Toimiiko eläimet siis kuten syntiset, vaikka niillä ei olekaan vastuuta samalla tavalla kuin ihmisellä.
https://youtu.be/jiSoUAMWqHA
Näkyykö synnin vaikutus luonnossa?
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Absurdi kysymys.
- Anonyymi00002UUSI
Eläimet huolehtivat jälkikasvustaan hyvin, toisin kuin osa ihmisistä.
- Anonyymi00003UUSI
Huolehtivat yleensä seuraavaan pentueeseen asti. Sitten täytyy pärjätä omillaan ja emo on jopa vihamielinen jos ei ole laumaeläin ja jos pentua ei tarvita siinä laumaa vahvistamaan.
Elän toimii täysin sille luotujen vaistojen varassa eikä millään eläimellä on sitä puhallettua elävää henkeä mitä ihmisellä. Sitä ei mikään sattuma ole niihin luonut eikä tule koskaan luomaan.
- Anonyymi00004UUSI
Ei ole mitään syntiä, koska ei ole Jumalaa. Eläimet toimivat perimän ja opittujen asioiden mukaan. Ne oppivat vanhemmiltaan ja lajitovereiltaan miten tulee elää.
- Anonyymi00005UUSI
Geeneihin on rakennettu mitä eliö voi oppia tai voiko oppia yhtään mitään. Eläimillä on rajallinen kyky oppia jotain asioita, koska niillä ei ole sitä elävää henkeä minkä Jumala on puhaltanut ihmiseen. Niiden on mahdottomuus ymmärtää monia elämän asioita eikä olla käsityksiä niistä vaikka niitä miten istutettaisiin koulun penkillä.
Ihmisen taasen syntyy avuttomana kuin mato. Kävely, puhuminen sekä monet itsestäänselvät toiminnot ihmiselle ovat opeteltuja, eivät ne ole tulleet syntymälahjana. Jos ihminen on koomassa tietyn ajan, hänen aivonsa nollaantuvat, menee kyky kävellä sekä puhua ja sen palauttaminen on vaikeaa.
Lähtölkohtaiesti eläimillä ja ihmisillä ei ole mitään yhteistä kulttuuria, ei mitään samankaltaista historiaa edes, koska eivät ihmismäiset ominaisuudet voi kehittyä, ne täytyy luoda ihmiseen. Muutoin eläinkunta olisi täynnä ihmismäisiä eläimiä.- Anonyymi00006UUSI
Tuhatvuotisesta valtakunnasta sanotaan Jesajan kirjassa, ettei siellä enää tee pahaa eläimetkään, vaan susi käyskentelee karitsan kanssa jne. Myös vedenpaisumuksen jälkeisestä ajasta sanotaan:
1Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa. 2Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut. 3Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. 4Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on. 5Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tuhatvuotisesta valtakunnasta sanotaan Jesajan kirjassa, ettei siellä enää tee pahaa eläimetkään, vaan susi käyskentelee karitsan kanssa jne. Myös vedenpaisumuksen jälkeisestä ajasta sanotaan:
1Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa. 2Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut. 3Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. 4Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on. 5Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.Jumala siis kostaa eläimellekin, ja Jesaja 11 sanoo:
6Silloin susi asuu karitsan kanssa,
ja pantteri makaa vohlan vieressä;
vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä,
ja pieni poikanen niitä paimentaa.
7Lehmä ja karhu käyvät laitumella,
niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat,
ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
8Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla,
ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
9Ei missään minun pyhällä vuorellani
tehdä pahaa eikä vahinkoa,
sillä maa on täynnä Herran tuntemusta,
niinkuin vedet peittävät meren.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837