Helluntaiuskova todistaa mielellään uskostaan tai sitten ei.
Parhaimmat henkikokemukset ?
37
176
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Parhimmat henkikemukset ovat "mehukkaita"
Hoosea 4:11
[11] Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen. - Anonyymi00002UUSI
Huomatkaa kysymyksen sanamuoto: "henkikokemukset".
Mihin sana viittaa ja mihin se ei viittaa, vaikka aloittaja saattaisi toisin uskotella. - Anonyymi00003UUSI
Joissain suunnissa tavoitellaan henkikokemuksia.
Niihin jopa jonotetaan. - Anonyymi00004UUSI
Tunteisiin voi puhuja vaikuttaa.
Silläkin on tietty päämäärä. - Anonyymi00005UUSI
"Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, mistä ne ovaat peräisin."
Kuinka henget koetellaan?
Heti kun suustasi alkaa tulla epämääräistä molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy hengeltä sen nimeä?
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". - Anonyymi00006UUSI
Lääkärilehdessä kerrottiin lahhkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- Anonyymi00007UUSI
Minulla on ollut lapsesta asti (tappava) epilepsia ja otan tähän lääkkeeni joka aamu ja ilta. Kohtaus johtaisi syvään tajuttomuuteen ja ilman nopeaa apua, tappaisi.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Minulla on ollut lapsesta asti (tappava) epilepsia ja otan tähän lääkkeeni joka aamu ja ilta. Kohtaus johtaisi syvään tajuttomuuteen ja ilman nopeaa apua, tappaisi.
Ei kaikilla ole tappavaa muotoa. Eikä lapsesta asti olevaa tautia.
Lääkkeitä ei pidä jättää ottamatta, vaikka puoskarit julistaa ihmisen terveeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
- Anonyymi00008UUSI
"Parhaimmat henkikokemukset...." Miettikääpä tätä otsikkoa, aloittajan asennetta henkimaailmaan noin yleensä. Hänelle henkikokemuksissa on siis ikäänkuin paremmuusasteet, -jono. Mikä on jännempää ja mikä vähemmän. Itse hengellä ei väliä mikä se on, kunhan saa kokemuksia.
Muistan aikoinaan kun N. Ylivainiolla oli telttakokoukset Hgin Mäntymäen kentällä. Hänen luokseen oli todella pitkä ja ruuhkainen henkikokemus-jono. Mm. pari mustalaisakkaa kävi kaatumassa hänen edessään. Katselin sivusta. Sitten naiset touhukkaasti, rahtihameitaan pidellen juoksivat ohitseni kohti jonon päätä ja toinen sanoi toiselle: "Se oli jännää. Mennään uudestaan!" Tuo oli noiden mustalaisten usko ja asenne, jopa väitetysti Jumalan Pyhää Henkeä kohtaan. Kaksi lausetta kertoi heistä kerralla kaiken. - Anonyymi00009UUSI
Raamatussa varoitetaan sielullisesta uskosta.
- Anonyymi00010UUSI
Parhaita herjakokemuksia tavoitellaan.
Ja kannattaa tavoitella, vaikka olis samat tyhmät useimmiten ja joku höyste Raamatusta. - Anonyymi00011UUSI
Minun paras hengellinen kokemus on kun sain kohdata
Jeesuksen Kristuksen ja tiesin, että syntini ovat anteeksi
saatu. Toinen samanarvoinen kokemus on kun Jeesus
tuli kulkemaan kanssani. Kolmas melkein yhtä hyvä
kokemus on kun sain ja saan nähdä Jeesuksen tekemiä tekoja.
Oliko muuta kysyttävää?- Anonyymi00012UUSI
Jäikö herjat tulematta?
Eihän se silloin ole uskoa. - Anonyymi00014UUSI
Sulla on vahvat harhat.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Sulla on vahvat harhat.
Siksikö kyselet täällä uskovilta hengellisistä
asioista, että sitten saisit pläjäyttää uskovalle:
"Sinulla on vahvat harhat."
No aika se kulluu siinäki!
Eikö sinulla ole mitään tärkeämpää tekemistä?
Mvh J - K - Anonyymi00025UUSI
Kirjoitat eri asiasta kuin aloittaja. Teillä on oikea eksyttämisen taito. Sekoitatte sanoja kuin taikurit korttipakkaa.
- Aloittaja puhuu teosofisista (new age) henki(valta) -kokemuksista.
- Kyseessä on eri "kokemus" kuin kohdata Jumalan Pyhä Henki.
- Kyeeesä on eri asia kuin "hengellinen kokemus".
Jeesuksen mukaan joudumme kerran vastaamaan jokaisesta sanastamme, mitä kullakin sanalla tarkoitamme. Siksi kannattaisi olla sanoistaan tarkka.
Henkikokemukset eivät ole "hengellisiä kokemuksia" vaan okkultistit kutsuvat niitä "henkisiksi kokemuksiksi", "henkiseksi tieksi". Varmasti tiedät tämän.
Älä yritä sekoittaa ja eksyttää lukijoita pois suoralta tieltä. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kirjoitat eri asiasta kuin aloittaja. Teillä on oikea eksyttämisen taito. Sekoitatte sanoja kuin taikurit korttipakkaa.
- Aloittaja puhuu teosofisista (new age) henki(valta) -kokemuksista.
- Kyseessä on eri "kokemus" kuin kohdata Jumalan Pyhä Henki.
- Kyeeesä on eri asia kuin "hengellinen kokemus".
Jeesuksen mukaan joudumme kerran vastaamaan jokaisesta sanastamme, mitä kullakin sanalla tarkoitamme. Siksi kannattaisi olla sanoistaan tarkka.
Henkikokemukset eivät ole "hengellisiä kokemuksia" vaan okkultistit kutsuvat niitä "henkisiksi kokemuksiksi", "henkiseksi tieksi". Varmasti tiedät tämän.
Älä yritä sekoittaa ja eksyttää lukijoita pois suoralta tieltä.Alottaja tässä pyrkii eksyttämään "sekottamalla korttipakkaansa".
Minä kerron palstan aiheeseen kuuluvasta pelastuskokemuksesta.
Käännän siis alottajan "korttipakan" oikein päin.
Ehkä alottaja ei erota henkivalta kokokemuksia hengellisistä kokemuksista
jotka ovat Jumalasta. Ja minä tahdoin tehdä tässä asiassa eron näiden
kahden välillä.
Mvh J - K - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Alottaja tässä pyrkii eksyttämään "sekottamalla korttipakkaansa".
Minä kerron palstan aiheeseen kuuluvasta pelastuskokemuksesta.
Käännän siis alottajan "korttipakan" oikein päin.
Ehkä alottaja ei erota henkivalta kokokemuksia hengellisistä kokemuksista
jotka ovat Jumalasta. Ja minä tahdoin tehdä tässä asiassa eron näiden
kahden välillä.
Mvh J - KOk. Ymmärsin sitten väärin. Helluntailaisilla muutoin on aina ollut tapana heitellä kevyitä ja epätarkkoja sanoja ja lauseita ja näin levittäneet epätarkkaa teologiaa jonka kuulijat sitten ymmärtäneet ketkä mitenkin.
Sanoissaan epätarkka puhuja on epäluotettava.
Itse jo lapsena ja nuorena ahdistuin kun en ymmärtänyt kun yksi opetti yhtä ja toinen päinvastaista ja kaikelle saalemissa huudettiin aamen. Tästä seurasi itselleni vakavia, hengellisiä ongelmia ja lopulta erosinkin helluntailaisista ja liityin kirkkoon jossa papit tiesivät mitä puhuivat. Sittemmin kirkko muutoin lähti muille raiteille ja erosin heistäkin.
Itse olen tarkka siitä mitä uskon ja tunnustan ja pyrin olemaan täsmällinen sanoissani. - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ok. Ymmärsin sitten väärin. Helluntailaisilla muutoin on aina ollut tapana heitellä kevyitä ja epätarkkoja sanoja ja lauseita ja näin levittäneet epätarkkaa teologiaa jonka kuulijat sitten ymmärtäneet ketkä mitenkin.
Itse jo lapsena ja nuorena ahdistuin kun en ymmärtänyt kun yksi opetti yhtä ja toinen päinvastaista ja kaikelle saalemissa huudettiin aamen. Tästä seurasi itselleni vakavia, hengellisiä ongelmia ja lopulta erosinkin helluntailaisista ja liityin kirkkoon jossa papit tiesivät mitä puhuivat. Sittemmin kirkko muutoin lähti muille raiteille ja erosin heistäkin.
Itse olen tarkka siitä mitä uskon ja tunnustan ja pyrin olemaan täsmällinen sanoissani.>>>Helluntailaisilla muutoin on aina ollut tapana heitellä kevyitä ja epätarkkoja sanoja ja lauseita ja näin levittäneet epätarkkaa teologiaa jonka kuulijat sitten ymmärtäneet ketkä mitenkin.<<<
Jeesuskin puhui "epätarkasti" vertauksilla jotta jotkut ihmiset eivät käsittäisi ja toiset taas käsittäisivät. Jeesus puhui hengellistä asiaa ja jotkut kuulijat kuuntelivat luonnollista asiaa. Tässä oli se väärinkäsitys. Jeesus ei siis puhunut väärin. Hän puhui Jumalan salattua viisautta joka ei aukea kaikille kuulijoille. Se avautuu vain Pyhän Hengen avaamana.
Näin on myös Raamatun Sanan kanssa. Sen oikein ymmärtämiseen tarvitsemme Pyhän Hengen opettajaksi.
Itsekin olen joskus tahallisesti puhunut siten, että jotkut käsittävät väärin. Ja niin on sitten puhuttu, että tuo mies sanoi niin ja näin, vaikka en ollut niin sanonut.
Olin puhunut hengellistä hengellisille kuulijoille. Ja luonnollinen ihminen kuunteli luonnollisilla korvillaan ja käsitti luonnollisesti tietysti väärin. Kun taas hengelliset uskovat käsittivät oikein koska kuuntelivat hengellisillä korvilla ja Pyhä Henki opetti heitä. Ehkä sanomani oli Jumalasta vain hengellisille ihmisille kuten joskus Jeesuksenkin sanoma oli vain Hänen omilleen. Siksi muut eivät käsittäneet, mitä Jeesus puhui.
Jes 6:7-10 "Hän kosketti sillä suutani ja sanoi: ”Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi. Sinun syyllisyytesi on poistettu ja syntisi sovitettu.” Sitten kuulin Herran äänen sanovan: ”Kenet minä lähetän? Kuka lähtee meidän puolestamme?” Minä sanoin: ”Tässä minä olen, lähetä minut.” Niin hän sanoi: ”Mene ja sano tälle kansalle: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.’ Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi.”
Matt 13:13-17 "Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä. Heissä toteutuu Jesajan ennustus, jossa sanotaan: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän. Vaivoin he kuulevat korvillaan, ja silmänsä he ovat sulkeneet, etteivät he silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, etteivät he kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.’
Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat. Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.”"
1 Kor 2:6-7 "Me puhumme kyllä viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailmanajan viisautta emmekä tämän maailmanajan kukistuvien hallitsijoiden viisautta. Me puhumme Jumalan salattua, kätkettyä viisautta,"
12-14 "Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, jotta tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut. Siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamin sanoin vaan Hengen opettamin, selittäen hengelliset asiat hengellisesti. Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti."
Mvh J - K - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ok. Ymmärsin sitten väärin. Helluntailaisilla muutoin on aina ollut tapana heitellä kevyitä ja epätarkkoja sanoja ja lauseita ja näin levittäneet epätarkkaa teologiaa jonka kuulijat sitten ymmärtäneet ketkä mitenkin.
Itse olen tarkka siitä mitä uskon ja tunnustan ja pyrin olemaan täsmällinen sanoissani.>>>Itse olen tarkka siitä mitä uskon ja tunnustan ja pyrin olemaan täsmällinen sanoissani.<<<
Jos olet hengellinen uudestisyntynyt uskova, ja puhut Jumalalta saamaasi Jumalan sanaa, Jumalalta saamaasi viisautta, et voi puhua niin täsmällisesti, että kaikki kuulijasi käsittävät oikein mitä tarkoitat sanoa. Aina tulee väärinkäsityksiä ja sen johdosta vänkäämisiä ja syytelyjä, nimittäin silloin kun puhutaan Jumalan viisautta. Tällä palstallakin tämä asia on näytetty toteen miltei jokaisessa ketjussa, jossa joku uskova kirjoittaa Jumalan viisautta.
Mvh J - K
- Anonyymi00013UUSI
Jos ei jotain typeriä herjoja koko ajan laseta, ei voi olla uskossa.
- Anonyymi00015UUSI
Se täällä arkitodellisuutta.
- Anonyymi00016UUSI
Emme kerro tai todista, sillä emme heitä helmiä sikojen eteen revittäväksi ja tallottavaksi.
- Anonyymi00022UUSI
Parhami ja Olseni oli kovia todistamaan uskostaan sanoin ja teoin.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Parhami ja Olseni oli kovia todistamaan uskostaan sanoin ja teoin.
Nykyisin arkkipiispa käskee vihkimään homoja. Sinun pakkovauvakastetun uskonveljiä ovat nykyisin parhamit.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Nykyisin arkkipiispa käskee vihkimään homoja. Sinun pakkovauvakastetun uskonveljiä ovat nykyisin parhamit.
Parhami ja Olseni meni suoraan asiaan. Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta.
Parhami v. 1907 ja Olseni Helsingissä v. 1925. - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Useamman kerran kylvetty pedo haluaa vihkiä homoja
- Anonyymi00018UUSI
Oikea, helluntailaistaustainen lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa. Tapauksia oli yhteensä 1304 kpl.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Hellarit kävi kuumana. Yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.- Anonyymi00029UUSI
Tutkittuja henkilöitä oli 611. Kukaan ei parantunut.
- Anonyymi00020UUSI
Helluntailaistaustainen lääkäri kutsui kauniisti niitä valeparantamisia, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä".
- Anonyymi00021UUSI
15 vuotta Ylivainion jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen tulos oli ihan samanlainen. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.- Anonyymi00026UUSI
Suuri puhallus.
- Anonyymi00031UUSI
Herra tekee ihmeitä ilman määrää
oli tutkimuksen nimi.
Markus Hirsilä ja Vesa Maanselkä. 2006.
Löytyy netistä.
Herra tekee ihmeitä ilman määrää | Jumalan valtakunta https://share.google/ArWnNZGEDpAV7sTuw
- Anonyymi00028UUSI
Arkitodellisuutemme on jäätävää.
- Anonyymi00032UUSI
En pidä hurmoksen tavoittelusta. Siinä etsitään hyviä fiilareita ja kokemuksia mikä on sielullista.
- Anonyymi00034UUSI
Raija Pellin kirjaan on koottu tositapahtumia helluntailaisten tekemisistä.
Raija Pelli,Miettinen: Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa.
Lue ja hämmästy, minkälaisen lahkon kanssa olet tekemisissä.- Anonyymi00035UUSI
Siinähän luterilainen pappi yrittää herättää kuollutta. Mikä on tässä sotaisassa maailmassa pienin mahdollinen synti.
Jos uskossa on sotakiimaa, niin silloin kannattaa ampua kovilla vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse644441Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky973688Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083321Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.201887Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 82819
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105807- 44803
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23764