OrpoPurra jytkyttää

Tilastot kertovat, että Marinin aikana nähtiin ostovoimaromahduksessa ennätys. Eikä mennyt muutenkaan hyvin, sillä työttömyys lähti kasvuun jo 2020, kuin myös lapsiköyhyyskin ja jyrkkään nousuun lähtikin. Konkurssejakin tehtiin hälyttävän paljon. Vaikka tarina "Super-Sannasta" kertoo, että kaikki oli ns. tapissa, koska Sanna oli niin hyvä ja paras, se oli pelkkää silmänlumetta, johon moni hyväuskoinen lankesi. Näin käy, sillä sosialisti pettää aina.

Nyt tilastot kertovat myös, että OrpoPurran talouteen yms. kohdistuneet korjaustoimet on tuottaneet messevät tulokset, sillä Marinin kaivama kuoppa on kurottu umpeen ja erityisesti naisten ostovoima on noussut korkeammalle kuin kymmeneen vuoteen.

Suomalaiset ovat tällaisesta kehityksestä erittäin tyytyväisiä. Entä vasemmistoleiri? Siellä ollaan kuin myrkyn nieIIeenä. Kummallista, ellei peräti käsittämätöntä. Eikö?

☝️😊

42

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lapsipornoskandaali tiputti Perussuomalaiset keskustaa vähemmän suosituksi.

      Onneksi olkoon Keskusta.

      Keskustassa on nollatoleranssi pedofiliaan.

      • Anonyymi00008

        Ja Rydnanin toiminta ja köytöstavat pitävät huolen, että alamäkiluisu persujen kannatuksessa on taattu.

        Terveisin, aavikkoapina


      • Anonyymi00014

        Provoviesti mutta ei haittaa käytän hyväkseni avautuneen mahdollisuuden.
        Varsinkin siitä asiasta että pedofiliastakin halutaan mahdollisesti tehdä seksualinen suuntaus.
        Kovasti on hiljaista ääriliberalistien leirissä. Vai enkö vain ole huomannut mitään kriittisiä puheenvuoroja ?


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ja Rydnanin toiminta ja köytöstavat pitävät huolen, että alamäkiluisu persujen kannatuksessa on taattu.

        Terveisin, aavikkoapina

        Aivan.


    • Anonyymi00002

      Oliko korona Marinin hallituksen syytä? Sitä ainakin vihjaat. Vai olitko itse koomapotilaana koko korona ajan?

      On nimittäin sen verran sakeaa tekstiä.

      • Miksi edes kysyt noin typeriä kysymyksiä? Marinin hallituksen syytä on huonojen päätösten seuraukset. Jos et kykene tilastoja lukemaan ja tekemään päätelmiä, niin taidat itse olla jatkuvakestoisessa koomassa. On meinaan sen verran sakeaa tekstiä.


      • Anonyymi00033
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Miksi edes kysyt noin typeriä kysymyksiä? Marinin hallituksen syytä on huonojen päätösten seuraukset. Jos et kykene tilastoja lukemaan ja tekemään päätelmiä, niin taidat itse olla jatkuvakestoisessa koomassa. On meinaan sen verran sakeaa tekstiä.

        Marin teki niin huonoja päätöksiä, että hinnat nousivat ja ostovoima laski koko EU:n alueella vuosina 2021-2023.


    • Anonyymi00004

      OrpoPurra jatkaa vielä 2027. Sannahan pakeni jo 2023.

      • Anonyymi00022

        Ei jatka.


    • Anonyymi00005

      Mitä eroa on Perussuomalaisella lapsipornosta tuomittulla edustajalla ja muslimilla?

      Ei mitään 😅

      Olisiko lapsipornosta tuomittujen Perussuomalaisten Pedofiililejä puolustanut perfect tiennyt???

      • Anonyymi00006

        Voitkos kokemusasiantuntijana kertoo enemmän tosta aiheesta mikä näyttää olevan sulla hyvin hanskassa?


      • Anonyymi00023

        Pesu pedofiilit


    • Anonyymi00007

      Persujen paniikki kannatuksen romahduksesta näkyy näissä säälittävissä öyhötyksissä, mitkä typerät valheet eivät surkeaa kannatusta muuta.

      OrpoPurra runnasivat menestyvän hyvinvointivaltion alta aikayksikön surkeaksi pahoinvointivaltioksi, jossa mikään muu ei ole kasvanut kuin konkurssien määrä, työttömien määrä, valtionvelan määrä ja kansalaisten pahoinvointi.

      Kansa kiittää kaikesta kurjuudesta seuraavissa vaaleissa. Typerät öyhötykset ja valheet eivät sitä muuta.

