VALHE JA VILPPI EIVÄT KOSKAAN KANNATA!

Anonyymi-ap

Jumalan tulisilmät näkevät valheellisten ihmisten syntiset ja pahat teot.
Kukaan ei koskaan menesty vilpillä, eikä valheella Jumalan Kaikkinäkevän silmien edessä.
Hänelle KAIKKI on alastonta ja paljasta, ja Hänelle joudumme tekemään tiliä ja Hänelle vastaamme teoistamme.

38

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Rehelliselle ihmiselle se ei ole mikään ongelma, eikä se velvoita meitä hokemaan jotain tyhjänpäiväisiä mantroja.

• Anonyymi00002

Niin. Herjaajilla todellakin on paljon tyhjänpäiväisiä hokemia ja mantroja. Tulee päivä, jolloin he joutuvat niistä vastaamaan Jumalan edessä.

” Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
        Jeesus Kristus
        Matt 12:36

• Anonyymi00031
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Niin. Herjaajilla todellakin on paljon tyhjänpäiväisiä hokemia ja mantroja. Tulee päivä, jolloin he joutuvat niistä vastaamaan Jumalan edessä.

” Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
        Jeesus Kristus
        Matt 12:36

Miksi Jumala ei tehnyt meistä mykkiä?
        Oltaisi yhtä suurta syntiä vähemmällä.

• Anonyymi00003

Paavalia solvataan hirveän paljon! JÄRKYTTÄVÄÄ ON SE HAVAITA!

• Anonyymi00004

Ei roistojen kritisointi ole mitään solvaamista, päinvastoin!

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Oikeassa olet. Apostolien herjaajien kritisointi on ihan oikein.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Olet oikeassa!

Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa!

Murhamiehistä, valhettelijoista, lahkoista,
        harhaopeista pitää varoittaa ankarasti,
        etteivät ihmiset niihin eksy.
        Jollei niistä varoita, niin voi joutua siitä itse vastuuseen.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Olet oikeassa!

Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa!

Murhamiehistä, valhettelijoista, lahkoista,
        harhaopeista pitää varoittaa ankarasti,
        etteivät ihmiset niihin eksy.
        Jollei niistä varoita, niin voi joutua siitä itse vastuuseen.

Jumala ei katso henkilöön.
        Kaikkien konnuudet tulee tuoda julki ja päivänvaloon.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Miksi vääristelet asiat päinvastaisiksi? Paavalin roistoudestahan tässä oli kysymys. Pysyttele edes joskus totuudessa.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Paavali ei ollut oikea Kristuksen apostoli, vaan valeapostoli.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Miksi vääristelet asiat päinvastaisiksi? Paavalin roistoudestahan tässä oli kysymys. Pysyttele edes joskus totuudessa.

Olet Teuvon pauloissa.
        Missään kohtaa Raamatussa eivät Jumalan miehet herjaa, eivätkä solvaa apostoli Paavalia, siten kuin tällä palstalla, johon on pesiytynyt Jumalan miehiä pilkkaajien herjaajien ryhmä, ( 1-2 henkilöä ), jolla ei ole minkäänlaista Jumalan pelkoa, eikä Sanan kunnioitusta.
        Se, joka solvaa apostoli Paavalia, solvaa itse asiassa hänen Lähettäjäänsä Jeesusta Kristusta.

• Anonyymi00032

Ja taas solvattiin Paavalia!

• Anonyymi00008

”Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!”
      Psalmi 32:2

• Anonyymi00009

Autuas on se ihminen, jolle Herra ei soimaa vääryyttä, jonka hengessä ei vilppiä ole.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Autuas on se ihminen, jolle Herra ei soimaa vääryyttä, jonka hengessä ei vilppiä ole.

Säll är den människa som HERREN icke tillräknar missgärning, och i vilkens ande icke är något svek.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Säll är den människa som HERREN icke tillräknar missgärning, och i vilkens ande icke är något svek.

Blessed is the man unto whom the LORD imputeth not iniquity, and in whose spirit there is no guile.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Javisst!

• Anonyymi00014

Ilmestyskirja on Jumalan viimeisin tahdon ilmaisu. Sen mukaan kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Mitään viheätä linjaa ei ole taivaaseen.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi00020

Vain Jeesus voi syntisiä pelastaa.

• Anonyymi00033

Ompa ihmeellistä! Lieneekö tottakaan?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Vain Jeesus voi syntisiä pelastaa.

Aamen kiitos Jeesus!

• Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Aamen kiitos Jeesus!

Aamen!

