Juuri kun katsoi suomi-kanada olympia jääkiekkomaajoukkue matsin... niin tää on ihan samanlaista. Valitaan vaan joukkue, toinen valitsee toisen kun tykkää punaisesta ja toinen sinisestä...
Useinhan.. miettikääpä hetkinen tätä mitä kirjoitan... Useinhan poliittinen kanta saadaan omasta tuttavapiiristä, aika harvoin omasta perheestä, näin suomessa. Suomessa perheet aniharvoin on poliittisia, itsekkin perheestä jossa isä ja äiti eivät edes äänestäneet, yksi ihminen on kertonut minulle perheestämme puoluekantansa, ei kukaan muu ole puhunut politiikasta oikeastaan sanaakaan. Muistan että televisiosta katsottiin joskus 2001-2003 välillä pari kyselytuntia. Lipposen muistan sieltä sekä nuoren Benin. Minä kiinnostuin politiikasta, mutta nykypolitiikka on kyllä niin väsyttävää, että haluaisin asiasta sivuun.
Politiikka kuitenkin tahtomattamme, tulee meidän kaikkien eteiseen seisomaan ja huikkimaan, koska ne on yhteisiä asioita, joita ei voi paeta, tai sanoa, en osallistu ollenkaan. Vaikka haluaisi.
Palatakseni aiheeseen, ei kannata aina silti olla ryhmäpaineen alla. Minä olen menettänyt hyviksi luulemainikin läheisiä kavereita, koska he eivät voi hyväksyä sitä etten usko heidän salaliittoihinsa, jotka ovat suoraa psykiatrisen osastolta... Koronapandemia paljasti monta psykoosia tietämättään sairastavaa, jos näin voi sen sanoa, moni varmasti voi samaistua. Mutta, kannattaisi aina keskustella sekä lukea vaikkapa, että mitä se "toinen puoli" ihminen joka kannattaa erilaista latua, oikeasti kannattaa, eikä hekään voi aina tietää mitä sieltä tulee, koska ei me tiedetä puoliakaan, ja me ei voida ennustaa ikinä, pitääkö vaalilupaukset. Silti ei tässä paljon muusta ole kyse, kuin siitä, että mitä reittiä me menemme siihen päämääräämme. En usko, että päämäärä on lopulta eri, mutta nämä puolueet vain tarjoavat erilaisen reitin sinne.
Euroopan liittovaltioon.
Näin. Toivottavasti ajattelet. Toivottavasti ymmärrät. Jos et ymmärrä, yritä ymmärtää.
Koitetaan rakastaa toisiamme, vaikka aina ei huvittaisikaan. Vieraillakin ihmisillä on arvo, sekä monimutkaiset aivot, sekä sielu. Hekin ovat ihmisiä, ja usein yllättävän samanlaisia, kuin sinun ja minun peilikuvat.
Tämä on silti aivan hirveää, mitä te perussuomalaisten rivikannattajat tuotte suomeen, aivan karseaa kuraa. Täälä on todella ahdistava ilmapiiri, kaduilla jo pitkin suomea. Ja internet? Tämä se vasta kaatopaikka on, joka foorumi täynnä teidän vihaa.
Hemmetti, ei muuta.
Perussuomalaisten KANNATTAJIEN riidanhaluisuus
13
248
Vastaukset
- Anonyymi00002
Sosialistille kova paikka kun
demarivastaisia ihmisiä alkaa ilmestyä näköpiiriin.
Nämä ovat sellaisia perässähiihtäjiä
ei ainuttakaan omaa ideaa/ ajatusta.
Ryhmässä mennään kuin sopulit.
Vaikkapa sitten kaivoon.- Anonyymi00003
Aloittaja: Suosikki poliitikkoja historiasta Truman sekä Nuorempi Bush eli George W. Bush. Erityisesti George W. Bush. En sanoisi olevani sosialisti. Kapitalismi jakaa enemmän hyvää ylhäältä alas kuin sosialismi, sekä edistää tulevaisuuteen kehittyvämpää ihmiskuntaa.
Suomessa kokoomus ja perussuomalaiset on täysin sosialistisia puolueita, se on fakta.
- Anonyymi00004
Hyvä kirjoitus! Arvostan 👍
Toivon, että viestisi kohderyhmää edustavat todellakin ymmärtäisivät vaan joillekin se voi olla liikaa vaadittu oman ehdottomuutensa vuoksi. Heille yksi perimmäisin syy voi olla se, että he pelkäävät muutosta. On naiivia ajatella, että kun maailma on jatkuvassa muutoksessa, että me olisimme niistä muutoksista jotenkin eristäytymällä erossa. No emme ole.
Tässä maailman uudelleenmuokkautumisen ajassa meidän tulee nojata siihen viiteryhmään, mikä meitä eurooppalaisena demokraattisena valtiona oikeasti edustaa. Kuten olemme voineet huomata historiasta, niin tuolla itärajan takana on ollut vuosisatojen ajan taipumusta hyökätä Suomen suuntaan. Miten tuollaisen menttaliteetin omaavaa naapuria voi pitää ystävävaltiona? Kyllä meidän lähimmät ystävämme löytyvät pohjoismaista sekä muista EU-maista sekä esim. Britanniasta sekä Kanadasta. Ja tottakai Ukrainasta.- Anonyymi00006
"Hyvä kirjoitus! Arvostan 👍"
No HYVÄ, että edes ITSE arvostat!!!!! - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
"Hyvä kirjoitus! Arvostan 👍"
No HYVÄ, että edes ITSE arvostat!!!!!Häh??? Ei aloitus ollut minun tekemä. Mikäs Neuvostoliitto persun mielessä siintää?
- Anonyymi00005
Mistä IHMEESTÄ sinä oikein keksitkin nää kaikki HAUSKAT ja VALHEELLISET aloituksesi!!!???? Useita 10 joka päivä!!! Minkä SATUSEDÄN itänaapurimme Sinussa onkaan menettänyt!!!???
- Anonyymi00007
toivottavasti maahanmuuttajat ja suomalaiset rikolliset ottavat sinut syleilyynsä 🤣
- Anonyymi00008
oletko niin saatanan kehitysvammainen ettet tajua 😠minä saatana joka pidän sinimustaa liiketttä demaripuolueena tulen kaikkien kanssa toimeen , olosuhteet ratkaisee olen somalien kanssa hyvää pataa tietyissä olosuhteissa niin se kuule maailma pyörii
- Anonyymi00010
Kyllä Persujen aggressiiviset puheet ovat tarkoituksellisia, ovathan usein myös autoritaarisia. Jotkut kannattajat uskonlahkoista, joissa ryhmää pidetään koossa henkisellä väkivallalla ja alistamisella...erilaisia mielipiteitä ei sallita. Jos on kasvanut vastakkainasettelluun mustavalkoiset käsitykset ovat seurausta. Suhtautuminen on tunteenomaista, Persut kuitenkin myös levittävät valeuutisia ja vääristelevät tietoa. Vaikkei Persumedioita seuraisi esim. Youtube täynnä näitä Persujen videoita, Ovat katsojia aliarvioivia, suoranaisia valeita esittäviä,. Niiden ideologisena funktiona on pitää Persu-uskovaiset kannattajina ja esittää muut mediat Persuja syrjivinä, vaikka niiden sisältö ei perustu faktoihin.
- Anonyymi00011
Persut valitsevat Putinin joukkueen suosikikseen.
- Anonyymi00012
Putinissa ja persuissa ei ole mitään samaa, vai onko mielestäsi perussuomalaiset takaamassa vaikka saamelaisille itsehallintoalueen? Venäjä on osavaltio, jos et tiennyt.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Putinissa ja persuissa ei ole mitään samaa, vai onko mielestäsi perussuomalaiset takaamassa vaikka saamelaisille itsehallintoalueen? Venäjä on osavaltio, jos et tiennyt.
Yksi ja sama väittely omien sivupersoonien kanssa jokaisessa viestiketjussa poikkeuksetta 18-22 tuntia 365 vrk vuodessa oli arki, pyhä, joulu tai juhannus. Ja muiden viestit poistoon jotka herran yksinpuheluja häiritsee.🥱🥱
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Yksi ja sama väittely omien sivupersoonien kanssa jokaisessa viestiketjussa poikkeuksetta 18-22 tuntia 365 vrk vuodessa oli arki, pyhä, joulu tai juhannus. Ja muiden viestit poistoon jotka herran yksinpuheluja häiritsee.🥱🥱
Huvittavaa whataboutismianianinanani🤪🤪🤪🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551226
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.921214Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171060- 18925
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45813Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112788Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64742- 14730
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72613