Kuinka moni on kyllästynyt JT uskonnon jatkuviin kieltoihin, ja on jättänyt koko homman sikseen? Minä en enää seuraa zoomista kokouksia. Sain tarpeekseni.
Kuinka moni on kyllästynyt
21
242
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä en ole seurannut kertaakaan. Enkä seuraa.
- Anonyymi00003
Aika monet ovat jo kyllästyneet.
jt Peräilmaoppi viehättää tietyn tyyppisiä matalaotsia. Eivätkä he siihen kyllästy.
- Anonyymi00005
Haista....!
Anonyymi00005 kirjoitti:
Haista....!
Älä ole niin kiukkuinen. Hanki hyvä harrastus esim. raamatun, vartsikan tms, lukeminen, kun laskee samalla Peräilmaa. Se rentouttaa ja kehittää koordilaatilota. Apostoli tekivät sitä usein lähetysmatkoillaan Borneossa.
- Anonyymi00004
Olet käsittänyt väärin. Kiellot ovat kiva ja tarpeellinen asia todistajille. Miten he muuten voisivat tuntea ylemmyyttä "vääräuskoisiin" nähden, jos järjestö ei kieltäsi kaikenlaista?
Luuk. 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.- Anonyymi00006
jehovissa on kamalaa! olin varmaan viis vee, ku vanhemmat pakotti kenttäilemään. ovilta oville ja pelkäsin milloin joku tunnistaa. jwhova muka tiesi maailmanloppujen ajankohdat ja lupasi raatajille jotain paratiisielämää!
kun kasvoin hieman jouduin säestämään todella ärsyttäviä lauluja. kukaan ei niitä halunnut laulaa! puhuja ylisti pieleen menneitä "musiikkiesityksiä" miten ne kohottivat jehovan kunniaa! onneksi nykyään lapsia ei pakoteta enää säestämään. se oli inhottavaa tervassa tarpomista niin kuin kaikki muukin.
sisko ilmeisesti alkoi huorata 12-vuotiaana, kaikki kävi. häntä ei kutsuttu oikeuskomiteaan vaan ilonpito jatkui ainakin 14-15-vuotiaaksi asti. kaikki meni lopulta hyvin, kokeneena koneena sisko päätyi yhden toisen seurakunnan nuorukaisen vaimoksi. ovat muuten naimisissa edelleen.
minua syyllisetettiin, en tehnyt tarpeeksi. en ollut "kunnolla" mukana. sisko oli minua kauniimpi ja herätti miehissä voimakasta vetoa. minä olen taas ollut lapsesta asti harmaa varpunen, jota ei kukaan lähesty. ei koulussa eikä seurakunnassa ei missään eikä koskaan.
vailla seurakuntamme on pieni, vanhimmisto ei muistanut edes nimeäni oikein, kun olisin tarvinnut apua. olin kuin ilmaa heille. lähdin jehovista ja minua alettiin karttaa - kukaan ei enää tervehdi tai tunne minua. itse tunsin itseni ulkopuoliseksi seurakunnan sisälläkin. jehovissa ei ole virallisesti seurakunnan jäsen, vaan osallisuus on ansaittava teoilla.
kamalaa toimintaa. onko joku kanssani eri mieltä? - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
jehovissa on kamalaa! olin varmaan viis vee, ku vanhemmat pakotti kenttäilemään. ovilta oville ja pelkäsin milloin joku tunnistaa. jwhova muka tiesi maailmanloppujen ajankohdat ja lupasi raatajille jotain paratiisielämää!
kun kasvoin hieman jouduin säestämään todella ärsyttäviä lauluja. kukaan ei niitä halunnut laulaa! puhuja ylisti pieleen menneitä "musiikkiesityksiä" miten ne kohottivat jehovan kunniaa! onneksi nykyään lapsia ei pakoteta enää säestämään. se oli inhottavaa tervassa tarpomista niin kuin kaikki muukin.
sisko ilmeisesti alkoi huorata 12-vuotiaana, kaikki kävi. häntä ei kutsuttu oikeuskomiteaan vaan ilonpito jatkui ainakin 14-15-vuotiaaksi asti. kaikki meni lopulta hyvin, kokeneena koneena sisko päätyi yhden toisen seurakunnan nuorukaisen vaimoksi. ovat muuten naimisissa edelleen.
minua syyllisetettiin, en tehnyt tarpeeksi. en ollut "kunnolla" mukana. sisko oli minua kauniimpi ja herätti miehissä voimakasta vetoa. minä olen taas ollut lapsesta asti harmaa varpunen, jota ei kukaan lähesty. ei koulussa eikä seurakunnassa ei missään eikä koskaan.
vailla seurakuntamme on pieni, vanhimmisto ei muistanut edes nimeäni oikein, kun olisin tarvinnut apua. olin kuin ilmaa heille. lähdin jehovista ja minua alettiin karttaa - kukaan ei enää tervehdi tai tunne minua. itse tunsin itseni ulkopuoliseksi seurakunnan sisälläkin. jehovissa ei ole virallisesti seurakunnan jäsen, vaan osallisuus on ansaittava teoilla.
kamalaa toimintaa. onko joku kanssani eri mieltä?Juuri tällaista se on! Tärkeintä näissä ameriikkalaisfirmoissa on aina vain sama asia: paljonko jää viivan alle, eli rahallisen voiton määrä. Jehovissa puhutaan miljardvoitoista, ameriikan pääkonttori rypee rahoissa! Ja kaikki salataan seurakuntalaisilta! Näiden ameriikkalais"uskontojen" ainoa tarkoitus on huijata tarpeeksi tyhmiltä rahat pois! Onneksi nykyään on tämä ihana internet! Tännekin on pääsy kielletty jehovilta! Tehkää lapsillenne hyvää ja lähtekää välittömästi pois kultistanne! Lapsenne kärsivät ja ameriikka kerää rahat!
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Juuri tällaista se on! Tärkeintä näissä ameriikkalaisfirmoissa on aina vain sama asia: paljonko jää viivan alle, eli rahallisen voiton määrä. Jehovissa puhutaan miljardvoitoista, ameriikan pääkonttori rypee rahoissa! Ja kaikki salataan seurakuntalaisilta! Näiden ameriikkalais"uskontojen" ainoa tarkoitus on huijata tarpeeksi tyhmiltä rahat pois! Onneksi nykyään on tämä ihana internet! Tännekin on pääsy kielletty jehovilta! Tehkää lapsillenne hyvää ja lähtekää välittömästi pois kultistanne! Lapsenne kärsivät ja ameriikka kerää rahat!
En ole tiennytkään että jehovissa liikkuu niin suuret setelit. Olen luullut ettei monilla ole paljonkaan antaa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
En ole tiennytkään että jehovissa liikkuu niin suuret setelit. Olen luullut ettei monilla ole paljonkaan antaa.
Rahalla on valtaa jt piireissä.
Ei tule komiteaa töppäilyistä kun on rahaa.
Niin kuin yks härski jt akka.
- Anonyymi00007
Oppia muutetaan ja takkia äännetään, että aina saataisiin nuorempaa sukupolvea mukaan...
- Anonyymi00010
Mutta onneksi se ei nykyään onnistu.
- Anonyymi00013
JT on parasta uskoa.
Muut eksyttää!- Anonyymi00014UUSI
JT oppi on hypnoosia.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
JT oppi on hypnoosia.
Se on suoraan Raamatusta, avaat, niin toteat saman asian!
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011 2026-03-03 15:45:58
" En ole tiennytkään että jehovissa liikkuu niin suuret setelit "
-Vartiotornin takasivulla on toistuvaisartikkelina ollut ohjeet lahjoittaa lahkolle.
Siinä luetellaan myös vakuutuksien edunsaajiksi lahko.
Ja asuntonsa lahjoittaminen. Jalomielisesti luvataan että lahjoittaja saisi jäädä siihen asumaankin. Mutta jos siinä saa asua, miksi se tarvitsisi lahjoittaakaan ?
Silloin maailmanlopun vuosimallin 1975 lähestyessä kirjoitti Valtakuntamme palvelus että nyt olisi hyvä ajatus myydä asuntonsa ja käyttää rahat vartiotorniuskonnolle, koska aikaa on vähän.
Muistan nettipalstalta joskus jonkun ex-jt:n tunteneen semmoisen joka teki asunnolleen neuvon mukaan. Oli saanut siitä esimerkillisen arvonimen.
Mutta tuo arvonimihän takoittaa kirjaimellisesti, että häntä tulisi matkia, hän olisi tosiaan esimerkki. heh- Anonyymi00016UUSI
JT:t elää hypnoosikuplassa.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
JT:t elää hypnoosikuplassa.
Onko sulla ihan kaikki kotona?
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Onko sulla ihan kaikki kotona?
Kotona on kaikki tarpeellinen...mm Raamattu, kuten kaikilla JT.
Sinulla se on pölyttymässä!
- Anonyymi00021UUSI
Moni raamatunlukija unohtaa toisten kunnioituksen, kirjasta tulee elämää tärkeämpi ja sitä aletaan pitää lakikirjana. Eivät kaikki, mutta moni. Ihan sama seurakunnalle, jehovat tai mikä vaan. Kai ko. kirjan tarkoitus on ollut vapauttaa henkisesti ja sallia sama vapaus elää toisillekin. Ei se voi velvoittaa olemaan muuta kuin on ja tekemään sitä mikä tuntuu oikealta.
Jos olisin niin umpiumpiumpityhmä, että olisin jt, niin jos Peräilmakielto tulisi, niin silloin nostaisin kytkintä hämäyslahkosta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4346163- 875470
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest514467- 543996
- 783961
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33616SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933549Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1213274Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713251- 432309