      • Anonyymi00009

      • Niinkö paljon totuus vituttaa, että pitää terapiaksi simuloida itsellenne "persupaniikki"? Luoja paratkoon! Se on kuitenkin pääasia, että edes joskus ymmärsitte, että "Sannan parhaus" olikin pelkkää silmänlumetta. Varmasti ottaa pattiin, kun tajusit olevas kannattamasi ideologian uhri!

        ☝️😂


      • Anonyymi00012
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Niinkö paljon totuus vituttaa, että pitää terapiaksi simuloida itsellenne "persupaniikki"? Luoja paratkoon! Se on kuitenkin pääasia, että edes joskus ymmärsitte, että "Sannan parhaus" olikin pelkkää silmänlumetta. Varmasti ottaa pattiin, kun tajusit olevas kannattamasi ideologian uhri!

        ☝️😂

        Et sitte näköjään nuku milloinkaan. Voisit käyttää aikasi paremmin ja hakeutua viralliseksi valvojaksi johonkin sairaalaan. Apu olisi lähellä.


      • Anonyymi00024

        Juurikin


      • Anonyymi00025

      • Anonyymi00026
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Niinkö paljon totuus vituttaa, että pitää terapiaksi simuloida itsellenne "persupaniikki"? Luoja paratkoon! Se on kuitenkin pääasia, että edes joskus ymmärsitte, että "Sannan parhaus" olikin pelkkää silmänlumetta. Varmasti ottaa pattiin, kun tajusit olevas kannattamasi ideologian uhri!

        ☝️😂

        Naurettava kommentti.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Et sitte näköjään nuku milloinkaan. Voisit käyttää aikasi paremmin ja hakeutua viralliseksi valvojaksi johonkin sairaalaan. Apu olisi lähellä.

        Mieluummin potilaaksi.


      • Anonyymi00035
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Niinkö paljon totuus vituttaa, että pitää terapiaksi simuloida itsellenne "persupaniikki"? Luoja paratkoon! Se on kuitenkin pääasia, että edes joskus ymmärsitte, että "Sannan parhaus" olikin pelkkää silmänlumetta. Varmasti ottaa pattiin, kun tajusit olevas kannattamasi ideologian uhri!

        ☝️😂

        Onko tuo persupaniikki jotain sukua persujen kepupaniikille?


    • Anonyymi00010

      Orpon ja Purran hallitus. takiaispuolueiden kanssa, on epäonnistunut!

      "Komissio ennusti Suomelle 4,5 prosentin alijäämää vuodelle 2025. Vuonna 2026 alijäämä laskisi neljään prosenttiin ja vuonna 2027 3,9 prosenttiin.

      EU:n kasvu- ja vakaussopimuksen mukaan alijäämä ei saisi ylittää kolmea prosenttia bruttokansantuotteesta.

      Myös julkisen talouden velka saa olla enintään 60 prosenttia bkt:sta. Suomi rikkoo myös tätä kohtaa, koska komissio ennusti, että velkasuhde kasvaa 88,1 prosenttiin vuonna 2025, 90,9 prosenttiin vuonna 2026 ja edelleen 92,3 prosenttiin vuonna 2027."

      Eihän tässä ole mitään epäselvää. Nykyinen hallitus on ajanut aloituksestaan 6/2023 Suomen kurjaan jamaan.

      • Miten Orpon hallitus on epäonnistunut, kun kaikki tiet Marinin syventämästä kuopasta on vain ylös päin? Katsopa tilastotietoja, niin näet kuinka se kuoppa on jotakuinkin saatu kurottua umpeen. Ei paskempi suoritus, kun huomioi sen, millaisen paskasavotan Orpo sai perinnöksi.

        PS: Velkaa joudutaan ottamaan ennätysmäärä, koska menot on paisuneet ennätyssuuriksi: alijäämä, lainojen korot, sote, puolustusmenot, julkinen sektori yleensä, maahanmuuttomenot..... Orpon hallitusko se on kaiken tämän tehtaillut? Että itse masinoi menot ja sitten alkoi leikkamaan omia menojaan? Käytännössä tällä logiikalla Orpon hallituksen olisi pitänyt saada ennätyssuuret menot aikaan jo ennen budjetin laatimista. Uskotko vahvasti, että näin on tapahtunut?

        ☝️😂


      • Anonyymi00030

        Totta


    • Anonyymi00011

      Ostovoimaa voi olla, mutta ei sillä mitään Suomesta osteta, vaan ulkomaisia osakkeita.

    • Anonyymi00013

      Huomenta
      Kauhistus !
      Sitä ei saa kertoa jos ostovoima paranee edes vähän ettei viherpunaiset yöunet häiriinny.

    • Anonyymi00015

      Heehhhhehhhehhh, persu siinä koetaa slitellä että palkankorotukset olivat heidän ansiotaan?BUAHHHHAHHHHAAAHHHAA!!; tehän pyritte estämään ne korotukset, sen sijaan nostitte ALVia, pienensitte matkavähennystä, poistitte AYliikkeen jäsenmaksujen vähennysoikeuden verotuksesta, yms. Pelkkää vahinkoa te olette tehneet ostovoimalle.

