Kun kahvin juonti on riippuvuus, onko siitä päästävä mielestäsi eroon :)
Minun mielestä ei. Riippuvuudet on
elämänsuolaa. sokeria. chiliä. ja piparminttua.
Kahvin juonti addiktio
2
77
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kahvi (tai kofeiini) on vaikutukseltaa "kevyt-amfetamiinia". Se on samoihin nerologisiin prosesseihin vaikuttava piriste.
Kofeiinista ei ehkä aikuiselle haittaa ole, jos elämäntavat (kuten unen määrä) on muuten kunnossa, mutta onko tutkittu mitä tekee kehittyville aivoille? Yleensä addiktoivien aineiden nauttiminen ennen 18-22 ikävuotta keskeneräisten aivojen kanssa ei ole hyvä asia.
Tietenkin voi kysyä, että paljonko Suomessa on ihmisiä, jotka käyttävät säännöllisesti kofeiinia ja verenpainelääkkeitä? Mitä järkeä on nauttia verenpainetta nostavaa ja laskevaa kemikaalia samaan aikaan?Totta! Mä oon ainakin ihan täys kofeiinisti. Myös sokeri on mulle hankalaa, mutt sitäkin yritän säännöstellä. Jäätelöt järkyttävän vaikeita vastustaa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2511014- 428317
- 1275280
- 1433656
- 693578
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353534- 333167
- 552529
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352031- 281786