Haudanryöstäjät, jotka tunkeutuivat hänen viimeiseen leposijaansa, katsoivat oikeudekseen ottaa vainajalle kuuluneen sormuksen ja toimittaa sen museolle. Se on väärin, mielestäni se on haudanryöstö, varkaus.
Kaarina Maununtyttären sormus varastettiin
14
320
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kun museo tekee sen, kyse ei ole ryöstöstä vaan suojelusta jossa museo laittaa sormuksen esille ja vaatii rahaa jotta sitä pääsee katsomaan. Varkaus on eri asia museon tekemänä koska uhri on jo vainaa eikä voi valittaa.
- Anonyymi00002
Uhrilla saattaa olla elossaolevia sukulaisia, sormus kuuluu heille
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mikä oikeus museovirastolla on realisoida kuolleen omaisuutta, joka on henkilökohtainen esine, ei mikään arvokiinteistö? Jos tällainen vainajan raiskaus sallitaan, sanon oikeuden tuomaria halvaksi varkaaksi, ja nostaisin ison kohun. Kukaan ei saa omia toisen omaisuutta, sitäpaitsi hautarauhan rikkominen on rikos. Kuvottavaa miten valtiot julistivat syytteiden uhalla hautarauhan autolautta Estonian uppoamispaikalle, mutta sallitaan museoviraston tunkeutua yksityishenkilön hautaan ja varastaa hänen omaisuutensa. Saamme jälleen kuvan mädännäisestä yhteiskunnasta, jossa tuomarit paukuttaa nuijaa sille joka parhaiten maksaa, laista viis.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Porissako tapahtuu ?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Porissako tapahtuu ?
Poriinkin näytetään valtakunnan uutiset, joten luonnollisesti se herättää keskustelua.
- Anonyymi00009
Toisin sanoen haudanryöstö taloudellisen hyödyn tavoittelemiseksi.
- Anonyymi00010
Anonyymi00002 kirjoitti:
Syntynyt 1500 luvun lopussa ja kuollut 1600 luvun alkupuolella haeppa omaisia?
- Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Syntynyt 1500 luvun lopussa ja kuollut 1600 luvun alkupuolella haeppa omaisia?
Löysihän ne dinosauruksen dna.nkin miljoonan vuoden takaa taijotain. Ei siitä kyllä paskankaan hyötyä ollut kun herättivät sen dna.n henkiin. Nyt se piru lähettää puhelinlaskut kahteen kertaan.
- Anonyymi00004
Rotat olivat vieneet sormuksen omaan pesäänsä.
- Anonyymi00008
Ei vaan tehneet pesän käden ympärille jossa sormus oli, sormessa edelleen kiinni.
- Anonyymi00011
Mitä luukasa tekee sormuksella?
- Anonyymi00012
Niin, ja mitä petteri orpo tekee minun lompakolla, minä kysyn vaan!
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niin, ja mitä petteri orpo tekee minun lompakolla, minä kysyn vaan!
Petteriä ei sinun lompakkosi kiinnosta pätkän vertaa, luulet vaan! Olet ilmeisesti demari?
Demarit ovat juuri niitä, joilla on aina käsi toisen taskussa. Vitsaus jonka politiikka mahdollistaa!
- Anonyymi00014
Samaa mieltä, kyseessä on turha haudan häpäisy. On mielestäni myös sivistymätöntä ja häpeällistä ottaa vainajan mukana haudattu vihki- tai muu sormus. Ketä se museossa sen enempää kiinnostaa? Lapsellista ja typerää sakkia nykyään jopa koulutettujen työpaikoissa. Vissiiin vaan vinssattu virkaan...
Sitäkin porattiin, että miten on häpeällistä, kun Suomesta oli jotain kalloja jossain Ruotsissa ja sitten kun ne palautetaan, niitä "niin pyhien" vainajien luita esitellään suorassa lähetyksessä. Noloa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181