Niin että tuntee olevan enemmän yksin ystävänsä seurassa kuin oikeasti yksin ollessaan? Minulla on näin.
Onko kellään muulla
18
289
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onko hän silloin oikea ystävä,jos teidän väliltä puuttuu tunneyhteys?
- Anonyymi00002
Ei nyt muitakaan ole. Onko niitä ystäviä kovin helppoa löytää? Ei ole.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei nyt muitakaan ole. Onko niitä ystäviä kovin helppoa löytää? Ei ole.
Ystäviä löytää helposti, kun on ihmisten kanssa. Mutta jotkut sulkeutuvat itse, vetäytyvät ja torjuvat ystävyyden, vaikka mukavia ihmisiä olisi ympärillä kuinka paljon hyvänsä. Sitten valitetaan yksinäisyyttä.
Kun ei päästä ketään lähelleen, on oltava yksin. Kyllä näitä ihmisiä on, jotka pysyvät etäisinä, eivät avaudu mistään, eivät ole kiinnostuneita toisista. Odottavat silti jotain ihmeystävyyttä.
Olisi hyvä itse kunkin yksinäisen miettiä, mikä se on, mikä panee oman torjunnan päälle, ettei vaan kukaan tule liian lähelle. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ystäviä löytää helposti, kun on ihmisten kanssa. Mutta jotkut sulkeutuvat itse, vetäytyvät ja torjuvat ystävyyden, vaikka mukavia ihmisiä olisi ympärillä kuinka paljon hyvänsä. Sitten valitetaan yksinäisyyttä.
Kun ei päästä ketään lähelleen, on oltava yksin. Kyllä näitä ihmisiä on, jotka pysyvät etäisinä, eivät avaudu mistään, eivät ole kiinnostuneita toisista. Odottavat silti jotain ihmeystävyyttä.
Olisi hyvä itse kunkin yksinäisen miettiä, mikä se on, mikä panee oman torjunnan päälle, ettei vaan kukaan tule liian lähelle.Okei, siis yksinäisyyspalstalla viihtyvä henkilö kertoo että ystävien löytäminen on helppoa? No miten se nyt noin niinkun käytännössä toimii sitten, mistä niitä ystäviä poimit mukaasi?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Okei, siis yksinäisyyspalstalla viihtyvä henkilö kertoo että ystävien löytäminen on helppoa? No miten se nyt noin niinkun käytännössä toimii sitten, mistä niitä ystäviä poimit mukaasi?
Elämällä ihmisten parissa avoimin mielin syntyy ystävyyttä. Hyväksymällä muutkin ihmiset löytää arvokkaita ihmissuhteita.
Mutta jos ei anna itsestään mitään kenellekään eikä osoita kiinnostusta ketään kohtaan, silloin jää yksin ja ihan aiheellisesti tuntee itsensä yksinäiseksi.
Ystävyys on vuorovaikutussuhde! - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Okei, siis yksinäisyyspalstalla viihtyvä henkilö kertoo että ystävien löytäminen on helppoa? No miten se nyt noin niinkun käytännössä toimii sitten, mistä niitä ystäviä poimit mukaasi?
Olisi kyllä liioittelua sanoa, että olen yksinäisyyspalstalla viihtyvä. Pikemminkin utelias kaikenlaisissa asioissa. Lähden tästä ihan kohta ystävien pariin italian tunnille. Meillä on siellä oikein mukavaa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ainakin tässä kaupungissa on paikkoja jossa voi kokoontua muiden yksinäisten kanssa ja viettää aikaa. Ja sitä kautta voi saada elämäänsä ystäviä. On esim järjestöjä ja yhdistyksiä jotka järjestää toimintaa. Oman paikkakunnan palveluihin kannattaa tutustua .
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olisi kyllä liioittelua sanoa, että olen yksinäisyyspalstalla viihtyvä. Pikemminkin utelias kaikenlaisissa asioissa. Lähden tästä ihan kohta ystävien pariin italian tunnille. Meillä on siellä oikein mukavaa.
Ja minä taas lähden kohtapuoleen ranskankielisten ystävieni luokse pitkälle illalliselle, siinä menee monta tuntia, ja sen jälkeen juomme konjakkia ja polttelemme sikareita ja kuuntelemme ranskankielistä musiikkia. Au revoir!
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja minä taas lähden kohtapuoleen ranskankielisten ystävieni luokse pitkälle illalliselle, siinä menee monta tuntia, ja sen jälkeen juomme konjakkia ja polttelemme sikareita ja kuuntelemme ranskankielistä musiikkia. Au revoir!
Hyvä, hyvä!
- Anonyymi00010
Mulla ei ole edes sitä yhtä ystävää. Mulla on mies jonka kanssa ei ole rakkaussuhde joten olen siinä yksinäinen, on lapsia ja niiden kanssa onneksi on hyvä tilanne, mutta kun ei ole ystäviä saatikka kavereita niin olen ihan sairaan yksinäinen aina. Joskus se on niin kamalaa että viikon ajan tosi surullinen ja tekee mieli vai itkeä kunnes sitten taas oppii sen kanssa hetken elämään kun ei ajattele sitä.
Mä oon sosiaalinen ihminen ja tulen kaikkien kanssa toimeen töissä ja muussa elämässä ja osaan olla sopivasti aloitteellinen tai sivussa mikä nyt on tilanteessa sopivaa, ja kiinnostunut muista ihmisistä. Mutta ei vaan. Vuosien mittaan eri työpaikoissa näen että sinne tulee uusia ihmisiä ja vanhat työntekijät ystävystyy niiden kanssa ja näkee vapaa-ajalla, ja mä olen aina vain yksin. Mulla ei ole ikinä ollut ketään kelle puhua huonoista asioista, mulle kyllä sitten taas on puoli tuntemattomatkin avautunut ongelmistaan helposti. Mulla ei ole ongelma puhumisen kanssa mä oon hyvin avoin ihminen, mutta kyllähän se vaatii sen sopivan ihmisen siihen. Ei auta varmaan ku jatkaa elämää niin että on aina vain töissä ja kotona.- Anonyymi00011
Olet yhdessä miehen kanssa jota et rakasta ja joka ei rakasta sua. Silti olette hankkineet lapsia vaikka rakkautta ei ole. Mikä tuossa yhdessä olossa on tarkoitus? Olette päättäneet elää yhdsessä vaikka ei ole rakkautta. Miehesi on näemmä tyytyväinen ja sinäkin tyydyt tilanteeseen koska teillä on joku "velvollisuus" olla yhdessä ilman rakkautta?
- Anonyymi00016
Kuulostaa tutulta tuo miten kuvailet tunteitaisi. Minulla se yksinäisyys tulee mieleen vaan ajoittain, kun ei yleensä ole aikaa miettiä semmoisia.
Aina jos jotenkin avaudun ihmisille ja puhun asioitani, niin vastaukset on niin tylyjä tai välinpitämättömiä että päätän etten enää ikinä puhu kenellekään mitään omia asioitani. Kuitenkin unohdan sen ja taas menen jollekin puhumaan, vaikkei pitäisi. En tiedä, ihmiset vaan taitaa olla sellaisia kun ovat. Ne ei ole sellaisia kuin haluaisin tai toivoisin heidän olevan. Siitä tulee se vakava ja voimakas yksinäisyyden tunne. En ole fyysisesti yksin kun on ihmisiä ympärillä, mutta henkisesti olen äärimmäisen yksin. Kuin kuplan sisällä ja muut sen ulkopuolella. Olen tottunut siihen vuosien mittaan, ja se on ok, sellaista se elämä nyt vaan on.
Oikeasti ne ihmiset eivät ole kiinnostuneita toistensa asioista, ne ovat kiinnostuneita vain ja tasan itsestään, ja siitä kuinka voisivat hyötyä muista ihmisistä. Sen olen saanut huomata yhä uudestaan ja uudestaan. Ei edes huvita olla kovin läheisesti tekemisissä niiden ihmisten kanssa, saati että niitä ystäväksi haluaisi. Nykyään yritän olla ihmisten kanssa tekemisissä vain pakollisen verran, mitä vähemmän sen parempi. - Anonyymi00018
Voi kumpa oltais kavereita. Olet niin minun elämä, no ilman sun työpaikkaa, sillä minä taasen en kelpaa, kun en ole töissä.
