Medioissa on kohistu viime päivinä, että Suomessa on pulaa kunnon jauhelihasta ja hinnat korkeat.
Mitäs mieltä olette? Minusta kolmen suurimman ketjun kaupoissa on suht hyvin ollut jauhelihaa ja varsinkin siinä kolmanneksi suurimmassa ulkomaalaistaustaisessa ketjussa kotimaista jauhelihaa saa tosi halvalla.
Itse suosin enemmän possun sisäfilettä, kalaa sekä kanaa ruoanlaitossa mutta jauhelihaa ostan esim. Makaronilaatikkoon ja lihapulliin.
Jauhelihan hinta ja saanti Kotkassa.
9
194
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvät naudat myydään kovasta hinnasta ulkomaille.
Siinä on ongelma yksinkertaisuudessaan.- Anonyymi00009
Suomessa riittää tilaa kasvattaa nautoja vaikka vientiin. Onko järkeä lopettaa suomalainen maatalous. Suuri osa peltoalasta kasvaa metsää tätä nykyä ja on jätetty puita kasvamaan.
Pellotkin ja metsät pitäisi palauttaa soiksi ja luonnonpuistoksi
- Anonyymi00002
Possun sisäfilettä ei tarvitse enää ostaa.
Voit siirtyä kanaan, kalkkunaan ja kalaan. Naudan ohella jota harvemmin on.
Sekä vältellä maitotuotteita lihan kanssa. - Anonyymi00003
Kaikkea olen löytänyt Kotkansaarelta.
- Anonyymi00004
Itse syön vain porsaan sisäfilettä, kanan rintapaloja, sorsaa, lohta, kuhaa, siikaa, ahvenia, silakkaa, muikkuja, naudan paahtopaistia, siipiveikkojen kanansiipiä, hanhenmaksaa, jouluisin paistan joulukinkun kokonaisesta porsaasta takapihallani isossa sähkökäyttöisessä vartaassa joka pyörittää porsaan ruhoa niin että se paistuu tasaisesti allaolevalla avotulella..
Siitä on isolla puukolla hyvä veistellä tuoretta possua perheelle joulupöytään.
Työpaikalla minua pruukataankin kutsua Kulinaristi-Erkiksi ruokaharrastukseni ja intoiluni vuoksi.
- Anonyymi00005
Urheilu ratavintola Marlonissa oli siiderillä marinoitua naudan lihaa tarjolla.
Nautitaan viikonloppuisin Persevero viinin keralla.- Anonyymi00006
Naapurissa olevasta Lankilan baarista löytää helposti uff faf faa miehistä seuraa.
- Anonyymi00007
🍏🍎🥬🍞🥖🧅🥒🍅🥔🥯🥯🧀🧈🧈🥗🧆🧂🧂🧂🍽️🍽️🍽️🍴🍴🍴🍽️🍶🫖🫖🍯☕️🥛🥛☕️🍛
- Anonyymi00011
🥩🥩🥩🥩🥩🥩
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243