Lähetyshiippakunta Jumalanpalvelus elämäksi , seurakunta kodiksi

Anonyymi-ap

Lähetys elämäntavaksi!

Kokemukseni Lähetyshiippakunnasta ovat hyviä. Olen siellä parhaillaan palkkatukitöissä, porukka on hyvä ja sisältö perinteistä luterilaista opetusta. Tervetuloa mukaan!

Jarmo Asikainen

44

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hienoa, Jamppa! 👍 Itse olen taustaltani kansanlähetysläinen, mutta kun nykyisellä asuinpaikkakunnallani eipä olekaan Kansanlähetyksen toimintaa, niin hakeuduin 10 vuotta sitten Lähetyshiippakuntaan joka täällä toimii. No onhan LHPK hyvin korkeakirkollinen ja muodollinen kansanlähetysläisen mielestä, mutta meneehän se, koska on konservatiivinen luterilainen. Suurin osa LHPK:n aktiiveista on joko kansanlähetysläisiä tai evankelisia, ja tämän kirkkokunnan oppi on käytännössä melkein sama kuin evankelisilla.

https://www.lhpk.fi/

• Anonyymi00002

Kerrotko vielä Jamppa, miten LHPK:sta voi saada palkkatukitöitä? Ainakin meillä päin kaikki toiminta paitsi papin virka pyörii puhtaasti vapaaehtoisvoimin ilman palkkaa.

• Anonyymi00020

Kommentoin tuonne alas, eli tiivistettynä kannattaa olla omaan pastoriin yhteydessä, jos on työttömyyttä takana. Te toimisto tarjoaa myös mahdollisuutta työkokeiluun, joka ei maksa työnantajalle mitään, mutta työntekijä saa 9e per työpäivä + työttömyyskorvauksen lievemmillä kriteereillä kun on mukana aktivointitoimissa. Nämä pitää sopia oman työvoimatoimiston virkailijan kanssa.

Jarmo Asikainen

• Anonyymi00003

Suosittelen myös.,

• Anonyymi00004

Hyvä seurakunta.

• Anonyymi00005

Olen kuullut vain pelkkää hyvää.

• Anonyymi00006

Kiitos kutsusta!

• Anonyymi00007

Kiitos kutsusta.

• Anonyymi00008

Kuulostaa hyvältä

• Anonyymi00009

Kiitos kutsusta, tulenpa käymään.

• Anonyymi00010

Otan kutsun vastaan.

• Anonyymi00011

Hienosti kutsuttu!

• Anonyymi00012

Arvostan kutsua.

• Anonyymi00013

Kiitos kutsusta.

• Anonyymi00014

Kutsu on otettu vastaan.

• Anonyymi00015

Kutsu on noteerattu.,

• Anonyymi00016

Onen tulossa kun löydön oman paikkakuntani seurakunnan.

• Anonyymi00019

Löytyy lhpk.fi ja sieltä valitsee seurakunnat. Seurakuntia on jotain 50, määrä kasvaa koko ajan muutama seurakunta per vuosi. Jos omalta paikkakunnalta ei löydy, menee matkusteluksi, tai sitten on käynyt sellaistakin, että aktiivi on perustanut seurakunnan omalle paikkakunnalle, jolloin on tullut uusi seurakunta. Puuhaahan siinä toki on, mutta sitten on omalla paikkakunnalla tervehenkinen, luterilainen seurakunta!

Jarmo Asikainen

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Löytyy lhpk.fi ja sieltä valitsee seurakunnat. Seurakuntia on jotain 50, määrä kasvaa koko ajan muutama seurakunta per vuosi. Jos omalta paikkakunnalta ei löydy, menee matkusteluksi, tai sitten on käynyt sellaistakin, että aktiivi on perustanut seurakunnan omalle paikkakunnalle, jolloin on tullut uusi seurakunta. Puuhaahan siinä toki on, mutta sitten on omalla paikkakunnalla tervehenkinen, luterilainen seurakunta!

Jarmo Asikainen

hienoa, tykkään näiden seurakuntien Sanasta

• Anonyymi00032
        Anonyymi00022 kirjoitti:

hienoa, tykkään näiden seurakuntien Sanasta

itsellä sama juttu

• Anonyymi00017

Kiitos!

• Anonyymi00018

Kiitos palautteista, pidetään lippu korkealla!

Joku keskustelijoista kysyi, miten Lähetyshiippakuntaan voi päästä palkkatukitöihin, kun tehtävät normaalisti hoidetaan vapaaehtoisvoimin ja palkattuja on yleensä vain pastori. Palkkatukea on mahdollista hakea, kun on pitkäaikaistyötön työnhakija, joka on työttömänä työnhakijana te-toimistossa, palkkatukityöstä sovitaan oman virkailijan kanssa ja työnantaja hakee palkkatukea ennen työn alkua. On myös oltava sellainen henkilö, joka ei ole aiemmin tehnyt Lähetyshiippakunnalle palkkatyötä. Palkkatuesta löytyy lisätietoa esim hakusanoilla palkkatuki ehdot.

Käytännössä tällaisissa kannattaa olla aktiivinen oman seurakunnan pastorin suuntaan. Mielestäni meidän kannattaisi olla aktiivisempia näiden käyttämisessä. Lähetyshiippakunta tekee hengellisen työn lisäksi yleishyödyllistä toimintaa, esim diakoniaa, eli avun tarpeessa olevien auttamista. Olen pitänyt Lähetyshiippakunnassa myös esillä ajatusta, että tällaiseen kannattaisi hakea tukea järjestöavustuksina, kysyä esimerkiksi omalta kaupungilta/kunnalta, haluavatko ne auttaa tällaisessa ja miten se tapahtuu. Voin tarvittaessa auttaa näissä. Siunausta.

Jarmo Asikainen

• Anonyymi00024

Kutsu on hyvä!

• Anonyymi00025

Hyvä kutsu!

• Anonyymi00047

Kunnioittaisit aloittajaa, etkä trollaisi tähänkin yhtä ja samaa toistaen, aito_lainen alias Heimo.Vesa / ylämummo ym.

• Anonyymi00026

Tullaan!

• Anonyymi00027

Kaunis kiitos kutsusta.

• Anonyymi00028

50 seurakuntaa ja 3000 käsentä. Onpa mini"seurakunnat".

• Anonyymi00046

Olemme vielä pieni verrattuna vaikka kansankirkon n 3,5+ miljoonaan jäseneen. Lähetyshiippakunta on kuitenkin kasvava ja kansankirkko hitaasti jäseniään menettävä, ainakin tällä hetkellä. Lähetyshiippakunnan toiminnassa on mukana huomattava määrä kristittyjä, jotka eivät ole jäseniä, mutta haluavat käydä perinteisessä, tervehenkisessä luterilaisessa messussa. Siunausta.
        Jarmo Asikainen

• Anonyymi00029

Jäsentä

• Anonyymi00030

Piispa Juhananne on tarjoutunut johtamaan kaikki oikeauskoisia luterilaisia. Puhui heinäkuussa. KLn jäsenenä odotan tätä. Kukaan ei ole vielä liittynyt alaisuuteenne.

• Anonyymi00031

Mikä lie syy tuohon.

• Anonyymi00033

Ihan eri meiniki kuin evlut kirkossa. 👍

• Anonyymi00036

Konkurssin partaalla heiluvat. Toivovat loppuvuodesta. saavansa jonkun testamentin ettei hukka peri

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Konkurssin partaalla heiluvat. Toivovat loppuvuodesta. saavansa jonkun testamentin ettei hukka peri

On paljon rikkaita vanhoja

• Anonyymi00034

Arvostan!

• Anonyymi00037

Selvitän oman paikkakuntani tilaisuudet.

• Anonyymi00038

🙏 kiitos!

• Anonyymi00039

Koska Luoma esittää kutsun?

• Anonyymi00041

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

• laitoin Luterilaiset kastekirjat pois....
      "Kun lapsi on Jumalan lahja, kohdun hedelmä ja anti", antaisiko Jumala saastaisia lahjoja?

Siis Jumala antaa saastaisia lahjoja? Menevätkö siis tahallisesti kastamattomat lapset kadotukseen? Nuo opetukset olen saanut laittaa pois------Perisynti sovitettiin ristillä ja siitä Jeesus antoi elämän ja vanhurskauden, eli uskon: Room.5:18 "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".-----Vanhan Biblian mukaan pienimmät uskovat Jeesukseen: Matt.18: 6 "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen". Pienimmäinen on kaikista pienin: "Kaikki kansat syntyvät siionissa, joka ainoa on siellä syntynyt"(Ps.87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.

Pienet lapset syntyvät tänne maailmaan kaksiosaisina, sovitettuina ja syntisinä, eli Jeesuksen sovituksen päälle: Lyhyesti sanoen, miksi lapset kastetaan? V: Koska he ovat jo Jumalan lapsia.

Room.5:18. "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".

Tämän mukaan Aadamin lankeemus on sovitettu ja pienokaiset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa ja heillä on elämä ja vanhurskaus.

Myös Jeesuksen omien sanojen mukaan pienet lapset uskovat:

Matt.18:6. "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen".

Matt.21:16. "Ja sanoivat hänelle: kuuletkos, mitä nämät sanovat? Niin Jesus sanoi heille: kuulen kyllä. Ettekö te koskaan ole lukeneet: lasten ja imeväisten suusta olet sinä kiitoksen valmistanut?".

Vauvat syntyvät kaksiosaisina maailmaan, syntisinä ja vanhurskautettuna: Jeesuksessa Kristuksessa:
      Ps.51:7. "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt."

Sama Daavid sanoo myös:

Ps.22:10. "Sillä sinä olet minun vetänyt ulos äitini kohdusta: sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla.
      11. Sinun päälles minä olen heitetty äitini kohdusta: sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta".

Jr.1:5. "Minä tunsin sinun jo ennenkuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun ennenkuin sinä äidistäs synnyitkään".
      ---- Noilla 2 Sam 12:23 jakeen sanoilla "Minä menen hänen tykönsä, mutta ei hän palaja minun tyköni" Davidin ympärileikkaamaton lapsi pääsi taivaaseen. Samalla David itse tunsi olevansa armahdettu noinkin suuresta rikoksesta kuin huoruudesta ja Urian murhaamisesta. Kertoo sovituksesta Vanhan Testamentin ajalla, sekä samalla sen, että kastamaton lapsi on autuas.

Martti Lutherin kirje kahdelle papille (Kirjassa Huovinen "Kaste ja "usko": Mutta meillä on Raamattu , joka sanoo, että lapset kyllä saattavat ja voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan, eikä heillä olekkaan järkeä. niimpä Raamattu kertoo psalmissa 72 (ps.106:37), kuinka juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttäriään epäjumalille ja vuodattivat näin viattoman veren. Jos se on ollut viaton veri (kuten teksti sanoo), niin lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä, ja sellaisia he eivät ole voineet olla ilman Henkeä ja uskoa. -Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko.

• Anonyymi00043

Hieno kutsu.

• Anonyymi00045

Kiitos! ❤️

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe