LÄHESTYKÄÄ JUMALAA

Anonyymi-ap

” Lähestykäät Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaat kätenne, te syntiset, ja peratkaat teidän sydämenne, te kaksimieliset.”
Jaak 4:8

54

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

      • Anonyymi00002

        Nalkens Gud, så skall han nalkas eder. Renen edra händer, I syndare, och gören edra hjärtan rena, I människor med delad håg.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Nalkens Gud, så skall han nalkas eder. Renen edra händer, I syndare, och gören edra hjärtan rena, I människor med delad håg.

        Draw nigh to God, and he will draw nigh to you. Cleanse your hands, ye sinners; and purify your hearts, ye double minded.


    • Anonyymi00004

      Sodan uhatessa

      ” Ja vaikka sotaväki saartais minua, niin ei sydämeni sentähden pelkäisi; ja jos sota nousis minua vastaan, minä turvaan sittekin häneen.”
      Psalmi 27:3

      • Anonyymi00005

        Kyllä olisi Suomenkin käynyt viime sodissa vielä huonommin, jos homma olisi jätetty "herran haltuun." Israel terrorisoi Lähi-idässä, ei suinkaan jumalan vaan Amerikan tukemana.


      • Anonyymi00008

        Psalmit koskevat Israelin kansan vaiheita. Ei pakanoita.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Psalmit koskevat Israelin kansan vaiheita. Ei pakanoita.

        Väärin taas Teuvo. Psalmit ovat kaikille uskoville tarkoitettuja.


    • Anonyymi00006

      Vanha mies yrittää jatkuvasti kiistää tätä jaetta, mutta turhaan. Ei pieni ihminen voi Jumalan Sanaa tyhjäksi tehdä.

      • Anonyymi00007

        Niinpä, pitää olla vähintään 192 senttinen koltiainen, jotta voi Jumalan sanan tyhjäksi tehdä. Ikää ei myöskään saa olla kuin korkeintaan 60 vuotta.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Niinpä, pitää olla vähintään 192 senttinen koltiainen, jotta voi Jumalan sanan tyhjäksi tehdä. Ikää ei myöskään saa olla kuin korkeintaan 60 vuotta.

        Ei ole millään iloisella asialla merkitystä. Paha herjaaja on ulkoisilta mitoiltaan pieni, joten…


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Niinpä, pitää olla vähintään 192 senttinen koltiainen, jotta voi Jumalan sanan tyhjäksi tehdä. Ikää ei myöskään saa olla kuin korkeintaan 60 vuotta.

        Pelasitko sinä lentopalloa?
        Pituudestasi on voinut olla siinä etua.


    • Anonyymi00009

      Matt. 6:7

      "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT , jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

      Mark. 12:40

      mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

      Lahkolaiset kiertelee pareittain vanhustentaloilla salkussaan konvehtirasiat ja valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet.

    • Anonyymi00010

      Raamattu varoittaa liittymästä kiihkouskovaisten perustamiin uskonlahkoihin ja uskonkultteihin.

      Matt. 5:26

      Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

      Luuk. 12:59

      Minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon."

    • Anonyymi00011

      Esim. ns. "vapaat suunnat" eivät ole sitä, mitä annetaan ymmärtää.

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

      • Anonyymi00014

        Moi
        Voiko luoksesi tulla käymään?


    • Anonyymi00015

      Jaakob oli Jeesuksen veli ja tuo koski sitä aikaa. Jeesus edusti Jumalaa eläissään maan päällä.

      Ei Jumalaa voi kukaan lähestyä, koska Jumala on taivaassa.

      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

      Lahkolaiset eksyttää ihmisiä.
      Heilä voi olla ilmoitus lehdessä, silloin ja silloin, päivämäärä ja kellonaika, joka Jumala/Jeesus on tavattavissa lahkon tiloissa ja on "Jumalan kohtaamisen ilta."


      Matt. 24:23

      "Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko.

      Matt. 24:26

      "Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä. [Joh. 7:27]

      Mark. 13:21

      "Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. [Luuk. 17:23]

    • Anonyymi00016

      Maailmanlopun ennustajat, tempauspäivien laskijat, heitä pitää varoa.

      Luuk. 21:8

      Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

    • Anonyymi00017

      Rukous on Jumalan lahja!
      ” Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?”
      Room 8:32

      • Anonyymi00018

        Kyllä!


      • Anonyymi00030

        Ei "Isä aurikoinenkaan" säästänyt omaa poikaansa Jakov Dzhugashvilia, vaan jätti Saksalaisten tapettavaksi.


    • Anonyymi00019

      Rukous on valtavan hieno lahja Jumalalta! 😊

      • Anonyymi00023

        Jeesus varoittaa pakanoiden tavasta rukoilla. Epämääräiset rukouspalvelut rahastaa ihmisiä katteettomilla lupauksilla.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40

        mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]


      • Anonyymi00033

        Sellaisen lahjan voi kuka hyvänsä antaa, eikä maksa mitään antajalleen.


    • Anonyymi00020

      Psalmin on Israelin kansan matkalauluja erämaavelluksen ajalta, jolloin Jumala oli tavattavissa Ilmestysmajassa.

      Nyt tilanne on toinen.
      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

    • Anonyymi00021

      Jopa 1 kk ja sitä vanhemmat poikalapset tuli puhdistaa synnistä, jotta he olisivat voineet lähestyä Leeviläisten pappien kanssa Ilmestysmajaa, jossa Jumalan Henki oli paikalla. Muuten he olisivat kuolleet Jumalan läheisyydessä.

      4. Moos. 8:7

      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.

      • Anonyymi00024

        4. Moos. 18:22

        Älköötkä muut Israelilaiset enää lähestykö ilmestysmajaa, että he eivät joutuisi syynalaisiksi ja kuolisi.


    • Anonyymi00022

      Vain pyhitetyllä Mooseksella oli mahdollisuus lähestyä oiketa Jumalaa. ei muilla.

      2. Moos. 19:12

      Ja merkitse raja kansalle yltympäri ja sano: 'Varokaa nousemasta vuorelle tahi koskettamasta sen juureen. Jokainen, joka vuoreen koskee, rangaistakoon kuolemalla.

      • Anonyymi00026

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Jumala ei ole ihminen, eikä tätä luomakuntaa, siksi ihmiset eivät voi suoraan lähestyä Jumalaa, etteivät kuolisi.

        On vain yksi välimies, ihmisen ja Jumalan välissä, Ihminen Jeesus Kristus, jonka kautta ihminen voi lähestyä Jumalaa.


    • Anonyymi00025

      Harhaoppiset lahkolaiset eivät tee ristinmerkkiä, koska siinä tunnustetaan Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, mutta yksi ovat ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten opettamalla Jumalan Kolminaisuus ja yhtenäisyys halutaan hajottaa ja näin eksyttää ihmisiä.

    • Anonyymi00027

      Aabraham ja Jeesus kehottivat lukamaan Mooseksen kirjoituksia.

      Luuk. 16:31

      Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

      Joh. 5:46

      Jeesus: "Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

    • Anonyymi00028

      Lahkolaiset huokuttelevat ihmisiä lahkoihinsa villitsevillä hurmoshengillä ja niiden tekemillä valeihmeillä.

      • Anonyymi00029

        Ilm. 16:14

        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ilm. 16:14

        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä.

        Vain Jumala tekee ihmeitä ilman määrää. Hän vastaa rukouksiin!


    • Anonyymi00031

      Oikea lääkäri tutki Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa kaikki helluntailaisen Ylivinion aikaiset helluntailaisten väitteet siellä tapahtuneista ihmeparanemisista. Tapauksia oli yhteensä 1304.

      Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

      • Anonyymi00032

        Lahkoihin ei pidä mennä ihmeparantumisen toivossa.

        Sananl. 22:3

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.


    • Anonyymi00034

      Pitää olla hitsaus lasit ja asbesti haalarit jos lähestyy jumalaa. Vesipullo on hyvä olla myös.
      Ra Aton on kuuma ja häikäisee.

    • Anonyymi00035

      "Eksyttävät" viittaa usein uskonnollisessa ja raamatullisessa kontekstissa (esim. Matt. 24) vääriin opettajiin, profeettoihin tai henkivaltoihin, joiden tarkoituksena on johdattaa ihmisiä harhaan. Nämä voivat ilmetä yliluonnollisina tunnustekoina, väärinä oppina tai esteinä, jotka erottavat uskovan kristillisestä uskosta.

      • Anonyymi00036

        Jer. 23:32

        Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

        Matt. 24:5

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Jer. 23:32

        Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

        Matt. 24:5

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

        Uskonlahkoissa ei Jumalaa kohdata.

        Jumalan voi kohdata luonnossa, metsässä, hiljaisessa tuulen huminassa.

        12 Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
        13 Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"


    • Anonyymi00038

      Lahkoissa hiippailee niitä valejeesuksia, mitä siellä otetaan vastaan.

      "Jumalan kohtaamisen ilta"....

      Matt. 24:26

      Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      • Anonyymi00039

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


      • Anonyymi00040

        Miksi haluat herjaaja olla? Karmea on HERJAAJAN osa. JÄRKYTTÄVÄÄ on se havaita!


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Miksi haluat herjaaja olla? Karmea on HERJAAJAN osa. JÄRKYTTÄVÄÄ on se havaita!

        Totuus karvastelee mielessä ja siksi sitä kutsutaan herjaamiseksi.


    • Anonyymi00042

      2. Tim. 4:3

      Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.

      Afrikasta asti roudataan poppamiehiä lyömään rumpua ja puhumaan sitä, mitä halutaan kuullakin. Ne lupaa väkevää herätystä ja pikaista tempaamista taivaaseen, kun lähdet heidän mukaansa eksytyksen kavaliin juoniin.

    • Anonyymi00043

      Raamatun totuus Jumalan näkemisestä

      2.Ms.33
      20 Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."
      21 Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo.
      22 Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
      23 Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."

      • Anonyymi00044

        Jumala ei ole ihminen, sanoo Raamattu.

        Jeesus on ihminen, mutta ei Jumala.

        Pyhä Henki on itsenäinen Persoona. Joka ei ole ihmisten käskettävissä....tule henki, tule henki ja tee milloin mitäkin...


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Jumala ei ole ihminen, sanoo Raamattu.

        Jeesus on ihminen, mutta ei Jumala.

        Pyhä Henki on itsenäinen Persoona. Joka ei ole ihmisten käskettävissä....tule henki, tule henki ja tee milloin mitäkin...

        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sitotuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki he yksi ovat.

        Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja kuten usein väärin opetetaan.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Jumala ei ole ihminen, sanoo Raamattu.

        Jeesus on ihminen, mutta ei Jumala.

        Pyhä Henki on itsenäinen Persoona. Joka ei ole ihmisten käskettävissä....tule henki, tule henki ja tee milloin mitäkin...

        Helluntailaiset opettaa ns. auktoriteettioppia, jonka mukaan heillä on valta käskeä
        Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin.


    • Anonyymi00045

      Jeesus ei käytä enää tavallista maan päällä käyttämäänsä miehen nimeä Jeesus/Joshua, koska valejeesukset ottivat sen nimen käyttöönsä eksyttääkseen mahdollisimman monta ihmistä.

      Ilm. 3:12

      Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota,
      JA OMAN UUDEN NIMENI..

    • Anonyymi00048

      Raamatussa kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta (Isä, Poika ja Pyhä Henki)
      ei paljastanut taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.

      • Anonyymi00049

        Myös osa enkeleistä jätti kertomatta nimensä.

        Tuom. 13:18

        Mutta Herran enkeli vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni? Minun nimeni on salattu ja ihmeellinen."


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Myös osa enkeleistä jätti kertomatta nimensä.

        Tuom. 13:18

        Mutta Herran enkeli vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni? Minun nimeni on salattu ja ihmeellinen."

        Tosin Raamatussa käytetään Jumalastakin erilaisia nimityksiä, kuten Herra, Enkeli, Jumala, Jahve jne.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Tosin Raamatussa käytetään Jumalastakin erilaisia nimityksiä, kuten Herra, Enkeli, Jumala, Jahve jne.

        Luoja, Jehova, Isä,
        jne.


    • Anonyymi00052

      Raamatun mukaan Jumalan nimeä "Jahve" ei saanut edes lausua ääneen, saatikka yrittää lähestyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe