Kevennyksenä tämä - huumorimielellä ;-)
Kasvissyöjät/vegaanit siinä kuin muutkin oikeaksi kokemassaan asiassa/elämäntyylissä pitäytyvät joutuvat aika ajoin nimittelyjen kohteiksi eri tavoin ajattelevien ja tuntevien taholta. Tällä palstalla eläinsuojeluhenkisiä kasvissyöjiä/vegaaneja on nimitelty mm. "viherpiipertäjiksi" ja "viherpiiperöiksi" erään kirjoittajan taholta. Mutta mitkä ovatkaan hauskimmat/hulvattomimmat nimitykset, joita kasvissyöjinä ja kasvissyöntinne/vegaaniutenne johdosta olette osaksenne saaneet?
Tässä on nimitys, joka hulvattomuudessaan, hauskuudessaan ja kekseliäisyydessään pitää toistaiseksi ykköstilaa itse vastaanottamieni nimittelyjen "listalla". Olen erään henkilön mielestä
"esoteerikkopanteistiuniversalistierikeeperpiipaapuupää-tyttö".
Hih ;-)
Kevennys - kuinka nimitelty? ;-)
11
473
Vastaukset 11
- Erkko
Eikös viherpiipertäjät ole enemmänkin niitä turkis-on-murha-tyyppejä? Noh, onhan he yleensä näitä porkkanan-purijoita. =)
- ddhm
Tiedän, etten lukeudu perinteisimpään eläinten/luonnonusojelijoiden joukkoon, sillä työhöni kuuluvat mm. eläinkokeet enkä ole enää edes kasvissyöjä... Olen kuitenkin työssäni ja opiskeluissani tuonut aktiivisesti esille eläintenkäytön ongelmia, kirjoittanut pari kertaa aiheesta alan lehdissä ja tehnyt joitain pieniä käytännönuudistuksia.
Nimittelyä olen kuullut taholta jos toiseltakin. Ehdottomasti eniten nauratti, kun eräs alan professosi tuhahti minun olevan "naurettava teiniantropomorfistien käännyttämä hihhuli ja tutkimuksen riippakivi" noin kaksi tuntia sen jänleen, kun eräs eläinsuojeluaktiivi oli kovaan ääneen julistanut todennut minun olevan "sydämetön sadisti".
Niin tai näin, en tunnu kelpaavan kummallekaan puolelle :) Eläinten suojelijat eivät hyväksy minua, koska teen eläinkokeita, tiedeyhteisö katsoo vinoon, koska sotken aina asiaan eläinten oikeudet ja hyvinvoinnin... En vain käsitä, miksi minun pitäisi kuulua vain ja ainoastaan jompaan kumpaan leiriin? Eikö olisi kaikkien edun mukaista, että löytyisi ihmisiä, jotka puhuvat SEKÄ tieteen ETTÄ eläintensuojelun intressien puolesta ja yrittävät hakea tasapainoa ja vaihtoehtoja.- Erkko
Tee kuten itsekin olen tehnyt useita vuosia sitten. Päätä itse mikä on parasta omastamielestäsi, ja vähät välität sen jälkeen muiden mielipiteistä. Eikös kaikista tärkeintä ole, että itse voit elää itsesi ja päätöstesi kanssa. Itsesi kanssahan elät koko elämäsi.
Olen aikaa sitten hyväksynyt ihmisten kyynisyyden ja alkanut itsekin harrastamaan sitä. Vihaan ihmisiä ja suurin osa heistä vihaa minua, tai ei vain ole tavanneet minua. Heistä, jotka ovat jääneet pysyvästi ystävikseni, ymmärtävät minua ja elämän katsomustani. Toisaalta, jos olisin joku toinen, en yrittäisikään ystävystyä itseni kanssa.
Jos et sovi kumpaankaan ryhmittymään, niin perusta omasi. - ddhm
Erkko kirjoitti:
Tee kuten itsekin olen tehnyt useita vuosia sitten. Päätä itse mikä on parasta omastamielestäsi, ja vähät välität sen jälkeen muiden mielipiteistä. Eikös kaikista tärkeintä ole, että itse voit elää itsesi ja päätöstesi kanssa. Itsesi kanssahan elät koko elämäsi.
Olen aikaa sitten hyväksynyt ihmisten kyynisyyden ja alkanut itsekin harrastamaan sitä. Vihaan ihmisiä ja suurin osa heistä vihaa minua, tai ei vain ole tavanneet minua. Heistä, jotka ovat jääneet pysyvästi ystävikseni, ymmärtävät minua ja elämän katsomustani. Toisaalta, jos olisin joku toinen, en yrittäisikään ystävystyä itseni kanssa.
Jos et sovi kumpaankaan ryhmittymään, niin perusta omasi."Päätä itse mikä on parasta omastamielestäsi, ja vähät välität sen jälkeen muiden mielipiteistä. Eikös kaikista tärkeintä ole, että itse voit elää itsesi ja päätöstesi kanssa."
Jep. Näin olen aikalailla tehnyt ja aion tehdäkkin ainakin näiden kysymysten suhteen.
Vihaamaan ihmisiä en silti aio alkaa ja orastavaa kyynisyyttäkin yritän kovasti nutistaa... syytäkin kyynisyyteen olisi, mutta liika kyynisyys johtaa aivan varmasti siihen, etteivät asiat mene ainakaan parempaan suuntaan. Pieni ripaus idealismia pitää pyörät pyörimässä.
"Jos et sovi kumpaankaan ryhmittymään, niin perusta omasi."
Jep, näin se on nähtävä :) - a.v.a
>>>"naurettava teiniantropomorfistien käännyttämä hihhuli ja tutkimuksen riippakivi">>>
Tuo oli hulvattominta, mitä olen vähään aikaan kuullut ;-) *reps*
- Shitteri
mua on haukuttu ainakin seuraaviksi...
1.viherpiipertäjä
2.puunhalaaja
3.kettis ( lyhenne kettutytöstä )
4.elämäntapa-intiaani
5.erikoishiippari
6.voikukkarakastaja
joo onhan näitä...noi nyt tuli ekana mieleen...ei nuo nyt kauheen hauskoja ollu, mutta voipi olla et tulee mieleen myöhemmin jotain hulvattomampaa.- a v a
"Voikukkarakastaja" on sekin aika hauska ilmaus. Varsinkin jos koettaa muodostaa siitä kirjaimellisen käsityksen ;-)
- ddhm
Muhun kyllä kolahti tuo elämäntapa-intiaani :)
ddhm kirjoitti:
Muhun kyllä kolahti tuo elämäntapa-intiaani :)
Ainakin näitä nimityksiä olen saanut kuulla ihan riittävästi, ja jopa kyllästymiseen asti.
1. Viherpiipertäjä
2. Puunhalaaja
3. Humanistihippi
4. Hampun polttelija
5. Pitkätukkasivari
6. Anarkistikommari
- tällaisia..
-Heinänpurija
-Keuhkoaja
-Kettutapaus
-Ääliö
-Idiootti
-Teini
-Amis
-Pilviveikko (en käytä.. heh heh..)
-Hippihiiri
-Hippula
-Aivoton
-Kettuaktivisti (en kannata enkä tue iskuja)
-Puuropää
Näitä olen kuullut eri yhteyksissä lihansyöjien ja turkkeja käyttävien suunnalta. Mielikuvitusta heiltä on ainakin löytynyt. Ja löytyy..;-)Heh. - a v a
Nimimerkki f.d. esitti seuraavanlaisen nimityksen klo 08.05 (poistettu viesti):
"Ituhippi".
Ja toteamus häneltä:
"(Kasvissyöjä on) Teinilogiikan ja naislogiikan yhdistelmä joka tuottaa sontaa".
Pidättäytyminen asiallisella mielipiteidenvaihtolinjalla, milloin osapuolten näkemykset poikkeavat radikaalisti toisistaan, on ilmeisen vaikeaa eräiden kohdalla. Onneksi huumorilla pärjää pitkälle ;-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei8990Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125936- 109929
- 50843
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85782Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.42756Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66691Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev142670- 55625
- 95551
- 67540
- 60514
- 52501
- 35477
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15048439- 21436
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31413- 24410
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408Terve vuan! Mikseiköhän Lepokiven lentosotamies
lähennä Rovaniemelle vastaanottamia uusia F35-hävittäjiä? Tunnin piästä laskeutuvat.12392