Oikea usko on uskon Henki meissä.

Anonyymi-ap

Oikea usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus, ei mikään pään usko tai vakaumus, mikä saadaan käännyttämällä aikaiseksi.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

25

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Uskon Henki pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä vaikka ihmisen nukkuessa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Ja koska meillä on yhteys Jumalan kanssa niin Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

• Anonyymi00002

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

• Anonyymi00004

Kastamalla tehdään kristittyjä.

Käännyttämällä tehdään lahkolaisia.

• Anonyymi00003

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi00005

Kai se nyt muutakin voi olla?

Kun Jumala kuoli ristillä vuodatti hän kaiken vastaanottavan lihan ylle: henkeään, sanansa, valoa, rakkauttaan.

Jumala on Henki
      Jumala on Valo
      Jumala on rakkaus
      Jumala on sana

Se että sanoin yritetään vaikuttaa ja käännyttää vastaanottavaksi kuuluu mielestäni asiaan vaikka siten ei paljoa uskoa syntyisikään. Vain Sinapinsiemenen verran?
      On toki niin että Sana vaikuttaa Koraanin kautta paremmin ja enemmän kiitollisuutta herättäen. Se kykenee antamaan ymmärryksen etc. Mutta myös UT ja sen opettaminen kasteen lisäksi kaikille kansoille on valaisevaa.

Toki on niitä joilla on pyhiltä saatu voitelu ja joita ei voida opettaa. He tuo oman näkemyksensä kaikkeen eivätkä ole pelkkiä kirjanoppineita.

Loppujen lopuksi kirjaimellinen sana on kuitenkin lohduttavin.

Vaikeaa on kun sanaa saarnaa niin moni vailla voitelua. He kykenee valona todistamaan vain oman uskonsa mutta eivät vaikuta toisessa oikealle tielle lähtemistä.
      Tuo valokin toki on tärkeää. Ja johtaa usein kokouksessa käynnin tai pyhiinvaelluksen.

Sakramentit tänä päivänä ovat entistä paljon voimakkaammat. Mitä enemmän väkeä lähtee kirkosta sitä voimallisemmin Kristus siellä vaikuttaa.

Itse pidän käännytysyrityksiä merkittävinä kutsuina.

• Anonyymi00008

Kyllä ne lahkolaisten voitelut tiedetään, mistä siinä on kysymys. Liukkaita kielimiehiä ovat.

Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään hurmahenkisiä hihhuleita.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kyllä ne lahkolaisten voitelut tiedetään, mistä siinä on kysymys. Liukkaita kielimiehiä ovat.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Itse en ole ennen Toraisteja kuullut minkäänlaista lain opettamista missään seurakunnassa. Tämä on uusi ilmiö, joka on vasta aluillaan. On ikävää jos heitä synagoogissa ei oteta vastaan. Ja onhan toki kaksi seurakuntaa normaalia enemmän vanhaa testamenttia esillä pitäneet: Jehovan todistajat ja Mormonit. Heitä muut vieroksuvat kovin. Saa nähdä miten tässä käy. Nouseeko ylevämpi lain opetus kuin mitä JT ja Mormonit ovat yritelleet?

Mooseksen kirja kertoo Jehovan muodostavan seitsemän kansaa nimellään ja iankaikkiselle evankeliumille. Jos toraistit maailmanlaajuisesti saavat aikaan yhden noista seitsemästä olisi sen lain opetus kuin jatkuva sade kuivalle Arolle.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja kirjoitellut.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja kirjoitellut.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.

15
        Onnellinen ja AINOA VALTIAS tekee itsensä ilmeiseksi kun on sen aika. Hän on kuninkaina hallitsevien kuningas ja herroina hallitsevien Herra....

Noita hallitsevia oli ja on 200 iankaikkisuudesta tullutta Jumalan Poikaa. Joiden ylin hallitsija oli Seem-Jehova, eli Gilgamesh eli Kaikkivaltias Jehova. Jumalan poikien ylimmästä hallitsijasta on tässä puhe eikä Jeesuksesta.

Kannattaa lukea Heenokin kirjaa. Myös Jasherin kirja ja Jubilees.

• Anonyymi00006

Käännyttämällä tehdään käännynnäisiä, uskoonsa kääntyneitä.

Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

• Anonyymi00007

Onneksi siellä Jerusalemissa Jeesuksen aikaan ei ollut yhtään helluntailaisia.

Nehän olisi tehnyt Juutalaispojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan sillä perusteella, että eihän se 8 pv. ikäinen vauva saanut sitä itse päättää lähteekö ikuiseen liittoon Jumalan kanssa vai ei.

• Anonyymi00009

Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa Kristuksen Henkeä,
      se ei ole hänen omansa vaikka olisi kiihkouskovainen.

Kristukseen kastamaton pakana on maailmassa.

• Anonyymi00010

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskovaisiksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskovaisiksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

Oletteko aivan varma siitä kummalle puolelle itse kuulutte?

Herran Henki vaikuttaa monissa Helluntailaisissa.
        Fariseukset tms jotka pyrki Johanneksen kasteelle olivat lain suhteen moitteettomat.

Toki on hyvä Helluntaikirkkoa koetella ja puhdistaen vahvistaa, mutta miten sitten käy meidän jotka ollaan Helluntailaisia paljon matalammat ja ihaillaan kaukaa heitä.

Me kuulutaan kai sitten roskakoriin???

• Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Lahkolaiset eivät tunnustaneet syntisyyttä kasteen saamisen perusteeksi. Siksi heitä ei saanut kastaa ollenkaan.

Johannes kastoi vain ne, jotka tulivat syntisyytensä vuoksi kastettavaksi.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Lahkolaiset eivät tunnustaneet syntisyyttä kasteen saamisen perusteeksi. Siksi heitä ei saanut kastaa ollenkaan.

Johannes kastoi vain ne, jotka tulivat syntisyytensä vuoksi kastettavaksi.

"Ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntisyytensä."

• Anonyymi00012

Paavalin kotiseudulla noudatettiin juurikin noita samoja lakeja.

Afganistanin Taleban-hallinto sallii uudessa asetuksessa miesten lyödä vaimojaan, kunhan eivät aiheuta heille luunmurtumia tai avohaavoja. Asiasta uutisoi muun muassa CNN.

• Anonyymi00013

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00020

Paha henki antoi miehelle valtavat fyysiset voimat.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

• Anonyymi00017

Enkä syö sipulia.

• Katseen lahjan joulupukki toi.👀🎅🎁🎄✨️🦌🛷

• Anonyymi00021

Kasteen lahjana saatava Pyhä uskon Henki perustuu Jumalan sanaan, ei mihinkään joulupukin lupauksiin.

Jumala puhdistaa ja tyhjentää sydämen ennen oman Henkensä lahjan antamista. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on , ei ole sovelias Jeesuksen seuraajaksi.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

• Anonyymi00023

Kuitenkin Ilmestyksen kirjeet pyytävät PITÄMÄÄN KIINNI VOITTAJAN PALKINNOSTA.
        Se ei kuulu muille kuin yksin voittajalle sillä muut eivät ole Ristin todistusta antaneet eivätkä kykene siihen vaan ovat Perkeleen ohjaamina tuhattaitureina käyttämässä Raamattua vain etuja muilta riistääkseen. Kilpailun voi voittaa vain yksi vaikka kilpailijoita on useita.

Mutta kyllä varmasti jokainen sukupolvi saa oman kilpailun ja oman palkinnon.

Jokainen joka Jumalan Valtakunnan tähden on kieltäymyksiin mieltynyt on kyllä niiden ansiosta saava tuon valtakunnan työn siemenet kylvettyä ja kukoistamaan. Esim. Suomi oli 1970-1980 luvuilla hurskas kieltäymyksin ja sai aikaan kännykät jotka ovat pelastaneet miljoonia Jumalan valtakunnan käyttöön. Itse olin celibaatissa 2004-2013 ja sain arkkienkeli Gaabrielilta ja Herra Zebaotilta sanomat monet politiikan ja tieteen. Esim. UBI n käytännön periaatteista valoa.

Kieltäymykset johtaa palkintoon. On kuitenkin Kolossan vanhurskaat jotka eivät saa omata kieltäymyksiä jostakin syystä. Ilias teos valaisee että Jeesus ei tahdo heille Jumalan valtakuntaa. Vaan he eli Venäjä joutuu tyytymään suureen maa-alaan ja olemaan Saaralle luvattuja kuninkaita ja kuningattaria.

Tosin on Tulossa myöhemmin Jumalan valtakunnan vaihe jossa on NAINEN, KOLME VAKKAA JA HAPATE. Tämä luultavasti muuttaa Kolossan asemaa melkoisesti. Israel on se joka asiaa ajaa eikä Jeesus. Itse uskoisin Venäjän sosialistien tai kommunistien nousevan Jumalan valtakuntaan kelvollisiksi ennen kuin kristityt tai muslimit.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kuitenkin Ilmestyksen kirjeet pyytävät PITÄMÄÄN KIINNI VOITTAJAN PALKINNOSTA.
        Se ei kuulu muille kuin yksin voittajalle sillä muut eivät ole Ristin todistusta antaneet eivätkä kykene siihen vaan ovat Perkeleen ohjaamina tuhattaitureina käyttämässä Raamattua vain etuja muilta riistääkseen. Kilpailun voi voittaa vain yksi vaikka kilpailijoita on useita.

Mutta kyllä varmasti jokainen sukupolvi saa oman kilpailun ja oman palkinnon.

Jokainen joka Jumalan Valtakunnan tähden on kieltäymyksiin mieltynyt on kyllä niiden ansiosta saava tuon valtakunnan työn siemenet kylvettyä ja kukoistamaan. Esim. Suomi oli 1970-1980 luvuilla hurskas kieltäymyksin ja sai aikaan kännykät jotka ovat pelastaneet miljoonia Jumalan valtakunnan käyttöön. Itse olin celibaatissa 2004-2013 ja sain arkkienkeli Gaabrielilta ja Herra Zebaotilta sanomat monet politiikan ja tieteen. Esim. UBI n käytännön periaatteista valoa.

Kieltäymykset johtaa palkintoon. On kuitenkin Kolossan vanhurskaat jotka eivät saa omata kieltäymyksiä jostakin syystä. Ilias teos valaisee että Jeesus ei tahdo heille Jumalan valtakuntaa. Vaan he eli Venäjä joutuu tyytymään suureen maa-alaan ja olemaan Saaralle luvattuja kuninkaita ja kuningattaria.

Tosin on Tulossa myöhemmin Jumalan valtakunnan vaihe jossa on NAINEN, KOLME VAKKAA JA HAPATE. Tämä luultavasti muuttaa Kolossan asemaa melkoisesti. Israel on se joka asiaa ajaa eikä Jeesus. Itse uskoisin Venäjän sosialistien tai kommunistien nousevan Jumalan valtakuntaan kelvollisiksi ennen kuin kristityt tai muslimit.

Anoko se sieltä Venäjältä kirjoittelee?

• Anonyymi00022

Ihmisen oma usko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle kasteessa.

Jokainen istutus, mikä ei ole Taivaallisen Isän istuttama, on ensin revittävä juurinensa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe