Olen vain syvästi ihmeissään miksi Virtain työkkäri haluaa että työttömät muuttaisi pois... Kokoajan kysellään, että elämäsi on siis täällä? Syy miksi ihmettelen on koska mies on vakitöissä ja lapset yhtenäiskoulussa... Mutta jos edes äiti on työtön niin tämän kunnan mielestä voi häipyä koko perhe pois pilaamasta tilastoja... Öö luulisi että Virrat haluaisi pitää lapsiperheistä kiinni? Vai eikö tähän kylään ole tilaa kun vain rikkaiden yrittäjien kakaroilla... No tulee ainakin pienet luokkakoot🤣 Mutta edelleen pitäiskö kunnan johtajien puuttua työkkärin höpötyksiin
Lapsiperheet
Anonyymi-ap
401136
5Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
Vastaukset 40
Vanhimmat
Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin?
En ole kokoajan vihjaillaan että pystytkö muuttamaan pois
Teollisuuskaupungiks vaan,
Pakolliset työmuurahaiset jääkööt, maan matoset möyrikööt muualle.
Tämä tuntuu olevan suunta.
Vähän epäilen. Ei ole koskaan tuollaista ollut niin miten nyt sinun kohdalla olisi tilanne toisin?
tietty porukka pitää valtaa ja valvoo koko kylää, ja jos et ole sopiva, niin...?
pienet on tunnetusti virtain piirit.
eikä tänne me ketä tahansa haluta
Noniin ja sulla on asiasta oikein todisteet?
Alottajahan pääsi vähällä...
jos ei ole kepulainen, saattaa olla hankalaa...
Petosjytky.
Onhan se nykysuuntaus että työn perässä pitäis olla valmis juoksemaan kaupungista toiseen, viis perheestä ym. Tai vähintäänkin ajamaan 100 km riippumatta siitä onko järkeä.
Etätöihin pitäis erikoistua ja ohjata!
Itse olen kyllä saanut työkkärissä vallan hyvää palvelua, mutta muualta täällä kyllä kans kuullu ehdotuksia että muualle jollei kelpaa.
Ei olis varaa paljoo tässäkä kylässä valita asukkaita. Ehkä aikoinaan on voinut ollakkin.
Jos mennään kauas historiaan, ihminen on kirjaimellisesti juossut elantonsa perässä, perhe mukautunut. Vaihtoehtona on ollut kuolla nälkään. Ihmisen historiassa on hyvin lyhyen aikaa ollut yhteiskuntia, joissa ihmiset ylipäätään voivat jättää muuttamatta tai ajamatta 100 km työnperässä ilman, että nälkä on nopeasti ovella.
Työttömyysturvan toi Suomeen ammattiliitot, joita nykyhallitus yrittää siis ajaa alas. Kaikenlaisista tuista on tullut Suomessa ihmisille itsestäänselvyys, mitä hyvin harvassa maailman maassa on. Kiittäkäämme ammattiliittoja ja sosiaalidemokraattista aatetta vaihtoehdoista, vaikka ne nykytilanteessa kyllä tulevat jo turhan kalliiksi kun valtiontalous sakkaa pahasti. Vaihtoehtoja on pakko vähentää ja vallassa olevat voimasuhteet sitten määrittää, mihin ne vähennykset iskee.
Ai tää käännettiin SDP:n mainokseks?
Käännettiinkö? Tuossa vaan todetaan, miten erilaiset tuet ovat Suomeen rantautuneet. Tuet, joita pidetään nyt itsestäänselvyytenä. Onko tilanne tässä hetkessä järkevä huomioiden valtion talous, on sitten eri asia. Jonkun selkänahasta säästöt revitään joka tapauksessa, mutta kenen ja miten, riippuu päättäjistä.
Jos haluaa asua syrjäseudulla silläkin uhalla ettei töitä löydy ja tuet ovat olennainen osa toimeentuloa, kannattaa miettiä, mikä taho voisi sen mahdollistaa. Vai voiko mikään.
Työkkärin tehtävä nyt on saada ihmiset töihin ja oletus, että ihmiset myös haluavat töihin. Kun mahdollisuuksia kartoitetaan, totta kai selvitetään myös se, onko valmiutta muuttaa työn perässä. Ei virkailija voi tietää kysymättä, mikä on kenenkin tilanne ja tahtotila. Joku todennäköisesti loukkaantuisi siitäkin, ettei puhuttaisi muista vaihtoehdoista kuin jäädä työttömänä Virroille odottamaan ihmettä. Ihmisiä on erilaisissa tilanteissa ja sitä muuttovalmiuttakin voi lapsiperheistä löytyä.
Kukaan ei tietenkään pakota ketään muuttamaan, valinta on oma. Virroilla tilanne voi olla, ettei pääse muuttamaan vaikka haluaisi koska kämppä ei käy kaupaksi. Jos valinta on pysyä Virroilla, vaikka se tarkoittaisi että toinen vanhemmista voi olla pitkiäkin aikoja työttömänä, niin sitten niin. Vanheneva kunta tarvitsee lapsiperheitä, köyhtyvä valtio taas tarvitsisi työssä käyviä ihmisiä.
Ensisijainen tavoite on kai saada niitä työpaikkoja ihan kaikkiin kuntiin. Ja moni ei edes tiedä, että kaikki yli 100 päivää työttömänä olevat lisäävät kunnan kuluja. Mitä pidempään työtön, sitä isomman osan kunta maksaa työttömyystuista. Yli 700 päivää työttömänä olleen tuesta kunta maksaa jo puolet.
Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Ei virtolaiset halua tänne ketään " ulkopuolisia" ei oo väliä sillä, että mistäpäin olet tai mitä teet elääksesi.
Mihin tämä typerä väite perustuu?
Näin just minäkin olen käsittänyt.
Ilmankos kylä kuolee, ja ahneilla paskanen loppu Virtain mukana.
Olet käsittänyt muttet tiedä?
kaikihan sen tietää
No onpas taas faktoja, voi herranjestas yritä nyt edes...
Virrollia töitä saa vain suhteiden kautta. pitäs jotenkin tuntee sen ja sen firman johtajat ja olla niille johtajille sukua tai kavereita!
Minä sain töitä itse kysymällä.
Aloittaja on oikeassa ,tämä tyyli muuta pois oli jo voimassa 90 luvulla,eikä varmaan oo muuttunut. Tämä on suomen Appalakkien aluetta.
Tais virrata Virroille oppilaiden mukana vähän eri lailla massia..
Sillon ehkä oliki varaa ehkä vähän valita asukkaitaan..
Elääkö porukka jossain 90-luvun kuplassaan?
Mielipiteet ihmisillä on jääny 90 luvulla.
kyllä työkkäri hoitaa asiansa, ainakin minun tuttujen kohdalla näin kävi (eikä ole paikallisia)
Virtoilaisten mielipiteet ei yleensä perustu faktoihin, se on huomattu
90 luku oli ja meni
onkohan alottaja perheineen jo ajettu pois?
Ethän valehtele ja puhu lööperiä?
Oudolta kuulostaa ainakin minun mielestäni, omat kokemukset ovat hyvät
Aina on kyselty 80 luvulta asti,pystytkö muuttamaan pois. Työtä et saa jos et mahdu muottiin.
On kyselty Virroilla?
Erikoinen aloitus kun en ole koskaan vastaavaa kuullut virroilta
No ei se nyt oikein yllätä, että Virroilla työkkärissä ihmiset puhuvat ihan samaa sontaa kuin kylilläkin. Itse muutin pois, kun ei enää jaksanut tuota jatkuvaa "mee ny vittuun" asennetta ihmisiltä.
Kaiken huippu oli se, kun kaupassa kassa kyseli, että "meinaatko kauankin vielä oleskella täällä?" No en meinannut. Viikon päästä olin jo takaisin Ylöjärvellä.
Höpö höpö, tarinoita tarinoiden perään muttei faktoja.
Kyllä täällä on paljon ulkopaikkakuntalaisia muttei kukaan ole kohdannut tuollaista kyseistä käytöstä.
kyllä minäkin olen
Hah. Sanoitko ton tosissaan ettei kukaan muu ulkopaikkakuntalainen ole kokenut tuollaista käytöstä.. kyllä kaikenlaista negatiivista käytöstä täällä Virroilla saa kokea. Tässä yritetään nyt luoda viestiketjun aloittaneesta henkilöstä sellaista kuvaa, että tällainen käytös mitä hän on kokenut on harvinaista tai ainoastaan hänelle tapahtunutta.
Virroilla vallitsee jatkuva negatiivisuus ja nurkkakuntaisuus. Ihme että tuo kiinalainen ravintola on vielä pystyssä, sekin torpattiin heti alkuunsa "Mitä järkeä? Ei kannata! En käy!" - asenteella. Toivottavasti on pystyssä vielä pitkään.
Ja sitten itketään kun ei ole tulijoita. Mistäköhan johtuu?