
t naapurin masa - Anonyymi00115
Tupapölvästi kelailee ja kostelee
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3043011Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482027- 1181794
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 651347
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223