Lapsiperheet

Anonyymi-ap

Olen vain syvästi ihmeissään miksi Virtain työkkäri haluaa että työttömät muuttaisi pois... Kokoajan kysellään, että elämäsi on siis täällä? Syy miksi ihmettelen on koska mies on vakitöissä ja lapset yhtenäiskoulussa... Mutta jos edes äiti on työtön niin tämän kunnan mielestä voi häipyä koko perhe pois pilaamasta tilastoja... Öö luulisi että Virrat haluaisi pitää lapsiperheistä kiinni? Vai eikö tähän kylään ole tilaa kun vain rikkaiden yrittäjien kakaroilla... No tulee ainakin pienet luokkakoot🤣 Mutta edelleen pitäiskö kunnan johtajien puuttua työkkärin höpötyksiin

39

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin?

      • Anonyymi00003

        En ole kokoajan vihjaillaan että pystytkö muuttamaan pois


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        En ole kokoajan vihjaillaan että pystytkö muuttamaan pois

        Teollisuuskaupungiks vaan,
        Pakolliset työmuurahaiset jääkööt, maan matoset möyrikööt muualle.

        Tämä tuntuu olevan suunta.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        En ole kokoajan vihjaillaan että pystytkö muuttamaan pois

        Vähän epäilen. Ei ole koskaan tuollaista ollut niin miten nyt sinun kohdalla olisi tilanne toisin?


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Vähän epäilen. Ei ole koskaan tuollaista ollut niin miten nyt sinun kohdalla olisi tilanne toisin?

        tietty porukka pitää valtaa ja valvoo koko kylää, ja jos et ole sopiva, niin...?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        tietty porukka pitää valtaa ja valvoo koko kylää, ja jos et ole sopiva, niin...?

        pienet on tunnetusti virtain piirit.
        eikä tänne me ketä tahansa haluta


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        tietty porukka pitää valtaa ja valvoo koko kylää, ja jos et ole sopiva, niin...?

        Noniin ja sulla on asiasta oikein todisteet?


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        En ole kokoajan vihjaillaan että pystytkö muuttamaan pois

        Alottajahan pääsi vähällä...


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Alottajahan pääsi vähällä...

        jos ei ole kepulainen, saattaa olla hankalaa...


    • Anonyymi00002

      Petosjytky.

    • Anonyymi00006

      Onhan se nykysuuntaus että työn perässä pitäis olla valmis juoksemaan kaupungista toiseen, viis perheestä ym. Tai vähintäänkin ajamaan 100 km riippumatta siitä onko järkeä.

      • Anonyymi00007

        Etätöihin pitäis erikoistua ja ohjata!
        Itse olen kyllä saanut työkkärissä vallan hyvää palvelua, mutta muualta täällä kyllä kans kuullu ehdotuksia että muualle jollei kelpaa.

        Ei olis varaa paljoo tässäkä kylässä valita asukkaita. Ehkä aikoinaan on voinut ollakkin.


      • Anonyymi00009

        Jos mennään kauas historiaan, ihminen on kirjaimellisesti juossut elantonsa perässä, perhe mukautunut. Vaihtoehtona on ollut kuolla nälkään. Ihmisen historiassa on hyvin lyhyen aikaa ollut yhteiskuntia, joissa ihmiset ylipäätään voivat jättää muuttamatta tai ajamatta 100 km työnperässä ilman, että nälkä on nopeasti ovella.

        Työttömyysturvan toi Suomeen ammattiliitot, joita nykyhallitus yrittää siis ajaa alas. Kaikenlaisista tuista on tullut Suomessa ihmisille itsestäänselvyys, mitä hyvin harvassa maailman maassa on. Kiittäkäämme ammattiliittoja ja sosiaalidemokraattista aatetta vaihtoehdoista, vaikka ne nykytilanteessa kyllä tulevat jo turhan kalliiksi kun valtiontalous sakkaa pahasti. Vaihtoehtoja on pakko vähentää ja vallassa olevat voimasuhteet sitten määrittää, mihin ne vähennykset iskee.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jos mennään kauas historiaan, ihminen on kirjaimellisesti juossut elantonsa perässä, perhe mukautunut. Vaihtoehtona on ollut kuolla nälkään. Ihmisen historiassa on hyvin lyhyen aikaa ollut yhteiskuntia, joissa ihmiset ylipäätään voivat jättää muuttamatta tai ajamatta 100 km työnperässä ilman, että nälkä on nopeasti ovella.

        Työttömyysturvan toi Suomeen ammattiliitot, joita nykyhallitus yrittää siis ajaa alas. Kaikenlaisista tuista on tullut Suomessa ihmisille itsestäänselvyys, mitä hyvin harvassa maailman maassa on. Kiittäkäämme ammattiliittoja ja sosiaalidemokraattista aatetta vaihtoehdoista, vaikka ne nykytilanteessa kyllä tulevat jo turhan kalliiksi kun valtiontalous sakkaa pahasti. Vaihtoehtoja on pakko vähentää ja vallassa olevat voimasuhteet sitten määrittää, mihin ne vähennykset iskee.

        Ai tää käännettiin SDP:n mainokseks?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Ai tää käännettiin SDP:n mainokseks?

        Käännettiinkö? Tuossa vaan todetaan, miten erilaiset tuet ovat Suomeen rantautuneet. Tuet, joita pidetään nyt itsestäänselvyytenä. Onko tilanne tässä hetkessä järkevä huomioiden valtion talous, on sitten eri asia. Jonkun selkänahasta säästöt revitään joka tapauksessa, mutta kenen ja miten, riippuu päättäjistä.

        Jos haluaa asua syrjäseudulla silläkin uhalla ettei töitä löydy ja tuet ovat olennainen osa toimeentuloa, kannattaa miettiä, mikä taho voisi sen mahdollistaa. Vai voiko mikään.


    • Anonyymi00008

      Työkkärin tehtävä nyt on saada ihmiset töihin ja oletus, että ihmiset myös haluavat töihin. Kun mahdollisuuksia kartoitetaan, totta kai selvitetään myös se, onko valmiutta muuttaa työn perässä. Ei virkailija voi tietää kysymättä, mikä on kenenkin tilanne ja tahtotila. Joku todennäköisesti loukkaantuisi siitäkin, ettei puhuttaisi muista vaihtoehdoista kuin jäädä työttömänä Virroille odottamaan ihmettä. Ihmisiä on erilaisissa tilanteissa ja sitä muuttovalmiuttakin voi lapsiperheistä löytyä.

      Kukaan ei tietenkään pakota ketään muuttamaan, valinta on oma. Virroilla tilanne voi olla, ettei pääse muuttamaan vaikka haluaisi koska kämppä ei käy kaupaksi. Jos valinta on pysyä Virroilla, vaikka se tarkoittaisi että toinen vanhemmista voi olla pitkiäkin aikoja työttömänä, niin sitten niin. Vanheneva kunta tarvitsee lapsiperheitä, köyhtyvä valtio taas tarvitsisi työssä käyviä ihmisiä.

      Ensisijainen tavoite on kai saada niitä työpaikkoja ihan kaikkiin kuntiin. Ja moni ei edes tiedä, että kaikki yli 100 päivää työttömänä olevat lisäävät kunnan kuluja. Mitä pidempään työtön, sitä isomman osan kunta maksaa työttömyystuista. Yli 700 päivää työttömänä olleen tuesta kunta maksaa jo puolet.

    • Anonyymi00010

      Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Ei virtolaiset halua tänne ketään " ulkopuolisia" ei oo väliä sillä, että mistäpäin olet tai mitä teet elääksesi.

      • Anonyymi00011

        Mihin tämä typerä väite perustuu?


      • Anonyymi00013

        Näin just minäkin olen käsittänyt.

        Ilmankos kylä kuolee, ja ahneilla paskanen loppu Virtain mukana.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Näin just minäkin olen käsittänyt.

        Ilmankos kylä kuolee, ja ahneilla paskanen loppu Virtain mukana.

        Olet käsittänyt muttet tiedä?


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Olet käsittänyt muttet tiedä?

        kaikihan sen tietää


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        kaikihan sen tietää

        No onpas taas faktoja, voi herranjestas yritä nyt edes...


    • Anonyymi00020

      Virrollia töitä saa vain suhteiden kautta. pitäs jotenkin tuntee sen ja sen firman johtajat ja olla niille johtajille sukua tai kavereita!

      • Anonyymi00022

        Minä sain töitä itse kysymällä.


    • Anonyymi00023

      Aloittaja on oikeassa ,tämä tyyli muuta pois oli jo voimassa 90 luvulla,eikä varmaan oo muuttunut. Tämä on suomen Appalakkien aluetta.

      • Anonyymi00024

        Tais virrata Virroille oppilaiden mukana vähän eri lailla massia..
        Sillon ehkä oliki varaa ehkä vähän valita asukkaitaan..

        Elääkö porukka jossain 90-luvun kuplassaan?


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Tais virrata Virroille oppilaiden mukana vähän eri lailla massia..
        Sillon ehkä oliki varaa ehkä vähän valita asukkaitaan..

        Elääkö porukka jossain 90-luvun kuplassaan?

        Mielipiteet ihmisillä on jääny 90 luvulla.
        kyllä työkkäri hoitaa asiansa, ainakin minun tuttujen kohdalla näin kävi (eikä ole paikallisia)


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Mielipiteet ihmisillä on jääny 90 luvulla.
        kyllä työkkäri hoitaa asiansa, ainakin minun tuttujen kohdalla näin kävi (eikä ole paikallisia)

        Virtoilaisten mielipiteet ei yleensä perustu faktoihin, se on huomattu


    • Anonyymi00026

      Ethän valehtele ja puhu lööperiä?

      • Anonyymi00027

        Oudolta kuulostaa ainakin minun mielestäni, omat kokemukset ovat hyvät


    • Anonyymi00029

      Aina on kyselty 80 luvulta asti,pystytkö muuttamaan pois. Työtä et saa jos et mahdu muottiin.

    • Anonyymi00030

      On kyselty Virroilla?

      • Anonyymi00031

        Erikoinen aloitus kun en ole koskaan vastaavaa kuullut virroilta


    • Anonyymi00034

      No ei se nyt oikein yllätä, että Virroilla työkkärissä ihmiset puhuvat ihan samaa sontaa kuin kylilläkin. Itse muutin pois, kun ei enää jaksanut tuota jatkuvaa "mee ny vittuun" asennetta ihmisiltä.

      Kaiken huippu oli se, kun kaupassa kassa kyseli, että "meinaatko kauankin vielä oleskella täällä?" No en meinannut. Viikon päästä olin jo takaisin Ylöjärvellä.

      • Anonyymi00035

        Höpö höpö, tarinoita tarinoiden perään muttei faktoja.
        Kyllä täällä on paljon ulkopaikkakuntalaisia muttei kukaan ole kohdannut tuollaista kyseistä käytöstä.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Höpö höpö, tarinoita tarinoiden perään muttei faktoja.
        Kyllä täällä on paljon ulkopaikkakuntalaisia muttei kukaan ole kohdannut tuollaista kyseistä käytöstä.

        kyllä minäkin olen


    • Anonyymi00036

      Hah. Sanoitko ton tosissaan ettei kukaan muu ulkopaikkakuntalainen ole kokenut tuollaista käytöstä.. kyllä kaikenlaista negatiivista käytöstä täällä Virroilla saa kokea. Tässä yritetään nyt luoda viestiketjun aloittaneesta henkilöstä sellaista kuvaa, että tällainen käytös mitä hän on kokenut on harvinaista tai ainoastaan hänelle tapahtunutta.

    • Anonyymi00038

      Virroilla vallitsee jatkuva negatiivisuus ja nurkkakuntaisuus. Ihme että tuo kiinalainen ravintola on vielä pystyssä, sekin torpattiin heti alkuunsa "Mitä järkeä? Ei kannata! En käy!" - asenteella. Toivottavasti on pystyssä vielä pitkään.

      • Anonyymi00039

        Ja sitten itketään kun ei ole tulijoita. Mistäköhan johtuu?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe