Olen pahasti mielisairas.Miunulla on niin paljon mielisairauksia että jos nyt kirjoitan ne tähän niin masennun varmaan jo siitäkin lisää.Mielisairauteni alkoivat pienenä lapsena jatkuvan väkivallan seurauksena.Koulu oli minulle vankila.Koti oli minulle vankila.Ulkona kimppuuni on hyökätty joten koko maailma on vankilani.Voisin antaa miljoonia euroja siitä että saisin edes muutaman mielisairauden pois.Olen erakko ja pelkään ihmisiä.Jos näen ihmisiä ,he saattavat alkaa heti haukkua ulkonäköäni.Olen syntynyt väärään maahan.Haaveilen että joku pv.asuisin Intiassa,mutta mitä jos sielläkin olen yhtä sairas eli sairaudet seuraavat minua menen sitten minne vain.Olen juoppo eli en enää kestä omaa päätäni joten juon ja yritän rentoutua edes pariksi sekunniksi.En toivo tälläisiä sairauksia edes pahimmalle vihamiehelleni.En tajua miksi ihmiset joutuvat kärsimään näin paljon enkä uskalla kysyä sitä Jumalalta koska pelkään sitä että mikä vastaus on..
Pahasti mielisairas
30
333
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ikävä juttu että oot joutunut kokemaan kauheita elämän alkutaipaleella asti. Muista että siellä sairauden takana on myös ihminen,sairauden ei tarvi määrittää sua ihmisenä. Kannattaa lopettaa juominen se vain pahentaa asioita,tiedän mistä puhun koska kävin pohjalla. Viina auttaa hetkeksi mutta lopulta se vain tuhoaa kaikki tärkeät mitä elämässä on. Trauma saattaa tulla kun hyökyaalto ahdistuksineen mutta ajan myötä helpottaa ja tunteet on vain kohdattava,mutta niin kauan kun henki pihisee periksi ei anneta. Voimia sulle:)
- Anonyymi00005
Saman tekee psyyken lääkkeet kuin alkoholi.Lopulta menee koko elämä piloille.
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
Saman tekee psyyken lääkkeet kuin alkoholi.Lopulta menee koko elämä piloille.
Kumma juttu kun oma elämäni parani mielialalääkkeen ansiosta niin hyvin että pystyn taas tekemään asioita kuten kauan sitten ja olemaan onnellinen.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kumma juttu kun oma elämäni parani mielialalääkkeen ansiosta niin hyvin että pystyn taas tekemään asioita kuten kauan sitten ja olemaan onnellinen.
Noinhan se menee varmaan isoimmalla osalla ihmisiä. Lääkkeiden avulla elämänlaatua saa paremmaksi. Kaikilla se ei onnistu, mutta onnistujia taitaa enemmistö kuitenkin olla.
- Anonyymi00022
Rukoile ja pyydä kaikkea hyvää elämääsi. Jumalassa on voimaa.
- Anonyymi00026
Anonyymi00015 kirjoitti:
Noinhan se menee varmaan isoimmalla osalla ihmisiä. Lääkkeiden avulla elämänlaatua saa paremmaksi. Kaikilla se ei onnistu, mutta onnistujia taitaa enemmistö kuitenkin olla.
Kyllä se onnistuu ilman lääkkeitäkin jos niin haluaa.Siihen kyllä löytyy monet konstit.Mutta yleensä ihminen haluaa nopian ja helpon ratkaisun eli lääkkeet.Ja niistä on sitte vaikia päästä eroon vieroitusoireiden takia.
- Anonyymi00027
Anonyymi00015 kirjoitti:
Lääkkeillä saavutettu olo on vaan semmoinen keinotekoinen hyvinvointi millä ei ole aidon hyvinvoinnin kanssa kyllä mitään tekemistä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Lääkkeillä saavutettu olo on vaan semmoinen keinotekoinen hyvinvointi millä ei ole aidon hyvinvoinnin kanssa kyllä mitään tekemistä.
Lääkkeet voisi olla sellainen ensiapu, ja samalla voi alkaa muuten työstää omaa vointiaan, hyvinvointiaan.
Mitä kauemmin lääkitystä käyttää, niin ilmeisesti vieroitusoireet ovat todennäköisempiä. - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Lääkkeet voisi olla sellainen ensiapu, ja samalla voi alkaa muuten työstää omaa vointiaan, hyvinvointiaan.
