Kelle hullutus?

Anonyymi-ap

(KR 1933/-38) 1Kor. 2:14
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä,
mikä Jumalan Hengen on;
sillä se on hänelle hullutus,
eikä hän voi sitä ymmärtää,
koska se on tutkisteltava hengellisesti.

24

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta, ei hullutusta.

Älä anna lahkolaisten kiihottaa itseäsi hurmostilaan, jolloin järjen valo sammuu ja vihollinen saa sinut valtaansa. Se painaa oman merkkinsä ja tunnuslukunsa sinun otsaan ja käsivarteen kun olet vahvassa hurmostilassa lattialla taju kankaalla jossain lahkokellarissa.

• Anonyymi00002

Lahkohenkinen hurmostila voi yllättää ihmisen kotonakin.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

On sinulla kovia kokemuksia! Miksi te jehovantodistajat tuollaisia järjestelette???

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

On sinulla kovia kokemuksia! Miksi te jehovantodistajat tuollaisia järjestelette???

Eikös se Paavali perustanut ensimmäisen Mormonikirkon Kreikan Korinttoon tekemällä
        ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta?

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Eikös se Paavali perustanut ensimmäisen Mormonikirkon Kreikan Korinttoon tekemällä

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Tuohan se vasta hullutusta on?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Käyn joku päivä siellä Savitaipaleella, joten sinua tuskin haittaa? Mukava olisi katsella nähtävyyksiä yms.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tuohan se vasta hullutusta on?

Lestadiolaisten idolille Paavalille on kaikki sallittua.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Miksi väistit kysymyksen ja vaihdoit puheenaihetta? Taisin osua oikeaan.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Lestadiolaisten idolille Paavalille on kaikki sallittua.

Paavali oli kokenut murhamies, naisten alistaja, siksi monet miehet tykkää hänestä.

Paha mies, olisi yhdellä nyrkinlyönnilä pystynyt tappamaan sekä Ananiaan että Safiiran?

Murhia ei tutkittu ollenkaan, ruumiit haudattiin heti eikä pideetty mitään hautajaisia.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

• Anonyymi00008

Amerikan Mormonikirkon perustanut Joseph Smith kuoli vankilakahakassa.
      Yritti paeta sieltä, ammuskeli vankilassa viemällään revolverilla.

• Anonyymi00010

Helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham oli antisemitisti.

• Anonyymi00012
      UUSI

Hullutuksen nimissä ihmisille voidaan uskotella ihan mitä tahansa..

Sananl. 1:22

"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?

• Anonyymi00015
        UUSI

Raamatusta kannattaakin ensin poimia factat, sillä ne ovat varmasti totta. Tulkinnat ja muut mielipiteet on vähemmän luotettavia.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Raamatusta kannattaakin ensin poimia factat, sillä ne ovat varmasti totta. Tulkinnat ja muut mielipiteet on vähemmän luotettavia.

Konteksti on tärkeä. Kuka puhuu, kenelle puhuu, missä tarkoituksessa, mitä ajanjaksoa puhe käsittää, onko kyse yksittäisestä erikoistapauksesta, vain yleisemmästä periaatteesta.

• Anonyymi00013
      UUSI

Toivottavasti kukaan täysjärkinen ei lue noita juttuja.

• Anonyymi00017
      UUSI

Paavali esim. ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, oli pelkkien kuulopuheiden varassa ja joutui keksimään omia uusia oppeja.

• Anonyymi00018
        UUSI

Vain Korintossa osa seurakunnassa piti Paavalia apostolina, ei juurikaan muualla.

Paavalin opit on nostettu liian suureen merkitykseen.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Vain Korintossa osa seurakunnassa piti Paavalia apostolina, ei juurikaan muualla.

Paavalin opit on nostettu liian suureen merkitykseen.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
        [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi00020
      UUSI

Paavalista on tehty jonkinlainen idoli.

On vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välissä ja hän on Jeesus Kristus.

Jeesuksen omat puheet tulee aina asettaa etusijalle, kun oppeja kehitellään.

Jeesus ei edes tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. Oikeiden apostolien nimet löytyy Apt.1 kohdalta.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00021
      UUSI

Oikeita Jeesuksen valitsemia KARITSAN APOSTOLEITA oli vain 12 kpl.
      Ei yhtään enempää.

Juudaksen tilalle uudeksi 12. apostoliksi valittiin Mattias (Apt.1:26)
      ei Paavalia, kuten usein opetetaan.

• Anonyymi00022
        UUSI

Jopa olisi ollut törkeää, jos rikollisesta, valehtelevasta, naistenalistajasta, olisi tehty muka apostoli?

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jopa olisi ollut törkeää, jos rikollisesta, valehtelevasta, naistenalistajasta, olisi tehty muka apostoli?

Kaikki oikeat Jeesuksen valitsemat 12 APOSTOTIT elivät Jeesuksen seurassa ja näkivät ja kuulivat asiat suoraan Jeesukselta. Olivat audenttisia todistajia. Ei heitä muita ole.

• Anonyymi00024
      UUSI

Harhaopit ei ole täysjärkisiä varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tekee näitä aloituksia

jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa
      Ikävä
      61
      5627
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      43
      3688
    3. Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot

Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent
      Maailman menoa
      263
      3636
    4. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      289
      3554
    5. Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?

Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär
      Maailman menoa
      332
      2783
    6. Rydmanin nousu sote-ministeriksi on kauttaaltaan irvokas

Mutta samalla se oli ainut todennäköinen lopputulema. Se myös alleviivaa sitä, mistä tällä hallituksella ja aivan erityi
      Maailman menoa
      339
      2067
    7. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      78
      2031
    8. En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia

Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis
      Maailman menoa
      151
      1868
    9. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      77
      1538
    10. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      38
      1480
    Aihe