Jeesus sovitti maailmansynnin

Anonyymi-ap

Jeesus sovitti maailmansynnin eli perisynnin, mutta kyllä jokainen ihminen joutuu vastaamaan omista tekosynneistään.

2. Kor. 5:10

Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa.

20

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tottahan tuo. Tällaisilla palstoilla synti ilmenee mm. apostoli Paavalin herjaamisena ja Jeesuksen uskovien eli Jeesuksen Morsiamen ( myös alkuseurakunta ) solvaamisena. Niistäkin kaikista joutuu Jumalan eteen Tuomiopäivänä. Siltä ei voi välttyä ja kehnosti käy, jos ei ole Puolustajaa siinä vierellä.

• Anonyymi00002

Paavali ei joutunut vastaamaan murhistaan, koska oli Rooman kansalainen ja mafian jäsen.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Paavali ei joutunut vastaamaan murhistaan, koska oli Rooman kansalainen ja mafian jäsen.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Eikös se Paavali loppujen lopuksi miekkaan sortunut?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei Jumala katsonut Paavalin touhuja läpi sormien, vaan lähetti häneen Saatanan enkelin, jota ei otettu pois ollenkaan. Roomassa paha demoni sai surmata Paavalin. Ei siihen liittynyt mitään armoa. Jälkeenpäin hänet julistettiin marttyyriksi.

• Anonyymi00003

Yksikkömuoto, maailman synti, tarkoittaa kollektiivista perisyntiä.

Joh. 1:29

Seuraavana päivänä Johannes näki, että Jeesus oli tulossa hänen luokseen. Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Kaikki joutuu toki vastaamaan omista tekemistään synneistä ja periytyvistä synneitä.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

4. Moos. 14:18

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00005

Ihmisten on vaikea käsittää, että syntien anteeksisaaminen ei poista syntiä seuraavaa rangaistusta. Ne ovat eri aioita.

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta."

• Anonyymi00006

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

Seuraavan päivänä 8 pv. ikäisenä Daavidin huoripoika olisi pitänyt ympärileikkausessa liittää Jumalanlasten ikuiseen liittoon. Mutta sitä Jumala ei sallinut.

• Anonyymi00008

2. Kor. 5:10

Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa.

Karmeata harhaoppia, mitä lahkot levittää, että heidät suoraan taivaaseen temmataan, ilman että joutuu tilille omista tekemisistään.

• Anonyymi00011

Äläpä huolehdi turhia Teuvo. Kyllä Jumala meidät, sinutkin tulee tutkimaan. Kaikki paljastuu, KAIKKI.

• Anonyymi00012

Kristuksen tuomioistuin on vain meille uudestisyntyneille uskoville, heti ylöstempauksen jälkeen. Saamme siellä palkkioita joita olemme tehneet Jumalan kunniaksi uskoontulomme jälkeen. Jos emme ole tehneet muuta kuin lepäilleet laakereillamme, pelastuksessa, jäämme ilman palkintoja, mutta pelastusta emme menetä.

Raamattu luettelee eri kruunuja, joita voimme saada. Yhden saa jo siitä, että odottaa innolla Jeesuksen paluuta. Marttyyreille on oma kruununsa. Niin myös heille, jotka ovat tuottaneet hedelmää, eli auttaneet muitakin pelastukseen. Voimme myös saada kultaa, hopeaa ja jalokiviä.

Muille kuin uskoville on sitten viimeinen tuomio Jumalan suuren valkoisen tuomioistuimen edessä. Se tulee vasta Jeesuksen tuhatvuotisen valtakunnan lopussa. Siellä ovat tuomiolla ne, jotka eivät ottaneet vastaan syntiensä sovitusta Jeesuksen veressä. Kukaan ei pelastu omien tekojensa ansiosta eikä menetä uudestisyntymäänsä tekojensa takia.

• Anonyymi00009

Mikäli Juutalaiset jättivät ympärileikkauksen tekemättä, niin poika joutui siitä kärsimään.

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:14

Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

• Anonyymi00013

Lakihenkisessä uskossa ei odotettu että Jumala tuomitsee ihmisen, vaan ihminen tapettiin jo elinaikaan jos rikkoi Jumalan käskyjä vastaan. Varsin pienistä asioista lähti henki kun siitä jos ei oltu ympärileikattu. Eikö olisi ollut helpompi suoittaa se vaikka vähän myöhässä kuin tappaa sen vuoksi ihminen. Sapatin rikkomisesta myös tapettiin, mutta sitä ei tietenkään voinut korvata mitenkään muutoin kuin menettämällä henkensä. Ei siinä jääty odottomaan Jumalan tuomiota silloin kun Mooseksen lain mukaan ihmisiä tuomitaan.

• Anonyymi00014

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Sananl. 28:4

Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.

Room. 2:13

sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Sananl. 28:4

Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.

Room. 2:13

sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Lain kieltävissä hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat ovat nykyisin kuulemma arvostuksen huipulla.

• Anonyymi00016

Lahkoon jäseneksi pääsemiseki on tehtävä jokin laittomuuden teko, kuten anabaptistinen uudestikaste, jonka Raamattu kieltää ankarasti. Ef.4:5 Yksi kaste.
      Anabaptismi on sanan ja lain vastainen paha hengellinen synti.

• Anonyymi00017

Jeesus varoittaa lain rikkojista eli laittomuuden tekijöistä.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00019

Kaunis ajatus vastuusta, vaikka onkin ihan bull shittiä.

Muista, että synti on vain keksitty käsite jolla kaikista yksinkertaisimmat pidetään alistettuna.

• Anonyymi00020

Maon, polpotin, Hitlerin, Stalinin ja putinin myös?

• Anonyymi00021

Ei kyllä olis kannattannu.

• Anonyymi00022

Niin sitä joutuu teoistaan tuomioistjimen eteen, mutta ei se hillitse herjaamista.

Päinvastoin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      49
      2359
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      150
      1940
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1875
    4. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      40
      1710
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      115
      1559
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1191
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      71
      1133
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1115
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      901
    10. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      142
      896
    Aihe