MIKSI poistettiin

mun pitkä ketju, jossa ei kyllä ollut MITÄÄN sääntöjenvastaista? Se oli vielä kesken.

41

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Sun kirjoituksesi on tässä. Otettakoon uusintakierros.

"Päiväkirjasta:
      ” ja huomenna halkotyöt. Liikuntaa?…isän pesu kohta… likaa tässä maassa… vielä.
      Kipu säteilee jalkaan. Kipu… tässä maassa… vielä.
      Elämänjano.. kun ei ” tiedä” kuolemanjälkeisistä … tässä maassa.
      Vapaakirkko lohduttaa- monella sama usko
      Pilvistä tänään, mutta puutkin on kauniita. Illalla kokouskahvien kanssa rasvaista kakkua ehkä taas?

Sunnuntai. , ja joku sanoi teeveen mainoksessa juuri ” sattumalta”? Että:” tästä maasta”.

Ehkä en olekaan yksin… vaikka fyys. Olisinkin hengellisesti en ole."

Minulla on varaa karsia H.pois elämästä. Jos Jumala niin tahtoo.

Auroora Porealtaallinen

• Anonyymi00004

Mikä toi H muuten on?

Selef Urge

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Mikä toi H muuten on?

Selef Urge

Eräs miespuolinen kaveri joka kohteli mua huonosti. Enpä nyt enää ole soitellut. KIITOS kun palautit tekstin. Vaikka ehkä tärkeämpiä oli ne jatkoviestit..

• auroraboreallis kirjoitti:

Eräs miespuolinen kaveri joka kohteli mua huonosti. Enpä nyt enää ole soitellut. KIITOS kun palautit tekstin. Vaikka ehkä tärkeämpiä oli ne jatkoviestit..

Ps seleffi. Oletko sinä käynyt kasteella?

• Anonyymi00005

Lahkon ulkopuolinen informaatio pyritään poistamaan, mikäli se arvostelee lahkon toimintaa ja oppeja.

• Anonyymi00012

luterilainen kirkko on suurin lahko tässä maassa, kaikkine sivulahkoineen joita onkin n 30 eri lokeroa.

eli älkää kovin herkästi puhuko lahkoista kun ette ymmärrä mitä se tarkoittaa sanana ja käytäntönä.

• Anonyymi00018

Mikäli se niin olis, täältä poistettaisiin jokainen aloitus ja jokainen ketju.

• Anonyymi00006

Luterilais-pakanamessiaanen ylläpito alkoi ensin riekkua ketjussa. Sen jälkeen kun totuus luterilaisuudesta alkoi näyttäytyä, niin ketju poistettiin!

• Anonyymi00007

Ilmeisesti parham-olsen-kusipää kuluu ylläpitoon!

• Anonyymi00013

ulosantisi kertoo kaiken tarpeellisen sinunkin sielunmaisemasta.

milloin se vauvakaste alkaa vaikuttaa edes jotain, osaatko sanoa.

• Anonyymi00008

Jenkkilahkot eivät ole tervettä kristinuskoa koskaan olleetkaan.

• Anonyymi00011

et sinä kykene arvioimaan mitään terveen kristinuskon olemisesta tai puuttumisesta, et ymmärrä aiheesta mitään, kunhan huutelet kirkollisia fraaseja joka väliin.

• Anonyymi00009

Ehkäpä syy oli se, että tällä palstalla on tarkoitus keskustella helluntailaisuudesta.

• Anonyymi00010

Kyseisessä ketsussa luterilainen alkoi vouhkata kirkonsa 'kasteesta'. Palstalle kuulumattomat kastekommentit pysyivät, mutta vasta sen jälkeen luterilaisten mädännäisyys tuli julki, ketju poistettiin.

• Anonyymi00030

Juurikin niin. Nämä yksityispostaukset ja paljastetut haureudet ja ryyppämiset ei ole Suomi24 keskustelua hellunt.

• Anonyymi00014

miten kukaan järjellinen voi vouhkata jostain kasteestaan, kun jokainen näkee että suomi on läpeensä jumalaton maa ja kansa siinä', joka kuitenkin sanoo itseään kristityiksi ja kuuluu kirkkoon suurin osa !

lapsen järki jo yksin näkee ristiriidan!

• Anonyymi00016

Helluntailiike on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu uskonlahko, paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi00017

Muit vastaavia samoihin aikoihin perustettuja Jenkkilahkoja ovat: Jehovalaisuus, Mormonismi ja Adventismi, Helluntailaisuuden eli Pentecostalismin lisäksi. Kaikkien niiden käännyttämisen kohderymä ovat kristityt.

• Anonyymi00020

Osmo Haavisto, edesmennyt helluntaisaarnaaja, kertoo
        helluntaiherätyksen synnystä, omasta kutsumuksestaan
        ja kokemuksistaan helluntailaisuudessa sekä myöskin Parhamista.
        Hän ei vältä ottamasta esille myöskin negatiivisia asioita.

Kannattaa katsoa ja ottaa opiksi, mikäli helluntailaisuuden
        negatiiviset ilmiöt tai totuus kiinnostaa. Siellä loppupuolella
        hän kertoo Parhamista ja siitä, mistä hän tuli kuuluisaksi.
        Hän tuli kuuluisaksi eri syystä kuin mitä tällä palstalla on
        väitetty ja väitetään.

https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo&t=6159s

• Anonyymi00034
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Muit vastaavia samoihin aikoihin perustettuja Jenkkilahkoja ovat: Jehovalaisuus, Mormonismi ja Adventismi, Helluntailaisuuden eli Pentecostalismin lisäksi. Kaikkien niiden käännyttämisen kohderymä ovat kristityt.

Tipi-tii, tipi, tipi, tipi-tii ....kevät on vallaton...Tipi-tii, tipi, tipi, tipi-tii...lintunen kertoi sen
        Tipi-tii, tipi, tipi, tipi-tii....etsimään riennetään...Tipi-tii, tipi, tipi, tipi tii...lallatilaa...Tilaa ja tutustu! Vain A-lehdiltä saat tilauksellesi reilun hinnan -lupauksen!

Eskon kenkäkokoelma
        Anonyymi-ap
        2026-02-22 16:48:41
        Ilmoita
        Eskolla on 100 000 euron kenkäkokoelma ja paljon näyttäviä hattuja! Kurkkaa Eskon kotiin/MTV!

• Anonyymi00019

Helluntailaisuus- palsta tulisikin siirtää samalle osastolle muiden Jenkkilahkojen kanssa "Uskonnot ja uskomukset".

Nyt he vain täällä riitelevät kristittyjen kanssa.

• Anonyymi00026

Tiesitkö, että eettisesti tuotettu liha, kuten luomuliha, riista ja suoramyyntitilojen tuotteet, perustuu eläinten lajityypilliseen elämään, vapaaseen laiduntamiseen ja rauhallisiin oloihin? Eettisyys kattaa koko tuotantoketjun: vapaan kasvatuksen, lyhyet kuljetusmatkat ja stressittömän teurastuksen pienimuotoisissa teurastamoissa.

Tiesitkö sitäkään, että Ei ole Martinalla krapula

Anonyymi-ap
        2026-02-21 08:52:34
        Ilmoita
        Lähtee aamupalan jälkeen lenkille ja viettää muutenkin fiksua elämää ilman krapuloita.

• Anonyymi00027

Miksi et itse siirry uskonnot ja uskomukset osastolle, Sinne juttusi parhamisti ja koko luterilainen hevonkukku kuuluu.

• Anonyymi00022

Sekö, missä puhuttiin uudestisyntymästä ja jossa helluntaikirkkolainen aggressiivisesti hyökkäsi vanhaa, helluntailaista opetusta vastaan nk. uskoontulosta, nimitellen kirjoittajia "luterilaisiksi"?

Eikö tuo poisto jo itsessään todista kaiken Helluntaikirkosta ja sen rikoksista evankeliumia vastaan? Ketjun poistaja joutuu kerran vastaamaan tuosta teostaan. Hän ei usko, vaan nauraa: "Ei ole Jumalaa, joka tuomitsisi!"

Kerran nähdään.

• Anonyymi00028

Höpö, höpö, valehtelet päin näköä. Mistä tiedät, kuka on helluntaikirkkolainen!

• Anonyymi00036
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Höpö, höpö, valehtelet päin näköä. Mistä tiedät, kuka on helluntaikirkkolainen!

Siitä, että henkilö kirjoittaa sen opetusten mukaista tekstiä.

• Anonyymi00023

2Moos.32:33 Ja Herra sanoi Mosekselle: joka minua vastaan syntiä tekee, sen minä pyyhin minun kirjastani. Biblia (1776) Jes.44:22. Jer.33:8. Miika.7:18.

• Anonyymi00024

Ps.69:29 Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun. 2Moos.32:32-35. Fil.4:3.

• Anonyymi00029

Tuom.10:13 Niin te hylkäsitte minun, ja olette palvelleet muita jumalia: sentähden en minä teitä tahdo auttaa. Biblia (1776) 5Moos.32:19.

• Anonyymi00031

Aloittaja kysyy tyhmiä. Ei ole lukenut mikä on palstan aihe. Ei jonkun yksityiset sekoilut ja muut ole palstan aihetta.

• Anonyymi00032

Aloitukses ei ollu sääntöjen mukainen.

• Anonyymi00037

Tämä foorumi on täynnä sääntöjenvastaisia ketjuja ja viestejä. Esim. palstan aihe ei ole luterilaisuus.

• Anonyymi00038

Wikipedia

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

• Anonyymi00039

Mene omaan kirkkosi homottelemaan!

• Anonyymi00040

Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen helluntaiapostoliksi.

• Anonyymi00041

He kävivät kaikki Amerikassa Parhamin kieli/raamattukoulussa ne syventävät opit hakemassa ja valansa Pentecostalismin nimiin vannomassa.

• Anonyymi00042

Itse kuningas tuli Amerikasta tekemään ensimmäiset helluntailaiseksi kastamiset.

Wikipedia
      Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

• Anonyymi00043

Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214.

Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Iso Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin Sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      41
      3153
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      70
      2509
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      60
      2329
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      94
      2184
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      1954
    6. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      66
      1595
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      129
      1547
    8. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      170
      1495
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      89
      1475
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      378
      1435
    Aihe