Tietämätön

Anonyymi-ap

Osaisiko joku selventää minulle kun hämmentää. Elikkä, minulle on saapumassa Iso-Britanniasta paketti, UPS toimittamana.

Sain tänään sähköpostia, että paketti saapuisi huomenna, mutta lähettäjältä sain juuri sähköpostia, että paketti olisi tullissa, ja että pitäisi maksaa tullimaksut.

Sain pari päivää sitten viestin UPS:ltä, että haluanko, että he tekevät tullausksen, ja vastasin että haluan että tullaavat sen. Seurannan mukaan tullaus oli ok ja paketti jatkoi eteenpäin.

Eli, pitääkö minun nyt maksaa jotain, missä/minne, miten ovat toimittamassa huomenna pakettia, jos kerta olisi tullimaksuja, mitä tulisi maksaa?

Senverran vielä, että UPS:n seurantakoodilla Suomen tullin sivuilta ei löytynyt tietoja, tai että olisi maksettavaa. Aika hämmentävää.

- Minna

20

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ei kai EU:n sisällä mitään tullimaksuja tarvitse maksaa. Voi olla huijausviestejäkin. Varo! Odota vaan rauhassa pakettia tai käy kysymässä postista.

• Anonyymi00002
        UUSI

Iso-Britannia EI OLE EU maa!

• Anonyymi00019
        UUSI

Britannia nimenomaan erosi EU:sta (Brexit) ja siksi sieltä tilattaviin sisältyy aina tullaus.

• Anonyymi00003
      UUSI

Nyt selvis. Englanti ei enää kuulu EU:hun, joten tullimaksut pitää maksaa. Ohjeet löydät Google-haulla.

• Anonyymi00004
      UUSI

150 e joku raja, että enemmän.

• Anonyymi00005
      UUSI

Eikö se tule joku tullilasku suoraan posti lähettää ?

en ole kyl tilannu mut jotain selvittäny..tai

• Anonyymi00006
      UUSI

Onpa vähän kummallinen. Mitä itse olen tilannut, niin ellei tulli sisälly osto- tai toimitushintaan, se on tehtävä itse, joka nykyään onnistuu netin kautta tullin omilla sivuilla ja toimitusilmoituksessa on usein suoraan linkki sinne (kannattaa tietenkin huolella tarkistaa, että linkki todella vie Tullin sivuille, eikä jonnekin huijaussivuille.

Jos mahdollista, kannattaa olla yhteydessä UPS:iin ja kysyä, miten homma toimii. Siinä varmaankin tarvitsee enklannin kieltä, jos ei itse osaa, niin osaava kaveri sitten avuksi.

• Anonyymi00007
      UUSI

Joo. Upsin omilla sivuilla tehtävä ja kaksi numeroa oltava. Näin käsitin.

• Anonyymi00008
        UUSI

https://ibb.co/SDQznz4Q

Tämän mukaan minun ei tarvitsisi maksaa tullimaksua, sillä lähetykseni postikuluineen ei maksanut kuin 40€

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

https://ibb.co/SDQznz4Q

Tämän mukaan minun ei tarvitsisi maksaa tullimaksua, sillä lähetykseni postikuluineen ei maksanut kuin 40€

Olenko oikeassa?

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Olenko oikeassa?

Tämän kuvan mukaan (tekoälyn vastaus) minun tulisi maksaa ALV päälle? Miten sen muka pystyn maksamaan, minne?

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tämän kuvan mukaan (tekoälyn vastaus) minun tulisi maksaa ALV päälle? Miten sen muka pystyn maksamaan, minne?

Yleensä se maksetaan tullauksen yhteydessä. Mitä itse tullasin tullin sivuilla, niin kun olin täyttänyt tiedot siihen nettilomakkeelle, se seuraavaksi tarjosi verkkopankkia, jossa kävin maksamassa kulut (käsittely + tulli + alv). Sen jälkeen tuli ilmoitus, että paketti jatkaa matkaa (tai se oli kirjekuori, kun oli USB-tyyppinen kaapeli) ja tulla tupsahti postiluukusta sitten aikanaan.

• Anonyymi00010
      UUSI

Minulle soittivat tullista ja kysyivät mitä paketissa on. Sanoin, että elintarvikkeita. Oli siellä siis jotain muutakin, mutta enimmäkseen syötävää. Sen perusteella lätkäsivät sitten tullimaksun.

• Anonyymi00012
      UUSI

Soita sinne Tulliin. Heillä on mun mielestä joku kaavake siihen. Tai katso vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

• Anonyymi00013
      UUSI

www.tulli.fi. Siellä on henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelu. Tsemppiä.

• Anonyymi00015
        UUSI

Ei tuolla tullissa ollut mitään kun kävin katsomassa. Eikä seurantatunnuksella löytänyt.

• Anonyymi00016
      UUSI

Todennäköisesti paketissa tullut huumeita ja poliisit ovat aloittajan luokse jo matkalla...

• Anonyymi00017
      UUSI

No sitten ovat tehneet sen, kun kerta määräsit. Odottele nyt rauhassa huomiseen ja sitten yhteys UPS:ään, jos ei tule

• Anonyymi00020
        UUSI

Elikkä jos paketti tulee minulle, niin minun ei sitten täydy suorittaa mitään alveja tai tulleja?

• Anonyymi00018
      UUSI

Minulla tuuli Kiina paketti 40 e, eikä mitään tullia tullut, vaikka siitä koko ajan höpisivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      359
      4826
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      133
      4223
    3. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      1
      2626
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      214
      2566
    5. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      104
      2354
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2179
    7. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1794
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1539
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      54
      1381
    10. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1376
    Aihe