https://www.is.fi/digitoday/art-2000011847811.html
Burger King on ottanut käyttöönsä tekoälybotin, joka seuraa, kuinka ystävällisiä pikaruokaketjun työntekijät Yhdysvalloissa ovat.
Guardianin mukaan tekoäly tunnistaa, käyttääkö työntekijä asiakastilanteissa tiettyjä sanoja, kuten welcome (tervetuloa), please ja thank you (kiitos).
BBC:n mukaan järjestelmä tekee ”ystävällisyyspisteytyksen” jokaiselle toimipaikalle. Tällä hetkellä OpenAI-pohjaista Patty-chattibottia pilotoidaan 500 ravintolassa Yhdysvalloissa, mutta se on tarkoitus olla saatavilla vuoden loppuun mennessä maan kaikissa toimipaikoissa.
Burger King vahtii työntekijöitään tekoälyllä
23
228
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kohta kaikki ihmiset pisteytetään ja he saavat tehdä asioita sen perusteella. Huono pisteytys tarkoittaa että jäät ulkopuolelle kaikesta kivasta huonoilla pisteillä..
Black Mirror sarjassa vastaava tilanne yhdessä jaksossa. Kohta se on todellisuutta.- Anonyymi00009
Miten niin "kohta"!? Eikös ihmisiä ole pisteytetty jo vuosikymmeniä. Koulutodistuksistasihan sinäkin näät oman pisteytyksesi, pahvi!
- Anonyymi00002
Panenkin Burger Kingin boikottiin saman tien.
- Anonyymi00003
Plees plees babyy!!💂
- Anonyymi00004
Kiinassa tämä pisteytys on valtion toimesta ollut jo kauan käytössä. Julkista tietoa.
- Anonyymi00005
Suomessa tuon voisi tehdä kaikille vassareille.
- Anonyymi00006
Burger King ei pysty samaa valvontaa toteuttamaan Euroopassa sillä EU-lait ja suomessakin kansallinen laki kieltävät vastaavan valvonnan,,,
- Anonyymi00007
Jos pisteytys huono, et voi juuri ostaa mitään
- Anonyymi00008
Eikös loogisempi ratkaisu olis korvata se kassaneiti (tai kassapoju) jollain Androidilla joka itse lausuis noi mainitut kohteliaisuudet, niin ei tarttis jotain ihmispoloa orjuuttaa joksikin automaattipapukaijaks?? :/
Niin säästyis tuokin työvoima johonkin tärkeämpään tehtävään.
(Ja uskokaa pois! Mä fundeeraan nyt äärettömällä määrällä aivosolujani et mihin muuhun tehtävään hampurilaisravintoloiden työntekijät saattais soveltua!? :D Palataan astialle kun/jos keksin) - Anonyymi00010
Hyvä juttu. Asiakaspalvelussa pitää osata olla kohtelias. Alan suosia Burger Kingiä enemmän.
- Anonyymi00012
Ei kiitos. Mä meinasin saaha sydärin jo vuosia sit mäkkärssäkin ku ekan kerran kuulin kassan toivottavan "hyvää ruokahalua" kuin jossain paremmassakin ravintolassa!? :D :/
Ne myy lähinnä makkarasämpylöitä noissa paikoissa, joten ihan turha alkaa elvistelemäön et ne olis muka joku ihan oikee gourmee ravintola jonka mätöistä kukaan nauttis. Noita ostaa ihan vaan sen takii et saa nopeesti vähän mahantäytettä jonku kiireen keskellä. Kuka noita nautinnokseen ostaa? En ainakaan minä. - Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei kiitos. Mä meinasin saaha sydärin jo vuosia sit mäkkärssäkin ku ekan kerran kuulin kassan toivottavan "hyvää ruokahalua" kuin jossain paremmassakin ravintolassa!? :D :/
Ne myy lähinnä makkarasämpylöitä noissa paikoissa, joten ihan turha alkaa elvistelemäön et ne olis muka joku ihan oikee gourmee ravintola jonka mätöistä kukaan nauttis. Noita ostaa ihan vaan sen takii et saa nopeesti vähän mahantäytettä jonku kiireen keskellä. Kuka noita nautinnokseen ostaa? En ainakaan minä.Minä ostan koska teollinen pikaruokaroska on oman autenttisen kulttuurinsa nostalginen mestariteos ja makuelämys joita sinunlaisesi herkeittopierupylly ei ymmärrä.
Olisiko parempi että kassatyöntekijä sanoisi "nonii mee safkas kanssa helevettihin siitä ja toivottavasti saat sydärin ettei tartte katella tollasta perskarvaa täällä enää"? - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minä ostan koska teollinen pikaruokaroska on oman autenttisen kulttuurinsa nostalginen mestariteos ja makuelämys joita sinunlaisesi herkeittopierupylly ei ymmärrä.
Olisiko parempi että kassatyöntekijä sanoisi "nonii mee safkas kanssa helevettihin siitä ja toivottavasti saat sydärin ettei tartte katella tollasta perskarvaa täällä enää"?Niin noh!? Monet koiratkin tykkää syödä *askaa, ja kyseisten koiranomistajat pitää varmaan lemmikkejään erinomaisina makutuomareina. Mutta ei taida kyllä kovin montaa Michelin tähden saanutta hampurilaisjointtia löytyä koko maailmasta, joten ...
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Niin noh!? Monet koiratkin tykkää syödä *askaa, ja kyseisten koiranomistajat pitää varmaan lemmikkejään erinomaisina makutuomareina. Mutta ei taida kyllä kovin montaa Michelin tähden saanutta hampurilaisjointtia löytyä koko maailmasta, joten ...
... ja parasta olis jos myyjä vaan joko kohteliaasti joko nyökkäis, tai sanois vaan perinteiset "ole hyvät" eikä ois niin olevinaan jotain parempaa kuin onkaan. Teennäisyys on arseesta.
- Anonyymi00011
Ei tuota Suomeen kaivata. Mitä joukkoa siellä ameriikoissa mahtaa olla kun pitää tuolleen vahtia.
- Anonyymi00013
Alkossakin on opetettu sanomaa lopuksi mukavaa päivän jatkoa. Kyllähän se mukava onkin pullo kainalossa
- Anonyymi00018
Tokmannin kassaneidit aina toivottavat "hyvää päivänjatkoa". Mielestäni aivan turhanpäiväistä tuommoinen teennäinen epäaito automaattitoivotus.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tokmannin kassaneidit aina toivottavat "hyvää päivänjatkoa". Mielestäni aivan turhanpäiväistä tuommoinen teennäinen epäaito automaattitoivotus.
Kyl tuntuis paljo aidommalle ku sanosivat vaa, että "mitä ittuu säkin tääl kaupas koko ajan ravaat, tuhlaat vaa kaikki rahas."
- Anonyymi00014
Kouluissa tämä on ollut käytäntönä aina. Isompi vetää pienempää turpaan, ja ellei pienempi jätä asiaa sikseen ja hymyile, niin opettaja rankaisee.
- Anonyymi00015
Kauhee! Kyllä ainaski Suomessa kuuluu ihmisen perusoikeuksii olla nii v*ttumaine ku haluu olla! Ei saa tollasta kapitalismia päästää tulee Suomee.
- Anonyymi00016
Keräävät tietokantoja työntekijöistä. Pisteytystä ja henkilötietoja myydään sitten konsulttifirmoille joilta muut firmat ostavat tietokantoja.
Ei tarvitse vaivautua työnhakuun jos ei ole hymyillyt jenkkityylisellä irvistyksellä riittävästi. - Anonyymi00021
https://www.imdb.com/title/tt5497778/
Black Mirror kolmannen kauden jakso Nodevise kertoo kuinka pisteytetään ihmisiä- Anonyymi00024
toi on hyvä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1145356
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2762196- 911756
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401210Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411197Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051120- 501119
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1531116- 1121079
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.821022