• Anonyymi00015

Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen tempasta. Ne lahkolaisten puheet on karmeata eksytystä, mitä ne lupailee kun menet lahkoon ja alat maksaa sinne kymmenyksiä ja muita uhrilahjoja rahana.

1. Piet. 4:5

Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet.

1. Piet. 1:17

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00016

Jeesuksen nimeä, armoa ja uskoa on pahasti liioiteltu saarnoissa ja puheissa.

Jaak.2:24

" Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
      ei yksistään uskon perusteella."

Älä mene "yksin uskosta" hokemisesta nirvanaan.

Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.

• Anonyymi00021

Herjaajat herjaavat demonien vaikutuksesta Jumalan pyhiä, kuten Herran Jeesuksen apostoleita.

• Anonyymi00022

”SILMÄT OVAT SIELUN PEILI” -sanotaan.

Monipuolinen elämänkokemus ja perehtyminen ihmisen inhimillisyyteen teorioiden, mutta erityisesti ns. tunneälyn kehittämisen myötä avaa ymmärtämään ja tulkitsemaan ihmisten niitä taustamuuttujia ja vaikuttimia, jotka näkyvät ihmisen silmistä. Kierot pelit ja pyrkimykset, viha, väheksyntä, luokittelu, mutta myös rakkaus ja positiiviset asenteet ja pyrkimykset voidaan nähdä kommunikaatiotilanteissa silmistä. Samoin ahneet ja kierot aikeet. Paitsi sadisti, joka voi peittää tunteettomana, ylimielisenä, kokemansa asemavaltuutuksen kautta tai roolistaan hierarkisissa, jopa fasisitisissa tai kommunistisissa koulutuksissa tai manipuloiduissa aivopesuissa…

On myös niin, että henkilön arvoyhteisön hegemonia, uskonto, omaksuttu ideaali, ideologia ja arvohegemonia, kuten esim. feminismieetos tai esim. liberaalidemokratia voi pestä tunnepuolen ihmisessä niin, että silmistä voi lukea vain osittain todellisuutta, taustavaikuttimia ja pyrkimyksiä, jotka on ns. elaboroitu tai priorisoitu ainoiksi hyväksyttäviksi tai valtavirran konformisoiviksi ”Vain”-hyväksytyiksi yhteiskuntaorientaation malleiksi.

Paatuminen syyttäjän ja syyttäjäjuristinkin monipuolisen kokemus- ja nähdyn tapahtumapaljouden kautta sielun peili, silmät muuttuvat ulkopuolisen arvioijan tunnistamattomiksi. Sitten on vielä sellaisia ihmisiä, joiden elämä on ollut niin kovien kohtaloiden ja tapahtumien kirjo, että katseesta voi tulla ns. tyhjä ja sisäänpäin kääntynyt, itsensä toisista ihmisistä, sosiaalisuuksista, arvoverkoista ja hierarkioista sekä arvosuhteista ym. erottava katse. On huomioitava tässä se ilmiö, esim. itämaisissa mietiskelyuskonnoissa, jossa jopa pyritään erottumaan maailmasta ns. nirvanaan. Kristinuskossa sen sijaan on Raamatussa Jeesuksen rukous: ”Minä en rukoile, että ottaisit heidät (uskovaiset) pois maailmasta. Mutta, että sinä Jumala heidät pahalta varjelisit.” (Lue tarkemmin Raamatusta.)

Kävin kauan sitten Kirkon toimitusjohtajan kutsumana mm. työkokouksissa Saksan Essenissä, Kenediplats II rakennuksessa. Se oli silloin Saksan protestanttisen, noin 40 miljoonaisen, kirkkokunnan päärakennus. Siitä jäi monenlaisia muistoja. (Keskustelimme mahdollisuudesta ostaa rakennus yrityskäyttöön. Ylimmässä kerroksessa oli ikkunoita rikki ja huoneissa asusti puluyhteiskunta.) Korkea, tarkoitukseemme arkkitehtonisesti meidän tarpeeseemme juuri hyvin muotoiltu, kerrostalo olisi sopinut hyvin suunnitelmiimme etabloitua ja lanseerata uusi yritys Saksaan.

• Anonyymi00023

Toimitusjohtaja katsoi minua silmiin ja sanoi: ”Tuollaista katsetta voi löytää enää vain Suomesta.” Hän sanoi tarkoittavansa katseen vilpittömyyttä.” En kerro tuota siltä pohjalta, että kokisin itseni mitenkään erityisen onnistuneeksi vastustamaan synnin houkutuksia. Raamattukin todistaa, että synti meihin kaikkiin aina tarttuu ja tekee taivasmatkan hitaaksi. Mutta yllätyin tuosta kirkkokunnan toimitusjohtajan luonnehdinnasta ja paitsi se oli täysin odottamaton kommentti, se oli elämää ja ihmisiä nähneen ja tavanneen keski-ikäisen naisen kommentti. Vaikka monta kertaa sielunvihollisen kiusaukset olivat saaneet minutkin lankeamaan synteihin ja olin tarvinnut saada usein kuulla kristuksen evankeliumin puhdistavaa saarnaa. Ehkä uskon antama sielun rauha näkyi silmistäni. Se ei perustunut omiin hyviin töihin tai onnistumisiin, vaan Kristuksen lahjaksi antamaan sielun rauhaan, Kristuksen evankeliumin voimaan. Uskon asioissa koin luottamusta Jumalan hyvään ja armolliseen johdatukseen elämässäni.

Usein olen nähnyt katseessa pahansuomuutta, vilppiä ja kieroutta, joka on tullut esiin myöhemmin myös käytännössä ja toimissa. Olen oppinut näkemään vilpillisyyden katseesta. Se on kuitenkin vaarallinen tulkinta-alue. Nimittäin jos ei ole katseesta objektiivista ja puolueetonta, vilpitöntä tulkitsemisen taitoa, voi katseesta tulkita ehdottomasti myös väärin.

Joskus olen tavannut ihmisiä, jotka ujouttaan eivät halua katsoa silmiin. Itsekin olen joskun nuorempana pitänyt silmiin katsomista monella tapaa hierarkisena tai arvottavana ilmiönä kommunikaatiotilanteissa. Katseella ihmiset viestittävät erityisen tehokkaasti. Katse voi sekä havainnollistaa, mutta myös vaikuttaa toisenkin tunteisiin ja totenakin pitämiin asioihin. Asemavaltuutus, asema henkilön arvoverkoissa ja sidos- ja viiteryhmissä ohjaa tukintaakin suhteessa ihmisen katseeseen. ”Katsomme, että” -lausahdukset ovat arkipäivää jopa oikeusprosesseissa. Katseilla ammattilaiset voivat myös harhauttaa ja toimia lähimmäistä kohtaan armottomasti, juonitellen ja väärää todistusta lähimmäisestään vahvistaen.

Lopuksi, ehkä kevennykseksi, ehkä ei, kerron yhden lähes tutkimattoman katsetta koskevan tosihavainnon ja siitä pari uskomatonta havaintoa. Ottakaa tutkimusongelmaksi tämä.

Nimittäin olen tehnyt joskus testejä, esim. kirkon penkissä istuessani, että olen alkanut katsoa täynnä olevassa kirkossa jotakin henkilöä takaa tai takaviistosta, noin 10 metrin etäisyydeltä. Katsomisen kohde on alkanut liikehtiä levottomasti ja vilkaissut välillä suuntaani. Tuota testiä en ole tehnyt vain kerran. Aina sama tulos ja havainto. Olen lopettanut katsomisen ja nopea vilkaisu on osoittanut, että kohde on rauhoittunut.

Toinen esimerkki oli kotona. Ensiksi täytyy kertoa, ellet ole pannut merkille, että se, näkyykö ulkoa sisälle riippuu paljolti siitä, kummalla puolen ikkunaa on valoisampaa. Päiväsaikaan ikkunoista talon sisälle ei määrätynlaisista ikkunoista näe. Muutaman kerran olen testannut, jotta aina sain saman reaktion. ”Ärsyke-reaktio” -testissä. Etuterassilla istui minulle läheisiä henkilöitä. He eivät nähneet ikkunasta sisälle. Sen kävin tarkistamassa ja jälkeenpäin kysyin myös heiltä. Eivätkä olleet nähneet ikkunasta sisälle testin aikana. No, mitä sitten tein? Istuin ikkunan takana sisällä, terassilla istujan sitä tietämättä ja aloin tuijottamaan henkilöä ikkunasta. Henkilö alkoi varsin pian elehtiä hermostuneesti ja vilkuilla ympärilleen, kuin vaistoaisi katseeni. Kun lopetin tuijottamisen, henkilö rauhoittui. Kokeilin erilaisia tunneviestejäkin. Näytti siltä kuin sillä voisi olla merkitystä myös reaktion kannalta.

• Anonyymi00034

Tuohan on syntiä!

