Fariseus ei anna anteeksi

Anonyymi-ap

Fariseus on sellainen, joka kuvittelee, että hänen omat synnit ilman muuta hän saa anteeksi, mutta toiset eivät saa omiansa, koska se olisi hänen mielestään tosi väärin. Hän pitää itseään muita parempana ja halveksii heitä, eikä ollenkaan näe omia syntejään, vaikka muut näkevät ja varsinkin kaikkinäkevä Jumala varsinkin näkee.

Jeesus opetti tästä aiheesta näin:

Luuk 18:10-14
"Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

15

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Totta mikä totta ja kokemusta on.

• Anonyymi00003

Jep

• Anonyymi00002

Pakanat on vielä pahempia eksyttäjiä.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.

• Anonyymi00005

Raamatussa ihmiskunta jakaantuu karkeasti ottaen kahteen osaan. Juutalaisiin ja pakanoihin . Sinä olet Teuvo pakana. Kadu syntejäsi. Aika on lyhyt. Luovu valheestasi. Heitä pois herjasi!

• Anonyymi00004

Raamatun mukaan ihminen voi antaa toiselle anteeksi vain sellaisen pahan teon, joka kohdistuu häneen itseensä. Ei ihmisellä mitään Jumalan valtuuksia ole.

Jeesus:... "ja anna meille anteeksi niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet...

• Anonyymi00006

Kyllä näin on.

• Anonyymi00007

ikävä kyllä noin emme saa mitään anteeksi, ei ole anteeksiantoa meillä Jumalan edessä.

Tuo pitää selittää käännösvirheeksi tai katolisten lisäämäksi mikä ei pidä paikkaansa että kun annamme meitä vastaan rikotut anteeksi, niin sitten Jumala vasta meidät armahtaa. Vasta sitten oikeastaan edes kannattaa lukea Raamattua kun on valmis antamaan lähimmäisilleen anteeksi heidän rikkomuksena itseään kohtaan. Eikä siinä sanota että se lähimmäinen sitten tekee parannuksen, ei siihen aseteta mitään ehoja sille miksi pitää antaa anteeksi.

Noin ei olisi ollenkaan hyvä juttu.

• Anonyymi00008

Olen publikaani. Ei kymmenyksiä, ei kirkollisveroja, ei minttuja eikö tillejä.

• Anonyymi00010

Jeesus maksoi kirkollisveroa.

24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
        25 Hän sanoi: "Maksaa".

• Anonyymi00011

Kymmnykset tarkoitti maanviljelijöitä ja elintarvikkeiden viemistä Leeviläisille papeille, joilla ei ollut omaa viljelysmaata.

• Anonyymi00009

Naatan, vaikka oli oikea profeetta, ei hänelläkään ollut valtuuksia antaa Daavidin syntejä anteeksi, hän vain välitti tiedon, että Jumala on antanut synnit anteeksi.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi00012

Seuraavana päivänä 8 pv. ikäisenä lapsi olisi pitänyt ympärileikkauksessa liittää Jumalanlasten ikuiseen liittoon, mutta sitä Jumala ei sallinut tehdä.

• Anonyymi00013

Kymmenyksien maksu rahalla oli kiellettyä.

5. Moos. 14:26

ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

• Anonyymi00014

Mal. 3:10

Tuokaa täydet kymmenykset VARASTOHUONEESEEN, että minun huoneessani olisi RAVINTOA, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

• Anonyymi00015

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain katuvien syntisten valelukaste vettä pään päälle kolme kertaa valelemalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      66
      2382
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      65
      1115
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1077
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      650
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      648
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      571
    Aihe