Oikeastaan tiedän sen tunteen, että toinen on tuossa, mutta asoiden kertominen ei ole vaihtoehto, tiedän kun lukko menee tiukemmin kiinni ja alkaa itkettää, kun siittä ei ole kuulijaksi minulle, eikä ole ketään muutakaan, vitut.
Ei ole ketä kaivata, kun ei ole ketä kaivata.
- Anonyymi00012
Aikoinaan 2 yksinäistä ihmistä löysi toisensa. Mä halusin vakavan suhteen ja kaikki mitä siihen kuuluu, ja sain pelkkiä idiootteja ketkä olisivat halunneet vain seksiä eikä muuta. Mies oli vähän tommonen yksinkertainen poika maalta sellainen kellä ei paljon ollut ottajia edes siihen seksiin. Siinä oli vaihtoehdot elää elämäänsä yksin tai edes jonkun kanssa. Se otti mut muutenkin kun seksiin. Tiesin kyllä silloin mihin lähdin. Mutta vuosien mittaan oon ollut niin yksinäinen että on alkanut ajatteleen että parempi olla yksin. Mä en usko että mulle on hyvää rakastavaa miestä olemassa. Siitä on todella kauan aikaa ja pikkuhiljaa lapset on isoja. Kyllä mä oon vakavasti miettinyt että viimeinenkin lapsi lähtee kotoa niin mä muutan pois. Parempi olla yksin yksin kun aviossa yksin.
- Anonyymi00014
Sinä haluist vakavan suhteen ja mies halusi seksiä. Ja sinä suostuit sit tyydyttää miehen haluja. Sinä halusit lapsia ja mies ei . Ja te hankitte lapsia koska sinä halusit. ja sinä säälistä annoit hänelle seksiä koska hän ei muualta ole saanut. Teillä on parisuhde joka perustuu toisen säälimiseen. Sinä säälit miestä kun hänellä ei ole naissuhtieta ja päätitte hankkia lapsia koska sinä halusit idyllisen perhe-elämän.
- Anonyymi00013
Me ei olla ikinä kaikesta puheesta huolimatta opittu toisianne rakastaa. Mies ei halua erota vaikka oon sille monesti puhunut siitä että mulle ei riitä tämmöinen elämä enää. Jos mä en voi tuntea itseäni halutuksi ja rakastetuksi niin mikä järki. Se pahentaa vielä sitä yksinäisyyttä, ihminen pääsisi pitkälle Jos olisi yksi hyvä kaveri tai hyvä avioliitto. Mä oon ollut jo monta vuotta toinen jalka oven välissä mutta vielä Olen täällä.
- Anonyymi00015
Ette oppinut rakastaa. Te aloitte olee yhdessä vaikka ei ollut tunteita. Te ajattelitte kun tapasitte ja alotte olee yhdessä että tunteita alkaa syntyy sitten myöhemmin. Aletaan seurustelee ja mennään naimisiiin vaikka ei ole tunteita. Ei se niin mene että aletaan olee yhdessä ja odotetaan ihastuu ja rakastuu toiseen sitten joskus myöhemmin. Eihän tossa teidän jutussa ole mitään järkeä. Kummallakaan ei ole ollut tunteita mutta parisuhteessa pitää olla koska ette kumpikaan muita ole saaneet. Sinä säälit miestä ja mies sinua.
- Anonyymi00017
"Emotionaalinen yksinäisyys voi olla kokemus sumusta tai muurista itsen ja muiden ihmisten tai itsen ja maailman välillä. Sitä voi kokea ollessaan muiden ihmisten seurassa. Emotionaaliseen yksinäisyyteen liittyy kaipaus ja toive olla lähempänä ja kokea yhteyttä, tulla nähdyksi ja kohdatuksi tavalla, joka ei yksinäisyyttä kokiessa toteudu."
Tekstin pätkä otettu täältä: https://mielipalvelut.fi/artikkelit/yksinaisyyden-kivun-tarkoitus-on-saada-meidat-liikkeelle/
Saatat kokea tässä tilanteessasi juuri tätä emotionaalista yksinäisyyttä, eli vaikka olettekin samassa tilassa yhdessä, niin tunnetasolla ette kohtaa, eli keskustelu voi olla erittäin pintapuolista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362151Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten641992Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211920HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363861645Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241454Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53957- 73895
- 27889