Kuinka moni on kyllästynyt JT uskonnon jatkuviin kieltoihin, ja on jättänyt koko homman sikseen? Minä en enää seuraa zoomista kokouksia. Sain tarpeekseni.
Kuinka moni on kyllästynyt
8
136
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä en ole seurannut kertaakaan. Enkä seuraa.
- Anonyymi00003
Aika monet ovat jo kyllästyneet.
jt Peräilmaoppi viehättää tietyn tyyppisiä matalaotsia. Eivätkä he siihen kyllästy.
- Anonyymi00005UUSI
Haista....!
Anonyymi00005 kirjoitti:
Haista....!
Älä ole niin kiukkuinen. Hanki hyvä harrastus esim. raamatun, vartsikan tms, lukeminen, kun laskee samalla Peräilmaa. Se rentouttaa ja kehittää koordilaatilota. Apostoli tekivät sitä usein lähetysmatkoillaan Borneossa.
- Anonyymi00004UUSI
Olet käsittänyt väärin. Kiellot ovat kiva ja tarpeellinen asia todistajille. Miten he muuten voisivat tuntea ylemmyyttä "vääräuskoisiin" nähden, jos järjestö ei kieltäsi kaikenlaista?
Luuk. 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.- Anonyymi00006UUSI
jehovissa on kamalaa! olin varmaan viis vee, ku vanhemmat pakotti kenttäilemään. ovilta oville ja pelkäsin milloin joku tunnistaa. jwhova muka tiesi maailmanloppujen ajankohdat ja lupasi raatajille jotain paratiisielämää!
kun kasvoin hieman jouduin säestämään todella ärsyttäviä lauluja. kukaan ei niitä halunnut laulaa! puhuja ylisti pieleen menneitä "musiikkiesityksiä" miten ne kohottivat jehovan kunniaa! onneksi nykyään lapsia ei pakoteta enää säestämään. se oli inhottavaa tervassa tarpomista niin kuin kaikki muukin.
sisko ilmeisesti alkoi huorata 12-vuotiaana, kaikki kävi. häntä ei kutsuttu oikeuskomiteaan vaan ilonpito jatkui ainakin 14-15-vuotiaaksi asti. kaikki meni lopulta hyvin, kokeneena koneena sisko päätyi yhden toisen seurakunnan nuorukaisen vaimoksi. ovat muuten naimisissa edelleen.
minua syyllisetettiin, en tehnyt tarpeeksi. en ollut "kunnolla" mukana. sisko oli minua kauniimpi ja herätti miehissä voimakasta vetoa. minä olen taas ollut lapsesta asti harmaa varpunen, jota ei kukaan lähesty. ei koulussa eikä seurakunnassa ei missään eikä koskaan.
vailla seurakuntamme on pieni, vanhimmisto ei muistanut edes nimeäni oikein, kun olisin tarvinnut apua. olin kuin ilmaa heille. lähdin jehovista ja minua alettiin karttaa - kukaan ei enää tervehdi tai tunne minua. itse tunsin itseni ulkopuoliseksi seurakunnan sisälläkin. jehovissa ei ole virallisesti seurakunnan jäsen, vaan osallisuus on ansaittava teoilla.
kamalaa toimintaa. onko joku kanssani eri mieltä?
- Anonyymi00007UUSI
Oppia muutetaan ja takkia äännetään, että aina saataisiin nuorempaa sukupolvea mukaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m794421Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 232006
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715