Mitä kauemmin lääkitystä käyttää, niin ilmeisesti vieroitusoireet ovat todennäköisempiä."Lääkkeet voisi olla sellainen ensiapu,"
Se on vaan yhtä tyhmä teko kuin yrittää sammuttaa bensiinillä tulipaloa. - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
"Lääkkeet voisi olla sellainen ensiapu,"
Se on vaan yhtä tyhmä teko kuin yrittää sammuttaa bensiinillä tulipaloa.Jos ei ensihätään muuta ole kuin lääkkeet, niin jos ei kelpaa, niin sillehän ei voi mitään.
Jos/kun sairas ihminen haluaa apua, jostainhan se on aloitettava, jos haluaa tavoittaa jotain parempaa.
En halua pitää mitään lääkkeiden puolustuspuhetta, koska itsekin olen osittain niitä vastaan, mutta tosiaan, jostainhan se on aloitettava, se hoitokin. Jos ei muunlainen hoito onnistu tai järjesty heti alkuun , niin lääkkeitä voi sanoa ensiavuksi.
- Anonyymi00002
Ahdistuksesta ja pahasta olosta ei pääse eroon koskaan, jos yrittää päästä siitä ryyppäämällä eroon.
Lisäksi se juominen vain jatkuvasti heikentää enemmän ja enemmän ihmisen itsetuntoa. Pahasti ja syvästi alkoholisoitunut ihminen ei arvosta itseään yhtään, pitää itseään huonona ja epäonnistuneena. Ei sieltä nousta ylös, ennen kuin tekee alkoholiongelmalleen jotain, eli lopettaa juomisen. Mielisairauksin aika varmasti ainakin helpottaa, jos jättää alkoholin pois.
Ongelmat eivät katoa juomalla, vaikka joisi kuinka paljon.
Aloittajallakin on vielä kaikki mahdollista, jos hän niin haluaa. Elämään pystyy pääsemään takaisin, jos haluaa. Se vaatii vaan pirun paljon työtä, ja ehkäpä myös rohkeuttakin.
Menneisyys ei poistu juomalla, menneet vaikeudet täytyy käsitellä, että niiden kanssa pystyy elämään ilman alkoholiakin.- Anonyymi00004
No ei siitä pahasta olosta millään lääkkeilläkään eroon pääse.
- Anonyymi00013
Anonyymi00004 kirjoitti:
No ei siitä pahasta olosta millään lääkkeilläkään eroon pääse.
Minä pääsin.
- Anonyymi00025
Ilm. 8:11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.'' vedet on ihmiset UT
- Anonyymi00003
Alapa autella muita ihmisiä, niin alkaa tulla jotain positiivistakin kun ihmiset osoittavat kiitollisuuttaan. Jätä juopottelut ja ala joogaamaan ja sitten kun alkaa paremmin mennä niin meditoimaan, tai ainakin tanssimaan kiirtania, joka pitää mielialaa korkeammalla. Youtubesta voi opetella Baba Nam Kevalam kiirtania.
Älä unohda myöskään, että meillä kaikilla on elämäntarkoitus, tuskin se on kenelläkään juopottelua varten. Mene selvännäkijöille ja meedioilla ja kysele mihin suuntaan kannattaisi edetä. Henkisyys on tärkeä asia, koska jos ei siinä suhteessa kehitä itseään niin psyykkiset ongelmat ottaa vallan helposti. Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Viestissäsi et kertonut minkälaista tukea saat tilanteeseesi. Joskus myös ammattimainen tuki on paikallaan.
Laitan tähän tiedoksi infoa eri auttamistahoista, joihin voit halutessasi olla yhteydessä, jos kaipaat ulkopuolista näkökulmaa sekä tukea.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.fi/fi
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Keskusteluapu kirjoittaen palvelusta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-keskusteluapu-kirjoittaen
Lisäksi ma-to klo 15-21 on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-kriisichat
Tukinetissä on lisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmiin osallistuminen voi myös lievittää yksinäisyyttä ja tuoda sisältöä päiviin.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi00006
Mä en ole homo mä olen komea ja hyvännäköinen ja hyvä skeittaan.
- Anonyymi00007
Hei.Olen se sama tyyppi joka kirjoitti pääkirjoituksen.Olen imarreltu että minulle on vastattu...Joku sanoi että lopeta juominen jne,mutta mitä itse tekisit jos sinulla on jatkuvia kipuja ympäri kehoa?Kyllä sinäkin ehkä etsisit vaikka vaan hetken aikaa lepoa.On liian myöhäistä saada minkäänlaista apua esim.terapiasta tai mistään muustakaan tahosta koska en saa hetkeäkään rauhaa.Jouduin taas viime vuonna uudelleen väkivalta tekojen uhrikisi vaikka olen tehnyt kaikkeni että kukaan ei edes huomaisi minua.Pukeudun peittävästi,välttelen miehiä jne,mutta huono tuurini jatkuu vaan.
- Anonyymi00009
mistä ne kivut johtuu? eikö lääkäri ole löytänyt syytä kivuille
- Anonyymi00008
Olen taas kerran se sama tyyppi joka kirjoitti pääkirjoituksen.Jos sanon teille että olen pahasti tai vakavasti mielisairas niin tarkoitan sitä.Minulle se tarkoittaa monia asioita mutta se tarkoittaa myös sitä etten voi kokea enää sellaisia tunteita kuten esim.ilo,onni.En voi enää tuntea hyviä tunteita kunnolla koska kaikki se väkivalta kohtaani niin se on jo niin kauheaa että ei sitä pysty edes sanoin kuvailemaan.Olen tehnyt kuitenkin yhden päätöksen.Yritän pelastaa edes yhden viattoman lapsen elämän.Haluan auttaa ihmisiä huomaamaan että kaikki väkivalta maailmassa on niin vakavaa ja kauheaa että vaikka olisi olemassa maailmassa vaikka vaan yksi kärsivä lapsi niin sen asian on oltava häpeäksi koko ihmiskunnalle
- Anonyymi00010
Aapo ottaa munaa suuhun
- Anonyymi00011
Olet siis löytänyt elämän historiastasi jörkeenköypiä selityksiä sille miksi mielesi horjuu joten eikö tuosta ole mahdollista toipua alkavalla välittää itsestään ja huolehtia omasta hyvinvoinnistasi kaikin mahdollisin tavoin.
- Anonyymi00016
Itsekin havahduin siihen aikoinaan, että oli ongelmia, joihin oli omat syynsä. Ne kun sain käsiteltyä ajan kanssa, elämä alkoi sujumaan paremmin.
Tosin monet vuodet meni psykiatriassa pyöriessä, mutta lopputulos oli tärkein.
- Anonyymi00014
Mitä mielisairauksia aloittajalla on ja etkö ole saanut niihin hoitoa,kun olet hakenut niihin apua?
- Anonyymi00018
Jauha kusijuoppo kahveista vähän vielä
- Anonyymi00020
Niilo saa pesäpallomailasta selvä ja puukosta ja uuniin ja kellariin
- Anonyymi00023
Ryystää vielä kerran nii raiskaan sut Niilo
- Anonyymi00029UUSI
Kärsit siis leimaamisesta enemmän kuin kaltoin kohtelusta lapsena.
Kaltoin kohtelusta tehdyt leimat on suuurempi vahinko sielullesi kuin se alkuperäinen syy leimaaminen.
Oli siis virhe kertoa psykiateille kaltoin kohtelusta, joka toi lisäksi leimaamisesta sinulle syntyneet lähtemättömät haavat ja traumat mitätöinnistä-nöyryytyksestä-alas painamisesta jota psykiatria aina tekee niitä kohtaan jotka se ensin leimaa.
He leimoillaan lyö lyötyä lisää ja se on suurin lyönti pitkä lista diaknooseja, koska psykiatria ei halua ymmärtää, että hakattu ei hyödy heidän negatiivisista leimoistaan, joka on pahin lylnti.
Laupeus ja rakkaus jos puuttuu puuttuu kaikki- Anonyymi00031UUSI
Psykiatria se leimaa sinut saadakseen pilleri rahaa.
Heitä ei kiinnosta sinun tai muunkaan sydän, he ovat "lääketieteen" kylmiä teknisiä kasvoja.
Mutta laupeus ja pyyteetön rakkaus on ainoa oikea tapa auttaa.
Oikea auttaja ei leimaa, ei nimittele, hän kantaa tuskaa rinnallasi.
Hän ei vaadi sinua kovin sanoin: lopeta ryyppääminen.
Sinulla on surua leimoista, joita et odottanut.
Ne pahentaa tuskaasi,
Ei kukaan halua leimoja itselleen, mutta sinä olet nuori, etkä ymmärrä tämä maailma on raakileita täynnä jotka esiintyy auttajina, ja ainoa mitä sinulle jää siitä käteen on pilleri purkki. Se ei ole auttamista.
Pyydän mene piipahda jossain seurakunnassa, siellä ei leimata, sieltä voi tulla lohdutiksen omaava tuttavuus ja se on kallisarvoinen.
Lohdutusta sinä tarvitset tuskaasi, ystävän käden, joka ei syytä, mutta halaa ja ymmärtää, häntä sinä tarvitset, et kovia sanoja, et leimoja.
Taivaassa on yksi joka tunsi tuskasi jo silloin kun kaltoinkohdeltiin.
Taivaassa on hän joka pyyhkii pois kaikki kyyneleet.
Hän antaa anteeksi sekä sinulle että niille jotka on väärin tehneet ja myös nille psykiatreille, jotka ymmärtämättömyydessään leimaa joka haavoittaa lisää,
Ei kärsivä hyödy leimoista päinvastoin, ne tuhoaa fyysisten tautien tutkimisen lopuksi elämää olet vain leima, joka ei kelpaa mihinkään.
Se on tuskaista alistamksta-mitätöintiä-loukkaavaa.
Ennen uskottiin ikuiseen ylõs jumalan tuomiolle nousevaan sieluun, jonka yksin jumala tunsi ja ei leimattu ketään, koska se olisi jumalana leikkimistä ja puoskarointia toisen sielun tuskan kanssa.
Älä usko niitä leimoja joita tunteeton psykiatria latoo kuin heinäseipäitä meidän niskan pälle kannettavaksi.
Ymmärrä ne on vain suulla tehtyjä leimoja, suulla tehdyllä tieteell, jonka tavoite on sosiaalinen kontrolli, yhden mukaistaminen, kaikkien tulisi olla heidän, täydellisten direktiivien mukaista.
Ei sinun tarvitse olla heidän järjettömien diaknoosien mukainen, jos uskot leimoja alat käyttäytyä sen mukaan, se on vaarallisinta.
Rukoilen että karistIsit leimat mielestäsi, niin jaksat elää,
Olet herkkä, etkä jaksa kantaa leima heinäseipäitä olkapäälläsi, sielussasi.
Kiitos jeesus että hän saa levon traumoista joita leimaaminen tekee.
Herra anna hänelle oikea ymmärrys, että leimat on vain yliviisaiden yliviisautta, ei todellisuutta.
Vain sinä herra tunnet tämän rakkaan lapsesi sielun, ja sinä muokkaat sen sellaiseksi kuin sinä haluat oman laosesi, elävän turvassa ja rauhassa.
Leimattujen on syytä muuttaa beutraaliin ilmastoon jonne leimat ei näy saadakseen fyysisiin vaivoihin lääkäriä.
Me olemme vain barbaareita ja emme auta fyysisissä vIvoissa lyötyjä, ja lyömme lisää jätämme leimatut kipuihinsa, koska olemme vailla laupeutta, jota yksin kristus voi antaa.
Lohduttaa sinua, leimattua, sorrettua, lyötyä edestä ja takaa.
Me ihmiset näytämme vain omaa hyvyttämme lyödylle, joka ei häntä auta.
Herra jeesus ota pois himo alkoholiin, raitista tyttöni, että hän voi hymyillä ja olla aurinkona toisille sorretuille, lohduttaa kärsiviä, se on suurin tehtävä mitä voimme ja saamme vastaan ottaa kritukselta, ota se tehtävä omaksesi, ano sitä jumalalta, että hän toisi eteesi kärsiviä joita lohduttaa.
Silloin kun sidot toisten haavoja, iloitset ja omat haavasi kasvavat umpeen nopeasti.
Se on jumalan neuvo haavoitetulle sitoa toisten haavoja. Ja paras lääke.
Rukpile siis, herra anna mulle tänään, joku jota lohduttaa,
Vaikka itse en jaksa lupaat sanassasi, että jos sidot toisten haavoja, omasi kasvaa umpeen.
Leimoista jäävät traumat pullahtaa aina esiin kun menet terbeys keskukseen, et hotoa saa, se pakottaa monet muuttamaan maata.
Intia ei ehkä ole se pIkka, kannattaisi valita sveitsi tai joku jossa työn antaja/valtio maksaa terveysvakuutuksen, se terv,hoito on parempi ja siellä ei ole pakkohoitoja, johon barbarismiin suomi on erikoistunut, se on pahaa, repivää, humilioivaa väkivaltaa, johon vain barbaari pystyy.
Lohdus kristuksen on ainut auttajasi, ei minun sanani, ei minun viisauteni, mutta halIsin sinua jos pystyisin, jumalle rakas lapsi joks on tuskissaan. Jeesus sinun apuusi me voimme turvata. - Anonyymi00033UUSI
Olisi hyvä rakastaa itseään ja olla armollinen itselle, jos rakkautta haluaa.
Kun tämän ymmärtää, ymmärtää, ettei kaikki muut tahdo sinulle/minulle pahaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202990Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622672Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o502441Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312407Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181489Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121482- 721413
- 571359
- 471344