USA on erikoinen valtio. Aina kovasti halukas käymään sotaa ja varsinkin toisella puolella maailmaa.
Mikä muu valtio on käynyt sotaa toisen valtion kanssa, joka ei edes ole naapurimaa.
On ollut Vietnamin sotaa, Korean sotaa, Irakin sotaa, Afganistanin sotaa...
Onkohan Grönlanti liian lähellä, ei ole kuin Kanada välissä...
Amerikkalaisen ajattelutavan mukaan liittolaismaahan kannattaakin tietysti aina hyökätä.
USA ja sotakiihko
5
55
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Venäjä vanhanajan imperialistisesti laajentaa omia alueitaan sotimalla rajoilla ja toki maan sisälläkin tarvittaessa.. Toki Afrikan maissa ja Lähi-idän maissa on ollut vahvasti läsnä, on sotilastukikohtia. Niinkuin Syyriassa ja Iran oli suuri Venäjän tukija .
- Anonyymi00002UUSI
USA:lla on noin 750–800 erillistä sotilastukikohtaa tai tukikohtapaikkaa ympäri maailmaa vähintään ~80 eri maassa ja alueella. Näin tekoäly tiesi.
- Anonyymi00003UUSI
Rikkaat tarvitsevat sodan, se on yksi keino vetää huomio pois maan omista ongelmista. Sitä paitsi juuri tällä hetkellä Trumpin hallinnon ihmiset tekevät suuria voittoja käyttäen häikäilemättä sisäpiirin tietoja. Se on laitonta mutta Trump ei ole ennenkään antanut lakien häiritä omia tekemisiään.
- Anonyymi00004UUSI
Aiemmin USalla oli sellainen maailmanpoliisi-asenne, ikäänkuin olisivat 'hyvän' puolella.
Perustelivat liittolaisilleen. Natolaiset ovat nykyään ikäänkuin toisella puolella.
Nyt naamio on pudonnut.
Seniili fossiilikapitalisti himoitsee öljyä ja mitä tahansa maaperän rikkauksia. Ja väkivallalla, uhkailemalla, kiristämällä tekee 'hyvän diilin'.
Ai kauheeta, että mun piti tämmöistä aikaakin vielä elää! - Anonyymi00005UUSI
Muilla ei ole resurseja enää pitää tukikohtia ja 'edistää demokratiaa '
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724214Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o983655Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363349- 512900
- 402388
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182369Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222092- 231716
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141547Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321536