Amerikan helluntailaisten keskuudessa elää kova maailmanlopun pelko. Sinänsä irvokasta, että helluntailaisethan pitäisi ylöstemmata ennen pahimpia lopun aikoja, mutta kyllä: siitä huolimatta siellä varustaudutaan maailmanloppuun.
Rikkaat uskovaiset rakentavat omakotitalojensa alle syvälle meneviä betonibunkkereita, jotka on varustettu vuosien kellarielämää varten. Köyhemmät ostavat jostain maaseudun syvistä metsistä pienen mökin, ja hankkivat sen täyteen elintarvikkeita, lämmityspetroolia öljykamiinaan ja aseita. Eivätpä löydä Antikristuksen sotajoukot sieltä.
Miten sinä, suomalainen helluntailainen, olet varustautunut elämään niinsanottuna survivalistina sitä aikaa, kun ei voi enää ostaa eikä myydä ilman pedon merkkiä? Suomessa jokainen kesämökkikin on valtion tiedossa ja rekistereissä.
Miten olet varautunut MAAILMANLOPPUUN?
21
176
Vastaukset
- Anonyymi00001
Puhuit jo itse itsesi pussiin !
Joten onneksi olkoon !
Siis ensin pilkkasit Amerikan hellareita valmistautumisesta lopun ajan vainoihin.
Mutta samassa sitten jo, että
" miten sinä suomalainen helluntailainen olet varustautunut elämään niinsanottuna survivalistina sitä aikaa, kun ei voi enää ostaa eikä myydä ilman pedon merkkiä? "
Yritä nyt edes itse päättää edes se, että miten päin asioiden tulisi olla, ennen kuin alat herjaamaan.- Anonyymi00002
Anteeksi kuinka? Järjenjuoksusi ei ole kovin loogista. Miten olet varautunut?
- Anonyymi00003
Ja ei, en minä ole helluntailainen. Olen vain kiinnostunut siitä, miten helluntailaiset Suomessa varautuvat maailmanloppuun - ja tapahtuuko sellaista? Teidäthän pitäisi tempaista ennen sitä.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja ei, en minä ole helluntailainen. Olen vain kiinnostunut siitä, miten helluntailaiset Suomessa varautuvat maailmanloppuun - ja tapahtuuko sellaista? Teidäthän pitäisi tempaista ennen sitä.
Mistä sinä tuollaista olet saanut päähäsi ?
Mihin väitteesi perustuu ?
Omiin mutuihisi ? - Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mitä Raamattu sanoo ja ohjeistaa ?
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Siis sinulle tiedoksi se, että Isä Jumala kyllä pitää huolta lapsistaan, ihan kaikissa tilanteissa !
Tätä on Usko ja luja luottamus syvimmillään !
Mutta sinä et taida tietää siitä mitään, kun tuollaisia kyselet ? - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mistä sinä tuollaista olet saanut päähäsi ?
Mihin väitteesi perustuu ?
Omiin mutuihisi ?Kysymys ei ole väite. Kysyin, onko Suomessa asia samalla tavalla kuin USA:ssa. Onko sinulla jotakin salattavaa? Luurankoja talosi alla olevassa betonibunkkerissa?
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jospa lukisit oman tuotoksesi ja miettisit sitä, että mitä sinä itse kirjoitit !
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kysymys ei ole väite. Kysyin, onko Suomessa asia samalla tavalla kuin USA:ssa. Onko sinulla jotakin salattavaa? Luurankoja talosi alla olevassa betonibunkkerissa?
Jospa luksit TAAS sen, mitä itse kirjoitit !
" Miten sinä, suomalainen helluntailainen, olet varustautunut elämään niinsanottuna survivalistina sitä aikaa, kun ei voi enää ostaa eikä myydä ilman pedon merkkiä? "
Tässä sinä et kysy sitä, että uskooko suomalainen hellari elämään pedon merkin aikana !
Sinä kysyit, että miten hellari elää siinä ajassa !
Eli sinä siis itse selvästi väitit niin, että suomalainen hellari uskoo samoin kuin amerikkalainen.
Se on selvä väite tuon kysymyksen sisällä !
Joten lopeta nämä säälittävät kieroilusi ! - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
" Miten sinä, suomalainen helluntailainen, olet varustautunut elämään niinsanottuna survivalistina sitä aikaa, kun ei voi enää ostaa eikä myydä ilman pedon merkkiä? "
Tässä sinä et kysy sitä, että uskooko suomalainen hellari elämään pedon merkin aikana !
Eli sinä siis itse selvästi väitit niin, että suomalainen hellari uskoo samoin kuin amerikkalainen.
Joten lopeta nämä säälittävät kieroilusi !Ja jotta et jatka yhä vänkäämistäsi niin sanon lyhesti:
Tuo kysymyksesi perustuu ja pohjautuu siis siihen sinun omaan väitteeseen, että suomalainen hellari elää tuossa pedon merkin ajassa. - Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mitä Raamattu sanoo ja ohjeistaa ?
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Siis sinulle tiedoksi se, että Isä Jumala kyllä pitää huolta lapsistaan, ihan kaikissa tilanteissa !
Tätä on Usko ja luja luottamus syvimmillään !
Mutta sinä et taida tietää siitä mitään, kun tuollaisia kyselet ?Minä tiedän tuon, ja paljon, paljon enemmän. Riittääkö sinun järkesi ymmärtämään sitä asiaa, että minä en kysynyt nyt Raamatun elämänohjetta? Minä kysyin, miten Suomen helluntailaiset varautuvat maailmanloppuun. Sitenkö, kuten jenkit? Tässä on kaksi eri asiaa.
Eräs tuntemani helluntailainen mies (työkaveri) kertoi, että hänellä on omakotitalon kellari täynnä muonavarastoa monien kuukausien ajaksi. Hän kertoi myös, että käy kuntosalilla bodaamassa, jotta olisi valmistautunut lähitaisteluun Antikristuksen sotilaita vastaan. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ja jotta et jatka yhä vänkäämistäsi niin sanon lyhesti:
Tuo kysymyksesi perustuu ja pohjautuu siis siihen sinun omaan väitteeseen, että suomalainen hellari elää tuossa pedon merkin ajassa.Kun jenkkihellareiden joukossa on ihmisiä, jotka varautuvat Antikristuksen aikaan (eivät toki kaikki), niin mksi ihmeessä heitä ei olisi Suomessakin? Kaikki, mitä USA:sta tulee helluntailaisuuden saralla, omaksutaan myös Suomessa. Minulla oli sellainen työkaveri taannoin.
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joten lopeta nämä säälittävät kieroilusi !Kysyin, miten hellari elää siinä ajassa, koska se aika tulee. On olemassa hellareita, jotka absurdisti uskovat samaan aikaan ylöstempaukseen ja kuitenkin myös siihen, että he voivat ehkä mahdollisesti sittenkin joutua elämään Antikristuksen ajassa. Tiedän: on mieletöntä uskoa kahteen vastakkaiseen asiaan samaan aikaan - mutta koetapa selittää se jenkkihellareille!
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kysyin, miten hellari elää siinä ajassa, koska se aika tulee. On olemassa hellareita, jotka absurdisti uskovat samaan aikaan ylöstempaukseen ja kuitenkin myös siihen, että he voivat ehkä mahdollisesti sittenkin joutua elämään Antikristuksen ajassa. Tiedän: on mieletöntä uskoa kahteen vastakkaiseen asiaan samaan aikaan - mutta koetapa selittää se jenkkihellareille!
Mikä syys sinulla on vänkäämiseesi ?
Kirkkokunnissa on aivan varmasti monia ja monenlaisia käsityksiä tuosta asiasta !
Ja kun siis et omien sanojesi mukaan ole hellari, niin miksi täällä vänkäät asiasta ?
Ja TAAS väite, joka on ristiriidassa !
" Tiedän: on mieletöntä uskoa kahteen vastakkaiseen asiaan samaan aikaan - mutta koetapa selittää se jenkkihellareille! "
Se hellari, joka siis uskoo olevansa täällä antikristuksen vainojen aikana, voi hyvinkin varautua juuri siksi, mitä Sana sanoo.
Mutta se hellari jolla on vastakkainen käsitys, niin eihän hänen tarvitse mitenkään varautua.
Miksi siis vääntelet näköjään tahallasi asioita ihan kieroon ja väärään ? - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kirkkokunnissa on aivan varmasti monia ja monenlaisia käsityksiä tuosta asiasta !
Ja kun siis et omien sanojesi mukaan ole hellari, niin miksi täällä vänkäät asiasta ?