      • Anonyymi00016

      • Kun ostovoiman vahvistuminen tapahtuu Orpon hallituksen aikana, se ei tietenkään ei ole Orpon hallituksen ansiota, mutta kun Suomi joutuu tarkkailuluokalle Orpon hallituksen aikana, se on tietenkin Orpon hallituksen syytä.

        Vieläkö ihmettelet, miksi teitä aIemman tason kädeIIisiä arvosteIIaan kaksinaismoralismista?

        ☝️🙄


      • Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tässä vielä selvennys ketkä saivat ostovoiman kasvun aikaan.
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9fe250fa-f98b-4a17-93ab-b5843c036ee5

        Sinä uskot pidäkkeettä tarinan, että ay-liike teki ostovoimakehityksen ja hallitus silmänkääntötemppuja? Miten voit esittää tuollaisen väittämän, kun sulla ei ole minkäänlaista käsitystä, millaisia tekijöitä ostovoiman takana on ja mikä on todella hallituksen rooli siinä? Kiihotut vain otsikosta, kun se sattuu tukemaan sun herneen kokoista maailmankuvaasi, ja silloinhan se on tietysti "totuus". Luoja paratkoon, poika!

        ☝️😂


      • Anonyymi00017
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Sinä uskot pidäkkeettä tarinan, että ay-liike teki ostovoimakehityksen ja hallitus silmänkääntötemppuja? Miten voit esittää tuollaisen väittämän, kun sulla ei ole minkäänlaista käsitystä, millaisia tekijöitä ostovoiman takana on ja mikä on todella hallituksen rooli siinä? Kiihotut vain otsikosta, kun se sattuu tukemaan sun herneen kokoista maailmankuvaasi, ja silloinhan se on tietysti "totuus". Luoja paratkoon, poika!

        ☝️😂

        Joillakin on näköjään aikaa jauhaa paskaa netissä aamuyöllä tunnista toiseen.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Joillakin on näköjään aikaa jauhaa paskaa netissä aamuyöllä tunnista toiseen.

        Perfect puolustaa Perussuomalaisia lapsipornosta tuomittuja rikollisia.

        Perfect, mistä tietosi on peräisin että pedofiliasta tuomitut Perussuomalaiset ovat syyttömiä?

        Olitko mukana oikeudessa?
        Olitko kenties syytettynä?


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Joillakin on näköjään aikaa jauhaa paskaa netissä aamuyöllä tunnista toiseen.

        Persuilla on.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Perfect puolustaa Perussuomalaisia lapsipornosta tuomittuja rikollisia.

        Perfect, mistä tietosi on peräisin että pedofiliasta tuomitut Perussuomalaiset ovat syyttömiä?

        Olitko mukana oikeudessa?
        Olitko kenties syytettynä?

        Luultavasti


    • Anonyymi00019

      Älä puhu paskaa

    • Anonyymi00020

      Hahahaaaa

    • Anonyymi00027

      Jos valehtelee toistuvasti, nyt on todistettu, ettei se siltikään totuudeksi muutu!

      Suomen paskin hallitus ja maan paskin tila sitten sota-aikojen!

      • Kiitos, että todistit sen, ettei valheesi totuudeksi muutu.


    • Anonyymi00029

      Olipa taas avaus.
      Marinin aikana työllisyys oli paljon parempi.
      Velkaa otettiin huomattavasti vähemmän kuin nyt.
      Älä vääristä lähihistoriaa

      • Olipa taas saman misinformaation kierrätystä.

        Marinin aikana ns. työllisyys oli suurelta osin miljardikustanteista tukityöllistämistä, jossa valtaosa työpaikoista syntyi julkiselle sektorille ja jossa velkarahalla ja verotuloilla mm. ostettiin työttömille työtunteja yrityksiltä. Arkikielessä käytetään tuttua termiä 'tempputyöllistäminen'. Lisäksi uusi laskentatapa antoi entistä myönteisempiä tuloksia. Kun valtio joutuu turvautumaan tällaiseen, kyse on silloin erittäin huolestuttavista olosuhteista hyvinvoinnin ja tulevaisuuden näkymien näköulmasta. Ja kun puolue tai hallitus piilottaa nämä oleelliset asiat kannatushakuisen populismin taakse, kyse on silloin erittäin huolestuttavista motiiveista. Ja kun suuri osa kansasta lankeaa tällaiseen populismiin, ja todella uskovat, että tilanne on hyvä, sillä on erittäin huono vaikutus demokratian henkeen asti. Muistatko vielä, miten punavihreä kansanosa reagoi, kun vaalien alla Purra ja Orpo pääsivät otsikoihin mm. kertomalla yhteiskuntamme todellisisista olosuhteista? Syntyi välitön epäuskon ja vihan ilmapiiri, kun haluttiin uskoa sannamarinistiseen fantasiaan arkitodellisuuden sijaan. Ts. Sannan aikana moni asia koettiin olevan "paremmin", mutta se oli ikävä kyllä silmänlumetta.

        Orpon hallitus ottaa velkaa huomattavasti enemmän, mutta miksi? Oletko koskaan perehtynyt tähän kysymykseen? No et tietenkään, koska todennäköisesti ajattelukapasiteetti ei riitä käsittelemään talouteen yms. liittyviä asioita. Siksi oletkin omaksunut ajatusmallit, että "enemmän velkaa" tarkoittaa yksisilmäisesti sitä, että Orpon hallitus on huono ja syyllinen. Tiedoksesi, että velanotto on strateginen päätös, johon vaikuttaa moni asia. Yksi sellainen asia on valtion menot ja toinen on omat varat. Jos omat varat on vähissä ja menot suuret, silloin joudutaan turvautumaan velkarahaan. Velanottopaine kasvoi rajusti, koska Marinin hallitus lisäsi huomattavasti pysyviä menoja.... menoja ovat kaikkiaan mm. valtion alijäämä, sote, soten alijäämä, sosiaalitukimenot, puolustusmenot jne. Yritäthän ymmärtää sen, että Orpon hallitus ei yksin aiheuttanut näitä menoja, vaan ne tuli perintönä Marinin hallitukselta.

        Vääristämisestä puheenollen, älä anna sosialistisen disinformaation vääristää omaa ajatteluasi. Sosialistit pettää aina. Omatkin, jos se on aatteelle eduksi.

        ☝️🙄


      • Anonyymi00037
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Olipa taas saman misinformaation kierrätystä.

        Marinin aikana ns. työllisyys oli suurelta osin miljardikustanteista tukityöllistämistä, jossa valtaosa työpaikoista syntyi julkiselle sektorille ja jossa velkarahalla ja verotuloilla mm. ostettiin työttömille työtunteja yrityksiltä. Arkikielessä käytetään tuttua termiä 'tempputyöllistäminen'. Lisäksi uusi laskentatapa antoi entistä myönteisempiä tuloksia. Kun valtio joutuu turvautumaan tällaiseen, kyse on silloin erittäin huolestuttavista olosuhteista hyvinvoinnin ja tulevaisuuden näkymien näköulmasta. Ja kun puolue tai hallitus piilottaa nämä oleelliset asiat kannatushakuisen populismin taakse, kyse on silloin erittäin huolestuttavista motiiveista. Ja kun suuri osa kansasta lankeaa tällaiseen populismiin, ja todella uskovat, että tilanne on hyvä, sillä on erittäin huono vaikutus demokratian henkeen asti. Muistatko vielä, miten punavihreä kansanosa reagoi, kun vaalien alla Purra ja Orpo pääsivät otsikoihin mm. kertomalla yhteiskuntamme todellisisista olosuhteista? Syntyi välitön epäuskon ja vihan ilmapiiri, kun haluttiin uskoa sannamarinistiseen fantasiaan arkitodellisuuden sijaan. Ts. Sannan aikana moni asia koettiin olevan "paremmin", mutta se oli ikävä kyllä silmänlumetta.

        Orpon hallitus ottaa velkaa huomattavasti enemmän, mutta miksi? Oletko koskaan perehtynyt tähän kysymykseen? No et tietenkään, koska todennäköisesti ajattelukapasiteetti ei riitä käsittelemään talouteen yms. liittyviä asioita. Siksi oletkin omaksunut ajatusmallit, että "enemmän velkaa" tarkoittaa yksisilmäisesti sitä, että Orpon hallitus on huono ja syyllinen. Tiedoksesi, että velanotto on strateginen päätös, johon vaikuttaa moni asia. Yksi sellainen asia on valtion menot ja toinen on omat varat. Jos omat varat on vähissä ja menot suuret, silloin joudutaan turvautumaan velkarahaan. Velanottopaine kasvoi rajusti, koska Marinin hallitus lisäsi huomattavasti pysyviä menoja.... menoja ovat kaikkiaan mm. valtion alijäämä, sote, soten alijäämä, sosiaalitukimenot, puolustusmenot jne. Yritäthän ymmärtää sen, että Orpon hallitus ei yksin aiheuttanut näitä menoja, vaan ne tuli perintönä Marinin hallitukselta.

        Vääristämisestä puheenollen, älä anna sosialistisen disinformaation vääristää omaa ajatteluasi. Sosialistit pettää aina. Omatkin, jos se on aatteelle eduksi.

        ☝️🙄

        Perfect trollaa ja Persut maksaa.


    • Anonyymi00038

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe