Sananlaskut 1:1-33 FB38
[1] Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut, [2] viisauden ja kurin oppimiseksi, ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi, [3] taitoa tuovan kurin, vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi, [4] mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille, tiedon ja taidollisuuden nuorille. [5] Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta [6] ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa. [7] Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin. [8] Kuule, poikani, isäsi kuritusta äläkä hylkää äitisi opetusta, [9] sillä ne ovat ihana seppele sinun päähäsi ja käädyt sinun kaulaasi. [10] Poikani, jos synnintekijät sinua viekoittelevat, älä suostu. [11] Jos he sanovat: "Lähde mukaamme! Väijykäämme verta, vaanikaamme viatonta syyttömästi; [12] nielaiskaamme niinkuin tuonela heidät elävältä, ehyeltään, niinkuin hautaan vaipuvaiset; [13] me saamme kaikenlaista kallista tavaraa, täytämme talomme saaliilla; [14] heitä arpasi meidän kanssamme, yhteinen kukkaro olkoon meillä kaikilla" — [15] älä lähde, poikani, samalle tielle kuin he, pidätä jalkasi heidän poluiltansa. [16] Sillä heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan verta. [17] Sillä verkko on viritetty kaikille siivekkäille, niin että ne sen näkevät. — Mutta turhaan: [18] omaa vertansa he väijyvät, vaanivat omaa henkeänsä. [19] Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle: se ottaa haltijaltaan hengen. [20] Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla; [21] meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo: [22] Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa? [23] Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne. [24] Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut, [25] vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini, [26] niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; [27] kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus. [28] Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä. [29] Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa [30] eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, [31] saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan. [32] Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa. [33] Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
https://bible.com/bible/365/pro.1.1-33.FB38
"Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla".
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Kyllä, Daavidin poika oli kuningas Salomo, ei Jeesus, jonka jumaluus on uhrikulttijumala Baal. Ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka saa kaikki kumartamaan itseään, ja ne, jotka eivät kumartaneet, ne tapettiin.
- Anonyymi00002UUSI
Ja raamattuhaulla laittamalla 'Benjaminin heimo Israelin heimo', löytyy, että juutalaiset tappoivat Israelin heimon saadakseen maatja kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ja raamattuhaulla laittamalla 'Benjaminin heimo Israelin heimo', löytyy, että juutalaiset tappoivat Israelin heimon saadakseen maatja kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.
Ja vastaavasti Jeremia 7 luku löytyy, että juutalaiset veivät Baal-jumalan uhrikultti-iljetyksen Jerusalemin temppeliin, missä kerrotaan Jeesuksen riehuneen, kun sai kuolemantuomion, juutalaisten väittäessä uhrikulttijumalaansa Israelin Jumalaksi, vaikka Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen. Näin tehtiin jumalahuijaus Raamatun tarinaan.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja vastaavasti Jeremia 7 luku löytyy, että juutalaiset veivät Baal-jumalan uhrikultti-iljetyksen Jerusalemin temppeliin, missä kerrotaan Jeesuksen riehuneen, kun sai kuolemantuomion, juutalaisten väittäessä uhrikulttijumalaansa Israelin Jumalaksi, vaikka Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen. Näin tehtiin jumalahuijaus Raamatun tarinaan.
Mikä koskee nyt myös kristinuskoa, jossa Jeesus on kuoliaaksi kidutettu, viaton uhri. Kyseessä on Baalin uhrikulttipalvonta.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mikä koskee nyt myös kristinuskoa, jossa Jeesus on kuoliaaksi kidutettu, viaton uhri. Kyseessä on Baalin uhrikulttipalvonta.
Ja kun tiedämme vapaa muurareiden liittyvän kuningas Salomoon, niin siitä on jo kokolailla 15 vuotta aikaa, kun tilanteesta johtuen heillä oli hätäkokous Seinäjoella.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja kun tiedämme vapaa muurareiden liittyvän kuningas Salomoon, niin siitä on jo kokolailla 15 vuotta aikaa, kun tilanteesta johtuen heillä oli hätäkokous Seinäjoella.
Tuolloin oli mielenkiintoinen artikkeli heidän julkaisussaan Koilliskulma, että miten Suojelupoliisista valvottiin heidän toimintaansa aina siihen asti, kunnes jo Suojelupoliisistakin kuuluttiin vapaa muurareihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p766990Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su3576078Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite543404Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill293139Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa
Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?1901652Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?
Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os171388Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?
Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps181116- 601093
Elämäni biisi starttaa uudessa muodossa - Voi olla pettymys faneille!
Elämäni biisi ja juontaja Katja Ståhl ovat suomalaisten suosikkeja. Lauantai-iltaisin ohjelma on vetänyt tv-katsojat arv11010Amazing Race Tomas rehellisenä Esko-appiukon, 63, tilasta: "Sairastelut ja..."
Tomas Grekov ja Esko Rotola-Pukkila ovat mukana Amazing Race Suomi -kisassa. Ja nyt vuorossa on finaali. Hankaluuksia m1997