" Tiedän: on mieletöntä uskoa kahteen vastakkaiseen asiaan samaan aikaan - mutta koetapa selittää se jenkkihellareille! "
Se hellari, joka siis uskoo olevansa täällä antikristuksen vainojen aikana, voi hyvinkin varautua juuri siksi, mitä Sana sanoo.
Mutta se hellari jolla on vastakkainen käsitys, niin eihän hänen tarvitse mitenkään varautua.
Miksi siis vääntelet näköjään tahallasi asioita ihan kieroon ja väärään ?Lisään tähän enää sen, että lopetan keskustelun kanssasi, sillä sinä vain pyrit kieroilleen herjaamaan ja mustamaalaamaan hellareita !
Sen voin toki sanoa, että itse en ole hellari, joten mustamaalaus yrityksesi ei osunut eikä osu minuun. - Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ja jotta et jatka yhä vänkäämistäsi niin sanon lyhesti:
Tuo kysymyksesi perustuu ja pohjautuu siis siihen sinun omaan väitteeseen, että suomalainen hellari elää tuossa pedon merkin ajassa.Pohjimmiltaan, kaikkein syvimmiltään, kyse on tästä: Jos ihminen uskoo ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa... Niin miksi ihmeessä hän sitten varautuu elämään siinä ajassa? Miksi ihminen sitten varautuu hankkimalla aseita, ruokavarastoja, betonibunkkereita tai bodattua kehoa?
Hae Googlella sanat: Sarpatin leski - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miksi siis vääntelet näköjään tahallasi asioita ihan kieroon ja väärään ?Miksi sen tänne jäävän hellarin pitäsi varautua?
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Lisään tähän enää sen, että lopetan keskustelun kanssasi, sillä sinä vain pyrit kieroilleen herjaamaan ja mustamaalaamaan hellareita !
Sen voin toki sanoa, että itse en ole hellari, joten mustamaalaus yrityksesi ei osunut eikä osu minuun.Hyvä ratkaisu. Aina kannattaa häipyä keskustelusta, jos joutuu raivon valtaan eikä kykene antamaan mitään järkeviä vastauksia.
- Anonyymi00018
Ketään ei temmata, ennen pahimpia lopun aikoja. Petokin saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista.
1234567--- - Anonyymi00019
Jos jollakin on tieto mökistä niin sinne löytää tiensä pedonmerkitty ns. viranomainen.
Itse lähden pois Suomesta sellaiseen maahan , jossa voi elää talvellakin. Amazonin metsää olen ajatellut, mutta kauankohan siellä selviytyisin.
Ilmeisesti ihmisen ei anneta kulkea vapaana missään vaan ihmiset merkitään kuten nyt saalismaataloushyötyeläimet alistusmerkillä korviin, ihmiset myöhemmin vastaavalla orjaomaisuudeksi pedonmerkillä saatanalle merkittyinä halusivat sitä itse tai eivät.
Pedonmerkityillä ei juhlat kauan kestä. Ongelmat alkavat pedonmerkinästä 0-3,5v päästä kun alkaa ne Egyptin aikoinaan kokemat samankaltaiset vitsaukset, mutta Egyptissä päästiin vähemmällä ja lyhyemmällä vitsausten synkkyysvaikutuksilla ,kestoajalla ja laajuudella. - Anonyymi00020
Voidaan vielä ennen tempausta joutua kokemaan kaikkea . Maailma ei lopu vielä tuhanteen vuoteen.
- Anonyymi00021
Sotia voi tulla Suomeen vaikka ei olisi vielä lopunajan sotaa.
Muutamia vuosia sitten rakennusmääräyksiin oli merkitty että kerrostaloihin ja joihinkin muihinkin yleisiin ja julkisiin rakennuksiin oli pakko rakentaa väestösuoja. Nyt se rakennuslaki lienee muutettu, koska valtaosalta evlut taustaiset grynderit rakennuttajat halusivat maksimoida voittonsa rakentamalla halvemmalla, valitti että huoneistojen hinnat nousi liikaa, vaikka väestösuojien poisjättäminen ei näkynyt huoneistojen hinnan alenemisena . Se rakentaminen oli viisasta ja kauas katsoista. Mutta koska rakennuttajat ei välitä Suomesta tai suomalaisista niin sekunda rakennuksia bukkaa ulkomaalaisella keikkatyöläisillä ja he jotka niissä uudisrakennuksissa asuu maksaa sekundasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse664454Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1043727Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083341Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.211906Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681893Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871139- 89903
- 49851
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.109845Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774