Osaisiko joku selventää minulle kun hämmentää. Elikkä, minulle on saapumassa Iso-Britanniasta paketti, UPS toimittamana.
Sain tänään sähköpostia, että paketti saapuisi huomenna, mutta lähettäjältä sain juuri sähköpostia, että paketti olisi tullissa, ja että pitäisi maksaa tullimaksut.
Sain pari päivää sitten viestin UPS:ltä, että haluanko, että he tekevät tullausksen, ja vastasin että haluan että tullaavat sen. Seurannan mukaan tullaus oli ok ja paketti jatkoi eteenpäin.
Eli, pitääkö minun nyt maksaa jotain, missä/minne, miten ovat toimittamassa huomenna pakettia, jos kerta olisi tullimaksuja, mitä tulisi maksaa?
Senverran vielä, että UPS:n seurantakoodilla Suomen tullin sivuilta ei löytynyt tietoja, tai että olisi maksettavaa. Aika hämmentävää.
- Minna
Tietämätön
20
122
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei kai EU:n sisällä mitään tullimaksuja tarvitse maksaa. Voi olla huijausviestejäkin. Varo! Odota vaan rauhassa pakettia tai käy kysymässä postista.
- Anonyymi00002UUSI
Iso-Britannia EI OLE EU maa!
- Anonyymi00019UUSI
Britannia nimenomaan erosi EU:sta (Brexit) ja siksi sieltä tilattaviin sisältyy aina tullaus.
- Anonyymi00003UUSI
Nyt selvis. Englanti ei enää kuulu EU:hun, joten tullimaksut pitää maksaa. Ohjeet löydät Google-haulla.
- Anonyymi00004UUSI
150 e joku raja, että enemmän.
- Anonyymi00005UUSI
Eikö se tule joku tullilasku suoraan posti lähettää ?
en ole kyl tilannu mut jotain selvittäny..tai - Anonyymi00006UUSI
Onpa vähän kummallinen. Mitä itse olen tilannut, niin ellei tulli sisälly osto- tai toimitushintaan, se on tehtävä itse, joka nykyään onnistuu netin kautta tullin omilla sivuilla ja toimitusilmoituksessa on usein suoraan linkki sinne (kannattaa tietenkin huolella tarkistaa, että linkki todella vie Tullin sivuille, eikä jonnekin huijaussivuille.
Jos mahdollista, kannattaa olla yhteydessä UPS:iin ja kysyä, miten homma toimii. Siinä varmaankin tarvitsee enklannin kieltä, jos ei itse osaa, niin osaava kaveri sitten avuksi. - Anonyymi00007UUSI
Joo. Upsin omilla sivuilla tehtävä ja kaksi numeroa oltava. Näin käsitin.
- Anonyymi00008UUSI
https://ibb.co/SDQznz4Q
Tämän mukaan minun ei tarvitsisi maksaa tullimaksua, sillä lähetykseni postikuluineen ei maksanut kuin 40€ - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
https://ibb.co/SDQznz4Q
Tämän mukaan minun ei tarvitsisi maksaa tullimaksua, sillä lähetykseni postikuluineen ei maksanut kuin 40€Olenko oikeassa?
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Olenko oikeassa?
Tämän kuvan mukaan (tekoälyn vastaus) minun tulisi maksaa ALV päälle? Miten sen muka pystyn maksamaan, minne?
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tämän kuvan mukaan (tekoälyn vastaus) minun tulisi maksaa ALV päälle? Miten sen muka pystyn maksamaan, minne?
Yleensä se maksetaan tullauksen yhteydessä. Mitä itse tullasin tullin sivuilla, niin kun olin täyttänyt tiedot siihen nettilomakkeelle, se seuraavaksi tarjosi verkkopankkia, jossa kävin maksamassa kulut (käsittely + tulli + alv). Sen jälkeen tuli ilmoitus, että paketti jatkaa matkaa (tai se oli kirjekuori, kun oli USB-tyyppinen kaapeli) ja tulla tupsahti postiluukusta sitten aikanaan.
- Anonyymi00010UUSI
Minulle soittivat tullista ja kysyivät mitä paketissa on. Sanoin, että elintarvikkeita. Oli siellä siis jotain muutakin, mutta enimmäkseen syötävää. Sen perusteella lätkäsivät sitten tullimaksun.
- Anonyymi00012UUSI
Soita sinne Tulliin. Heillä on mun mielestä joku kaavake siihen. Tai katso vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.
- Anonyymi00013UUSI
www.tulli.fi. Siellä on henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelu. Tsemppiä.
- Anonyymi00015UUSI
Ei tuolla tullissa ollut mitään kun kävin katsomassa. Eikä seurantatunnuksella löytänyt.
- Anonyymi00016UUSI
Todennäköisesti paketissa tullut huumeita ja poliisit ovat aloittajan luokse jo matkalla...
- Anonyymi00017UUSI
No sitten ovat tehneet sen, kun kerta määräsit. Odottele nyt rauhassa huomiseen ja sitten yhteys UPS:ään, jos ei tule
- Anonyymi00020UUSI
Elikkä jos paketti tulee minulle, niin minun ei sitten täydy suorittaa mitään alveja tai tulleja?
- Anonyymi00018UUSI
Minulla tuuli Kiina paketti 40 e, eikä mitään tullia tullut, vaikka siitä koko ajan höpisivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va3594826Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1334223Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h12626Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,2142566Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1042354Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42179Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441794Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71539Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii541381- 311376