• Anonyymi00024

Ärsyttävintä minulle on pahaa tulkitseva ennakkoasenteiden ja muka ennalta tietämisen katse. Se ennakoi sitä, että väärät ja vääristetyiksi manipuloidut ennalta väärin ”tietävät” silmät ovat kuin Raamatun Jeesuksen todetessa: ”Heillä on kyllä silmät nähdä, mutta eivät näe ja korvat kuulla, mutta eivät kuule totuutta” Tutkimusten mukaan ennalta ”tietäjä” on niin varma omasta harhatiedostaan, että faktat ja oikeat tiedot eivät aukene, eivätkä tule nähdyksi, eivätkä kuulluksi. Eivätkä mitkään faktat muuta ennakkokäsityksiä, vaikka ennakkoasenteiden harhaiset luulokuvat (Kekkonen: Niin on jos siltänäyttää -ns. vahvistusharhat) olisivat täysin epätosia ja jopa ystävää loukkaavia. Erityisesti kunnioitus joitakin instansseja ja instituutioita kohtaan… Pari esimerkkiä: Sekä Jeesus ristillä, maallisen vallan väärin tuomitsemana että Stefanus kivitystappoa kohdatessaan rukoilivat: ”Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. Yleensä väärin tahallaan ymmärrys nykyään on toisenlaista. Kerro sinä millaista ja kenen vahingoksi? Miksi? Miten käy ystävyyden…?

Ps. Näin kerran videon, jossa nainen väitti tunnistavansa kun häntä katsotaan. Ulkopuolisen tekemässä videossa nainen totesi heti kun mies katsoi häntä takaa päin, juuri samalla hetkellä kun mies katsoi häntä. Mies vaihtoi katsetta häneen ja hänestä poispäin satunnaisesti.
      Paljon on vielä tutkimatta siis myös nonverbaalisesta viestinnästä ja silmienkin kautta avautuvasta sielun maisemasta.

Pyydän, että katsoisimme toisiamme ymmärryksen, hyvän tahdon, armon, laupeuden ja rakkauden silmillä. Se rakentaa hyvää oloa välillemme ja toistemme elämään. ”Armo on terveellinen opettaja.” Sen todistaa myös pyhä Raamattu.

Päivän virsi olkoot virsi, joka on minulle yksi rakkaimmista ja puhuttelevimmista.
      ”…Lähde armon rakkauden, tieto taidon totuuden. Lahjoittaja elon uuden, lohduttaja sydämen. Hengelleni todista, että kuulee Jumala, minua kuin isä lastaan. Armoin katsoo taivahastaan… (…juoksee vastaan.) ” (Kuuntele se youtubesta netistä ja laula mukana jos osaat.)

• Anonyymi00025

"Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan...

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00026

Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo,
        minä teen.

• Anonyymi00027

Miksi. Miksi ei sitten lopu lahkolaiseksi kutsuminen?
      Miten tältä kyseenalaiselta leimautumiselta lahkolaiseksi voi enää välttyä?
      Mielestäni en kuulu lahkoihin, enkä halua katsella amerikkalaisia televisio-evankelistoja, enkä halua kenenkään rahoja tai seurakunnan kolehtirahoja.
      Miksi vaivaudut aina mainitsemaan tämän, Leo Mellerin, en ole ikinä kiinnostunut koko opetuksista.
      Usein nostat tämän esille

• Anonyymi00028

Olet vapaamuurari ja sanoit minua lahkolaiseksi vaikken edes itse tahtonut olla lahkolainen, mielestäni en halua kuulua lahkoihin vaan noudattaa oikeaa totuutta

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Olet vapaamuurari ja sanoit minua lahkolaiseksi vaikken edes itse tahtonut olla lahkolainen, mielestäni en halua kuulua lahkoihin vaan noudattaa oikeaa totuutta

Olen valmis lähtemään lahkoista ulos ja seuraamaan totuutta

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Olen valmis lähtemään lahkoista ulos ja seuraamaan totuutta

Se totuus tarkoittaa lahkolaisten herjaamista.

Mitään hienoa tai oikeasti totta siinä ei ole.

• Anonyymi00036

Katso peiliin. Oletko näine raamatunlauseinesi vilpitön? Vai onko oma egon oikeassa oleminen ja muiden alistaminen uskomaan samaan päätavoitteesi? Epäitsekkäästi? Siksi että lähimmäistäsi rakastat kuin itseäsi? Noinkohan.🤷‍♀️

• Anonyymi00038

On vain menossa kisa kuka ei ole lahkolainen.

Se voittaa kuka vääristelee eniten Raamattua

• Anonyymi00039

Karman laki opettaa ja palkitsee.
      Karman lain alaisia ollaan kaikki, vauvasta vaariin
      Henkimaailmssa ei ole karman toimintaa, se alkaa toimimaan jälleensyntymisen hetkellä
      ❤️❤️

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2090
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      13
      1148
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      103
      1041
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      71
      913
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe