Oliko Nooan aikainen vedenpaisumus Jumalan teko?

Anonyymi-ap

Jos oli niin miksi niin Jumala teki että hukutti lähes kaikki silloin eläneet ihmiset?

108

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sekin kerrotaan Raamatussa ja ihan yllätyksettömästi siinä samassa kohtaa kuin itse vedenpaisumuksestakin.

• Anonyymi00010

OLI - JUMALA ON MAAILMANKAIKKEUS

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

OLI - JUMALA ON MAAILMANKAIKKEUS

5. Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
        6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
        7. Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".
        8. Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.
        9. Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
        10. Ja Nooalle syntyi kolme poikaa, Seem, Haam ja Jaafet.
        11. Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
        12. Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
        13. Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
        14. Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.
        15. Ja näin on sinun se rakennettava: kolmesataa kyynärää olkoon arkin pituus, viisikymmentä kyynärää sen leveys ja kolmekymmentä kyynärää sen korkeus.
        16. Tee arkkiin valoaukko, ja tee se kyynärän korkuiseksi, ja sijoita arkin ovi sen kylkeen; rakenna siihen kolme kerrosta, alimmainen, keskimmäinen ja ylimmäinen.
        17. Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.
        18. Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäisi sinun kanssasi.
        19. Ja kaikista eläimistä, kaikesta lihasta, sinun on vietävä arkkiin kaksi kutakin lajia säilyttääksesi ne hengissä kanssasi; niitä olkoon koiras ja naaras.
        20. Lintuja lajiensa mukaan, karjaeläimiä lajiensa mukaan ja kaikkia maan matelijoita lajiensa mukaan tulkoon kaksi kutakin lajia sinun luoksesi, säilyttääksesi ne hengissä.
        21. Ja hanki itsellesi kaikkinaista ravintoa, syötäväksi kelpaavaa, ja kokoa sitä talteesi, että se olisi ruuaksi sinulle ja heille."
        22. Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

5. Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
        6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
        7. Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".
        9. Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
        12. Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
        13. Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
        14. Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.
        15. Ja näin on sinun se rakennettava: kolmesataa kyynärää olkoon arkin pituus, viisikymmentä kyynärää sen leveys ja kolmekymmentä kyynärää sen korkeus.
        16. Tee arkkiin valoaukko, ja tee se kyynärän korkuiseksi, ja sijoita arkin ovi sen kylkeen; rakenna siihen kolme kerrosta, alimmainen, keskimmäinen ja ylimmäinen.
        17. Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.
        18. Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäisi sinun kanssasi.
        19. Ja kaikista eläimistä, kaikesta lihasta, sinun on vietävä arkkiin kaksi kutakin lajia säilyttääksesi ne hengissä kanssasi; niitä olkoon koiras ja naaras.
        20. Lintuja lajiensa mukaan, karjaeläimiä lajiensa mukaan ja kaikkia maan matelijoita lajiensa mukaan tulkoon kaksi kutakin lajia sinun luoksesi, säilyttääksesi ne hengissä.
        21. Ja hanki itsellesi kaikkinaista ravintoa, syötäväksi kelpaavaa, ja kokoa sitä talteesi, että se olisi ruuaksi sinulle ja heille."

Hakutulos
        TULEMUS:ut:x
        Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."

Eikö Herra Sebaot siis ollutkaan kaikkitietävä jos ei jo ihmistä luodessaan tiennyt mitä tekee ja mikä on tekojensa seuraus?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

"6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."

Eikö Herra Sebaot siis ollutkaan kaikkitietävä jos ei jo ihmistä luodessaan tiennyt mitä tekee ja mikä on tekojensa seuraus?

Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa. Myös kapimalliset enkelit yhtyivät ihmis naisiin, jotka synnyttivat hybridi olentoja, ne eivät saaneet jäädä eloon. Veden paisumuksen jälkeen, aloitti Nooa perheensä kanssa uuden yrityksen, mutta edelleen vapaa tahto veti paholaisen puoleen heikkoja ihmisiä. Jumalan Poika, lupasi lähteä taivaan Jumaluudesta ihmiseksi, opettamaan rakkaudellista elämän tapaa ihmisille, jotta he eivät enää tuhoutuisi pahuuteen. Jumala Isä ja Poika Jeesus tekivät liiton, pelastaaksee mahdollisimman monta ihmistä takaisin Isänsä valtakuntaan. Poika Jeesus syntyi ihmiseksi. Hän kasvoi ja opetti ihmisille hyvyyttä. Lopuksi Hän uhrautui sovittamaan kaikki ihmisen tuottamat kuolemansynnit Golgatan ristillä. Hän lunasti synnit itselleen ja kuoletti ne kuolemallaan. Nyt me valitsemme itse, tämän loppu armotalouskauden aikana, ikuisuutemme viettopaikan. Hyvän Isämme ikuisen hyvyyden valtakunnan. Vai kapinallisen Luziferi pahuuden valtakunnan.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa. Myös kapimalliset enkelit yhtyivät ihmis naisiin, jotka synnyttivat hybridi olentoja, ne eivät saaneet jäädä eloon. Veden paisumuksen jälkeen, aloitti Nooa perheensä kanssa uuden yrityksen, mutta edelleen vapaa tahto veti paholaisen puoleen heikkoja ihmisiä. Jumalan Poika, lupasi lähteä taivaan Jumaluudesta ihmiseksi, opettamaan rakkaudellista elämän tapaa ihmisille, jotta he eivät enää tuhoutuisi pahuuteen. Jumala Isä ja Poika Jeesus tekivät liiton, pelastaaksee mahdollisimman monta ihmistä takaisin Isänsä valtakuntaan. Poika Jeesus syntyi ihmiseksi. Hän kasvoi ja opetti ihmisille hyvyyttä. Lopuksi Hän uhrautui sovittamaan kaikki ihmisen tuottamat kuolemansynnit Golgatan ristillä. Hän lunasti synnit itselleen ja kuoletti ne kuolemallaan. Nyt me valitsemme itse, tämän loppu armotalouskauden aikana, ikuisuutemme viettopaikan. Hyvän Isämme ikuisen hyvyyden valtakunnan. Vai kapinallisen Luziferi pahuuden valtakunnan.

"Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa."

Ja kaiken tämän Herra Sebaot tiesi tulevan tapahtuvaksi jo ennen ihmisen luomista ja silti loi epätäydellisen ihmisen, jonka tiesi ennakkoon vialliseksi.

Ja 1. Mooseksen kirjan kuudennessa luvussa ei suinkaan puhuta enkeleistä yhtymässä Maan tyttäriin, kuten virheellisesti väität, vaan Jumalan pojista.

Kr. 1938.

"Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
        2. huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat."

https://www.kr38.fi/1moos.6.html

• Anonyymi00062
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Uskollisia suomennoksia ei ole. Tuossakin on paljon virheitä. Näin sanoo KJB, jossa Jumala talletti sanansa meille viimeisille sukupolville:

Gen 6 (KJB)
        And it came to pass, when men began to multiply on the face of the earth, and daughters were born unto them,

2 That the sons of God saw the daughters of men that they were fair; and they took them wives of all which they chose.

3 And the LORD said, My spirit shall not always strive with man, for that he also is flesh: yet his days shall be an hundred and twenty years.

4 There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.

5 And GOD saw that the wickedness of man was great in the earth, and that every imagination of the thoughts of his heart was only evil continually.

6 And it repented the LORD that he had made man on the earth, and it grieved him at his heart.

7 And the LORD said, I will destroy man whom I have created from the face of the earth; both man, and beast, and the creeping thing, and the fowls of the air; for it repenteth me that I have made them.

8 But Noah found grace in the eyes of the LORD.

9 These are the generations of Noah: Noah was a just man and perfect in his generations, and Noah walked with God.

10 And Noah begat three sons, Shem, Ham, and Japheth.

11 The earth also was corrupt before God, and the earth was filled with violence.

12 And God looked upon the earth, and, behold, it was corrupt; for all flesh had corrupted his way upon the earth.

13 And God said unto Noah, The end of all flesh is come before me; for the earth is filled with violence through them; and, behold, I will destroy them with the earth.

'Perfect in his generations'. Kun lukee tuon luvun alusta, miten langenneet enkelit saivat jälkeläisiä ihmisnaisten kanssa, tuo 'täydellisyys' näyttää siltä, että Nooalla oli vielä puhtaat geenit, joita ei ollut muunneltu tai sekoitettu enkeleillä. Tuo kohta on kokonaan poistettu katolisista kaupallisista väännöksistä, joita alkoi tulvia maailmalle 1880-luvulta lähtien. Nyt taitaa olla jo parisataa englanninkielistä käännöstä. King James Bible on ollut muuttumaton vuodesta 1611, lukuunottamatta muutamaa painovirhettä, jotka pian korjattiin.

Muistatte antiikin mytologiasta kentaurit ja mitä noita eläinten ja ihmisten sokotuksia oli. Voin hyvin kuvitella, että enkelit toivat mukanaan geenimuuntelutekniikan. Jos Jumalan luomakunta oli suurimmaksi osaksi pilattu, Hän ei voinut antaa sen jatkua. Mitä hirviöitä se olisi tuottanutkaan? Kiitos Jumalalle, että Hän puuttui peliin ja asntoi ihmiskunnan aloittaa uudestaan.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00050 kirjoitti:

"Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa."

Ja kaiken tämän Herra Sebaot tiesi tulevan tapahtuvaksi jo ennen ihmisen luomista ja silti loi epätäydellisen ihmisen, jonka tiesi ennakkoon vialliseksi.

Ja 1. Mooseksen kirjan kuudennessa luvussa ei suinkaan puhuta enkeleistä yhtymässä Maan tyttäriin, kuten virheellisesti väität, vaan Jumalan pojista.

Kr. 1938.

"Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
        2. huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat."

https://www.kr38.fi/1moos.6.html

Jumalan pojiksi sanottiin myös langenneita enkeleitä.

Mahalalelin pojan Jaredin päivinä langenneet enkelit, 198, laskeutui Hermonin vuorelle. Tuo 198 oli kolmasosa taivaassa olleista Jumalan sotajoukoista (607?).

Ensimmäinen maan päälle langenneista enkeleistä oli nimeltään Giekon. Hän ja 7 muuta enkeliä ottivat vaimoikseen ihmisten tyttäriä.

• Anonyymi00002

Varmaan joukossa oli pieniä lapsiakin.
      Nekin hukkuivat.

• Anonyymi00004

Raskaana olevat äidit hukkuivat. Helvetti alkoi täyttyä. Sitä ei tosin mainita Tanakhissa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Raskaana olevat äidit hukkuivat. Helvetti alkoi täyttyä. Sitä ei tosin mainita Tanakhissa.

Raskaana olevat jumalattomat ties miten pahat ja syntiset äitit hukkuivat. Niin kuin oli Noov akkaan aikana niin on oleva lopun aika nakin raskaana olevat älämölöävät jumalattomat naisekselliset ties miten pahoja, pahaa tekevijä, pahaa katuamattomija, ja syntisiä, jotka Jumalan tarjolla olewan pelastuksen halpana nykyjään pitäwöiwät?

Ja ukkoset sama sävellajisuus heistäkin mun suullisuus.

Selef Urge

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Raskaana olevat jumalattomat ties miten pahat ja syntiset äitit hukkuivat. Niin kuin oli Noov akkaan aikana niin on oleva lopun aika nakin raskaana olevat älämölöävät jumalattomat naisekselliset ties miten pahoja, pahaa tekevijä, pahaa katuamattomija, ja syntisiä, jotka Jumalan tarjolla olewan pelastuksen halpana nykyjään pitäwöiwät?

Ja ukkoset sama sävellajisuus heistäkin mun suullisuus.

Selef Urge

Kukaan ei ole niin paha että ansaitsee ikuisen helvetin tulen. Kuvottavaa on se, että sinne joutuvat hyvät ihmiset, koska eivät usko Raamatun kertomuksia.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kukaan ei ole niin paha että ansaitsee ikuisen helvetin tulen. Kuvottavaa on se, että sinne joutuvat hyvät ihmiset, koska eivät usko Raamatun kertomuksia.

Olet hyvin lyhytnäköinen aatoksissas, rajoittunut , suppeutunut, umpimielinen. Jos saisit olla ihan mikä vaan elukka niin olisitko puhuva aasi?

Sellaisija kuin ihmiset olivat monakkaat Noovaksen aikoina ja lopuksen aikoina eli ja viimeisinä päiväisinä eli vikat 7v ennen Jeesuksen paluuta maan päällekkäälle Kuninkaaks 1000 Kuninkaskuntahaansa Kuninkahaaks.

Selef Urge

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Olet hyvin lyhytnäköinen aatoksissas, rajoittunut , suppeutunut, umpimielinen. Jos saisit olla ihan mikä vaan elukka niin olisitko puhuva aasi?

Sellaisija kuin ihmiset olivat monakkaat Noovaksen aikoina ja lopuksen aikoina eli ja viimeisinä päiväisinä eli vikat 7v ennen Jeesuksen paluuta maan päällekkäälle Kuninkaaks 1000 Kuninkaskuntahaansa Kuninkahaaks.

Selef Urge

Ajatusrikoksista helvettiin. Joopa joo. Ei hyvä.

Tiede todistaa Raamatun kertomukset taruiksi ja valheiksi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ajatusrikoksista helvettiin. Joopa joo. Ei hyvä.

Tiede todistaa Raamatun kertomukset taruiksi ja valheiksi.

Valehtelet, tieje todistaa Raamatun kertomukset tapahtuneiksi tosiasijoiksi ja totuuksiksi. Sulla ei oo mitään tojistetta moisesta, pelkkään valheeseen jouvut turvautuman, kuten tiijät ti kuulusi tietää, mutta sä et olekaan se "keittijön laatikon terävin veitti" vaan jokin muu vähäteräväisenpi tapaus, kana tulee mieleen.

Arkeolokijasta löytyy tojisteita, toteennäköisyyslaskentastata rohveetijoijen toteutumisten suhteen.

Selef Urge

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Valehtelet, tieje todistaa Raamatun kertomukset tapahtuneiksi tosiasijoiksi ja totuuksiksi. Sulla ei oo mitään tojistetta moisesta, pelkkään valheeseen jouvut turvautuman, kuten tiijät ti kuulusi tietää, mutta sä et olekaan se "keittijön laatikon terävin veitti" vaan jokin muu vähäteräväisenpi tapaus, kana tulee mieleen.

Arkeolokijasta löytyy tojisteita, toteennäköisyyslaskentastata rohveetijoijen toteutumisten suhteen.

Selef Urge

Kanasta tuli mieleen broileri helvetin grillissä paistumassa ja terävällä veitsellä saa kanan pilkottua. Aika fiksua veitsityöskentelyä ateistikanan suhteen, heh.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Selef Urge

Elät vahvistusharhassa. Tiede todistaa mm Genesiksen, tulvan ja Baabelin hajaannuksen taruiksi.

Tulvasta ja Exoduksesta ei ole yhtään arkeologista todistetta, vaikka pitäisi olla, jos Raamattu olisi totta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Elät vahvistusharhassa. Tiede todistaa mm Genesiksen, tulvan ja Baabelin hajaannuksen taruiksi.

Tulvasta ja Exoduksesta ei ole yhtään arkeologista todistetta, vaikka pitäisi olla, jos Raamattu olisi totta.

Kuten todettua olet valheella aivopesty ja elät valheessa toistaen kuulemiasi valheita,ymmärtämättä niistä mitään oman ajattelun puuttuessa, itseajattelu sulta puuttuu. Mietit vaan sitä mitä olet kuullut , muistelet niitä ja toistelet valheita. Olet kuin liberaaliteologian päälle rakentanut lihava nainen, todistat itsesi valehtelijaksi.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jumalan tulevaan valtakuntaan ei mikään pahuus pääse. Jeesuksen valtava armo valitsee ne Jeesuksen omat, jotka ovat valinneet ehdottomasti hyvyyden järkevyyden. Heihin ei iske kapinamieli eikä ylpeys, kuten Ylienkeli Luziferiin. Heidän pyhyys on saavutettu vapaan tahdon voimalla, ei pakolla eikä oveluudella. Mikään paha ei pysty heihin. Ne jotka jäävät ulkopuolelle, ovat valineet itse kohtalonsa.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jumalan tulevaan valtakuntaan ei mikään pahuus pääse. Jeesuksen valtava armo valitsee ne Jeesuksen omat, jotka ovat valinneet ehdottomasti hyvyyden järkevyyden. Heihin ei iske kapinamieli eikä ylpeys, kuten Ylienkeli Luziferiin. Heidän pyhyys on saavutettu vapaan tahdon voimalla, ei pakolla eikä oveluudella. Mikään paha ei pysty heihin. Ne jotka jäävät ulkopuolelle, ovat valineet itse kohtalonsa.

Uskovaiset tekevät syntiä.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Uskovaiset tekevät syntiä.

eivät ylösoton jälkeen. jumalattomat tekevät pahempia syntejä ja paljon. murhaamisia tekee jumalattomat, vääriä vankilatuomioita, syyttömien vainontaa "oikeudessa" ym. sinähän toimit helvetillisenä esimerkkinä koirana elämisestä?

• Anonyymi00051
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Selef Urge

Höpiset joutavia.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Selef Urge

Pelastuneet Adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa.

1234567---

• Anonyymi00068
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Vedenpaisumuksen jättämät arkeologiset ja geologiset todisteet ovat selvät rehellisesti niitä tutkiville. Ron Wyattilla on hyvä video exoduksesta.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Vedenpaisumuksen jättämät arkeologiset ja geologiset todisteet ovat selvät rehellisesti niitä tutkiville. Ron Wyattilla on hyvä video exoduksesta.

Ei haittaisi, jos kykenisit haarastamaan lähdekritiikkiä!

• Anonyymi00080
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kuten todettua olet valheella aivopesty ja elät valheessa toistaen kuulemiasi valheita,ymmärtämättä niistä mitään oman ajattelun puuttuessa, itseajattelu sulta puuttuu. Mietit vaan sitä mitä olet kuullut , muistelet niitä ja toistelet valheita. Olet kuin liberaaliteologian päälle rakentanut lihava nainen, todistat itsesi valehtelijaksi.

Kykysi analyyttiseen ajattelun ja lähdekritiikin harrastaminen taitaa olla hieman vajaata...

Hastatat pitkät parhaalle akateemiselle tiedolle, ja ylennät itsesi sen yläpuolelle.

Edustat hybristä sen puhtaimmassa muodossa.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Kykysi analyyttiseen ajattelun ja lähdekritiikin harrastaminen taitaa olla hieman vajaata...

Hastatat pitkät parhaalle akateemiselle tiedolle, ja ylennät itsesi sen yläpuolelle.

Edustat hybristä sen puhtaimmassa muodossa.

Paras akateeminen tieto ei ole valhetta, johon nyt viittaat selvästikin parhaana tietona ettei Raamattu ole kaikkein parasta ja luotetuinta tietoa, rakin löyhkä.

" Koirat eivät peri ikuista ELÄMÄÄ! "

• Anonyymi00003

Raamatun Jumala on sadistinen murhaaja. Onneksi se on fiktiota. Ei ollut mitään tulvaa.

• Anonyymi00005

8 ihmistä , jäännös ties kuinka monista silloin eläväineistä ihmisillisteisistä selvisi ainovastaan elollisina arkissa, 4 miestä, 4 naista. Se tapahtui juuri ennen Jumalan vihaa tämä Nooan ja 7 muun ihmisen pelastuminen arkin sisällä nousten ylös korkealle pelastuneina. He pelastuivat aivan Jumalan vihan rajapinnassa KOKEMATTA JUMALAN VIHAA VAAN ELASTUIVAT kuten tapahtui Sotomassakin, pelastettavat pelastuivat aivan tulikivisateen välittömässä läheisyyjessä, jopa näköyhteyvessä Jumalan vihaiseen kostoon, mutta heillä ei ollut lupa katsoa tuhotapahtumaan ja yksi pakenijoista kiellosta huolimatta kahtoi taakseen tuhoutuvaan kaupuntiin muuttujen sualaisaks patsahaks. KAIKKI PELASTUIVAT KOKEMATTA TÄSSÄKÄÄN JUMAAN VIHAA PAITSI SE ERÄS SUALAPATSAS NAINEN.

Ja sitten se Mooseksen pakeneminen Ekyptistäläsästä kun mänivät sutjakkaast pakoon kuivaa mereen Jumalan avaamaa kulkuisaa väyläisää haneen ekyptiläisiä vaarohoon sotajoukkoja, joilla oli murha ja orjuutus pahassa mielessään ja kuinka siinäkin sitten kävi niin että just kun olivat ihanahkot juutalaiset meren läpi pjiäässeet niin Jumalapa antoi meren veen palata takaisin avautuneeseen väyläseen hukuttajen aivan kannoilla seuranneet murhaanvalmiit sotilaat.Tässäkin Jumala pelasti aivan kuoleman ollessa jo melkein perillä. JA TAASKIN JUURI ENNEN JUUTALAISELLE KANSALLE TULEVAA TUHOA ENNEN JUMALA PELASTI HEIJÄT RAJAPINNAKKUUVESSA. Tämäkin esikuvallista ylöstenpaukseen, kuinka tuhoisuuven eest tapahtuu isollinen pelastautuminen.

Uskon ylöstenpauksen näijen synpoolisten ylöstenpaus esimerkkijen takija ylöstenpauksen tapahtuvan just ennen Isoo tuhoo maan päällä. Itselläni tästä myös kaksi saamaani näkyä, joita pijän yksiselitteisesti Jumalalta satuina ja niistä päätellen suuren sotan alta tapahtuisi siihen olemassaolevaisesti kontekstissa namuloiva ylöstenpaus. Miten niinkö?

2 on pelloll, 2 ihmistä samaksessa paikaksessa, molemmaksiset pellolla. Toinen otetaan, toinen jätetään.Mitä tää sanoo sullekkaalle? Onko kyse sijainnista mitä tulee pelastumiseen? Niin, ei ole. Ylöstenpauksessahan on tämä samaisuus, jossa toinen otetaan ja toinen jätetään maan päältä, elopellolta. Jätetty jää kokemaan Jumalan vihan ja otettu on sama kuin pelastettu, "ihanasti äkkisellisel suurvauhtiselnopeuvel ylösnykäisty".

Pelastuvaisuus ylöstenpauksessa ei perustu sijaintiin, eikä siihen mitä teemme, vaan Messijaan Jeesuksellisen tekoon , sillä hän mäni ristille kuolemaallisoitumaan , käymään sen tuntemamme koko kuolemaisuuven rosessisen läpitte ain ylösnousemukseensa, kuolleist herätykseiseensä.Kristitty otetaan pois ylöstempaisussa näkemästä Jumalan vihaa, jumalaton uskosta Jeesukseen osaton jätetään Jumalan viha kokemaan. Se on yksinkinkertaisesti tosiasija.

Kristityt eivät koskaan tule kohtaamaan Jumalan vihhoota, vaan saamaamme pelastus. Se on asija, joka mulle on selvinnyt.

Raamattu sitä puoltaa. Jeesus on mun Herra ja olis mulla muutakin asijaa, mutta ensikertaan, jos Herra suo lisää aikaa siihen astillisesti, aamen.

Selef Urge

• Anonyymi00077

Nooalla oli kymmenen poikaa ja yksi tytär ("Ila") ja Seemillä oli 5-vuotias tytär ja Jaafetilla oli 1-vuotias poika ja Nooan tyttärellä oli myös mahdollisesti puoliso kun vedenpaisumus tuli eli vedenpaisumuksessa selvisi hengissä 19 tai 20 henkeä.

• Anonyymi00009

Ihmiskunta, naiset, sekaantui langenneiden enkeleiden kanssa sukupuoliyhteyteen. 1 Mooses 6. luku. Syntyi ns. jättiläisiä ja he rakensivat varmaan mm. pyramidit kun luvussa kerrotaan että jättiläisiä oli myöhemminkin. Nykäänkin väitetään että olisi harrastettu seksiä ufomatkaajien kanssa.

• Anonyymi00025

Eikö se kaikkivaltias Herra Sebaot osannut luoda sellaisia enkeleitä, jotka eivät lankea?

• Anonyymi00076
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Eikö se kaikkivaltias Herra Sebaot osannut luoda sellaisia enkeleitä, jotka eivät lankea?

Jumala loi alussa enkelin, jota myöhemmin on kutsuttu Luciferiksi, täydelliseksi.

Lucifer oli lähes päivän täydellinen ennen kuin hänessä kehittyi taipumus vääryyteen. (Hesekiel 28:15. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Tuo vääryys saattoi ilmetä Luciferin teoissa myöhemmin vaikka hänessä kehittyi tuo taipumus vääryyteen jo ennen tuota yhtä päivää).

• Anonyymi00015

Kaikki lapset, pienet ja suuret, kuolivat vedenpaisumuksessa ja siitä huolimatta kirkko perustelee vauvakastetta vedenpaisumuksella.

• Anonyymi00018

Tanakhissa synnin rangaistus on kuolema eikä vauvat välttäneet sitä. Helvetti tuli kuvioihin vasta apostolien aikana ja jälkeen. Se on lainakamaa kreikkalaisilta ja egyptiläisiltä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tanakhissa synnin rangaistus on kuolema eikä vauvat välttäneet sitä. Helvetti tuli kuvioihin vasta apostolien aikana ja jälkeen. Se on lainakamaa kreikkalaisilta ja egyptiläisiltä.

Ja zarathustralta.

• Anonyymi00021

Jumalan pelastusteko käsitti 8 ihmistä, joista yksikään ei ollut lapsi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Raamatunselityksessä numero 8 yhjisteläään Jeesukseen, uuven alkamisuuteen ja ylösnousuun, oletettavasti myös ylöstenpauksisuuteen, joten tosi puhuttelevaa tämä numero kahjeksaisuus Noovan ajan ihmisten pelastumis lukumääräksessä ja oon aika saletti että siihen liittyy vielä jotain muutkin jollakin vertauskuvaa selittävällisvellisteisellä avaavallisoivalla tavallisella, mutta en vaan saa kiinni siitä, mikä se lie.Aavistelen sitä, ikään kuin nuuhkin, haistan siinä olevan jotain, mutta " en tunnista salaista tuoksuisuutta".

Mutta Jeesuksen , numero kasin , luokse on se ylöstempaus kohtpuolin, ihan tässä vähän jännittää taaskiin sekin että pääsenkö mä mukaan ylösottoon,mikään muu kun ei oo yhtä tärkijää ja jännittävää. En kovin paljon osaa ies ajatellisoija sitä että jäisin kyytiin pääsemättä, se olisi katastrofiakin karmeuksellisenpi tilanne, sillä mie ikalail tiijän, mitä suurkarmeuksii sitten olisi mull iespäin.

Selef Urge

• Ilman tuota Jumalan pelastustekoa
        kaikki ihmiset kuin myös eläimet
        olisivat joutuneet paholaisen hallintaan.

Ei kukaan eikä mikään olisi
        koskaan pelastunut.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Arkissa pelastui 19 ihmistä. Nooalla oli 10 poikaa ja yksi tytär joista nuorin lapsi (poika) oli 10 vuotias kun vedenpaisumus tuli. Seemillä oli 5 vuotias tyttö ja Jaafetilla oli 1-vuotias poika kun vedenpaisumus tuli.

Alla olevissa sanoissa tulee esille että Seemin tytär oli vanhempi kuin Jafetin poika ja että Haamilla ei ollut lasta ennen vedenpaisumusta.

– Kiitetty olkoon Herra,
        Seemin Jumala,
        ja Kanaan olkoon Seemin orja.
        27Tehköön Jumala laajaksi Jafetin suvun,
        ja saakoon se asua myös Seemin majoissa,
        ja Kanaan olkoon heidän orjansa.

• Anonyymi00023

Nooan tarina on lähtenyt Atlantis mantereen uppoamisesta. Nooa oli Atlantiksen evakko.
      Atlantiksen evakot rakensivat muinaisen Egyptin mahtavan kulttuurin ja pyramidit.

• Anonyymi00026

Onhan se ihminen keksinyt joutoaikoinaan jos jonkin sortin mielikuvitustarinoita, kuten vaikkapa sen Raamatuksi mainitunkin, vaan eipä niitä kukaan tervejärkinen ota tosissaan

• Anonyymi00082

Ennen vedenpaisumusta eli noin 3 miljoonaa ihmistä. Nuo ns. "tervejärkiset" ihmiset eivät uskoneet Nooan aikana Jumalaan ja tavoittelivat myös Nooan henkeä. Eivätkä he uskoneet Nooaa kun hän saarnasi heille ja uhkasi tuholla jos he eivät tekisi parannusta.

Matteus 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

• Anonyymi00027

>>>os oli niin miksi niin Jumala teki että hukutti lähes kaikki silloin eläneet ihmiset?<<<

Eikö se ole Raamatussa selvästi kirjoitettu?

”Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa. Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä. Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.”
      ‭‭1. Mooseksen kirja‬ ‭6‬:‭11‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
      -----------
      ”Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne, että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭1‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00029

Raamatun mukaan (1. Moos. 6) Jumala järjesti Nooan tulvan, koska maailma oli tullut äärimmäisen turmeltuneeksi, väkivaltaiseksi ja pahaksi. Tulva oli Jumalan suorittama "puhdistusoperaatio" tai tuomio, jonka tarkoituksena oli hävittää pahuus ja aloittaa ihmiskunta puhtaalta pöydältä.

• Anonyymi00032

Paha ei loppunut tulvassa. Nooa veti heti pian kännin ja Baabelissa palvottiin epäjumalia.

• Anonyymi00031

Hyvä Taivaan Isämme ei tuhlaa lapsiaan. Hän kokosi tulvasta talteen viattomat sielut, pienimmänkin ihmisidun äitinsä kohdusta, toi hänet taivaan enkelten hoivaan ja kasvatti hänet kunniaansa, jonka vanhempiensa pahuus häneltä riisti.

• Anonyymi00033

Tätä ei sanota Raamatussa.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Tätä ei sanota Raamatussa.

ihan hyvässä mielessä erehtynyttä kohtaan, jollei tahallaan valehtele ,ei tosiaankaan sanota, aamen.

• Anonyymi00037

Luuk.17:27 He söivät, joivat ja huolivat, hamaan siihen päivään asti, jona Noa arkkiin meni sisälle, ja vedenpaisumus tuli ja hukutti kaikki. Biblia (1776) 1Moos.7:7-23.

• Anonyymi00038

Jumala oli luonut maailman sangen hyväksi alun perin.

Ei ainoastaan paratiisi, vaan myös sen ympäristö oli sangen hyvää.

Siksi maa oli helppoa viljellä, kaikki kasvoi hyvin, ja ihmisille jäi runsaasti vapaa-aikaa.

Ihmiset saivat aikaa pahantekoon, joten heistä tuli turmeltuneita.

Vedenpaisumus teki luonnon karuksi. Hyvä multa huuhtoutui pois monin paikoin, kivet tulivat näkyviin, kallioita ilmaantui viljelysmaan sijaan.

Tämä veden naiheuttama muutos näkyy monin paikoin: maa on hävinnyt pois, jättäen vain pieniä paloja jäljelle, kuin kakkupaloja lautaselle.
      Näemme vielä rippeitä alkuperäisestä maasta jos etsimme vaikka kuvia sanoista TEPUIS, MESA , BUTTE, TABLE MOUNTAIN.

Ihmisten elämä vaikeutui, ja aika kului ruoan hankinnassa, eikä ehtinyt tehdä yhtä paljon pahaa.

Tietysti oli silloinkin pikku lapsia, mutta heillekin oli parempi saada tuhoutua, kuin, että olisi jätetty maailma täyteen pieniä lapsia ilman vanhempia.
      Kenties monet heistä saa herätä ikuiseen elämään kerran.

Silloiset ihmiset tuomitaan tuomiopäivänä, joten heidän ikuista kohtaloaan emme tiedä. Monet menettävät maallisen elämänsä sodissa ja onnettomuuksissa,
      Kai Titanicin matkustajienkin joukossa oli uskovia, jotka menettivät maallisen elämänsä.

Kun raivaatte kiviä Savon kivisiltä pelloilta, muistakaa silloin vedenpaisumusta, joka huuhtoi ruokamaan Uudelle maalle ja rannikkoseuduille.

• Anonyymi00049

"Ihmiset saivat aikaa pahantekoon, joten heistä tuli turmeltuneita."

Kaikkitietävänä Herra Sebaot tietysti tiesi tuon kaiken jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista.
        Vai eikö Hän ole mielestäsi kaikkitietävä?

• Anonyymi00054
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kaikkitietävänä Herra Sebaot tietysti tiesi tuon kaiken jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista.

Kaikkitietävyyttä on monenlaista.

Jumala tietää kaiken nykyisestä tilanteesta, mutta se tosiasia, että ihmisellä on valinnanvapaus, tekee mahdottomaksi nähdä varmasti tulevaisuuteen.

Raamattu ei missään sano, että Jumala näkee lopun alusta, se on islamiin liittyvä oppi, fatalismi.

Raamattu kertoo, että Jumala katui luoneensa ihanan maailman ja myös katuu uhkauksiaan, jos ihminen muuttaa tapansa. Katumiseen liittyy pettymys, mitä ei voisi tulla, jos näkee kaiken alusta.

Hes.33:13 "Jos minä olen vanhurskaalle taannut elämän mutta hän tekeekin vääryyttä vanhurskauteensa luottaen, ei hänen hyväkseen lueta ainoatakaan hänen vanhurskaista teoistaan. Hän teki sellaista mikä on väärin, ja siksi hänen on kuoltava. 14Mutta jos minä uhkaan jumalatonta kuolemalla ja hän sitten kääntyy synneistään ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, 15palauttaa vaatimansa pantin, korvaa sen minkä on toiselta riistänyt, vaeltaa elämän käskyjen tietä eikä enää tee vääryyttä, hän saa elää. Totisesti, hän ei kuole! 16Ainoatakaan syntiä, jonka hän on tehnyt, ei enää muisteta. Hän tekee nyt oikein ja toimii vanhurskaasti, ja siksi hän saa elää."

• Anonyymi00070
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kaikkivaltiaana kaiken (myös ajan) Luoja voi käyttää ennaltatietämystään valikoivasti.

Esim. kun 2000 vuotta ennen Jeesuksen lunastusuhria samalla paikalla Abraham vertauskuvallisesti yritti uhrata rakkaan poikansa, niin Jumala sanoi:

1.moos.22:12 "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä NYT minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".

Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta

16. ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,

17. minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.

18. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."

Kaikkivaltiaan Luoja antoi enkeleille vapaan tahdon. Hän tiesi, että jos ihminen alkaisi kapinoida, joka tapauksessa tilanne tulisi olemaan täydellisesti Hänen hallinnassaan. Hän ei estänyt Aadamin, Eevan eikä kapinallisten oppositio-enkeleiden kapinaa.

Hän oli sanonut, että Aadamin jälkeläiset täyttävät maan. Kapina ei tehnyt päätöstä tyhjäksi siten, että se olisi pakottanut Luojan luomaan uudet yrittäjät 1. pariskunnan tilalle.

Hän mahdollisti Poikansa lunastusuhrin kautta laillisen järjestelyn siten, että Jeesus osti lunastusuhrillaan ihmiskunnan ”lapsikseen” ja siten ihmiskunta voi saada aikanaan sen, minkä Aadam menetti.

Jumala ei ole sitäkään estänyt, että oppositio-enkelit ovat Jeesuksen nimessä petkuttaneet miljardeja ihmisiä perustamillaan uskonnoilla.

Mat.7 ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka
        tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?

23. Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.”

Jumala ei ole ennaltamäärännyt kenenkään kohtaloa vaan sanoo monessa kohdassa, että ”pahat hävitetään ja vanhurskaat saavat ikuisen elämän.”

Kukin yksilö saa (Apt.24:15 ”vanhurskaiden ja vääräin”) ylösnousemuksensa jälkeen (pahuuden poistamisen jälkeen) tilaisuuden valita, kumpaan ryhmään haluaa kuulua.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Kaikkivaltiaana kaiken (myös ajan) Luoja voi käyttää ennaltatietämystään valikoivasti.

Esim. kun 2000 vuotta ennen Jeesuksen lunastusuhria samalla paikalla Abraham vertauskuvallisesti yritti uhrata rakkaan poikansa, niin Jumala sanoi:

1.moos.22:12 "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä NYT minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".

Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta

16. ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,

17. minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.

18. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."

Kaikkivaltiaan Luoja antoi enkeleille vapaan tahdon. Hän tiesi, että jos ihminen alkaisi kapinoida, joka tapauksessa tilanne tulisi olemaan täydellisesti Hänen hallinnassaan. Hän ei estänyt Aadamin, Eevan eikä kapinallisten oppositio-enkeleiden kapinaa.

Hän oli sanonut, että Aadamin jälkeläiset täyttävät maan. Kapina ei tehnyt päätöstä tyhjäksi siten, että se olisi pakottanut Luojan luomaan uudet yrittäjät 1. pariskunnan tilalle.

Hän mahdollisti Poikansa lunastusuhrin kautta laillisen järjestelyn siten, että Jeesus osti lunastusuhrillaan ihmiskunnan ”lapsikseen” ja siten ihmiskunta voi saada aikanaan sen, minkä Aadam menetti.

Jumala ei ole sitäkään estänyt, että oppositio-enkelit ovat Jeesuksen nimessä petkuttaneet miljardeja ihmisiä perustamillaan uskonnoilla.

Mat.7 ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka
        tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?

23. Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.”

Jumala ei ole ennaltamäärännyt kenenkään kohtaloa vaan sanoo monessa kohdassa, että ”pahat hävitetään ja vanhurskaat saavat ikuisen elämän.”

Kukin yksilö saa (Apt.24:15 ”vanhurskaiden ja vääräin”) ylösnousemuksensa jälkeen (pahuuden poistamisen jälkeen) tilaisuuden valita, kumpaan ryhmään haluaa kuulua.

Korjaus:
        EI "Kaikkivaltiaan Luoja ...

vaan
        Kaikkivaltiaana Luoja

• Anonyymi00039

1Moos.8:19 Kaikkinaiset eläimet, kaikkinaiset matelevaiset, kaikkinaiset linnut, ja kaikki kuin maalla matelevat: läksivät arkista, jokainen kaltaisensa tykö. Biblia (1776)

• Anonyymi00041

1Moos.8:18 Niin Noa meni ulos poikinensa, ja emäntinensä, ja poikainsa emännät hänen kanssansa. Biblia (1776)

• Anonyymi00042

Globaalista tulvasta ei ole havaintoja, joten sitä ei tapahtunut. Se on taru.

• Anonyymi00043

Ps.29:10 Herra istuu vedenpaisumisen päällä: Herra pysyy Kuninkaana ijankaikkisesti. Biblia (1776) 1Moos.6:17.

• Anonyymi00044

1Moos.7:7 Ja Noa meni arkkiin poikinensa, emäntinensä, ja hänen poikainsa emännät hänen kanssansa, vedenpaisumisen edestä. Biblia (1776)

• Anonyymi00045

1Moos.9:20-21 Ja Noa rupesi olemaan peltomiesnä, ja istutti viinamäen. Ja hän joi viinaa, ja juopui ja makasi peittämättä majassansa. Biblia (1776)

• Anonyymi00046

Nooa teki syntiä ja niin myös hänen poikansa ja miniänsä ja vaimonsa. Jumala ei onnistunut poistamaan ihmisten pahuutta.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Nooa teki syntiä ja niin myös hänen poikansa ja miniänsä ja vaimonsa. Jumala ei onnistunut poistamaan ihmisten pahuutta.

Melkoinen sohlaaja tämä Raamatun mielikuvitustarinoiden "Jumala", kun peräri kaikkivoipaiseksi väitetystä voimistaan huolimatta ei kyennyt luomaan haluamaansa toimivaa maailmaa, vaikka kaikkitietävyydestään johtuen olisi luullut tienneen jo ennakolta kuinka tulee käymään.
        Vai eikä tämä "Jumala" ehkä ollutkaan kaikkitietävä ja -voipa?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Melkoinen sohlaaja tämä Raamatun mielikuvitustarinoiden "Jumala", kun peräri kaikkivoipaiseksi väitetystä voimistaan huolimatta ei kyennyt luomaan haluamaansa toimivaa maailmaa, vaikka kaikkitietävyydestään johtuen olisi luullut tienneen jo ennakolta kuinka tulee käymään.
        Vai eikä tämä "Jumala" ehkä ollutkaan kaikkitietävä ja -voipa?

Arvoisa filosofi, jos sinulla on pakottava tarve ennen elokuvaa tai romaania tietää, etukäteen, mitä loppunäytöksessä tai viimeisellä sivulla tapahtuu eri roolihenkilöille, niin tiedoksesi, että Jumalalla ei ole tuollaista pakonomaista tarvetta.

Joten vaikka kuinka kovasti tekee mieli luoda Jumalasta samanlainen mielikuva, että hänelläkin olisi pakonomainen tarve katsoa etukäteen, mitä kukin tulee tekemään, niin Raamattu ei opeta tuollaista näkemystä.

Pslm.37 "Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi.
        Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti.

Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.

Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa. Mutta Herra ei jätä häntä hänen käsiinsä eikä tuomitse häntä syylliseksi, kun hänen asiansa on oikeudessa.

Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.

Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen, rehevänä kuin viheriöivä puu, juurtunut paikoilleen. Mutta kun ohi kuljettiin, katso, ei häntä enää ollut; minä etsin häntä, vaan häntä ei löytynyt.

Ota nuhteettomasta vaari, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus, mutta luopuneet hukkuvat kaikki, ja jumalattomain tulevaisuus leikataan pois.

Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana. Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät; sillä he turvaavat häneen."
        -
        Kukin voi vapaasti päättää, kumpaan ryhmään haluaa kuulua.

Koska jo etukäteen on ilmoitettu, mitä tapehtuu niin jumalattomalle kuin jumalattomuudestaan luopuneelle, on järkevää tehdä oikea valinta nyt, kun vielä on siihen suotuisaa aikaa.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Arvoisa filosofi, jos sinulla on pakottava tarve ennen elokuvaa tai romaania tietää, etukäteen, mitä loppunäytöksessä tai viimeisellä sivulla tapahtuu eri roolihenkilöille, niin tiedoksesi, että Jumalalla ei ole tuollaista pakonomaista tarvetta.

Joten vaikka kuinka kovasti tekee mieli luoda Jumalasta samanlainen mielikuva, että hänelläkin olisi pakonomainen tarve katsoa etukäteen, mitä kukin tulee tekemään, niin Raamattu ei opeta tuollaista näkemystä.

Pslm.37 "Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi.
        Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti.

Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.

Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa. Mutta Herra ei jätä häntä hänen käsiinsä eikä tuomitse häntä syylliseksi, kun hänen asiansa on oikeudessa.

Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.

Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen, rehevänä kuin viheriöivä puu, juurtunut paikoilleen. Mutta kun ohi kuljettiin, katso, ei häntä enää ollut; minä etsin häntä, vaan häntä ei löytynyt.

Ota nuhteettomasta vaari, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus, mutta luopuneet hukkuvat kaikki, ja jumalattomain tulevaisuus leikataan pois.

Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana. Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät; sillä he turvaavat häneen."
        -
        Kukin voi vapaasti päättää, kumpaan ryhmään haluaa kuulua.

Koska jo etukäteen on ilmoitettu, mitä tapehtuu niin jumalattomalle kuin jumalattomuudestaan luopuneelle, on järkevää tehdä oikea valinta nyt, kun vielä on siihen suotuisaa aikaa.

"niin tiedoksesi, että Jumalalla ei ole tuollaista pakonomaista tarvetta."

Ei kaikkitietävällä Jumalalla tosiaan olisi tuollaista tarvetta, koska hän tietäisi kirjan tai elokuvan lopun juonenkäänteet jo ennen aikojen alkua.

• Anonyymi00047

Luonnonmullistus varmaankin. Hihulit laittaneet vaan jonkun kylähullun syyksi.

• Anonyymi00052

1Moos.7:1 Ja Hera sanoi Noalle: mene sinä ja sinun huonees arkkiin: sillä sinun minä olen nähnyt hurskaaksi minun edessäni tällä ajalla. Biblia (1776)

• Anonyymi00053

Muuta outoa tarinassa ei ole kuin se että mikä oli Jumalan tuomion peruste. Lakia ei oltu annettu, sen antoi vasta Mooses mitä sai tehdä, miten piti viettää sapatti yms., niin mihin Jumalan tuomio perustui siitä että Nooa oli huskas. Kun sitten teot sen jälkeen eivät mitään kovin ihmeellisiä kuitenkaan olleet.

Sanotaankin, että Noaa sai Jumalan silmissä armon. Hän ei ehkä ollut sittenkään sen kummempi ihminen perheineen kuin muutkaan, mutta kun ihmiskuntaa piti kuitenkin säilyttää, niin Jumala vain valitse Nooan.

Vai mikä olisi voinut ollut peruste hurskaudelle kun Jumala ei ollut antanut vielä edes käskyjä miten elää.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Muuta outoa tarinassa ei ole kuin se että mikä oli Jumalan tuomion peruste. Lakia ei oltu annettu, sen antoi vasta Mooses mitä sai tehdä, miten piti viettää sapatti yms., niin mihin Jumalan tuomio perustui siitä että Nooa oli huskas. Kun sitten teot sen jälkeen eivät mitään kovin ihmeellisiä kuitenkaan olleet.

Sanotaankin, että Noaa sai Jumalan silmissä armon. Hän ei ehkä ollut sittenkään sen kummempi ihminen perheineen kuin muutkaan, mutta kun ihmiskuntaa piti kuitenkin säilyttää, niin Jumala vain valitse Nooan.

Vai mikä olisi voinut ollut peruste hurskaudelle kun Jumala ei ollut antanut vielä edes käskyjä miten elää.

Kyllä israelilaiset tiesivät jopa lepopäivästäkin ennen Siinaita. He saivat mannaa vain arkipäivinä ja perjantaisin kaksinkertaisen määrän. 2.Mos.16.
        "Herra sanoi Moosekselle: »Kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani? " Jae 28.

• Anonyymi00056

Jumala antoi Mooseksen kautta käskyjä jo Egyptissä, Mooseksen kautta tulivat kaikki käskyt ja pääsiäinen sekä sen menot annettiin Egyptissä eikä Siinailla, mutta Nooalla ei ollut mitään käskyjä. Ei Jumala ollut antanut kenenkään kautta mitään käskyjä miten piti elää eikä minkään käskyn vuoksi tuominnut silloista ihmiskuntaa Nooa ja hänen perhettään kuolemaan. Noaa sai armon Jumalan edessä eikä kyse ollut minkään käskyn noudattamisesta miten harhaoppiset haluaa tietenkin asian nähdä aivan toisin kuin mitä Raamattu ilmoittaa. He ovat näkevinään Raamatussa asioita mitä siellä ei ole ja eivät näe asioita mitä siellä on.

• Anonyymi00057

Mooses sai vihkimyksen salaiseen oppiin pyramidissä.
        Mooseksesta tuli ehkä valkoisen veljeskunnan ( nyk. Henkilökunnan( jäsen.

• Anonyymi00058

Teoriassa Mooses näki pyramidien rakentamisen tai oli niistä tietoisia, mutta ei ollut kovin kiinnostunut rakennustekniikasta kun ei päässyt kuitenkaan luvattuun maahan hökkeleitä rakentelemaan, joten hän ajatteli että mitä tuota oppimaan tekemään jykeviä kivitaloja kun ei niitä voi kuljettaa kuitenkaan mukana.

Miten lie israelilaiset siellä Egyptin orjuudessa eläneet, mutta heti kun Mooses otti kansan ohjakset käsiinäs, hän alkoi ladella lakeja sekä sääntöjä miten asiat piti tehdä. Vasta siinailla ne ladattiin kivitauluihin ja rahdattiin mukana luvattuun maahan että siellä osattaisiin elää ihmisiksi.

• Anonyymi00059

Mikä kansa siellä " luvatussa maassa" asui ennen kun juutalaiset tulivat Egyptistä?

• Anonyymi00061

2Moos.3:8 Ja olen astunut alas heitä vapahtamaan Egyptiläisten käsistä, ja viemään heitä tältä maalta hyvään laviaan maahan, siihen maahan, jossa rieskaa ja hunajaa vuotaa, sille paikalle, jossa Kanaanelaiset, Hetiläiset, Amorilaiset, Pheresiläiset, Heviläiset ja Jebusilaiset asuvat. Biblia (1776) 1Moos.15:18.

• Anonyymi00063

Mitään maailmanlaajuista tulvaa ei ole ollut ihmisen aikana. Raamatun kertomus pohjautuu mm. Gilgames-eepokseen ja Raamattuun päätynyt versio on kooste useammasta lähteestä; mm. pappiskirjasta ja Jahvisti-lähteestä. Siksi siinä on sisäisiäkin ristiriitoja mm. tulvan keston ja eläinten määrän suhteen.

• Anonyymi00064

Ymmärrän jumalaa. Kun kuuntelee eduskunnan vasemmanlaidan ääntelyä niin jokainen järjissään oleva haluaa vedenpaisumuksen kohtaavan kaikkia luontokappaleita. Jumala ei ole kovin lahjakas rakenmushommissa eikä näköjään tunne mitä takuu tuotteelle tarkoittaa. Jos sikiöstä on tulossa sinitukkainen nenärenkaan omaava ylipainoinen kaduilla rääkyvä jokusukupuolinen m sairas niin voisi toimia jo soluvaiheessa.

• Anonyymi00065

On ne isot pojat tosiaan oikeaa.

On vasemmistolla hulluja mielipiteitä.

• Anonyymi00066

Jumala tekee niinkuin hyväksi näkee.

• Anonyymi00067

Hebr.11:5 Uskon kautta Enok otettiin pois, ettei hän kuolemaa nähnyt, ja ei ole löydetty, että Jumala hänen otti pois; ja ennenkuin hän otettiin pois, oli hänellä todistus, että hän kelpasi Jumalalle. Biblia (1776) 1Moos.5:21-24.

• Anonyymi00069

Jättäkää se jumala pois näistä vedenpaisumus ynnä muista luonnollisista tapahtumista. Tänä päivänä tiedetään hyvin, mistä tsunamit johtuu ja mitä tulivuoren purkauksessa tapahtuu.

• Anonyymi00073

OLIKO VEDENPAISUMUS HISTORIALLINEN TAPAHTUMA

1.pi.3 ” Nooan päivinä kahdeksan sielua pelastuivat arkissa veden kautta.

21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta -
      -

KANSOILLA KOLLEKTIIVINEN MUISTO

Roomalaisilla oli maailmankatsomuksestaan johtuva elämäntapa, johon kuului juopottelu ja ahmattius: ”Meidän jälkeemme vedenpaisumus.”

Kansoilla on yli 700 kollektiivista muistitietoa Vedenpaisumuksesta, jossa esivanhempansa säilyivät elossa maailmanlaajuista tulvasta.

JOS MAANPINTA TASOITETTAISIIN, VESI PEITTÄISI PALLON 2,6 KM PAKSUISENA KERROKSENA,

Siksi esim. ennen vedenpaisumusta korkeimmat vuoret, kuten sammunut tulivuori Ararat, ei noussut tuota korkeutta ylemmäksi. Vedenpaisumuksen jälkeen vuoristot kohosivat nykyisiin korkeuksiin.

NOOAN LOKIKIRJA:

Nooa piti lokikirjaa kuukalenterin mukaan, jossa kukin kuukausi oli 30 päivää ja kuuvuosi oli 360 päivää. Syyspäivän tasauksen aikaan aloitettiin uusi kuukalenteri.

Vedenpaisumusvuonna 1656 vuotta Aadamista. syyspäivän tasaus oli tiistaina, 22.09.1656.

1.moos.7:11,12 ”Ja sinä vuonna, jona Nooa oli 600 vuoden vanha, sen 2. kuukautena, kuukauden 17. päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja taivaan akkunat aukenivat.
      Ja satoi rankasti maan päälle 40 päivää ja 40 yötä.”

Kuu-aurinko-kalenterissa 360 päivän kuluttua lisättiin tarvittavat päivät, jolloin se synkronoitiin yhteen aurinkovuoden kanssa syyspäivän tasauksen aikaan alkavan aurinkovuoden kanssa.

Nooa piti Lokikirjaa kuukalenterin mukaan ja periodi kesti 12x30=360 päivää + lisäpäivät uuteen aurinkovuoteen. Se ei seurannut kuutamoita, jonka tähtitieteellinen periodi on 29,53 vrk.

KAIKKI KANSAT VIETTÄNEET VAINAJAINPÄIVÄÄ MARRASKUUN 1. PÄIVÄÄ VASTAAVANA AJANKOHTANA

2370 eKr. alkaneen Vedenpaisumuksen muistoksi kaikki kansat ovat tuhansia vuosia viettäneet vainajainpäivää marraskuun 1. päivänä, joka oli Lokikirjan mukaan ”2. kuun 17. päivä” Nooan 600-vuotis-syntymäpäivän jälkeen.

Koska 2. kuun 17. päivä oli sunnuntai, marraskuun 1. päivä, niin Nooa täytti 600 vuotta keskiviikkona, syyskuun 16. päivänä.

>Sade päättyi 40 päivän kuluttua, jouluk. 10. päivänä torstaina 1mo7:12

>Tiistaina, maaliskuun 30. 2369 eKr. (niisank.14 päivänä) Arkki juuttui Ararat-vuoreen, joka oli silloin alle 2,5 km korkea sammunut tulivuori. Arkissa oltu 150 päivää eli 5 kuukalenterikuukautta.

>Sunnuntaina, kesäk. 13. päivänä, 225 päivää Vpn alkamisesta vuoret esiin. 1.moos.8:5

>40 päivän kuluttua Nooa lähetti korpin heinäk. 21. päivänä torstaina 1.moos.8:6

>Nooa täytti 601 vuotta torstaina, 16. syyskuuta ja aloitti uuden kuu-aurinkokalenterin.

>Tuona päivänä, uuden vuoden 1. päivänä tuli täyteen 320 päivää VP:n alkamisesta. Maan pinta oli kuivumassa ja Nooa poisti osan arkin kattoa. 1.moos.8:13

>Toisen kuun 27. päivänä vuonna 2369 eKr. eli torstaina, marraskuun 11. päivänä maa oli täysin kuiva. Poistuminen arkista.

>Arkissa oloaika kesti alkaen Nooan 600-vuotispäivästä 365 päivää miinus 47 päivää, jatkuen 601-vuotispäivästä 57 päivää = 375 päivää. 1.moos.8:14
      -

Juomavesi otettiin arkkiin sen ulkopuolelta, koska siihen ei ollut sekoittunut merivettä.

Arkki kellui telakalta Van-järven kaakkoispuolelta kohti koillista150-200 km päähän Araratille.

Arkin tilavuus vastaa yli 40 000 m3 ja pinta-ala 8900 m2, joten eläinten kantalajeille riitti tilaa ja syötävää. Se oli täynnä kammioita estäen lastin siirtymisen.

Valitut eläinten kantalajit mahtuivat hyvin tuohon 3-kerroksiseen Proomuun, koska on olemassa vain 290 lammasta suurempaa maanisäkäslajia ja noin 1360 rottaa pienempää lajia.

Vedenpaisumuksen jälkeen mantereet erkanivat niin nopeasti, että esim. hevoset eivät ehtineet levitä Amerikan mantereeseen, vaikka niiden fossiileja on siellä kaikkialla sedimenteissä.

MISTÄ VEDET TULIVAT JA MINNE MENIVÄT

Luomiskertomuksen dokumentissa mainitaan, että ilmakehän yllä oli vesihöyryvaippa. Se romahdutettiin alas vedenpaisumuksessa. Paino syöksi myös mannerlaattojen vesiä korkealle kuin geysireissä.

Missä nuo vedet ovat nyt, niin katso Google Mapsista: Vedet peittävät 71 % maapallon pinta-alasta.

RINNASTUS NYKYAIKAAN

2.pi 3 ”Ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia
      ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat olemassa Jumalan sanan voimasta

ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset ovat samalla sanalla säästetyt tulelle jumalattomain ihmisten tuomion päivään.

Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.”

• Anonyymi00075

Mistä se vedenpaisumuksen vesi tuli.

Ei satamalla vesi lisäänny, koska satanut vesi on haihtunutta vettä eikä veden kokonaismäärä nouse vaikka paikka paikoin voi sataa enemmän kuin toisessa. Vedenpaisumukseen asti sadevettä ei riitä.

Kertomuksessa maan syvyydet aukenivat että vettä tulisi maan sisältä. Siellä kyllä sitä on tietenkin, mutta veden tultua pois, syntyy sinne tyhjiä mihin vesi virtaa takaisin toista reittiä, joten ei maan alta oikein voi vedenpaisumusta tulla.

Ainut vähänkin mahdollinen selitys on napajäätiköiden sulaminen, niistä on voinut vettä tulla aika runsaasti, jopa niin että vedenpaisumus olisi mahdollinen, mutta se ei tapahdu hetkessä. Nooakin olisi saattanut pitkästyä odottaman sitä veden nousua mikä tulee siitä kun jäätiköt sulaa, koska ei lämpötila voi aivan mahdottomasti nousta jos ihmisenkin täytyy vielä elää.

Tietenkin on mahdollista että Jumala luo vettä kuten on luonut jo ennen maailman luomista, koska Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Alussa oli maan pinta pelkkää vettä. Luomiskertomuksessa Jumala ei sitä luonut, se oli jo olemassa, mutta on mahdollista että loi sitä lisää vedenpaisumuksen aikoihin.

Tietenkin tieteellisesti voi selittää sen miten vettä voi syntyä hetkellisesti paljon, koska onhan sitä joskus syntynyt, kun meret ja järvet ovat sitä täynnä. Tiede kyllä ratkaisee asian silloin kun Raamattu ei kerro.

• Anonyymi00096

Ennen vedenpaisumusta maapalloa ympäröi valtavat "vety" massat tai "vesi" massat ja noin 72 prosenttia kaikesta maapallon ja ilmakehän "vedestä" oli maapalloa ympäröivissä pilvissä.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Ennen vedenpaisumusta maapalloa ympäröi valtavat "vety" massat tai "vesi" massat ja noin 72 prosenttia kaikesta maapallon ja ilmakehän "vedestä" oli maapalloa ympäröivissä pilvissä.

Tuo valhe elää edelleen ja leviää.

Creation Ministries International sanoo, ettei sitä tule käyttää.

Arguments we think creationists should NOT use · Creation.com https://share.google/c3mqwJthyYQqR4UG5

Canopy theory.

This is not a direct teaching of Scripture, so there is no place for dogmatism. Also, no suitable model has been developed that holds sufficient water. So all creationist geologists prefer a different model. For more detail, see Were “the waters above” a vapour canopy?. For CMI’s current opinion, see Noah’s Flood—Where did the water come from?.

• Anonyymi00078

Mikään, siis ei todellakaan mikään, viittaa siihen, että olisi ollut jokin koko maailmaa kohdannutta tulvaa!

Pitäisi kyllä ymmärtää, että moni Raamatun tarina on enemmän legendaa ja kansanrunollista kerrontaa, kuin totuutta vastaavaa.

Ei kannata luke helppoheikkien tuotoksia, vaan raamattututkijoiden näkemyksiä.
      Jos siis hyvin perustellut näkemykset kiinnostavat!

• Anonyymi00081

Höpötystä. Eri ppuolilla maailma on ollut erilaisia kulttuureita. Kiinalainenkaan ei ole mitään vaikutteita saanut Nooasta.Samoin Amerikan ja Afrikan mantereen kulttuurit.
      On siellä Lähi-idässä voinut vesi joskus ollut olla korkeammallakin. Eli joku paikallinen sääilmiö. Suomessakin on ollut asutusta kauemmin kuin mitä raamattu kertoo luomisen ajasta.

• Anonyymi00083

Mitä ne Raamatun tutkijat voivat vedenpaisumuksesta ymmärtää.

Nehän tutkivat vain missä Paavali valehteli, missä on käännösvirhe ja mikä kohta on jäljestäpäin katoliset lisänneet. Pyhän Hengen sivuuttavat sekä ihmisen henkilökohtaisen uskon sivuuttavat kuin sitä ei edes mainittaisi.

• Anonyymi00085

ALUSSA VEDET PEITTIVÄT KOKO MAAPALLON

1.moos.1 Maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli kuohuvan vesisyvyyden yläpuolella, ja Jumalan energia liikkui vetten päällä.

6 Jumala sanoi: "Tulkoon ilmakehä vetten välille erottamaan vedet vesistä".

7 Ja Jumala teki ilmakehän ja erotti vedet, jotka olivat ilmakehän alla, vesistä, jotka olivat ilmakehän päällä.

8. Ja Jumala kutsui ilmakehän taivaaksi.

9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin".

VEDENPAISUMUS HISTORIALLINEN TOSIASIA

I. Kansojen perimätiedoissa yli 4000 vuoden ajan.

Yhteistä: Esivanhemmat pelastuivat laivassa. Päähenkilö uskomattoman iäkäs. Varoitus etukäteen

II. Historiallinen tapahtuma: Raamattu kertoo

1. Arkki. 140x23x14, 3 kerrosta. Kiinalainen laivaa tarkoittava kirjoitusmerkki on 船.
      Vasemmalla oleva osa 舟 (zhōu alus) määrittelee sanan kuuluvan merenkulkuun
      八 (bā): Oikealla ylhäällä oleva osa 八 (bā) tarkoittaa numeroa 8.
      口 (kǒu): Oikealla alhaalla oleva osa 口 (kǒu) tarkoittaa suuta, ihmistä.

Merkin osat voidaan lukea "kahdeksan ihmistä (suuta) aluksessa", mikä viittaa Nooan arkkiin ja sen kahdeksaan matkustajaan. Tämä raivostuttaa Jumalan kieltäjiä ja yrittävät selittää, että merkki on tarkoittanut jotain muuta alunperin.

AASIASSA Vishnu-jumala on suomeksi vish eli mies/ukko ja nu on uinua, levätä. Nooa on suomeksi lepo, uinua, Untamoinen. Vishnun kahdeksas avatar eli jälleensyntyminen tapahtuu kalan (fisu) muodossa.

ABORIGINAALIEN ”uniaika” on ”nooa-aika eli ennen vedenpaisumusta ollut Onnela.

EGYPTILÄISILLÄ aavaa alkumerta nimitettiin nimellä Nun. Veden helmassa uinuva luoja-jumala heräsi. Hänen ansiostaan alkumerestä nousee kukkula, Ta-tjen. Hän oli luonut itse itsensä. Laati suunnitelman maailman luomisesta.

Vrt. 1. runo KALEVALASSA, kun Ilman Impi laskeutui lainehille kelluen rannattomassa meressä 7 vuotta, 9 yrön ikää”, ”Sotka (Raamatussa korppi) lenteli, ei löytänyt maata.

Aikanaan löysi merestä esiin nousevan Ilman Immen polven” (Luomiskertomus: Mantereet).

”Yhdeksäntenä vuonna alkoi luoda kasvillisuutta” (Luomiskertomus: Kasvillisuus).

”Väinämöinen oli kohdussa” (arkissa) ”30 kesää” (lokikirjassa jakoi kuukaudet 30-päivän jaksoihin).

”yhen verran talviaki, noilla vienoilla vesillä, utuisilla lainehilla”

(vedenpaisumus kesti marraskuusta seuraavaan loppukesään).

”Väinämöinen molskahti mereen ja kellui 8 vuotta, lopulta rantautuen ”puuttomalle manterelle” (Araratille).

ARKKI

Arkki täynnä väliseinällisiä osastoja, jottei elävä lasti voisi keikauttaa sitä kumoon. Vettä 40 vrk. 8 pelastui. Vesi peitti 7 kyynärää. Araratille.

Vedenpaisumuksen satama vesi ei ollut suolapitoista. Arkkiin saatiin juomavesi helposti ja kasvien siemenet ovat voineet säilyä vedenpaisumuksen läpi. Myös kelluvia kasveja ja puita on voinut olla miljardeittain, jolloin myös kaikenlaiset kasveja pölyttävät ja muut hyönteiset ovat voineet säilyä kaikkialla vedenpaisumuksen yli.

ARARAT

> Ararat: Persial: Nooan vuori. Kurdit: Pelastuksen vuori.

Paikalliset kurdit: Arkki Araratin vuorilla Turkissa ikijään sisässä. Mutta Ararat kuitenkin 5165 metriä korkea. Ararat on ympäristöönsä verraten n. 2500 metriä ylempänä, joten Araratin vuoristo on noussut vedenpaisumuksen jälkeen 2,5 km.

Ilmeisesti oli olemassa jo ennen vedenpaisumusta, koska se on kerrostulivuori, siis vuorottelevia laava ja tuhkakerroksia. Araratin rinteillä on meren fossiileja, joten vuoristo on kohonnut korkeuksiin vedenpaisumuksen jälkeen.

> 1 Mo 6 luku: Maailmanlaajuinen. Jumalaton väkivaltainen maailma.
      > 7 luku: arkin lastaus ja itse vedenpaisumus.
      > 8-9 luku: vesien kuivumisen, lastin purkamisen ja Jumalan liiton ihmisten kanssa.

MISTÄ VEDET TULIVAT, MINNE MENIVÄT

1. Jos maapallo olisi tasainen, vettä olisi 2,6 km joka paikassa.
      1.moos.1:7,8; 1.moos.7:11,12
      Pslm.104:6-9

VESIKATOS. KASVIHUONE

Äärimmäiset ilmasto-olosuhteet vasta vedenpaisumuksen jälkeen 1.moos.8:22.

Oliko vesikatos ilmakehässä vetenä vai oliko se kenties höyrynä 1000 Celsiusasteen ionosfäärissä?

• Anonyymi00086

TODISTEITA VEDENPAISUMUKSESTA

FOSSIILIT

Kaivauksissa eri puolilla maailmaa on löydetty tuhansia sikin sokin hautautuneita eläimiä, jotka eivät normaalisti elä yhdessä. Eräässä kaivoksessa oli 20 norsun jäänteet. Eräs tutkijaryhmä löysi valaan muumion hautautuneena 18 metrin syvyyteen yhdessä simpukankuorien kanssa.

Fossiilit kertovat, että hevosia oli ennen vedenpaisumusta kaikkialla maapallolla. Mutta miksi niitä ei ollut Amerikassa silloin, kun Kolumbus meni sinne? Siksi, että hevoset hukkuivat vedenpaisumuksessa ja ainoat pelastuneet hevoset olivat arkissa.

Jonkin aikaa vedenpaisumuksen jälkeen oli maasiltoja ja monet eläimet ehtivät levitä hyvinkin kauas, mutta ensimmäiset hevoset Amerikkaan vei Kolumbus. Miten paikallinen tulva tai jääkausi selittävät tämän?

MANNERJÄÄT

Monet tahot hyökkäävät mielikuvituksellisen raivoisasti vedenpaisumusta vastaan, mutta jokainen hyökkäys voidaan osoittaa vääräksi olemassa olevilla faktatodisteilla.

Maan päällä on lukemattomia todisteita siitä, että nimenomaan maapallon laajuinen vedenpaisumus on ollut tiettyjen ilmiöiden selitys, ei jääkausi.

Mantereitten tultua jälleen esiin jotkin alueet ovat saattaneet jäätyä Grönlannin tapaisiksi jäätiköiksi. Kun aikanaan Meksikonlahti sai nykyisen muotonsa, se aikaansai Golf-virran, joka sulatti mahdolliset jäät ja loi Pohjois-Euroopan mantereelle elämisen mahdollisuudet.

Grönlanti todistaa, että sellainen jäämöykky ei lähde liikkeelle, vaan joko sulaa paikalleen tai jää olemaan. Kuten Raamattu ja geologia osoittaa, vuorten suunnaton paino on saanut ne uppoamaan syvälle maaperään, esim. Grönlannin jäämassa on painanut saaren 600 metrin syvyyteen. Se on kuin jäätelöannos syvässä kattilassa, ei se lähde liukumaan vaan sulaa paikalleen.

Oli helppo uskoa, kun lapsena koulussa opettaja näytti suurelta kartalta, miten Euroopan mannerjää lähti liukumaan alaspäin kohti luokan lattiaa. Jos olisi näyttänyt, että liukui kohti pohjoista, emme olisi uskoneet, että möykky olis liukunut kohti kattoa!

Suunnaton jäämassa ei voi uurtaa. Sen paino tekee jään alaosan elastiseksi, etanamaisen joustavaksi. Mutta vesi sen sijaan tekee suurta tuhoa hetkessä. Vesi vei pohjoisesta mullat Eurooppaan, ja teki meidän maahamme kymmeniä tuhansia mutaisia soita, sekä hioi kivemme sileiksi kuin jättiläisen kivimyllyssä, kuten voi havaita jokaisesta soramontusta, mitä Suomessa on.

• Anonyymi00087

NOOAN LOKIKIRJA ON SILMINNÄKIJÄN PÄIVÄKIRJA

Nooan arkissa pitämän lokikirjan jäljennös on Raamatussa. Kaikilla kansoilla vedenpaisumus on legendamaisia lisukkeilla lisättynä kaikkien kansojen kollektiivisessa muistissa.

Tiibetiläiset kertovat, että heidän esi-isänsä pelastuivat vedenpaisumuksesta. Miksi eivät muistele, että jääkauden sulaminen meinasi hukuttaa Himalajan asukkaat? Miksi heillä ei ole jääkaudesta pelastumiskertomuksia vaan vedenpaisumuksesta?

2370 eaa vedenpaisumus. Maa alkoi nousta heti vedenpaisumuksen jälkeen. 100 vuotta vedenpaisumuksen jälkeen 70 kantaperheen muodostama 1000-3000 ihmisen löysi alavan Mesopotamian tasangon.

Siellä alkoi Luojan vastainen kapina uudelleen ja hän ohjelmoi kapinoivat ihmiset puhumaan ainakin 70 eri kieltä ja väki hajaantui, mutta kuljetti mukanaan tiedon isovanhempiensa aikana tapahtuneesta vedenpaisumuksesta.

Kuvittele että 100 vuotta sitten joku olisi väittänyt, että on käynyt Marsissa. Jos olisit elänyt silloin, olisit vaatinut todisteita. Hän olisi kertonut, että siellä on marsilaisten tekemiä kanavia. Nykyään on saatavilla valokuvia Marsista ja havaitaan, että siellä ei ole elämää eikä kanavia.

Jos Nooan ei olisi ollut Araratilla, hän olisi kertonut, että Mesopotamiassa oli valtava paikallinen tulva, joka vähitellen loppui ja tasanko tuli uudelleen esiin.

Lokikirjasta kuitenkin luemme, että Nooa katsoi Araratilla lintuperspektiivistä, miten veden aletessa alkoi tulla muita vuorenhuippuja näkyviin.

120 päivän kuluttua juuttumisesta ”alkoi tulla muiden vuorten huippuja esiin.”
      Seuraavaksi korkein oli 1,3 km. Matalampi Pieni-Ararat 11 km kaakkoon.

Sitten, vesien aletessa edelleen 400 metriä, tuli näkyviin 80 – 150 km säteellä 15 huippua. Joten kun korppi lähetettiin matkaan, oli jo runsaasti vuorten huippuja esillä.

Siitä edelleen 60 päivää ja Araratien välissä ollut Sardar-Bulakin laakso ja 5 huippua tuli esiin. Ja 57 päivää myöhemmin kaikki sadat vuoret olivat näkyvissä ja maa kokonaan kuiva.

Mesopotamialainen Gilgamesh-eepoksen tasanko-Nooa ei olis voinut kesiä tällaista näkyä. On 100 %:sti selvää, että Nooa näki Araratilta silminnäkijänä, miten vuoret 150 km kilometrin säteellä tulivat esiin ja mikä oli vesien alenemisnopeus.

Vedenpaisumuksen jälkeen tuo vuoristo on kohonnut edelleen nykyiseen korkeuteen. Pohjanmaan rannikolla kohoaminen on havaittavissa edelleen.

• Anonyymi00088

VASTALAUSEITA VEDENPAISUMUKSEN HISTORIALLISUUDESTA

Vedenpaisumus alkoi marraskuun alussa. Kielten sekoituksesta lähtien hajaantuneet kansakunnat ovat viettäneet marraskuun 1. päivänä vainajien muistojuhlaa, polttaen kynttilöitä hautausmailla. Jumala varmasti pitää tuota perinnettä erittäin vastenmielisenä

Ihmiskunta ei halua myöntää vedenpaisumusta historialliseksi tapahtumaksi.

Vastalauseita: ”Ei-se-nii-oo-vuan-toisinniinniinni”-vänkääjät ’selittävät’ että jääkausi on aiheuttanut merkit luontoon, ei vedenpaisumus. He ’selittävät’, että Grönlannin kaltainen jäämassa lähti liukumaan etelää kohti ja vei kaiken mukanaan, minkä irti sai.

Miksi sitten esim. tiibetiläiset kertovat, että heidän esi-isänsä pelastuivat vedenpaisumuksesta?
        Ei kai jääkauden sulaminen meinannut hukuttaa Himalajan asukkaita?
        Miksi heillä ei ole jääkaudesta pelastumiskertomuksia vaan vedenpaisumuksesta?

Lisää vastalauseita:”Makean veden ja suolaisen meriveden sekoittuminen olisi ollut väistämätön, biologisesti tuhoisa seuraus globaalista vedenpaisumuksesta. Vesien sekoittuminen olisi tappanut makean veden kalat ja muut eliöt, kun ne olisivat joutuneet suolaveteen ja suolaisen veden kalat olisivat kuolleet suopitoisuuden romahduksessa ja joutuessaan makeaan veteen.”

Mutta miten skeptikot selittävät sen, että miksi meren pohjan suunnattomat öljykentät ovat ole aiheuttaneet ympäristökatastrofeja kuin vasta ihmisen toiminnan seurauksena?

Luoja, joka jakoi Punaisen meren kahtia, jotta Israel pääsi turvaan, oli kyvykäs ohjaamaan vedenpaisumuksen kaikkia tapahtumia.

Lisää vastalauseita: ”Raamatun kertomuksen mukaan eläimet tulivat itse Nooan luo arkkiin (miten ne osasivat tulla ja mistä ne tiesivät tulla - hyönteiset, sienieläimet, madot, lihansyöjät ja niiden saaliseläimet? Miten ne eläimet valitsivat keskuudestaan ne parit, joiden tuli tulla, miksi ei tullut useampia pareja? Tämä kuulostaa sadulta ja satua se onkin sen mukaisesti, mitä eläimistä tiedetään.”

Kuten havaitsemme, skeptikot eivät ota lainkaan huomioon erästä keskeistä seikkaa, nimittäin Jumalan olemassaoloa, Jumalaa, jolle on ollut helppoa huolehtia sekä vesissä elävien ja arkissa olevien luomustensa elossa säilymisestä.

Lisää vastalauseita: ”Vedenpaisumuksen kestoaikakin on kerrottu ristiriitaisesti: 1 Moos.7:17 mukaan tulva kesti 40 päivää, kun taas 7:17 väittää tulvan kestäneen 150 päivää ja vielä kolmaskin vaihtoehto tarjotaan: 7:11 vrt. 8:13 vedenpaisumus kesti vuoden. Toisensa poissulkevat historialliset väitteet eivät voi olla samanaikaisesti tosia”.

Keksitkö itse tuon olkiukon?

Miten näsäviisaat skeptikot selittävät sen, että Raamattuun on ennustettu se, että hyökkäys vedenpaisumuksen historiallisuutta vastaan tapahtuu heidän taholtaan ja juuri meidän aikanamme?

Ja että he tahallaan tulevat ummistamaan silmänsä vedenpaisumukseen liittyviltä tosiasioilta, ja että on myös ennustettu syy, miksi he näin menettelevät. 2.piet.3:3-7

150 vuoden ajan on tuotu esiin väärennettyjä todisteita ja valheellisia kertomuksia siitä, että arkki tai sen osia olisi löydetty.

Mutta tarvitaanko Arkin löytämistä uskoaksemme vedenpaisumukseen. Ei. Ihmiskunnalla on Raamatussa oleva kirjallinen dokumentti. Se riittää. Mutta lisäksi on myös runsaasti ulkopuolisia todisteita ja myös Googlemaps, joka näyttää Vedenpaisumuksen todisteet luonnossa kaikkialla maapallolla..

Kuvittelehan että jonain päivänä olisi uutisissa etusivun otsikko: Nooan arkki on löydetty! Saisiko se fakkiutuneimmankin vapaa-ajattelijan korjaamaan elämäntapansa Luojan normien noudattajaksi?

Ei. Jeesuskin sanoi, että vaikka joku nousisi kuolleista, jotkut eivät tulisi vakuuttuneiksi, ja sellainen olisi varmasti paljon vaikuttavampaa kuin arkin löytyminen.

”Joka on päättänyt olla sokea, ei ole olemassa mahtia, joka saisi sellaisen näkemään.”

• Anonyymi00089

MIKÄ MERKITYS VEDENPAISUMUKSELLA ON NYKYAJALLE?

Raamattu viittaa alusta loppuun saakka lukuisia kertoja vedenpaisumukseen. Jesaja, Hesekiel, Jeesus, Paavali, Pietari. Siihen viitattiin varoittavana esimerkkinä. Mat.24:37,38, 39

Kuten meidänkin aikanamme, äärimmäinen jumalattomuus ja pahuus lisääntyi demonien vaikutuksesta ennen vedenpaisumusta, kuten myös sukupuolinen kieroutuneisuus ja luonnottomuus.

Eivät tietenkään kaikki silloin olleet yhtä pahoja, hehän olivat 1500 vuodan ajan ”huutaneet avukseen Herran nimeä”. Mutta he olivat uppoutuneet jokapäiväisiin toimiinsa, eivätkä panneet merkille Nooan saarnaamista.

Samoin Jeesus ennusti, että meidän aikanamme oltaisiin yhtä välinpitämättömiä.

Huomaa, että Jumalan ennakkovaroitus annetaankin ensisijaisesti uskoville Mat.24: 42.Vedenpaisumuksella annettiin malli tulevaisista 2.piet.2:5,6.

Koska nyt on ennustetut viimeiset päivät, Vedenpaisumuksen tulisi vaikuttaa ajatuksiin ja tekoihin 2.piet.3:11.

Mitä opitaan siitä, miten voidaan Nooan tavoin pelastua?

- Ne jotka uppoutuivat liiaksi omiin asioihinsa, tuhoutuivat.
      - Nooa ja hänen perheensä keskittyivät Jumalan tahdon tekemiseen.
      - Erilaisena oleminen vaati vahvaa uskoa: ”Olette hulluja kun rakennatte arkkia kuivalle maalle, eikä edes ole koskaan satanut!”
      - Heidän uskonsa tuomitsi maailman, se osoitti että kaikki muutkin olisivat voineet tehdä samalla tavalla Heb.11:7.

-Myös Jeesuksen ennustamassa tulevassa ”suuressa ahdistuksesta” on oleva tuhoutuvia ja pelastuvia.

Kumpaan ryhmään yksilöinä tullaan kuulumaan, sen kukin päättää itse?

• Anonyymi00091

Miksi Herra Sebaot teki epätäydellisen maailman ja Saatanan siihen riehumaan, vaikka kaikkivoipana olisi voinut tehdä täydellisenkin?
        Se usein mainittu "vapaa tahto" ei ole selitys, sillä kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi täysin tarkkaan kuinka tulee käymään.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Miksi Herra Sebaot teki epätäydellisen maailman ja Saatanan siihen riehumaan, vaikka kaikkivoipana olisi voinut tehdä täydellisenkin?
        Se usein mainittu "vapaa tahto" ei ole selitys, sillä kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi täysin tarkkaan kuinka tulee käymään.

Jos ihmisiä ei koeteltaisi, he eivät kehittyisi korkeammille "kirkkausasteille" eivätkä he oppisi siten kuuliaisuutta ym. tärkeitä ominaisuuksia.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Se, että jos kokee itsellään ja tovereillaan puuttuvan tahdonvapautta, ei tarkoita, etteikö muilla ihmisillä ole sitä. Kun joku kokee, ettei ole enää tahdonvapautta, se johtuu siitä, että on toiminut omaatuntoaan vastaan niin kauan, että se on turtunut tunteettomaksi kuin poltinraudalla merkityksi.

Luoja on antanut älyllisille luomuksilleen vapaan tahdo ja kunnioittaa sitä niin paljon, että ei estä ketään turmelemasta itseään rikkomalla omantunnon lakia tai Jumala suoranaisia lakeja moraalista.

Luojan tarkoittama ihmiselämä maapallolla piti olla niin korkeatasoista, että se vaati ihmisen testausta. Testi oli sellainen, että sen läpäisy teki ihmisestä kykenevän tuohon tehtävään.

Aadamin valinta vaikutti siihen, millaisia myös miljardit jälkeläisensä tulisivat olemaan.

Jumala ei käyttänyt ennalta tietämisen kykyään yksilöiden kohdalla. Ei hänen tarvinnut. Hän tiesi, että toimivatpa enkelit ja ihmiset miten tahansa, tilanne olisi aina hänen hallinnassaan.

Hän varoitti vapaan tahdon väärinkäytöstä etukäteen, mutta ei estänyt ketään toimimasta vapaan tahtonsa mukaan.

Aivan kuten vaativaan liikenteeseen päästetään vain autokoulun ja ajokokeen läpäisseet, maan alistaminen ihmisen valtaan viljelemällä ja varjelemalla sitä vaati tottelevaisuuskokeen

Koska ihmiskunta ei ole läpäissyt tuota koetta, he ovat kuin ilman ajokorttia olevat, liikennesääntöjä tuntemattomat kaahailijat: He ovat tappaneet toisiaan silmittömissä sodissaan, ja maan varjelemisen sijaan ovat nyt ajaneet ekosysteemin tuhon partaalle.

Joka päivä tuhotaan sukupuuttoon suuri määrä eläin- ja kasvilajeja.

Kun Luoja testasi Abrahamia, hän sanoi testin läpäisseelle Abrahamille: ”NYT minä tiedän, että ole tottelevainen. Siksi sinun jälkeläisesi (Jeesus) kautta koko ihmiskunta tullaan siunaamaan” siten, että maa ja ihminen tullaan palauttamaan kapinaa edeltävään tilaan.

Leuhkaksi tulleen Tyyron kuninkaalle lausuttua luonnehdintaa on sovellettu henkipersoonaan, josta tuli Jumala Vastustaja eli Saatana:

”Nuhteeton olit siihen saakka, kunnes sinussa havaittiin vääryys.”

Jumala ei siis luonut Saatanaa, vaan tuo luomus teki itse itsestään sellaisen käyttämällä vapaata tahtoaan väärin. Seuraukset ovat olleet hirvittävät varsinkin ihmiskunnalle.

Kaikkitietävänä Luoja tiesi tarkkaan, kuinka tulee käymään, jos häntä vastaan aletaan kapinoida.:

1.moos. 2 ” Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.

Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.

Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.

Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,

mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
        -
        1.moos.3:15 ”Ja minä panen vainon sinun ja (minun puolellani olevien) välille ja sinun siemenesi ja (minun puolellani olevia (Jeesus) on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä (Saatana) olet pistävä sitä kantapäähän (Jeesus surmattiin Saatanan kätyrien toimesta 2000 vuotta sitten)."

Ilmst.11 "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, että olet perustanut hallituksen.
        Mutta kansat ovat vihastuneet, mutta tullut on aika tuhota ne, jotka maan turmelevat."

• Anonyymi00100 kirjoitti:

Se, että jos kokee itsellään ja tovereillaan puuttuvan tahdonvapautta, ei tarkoita, etteikö muilla ihmisillä ole sitä. Kun joku kokee, ettei ole enää tahdonvapautta, se johtuu siitä, että on toiminut omaatuntoaan vastaan niin kauan, että se on turtunut tunteettomaksi kuin poltinraudalla merkityksi.

Luoja on antanut älyllisille luomuksilleen vapaan tahdo ja kunnioittaa sitä niin paljon, että ei estä ketään turmelemasta itseään rikkomalla omantunnon lakia tai Jumala suoranaisia lakeja moraalista.

Luojan tarkoittama ihmiselämä maapallolla piti olla niin korkeatasoista, että se vaati ihmisen testausta. Testi oli sellainen, että sen läpäisy teki ihmisestä kykenevän tuohon tehtävään.

Aadamin valinta vaikutti siihen, millaisia myös miljardit jälkeläisensä tulisivat olemaan.

Jumala ei käyttänyt ennalta tietämisen kykyään yksilöiden kohdalla. Ei hänen tarvinnut. Hän tiesi, että toimivatpa enkelit ja ihmiset miten tahansa, tilanne olisi aina hänen hallinnassaan.

Hän varoitti vapaan tahdon väärinkäytöstä etukäteen, mutta ei estänyt ketään toimimasta vapaan tahtonsa mukaan.

Aivan kuten vaativaan liikenteeseen päästetään vain autokoulun ja ajokokeen läpäisseet, maan alistaminen ihmisen valtaan viljelemällä ja varjelemalla sitä vaati tottelevaisuuskokeen

Koska ihmiskunta ei ole läpäissyt tuota koetta, he ovat kuin ilman ajokorttia olevat, liikennesääntöjä tuntemattomat kaahailijat: He ovat tappaneet toisiaan silmittömissä sodissaan, ja maan varjelemisen sijaan ovat nyt ajaneet ekosysteemin tuhon partaalle.

Joka päivä tuhotaan sukupuuttoon suuri määrä eläin- ja kasvilajeja.

Kun Luoja testasi Abrahamia, hän sanoi testin läpäisseelle Abrahamille: ”NYT minä tiedän, että ole tottelevainen. Siksi sinun jälkeläisesi (Jeesus) kautta koko ihmiskunta tullaan siunaamaan” siten, että maa ja ihminen tullaan palauttamaan kapinaa edeltävään tilaan.

Leuhkaksi tulleen Tyyron kuninkaalle lausuttua luonnehdintaa on sovellettu henkipersoonaan, josta tuli Jumala Vastustaja eli Saatana:

”Nuhteeton olit siihen saakka, kunnes sinussa havaittiin vääryys.”

Jumala ei siis luonut Saatanaa, vaan tuo luomus teki itse itsestään sellaisen käyttämällä vapaata tahtoaan väärin. Seuraukset ovat olleet hirvittävät varsinkin ihmiskunnalle.

Kaikkitietävänä Luoja tiesi tarkkaan, kuinka tulee käymään, jos häntä vastaan aletaan kapinoida.:

1.moos. 2 ” Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.

Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.

Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.

Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,

mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
        -
        1.moos.3:15 ”Ja minä panen vainon sinun ja (minun puolellani olevien) välille ja sinun siemenesi ja (minun puolellani olevia (Jeesus) on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä (Saatana) olet pistävä sitä kantapäähän (Jeesus surmattiin Saatanan kätyrien toimesta 2000 vuotta sitten)."

Ilmst.11 "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, että olet perustanut hallituksen.
        Mutta kansat ovat vihastuneet, mutta tullut on aika tuhota ne, jotka maan turmelevat."

"Luojan tarkoittama ihmiselämä maapallolla piti olla niin korkeatasoista, että se vaati ihmisen testausta."

Eli Jumala ei ole kaikkitietävä. Kaikkitietävän ei tarvitse testata millaiseksi joku ihminen (jonka hän kaikkivaltiaan loi tismalleen sellaiseksi kuin halusi) osoittautuu.

"Jumala ei siis luonut Saatanaa, vaan tuo luomus teki itse itsestään sellaisen käyttämällä vapaata tahtoaan väärin"

Eli Jumala ei ole kaikkivaltias eikä kaikkitietävä.

"Seuraukset ovat olleet hirvittävät varsinkin ihmiskunnalle."

Miksi Jumalan piti rangaista ihmiskuntaa saatanan takia? Tai miksi Jumalan piti rangaista kaikkia ihmisiä Aatamin ja Eevan takia? Miksi ylipäätänsä piti rangaista syyntakeettomia ihmisiä?

• Anonyymi00093

Jumala tappoi ja käski tappaa armotta.

• Anonyymi00097

Sinä sen sijaan olisit niin jalomielinen ja hurskas, että rakentaisit talon äitisi murhaajille ja siskosi raiskaajille ja alkaisit elättää heitä, mutta sen verran kovettaisit itseäsi, että suojellaksesi muita rakkaitasi et päästäisi noita uusimaan mielijalujaan, vaan rakentaisit muurin heidän tonttinsa ympärille ja ruokkisit heitä pudottamalla herkkuja ja korkean elintason vaatimuksen mukaisia tuotteita ja kustantaisit heidän lääkärinhoitonsa ja virkistäytymistarpeensa, eikö niin.

Se varmaan herättäisi niin paljon huomiota, että Jumalakin kävisi ottamassa sinulta mallia, miten olla vapaa-ajattelijamaisesti armollinen kaikille, siitä riippumatta, mitä he tekevät.

• Ukko Nooa keksi viinin.🍷👍 Ylistäkäämme Häntä!👳‍♂️🙏

• Anonyymi00094

Atlantis upposi ja ihmisiä pakeni Egyptiin.
      Rakensivat sinne mahtavan kulttuurin pyramideineen.

• Anonyymi00099

Egyptiläinen satu kadonneesta Atlantiksesta tallennettiin klassisen Kreikan kirjallisuuteen.
        Se pullahti uudelleen esiin arabimaantieteilijöiden muisteloiden kautta keskiajalla.

Todennäköinen lähtökohta Atlantis-sadulle on jokin muinainen manner, esim. Vedenpaisumusta edeltänyt maailma, tai jokin sen jälkeinen maanjäristyksessä mereen uponnut merkittävä saari tai kaupunki.

Kun Egeanmeren eteläosassa olevan Santorinin saaren arkeologiset kaivaustyöt aloitettiin 1966-67, muutamat arkeologit julistivat eräänä hypoteesinään, että Atlantis-tarun alkuperä olisi Santorinin muinaisessa tulivuorenpurkauksessa.

Oppineet lapiot toivat esiin rikkaan minolaisen kaupungin tulivuoren kerrostuman alta ja Pompeijin tavoin säilynyt samanlaisena kuin purkautumisen hetkellä, mutta asukkaat olivat ehtineet pötkiä pakoon.

Aikansa mietittyään arkeologit kokivat valaistuksen: ”Heureka! Pakolaisten haluttomuus myöntää loistavan kaupunkinsa menetys synnytti tarun rikkaasta Atlantiksesta, jonka mukaan heidän kaupunkinsa ei tukehtunut meren pohjassa, vaan he psyykkasivat toisiaan keksimällä tarun, että Atlantiksen loistokas elämä jatkui meren pohjassa.”

• Anonyymi00101

Atlantis-tarun alkuperä juontaa juurensa antiikin kreikkalaisen uskonnollis-filosofi Platonin kirjoituksiin noin vuodelta 360 eKr. Hän esitteli tarun kadonneesta saarivaltakunnasta kahdessa dialogissaan, Timaios ja Kritias.

Platon väitti tarinan olleen perimätieto, jonka valtiomies Solon oli kuullut egyptiläisiltä papeilta vieraillessaan Egyptissä n. 560 eKr.

Nimi Atlantin valtameri tulee kreikan Atlas-jättiläisen mukaan. Atlantis sijaitsi Platonin mukaan "Herakleen pylväiden" eli nykyisen Gibraltarinsalmen takana.

Tarinassa Atlantis oli mahtava merivalta, joka hallitsi suurta osaa Euroopasta ja Afrikasta. Se yritti valloittaa myös Ateenan, mutta hävisi sodan. Pian tämän jälkeen, noin 9 560 eKr. saari vajosi mereen vain vuorokaudessa rajun maanjäristysten ja tulvan seurauksena.

Jotkut nykytutkijat pitävät Atlantista vilkkaan mielikuvituksen omaavan Platonin ajatuskonstruktion tuottamana valtiona, jossa oli ihanteellinen yhteiskunta eli Onnela, joka tuhoutui ylimielisyyden (hybris) seurauksena, koska sen asukkaat muuttuivat ahneiksi ja moraalittomiksi, mikä johti jumalten rangaistukseen.
      Kun Zeus huomasi asukkaiden pahuuden, hän päätti rangaista heitä opettaakseen heille nöyryyttä.

Platonin sadussa on selvästi mennyt puurot ja vellit sekaisin. Siinä on elementti, joka perustuu historialliseen Vedenpaisumukseen ja sen syyhyn, mutta siihen on sekoitettu Babylonissa evolutioitettu teologia sielun kuolemattomuudesta ja Vedenpaisumuksella takaisin henkipersooniksi pakotetut jumalien pantheoniksi, jossa he jatkoivat moraalisesti turmeltunutta ja väkivaltaista elämäntapaansa.

Babylonilaiseen sielunkuolemattomuusteologiaan hurahtanut Sokrates onnistui käännyttämään Platonin yhdeksi kiihkeimmistä opetuslapsistaan. Tuollaisen teologian uhreille oli luonnollista uskoa, että Atlantiksen asukkaat jatkoivat jokapäiväistä elämäänsä meren alla, ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mutta tässä on valtava ristiriita: Jos tuho oli Zeuksen rangaistus, niin mikä on tuo rangaistus, koska asukkaathan tarinan mukaan jatkoivat samanlaista elostelevaa elämäntapaansa korkealla elintasolla, mutta vain uusissa olosuhteissa?

Santorinin (Theran) tulivuorenpurkaus tapahtui n. 1600 eKr. eli myöhäisellä pronssikaudella, eli huomattavasti ennen Platonin aikaa 427–347 eKr.) ja sitä pidetään Atlantis-tarun alkulähteenä.

Tämä teoria hivelee niiden korvasyyhyä, jotka evoluutioteoreetikkojen tavoin ponnistelevat luodakseen illuusion, että kaikki, mitä Raamattu kertoo menneisyydestä, onkin ihan päinvastoin!

Siksi he sirottelevat kärpässienien palasia Raamatussa kerrotun historian herkkusienikeittoon.

• "Jos oli niin miksi niin Jumala teki että hukutti lähes kaikki silloin eläneet ihmiset?"

Vastaus:
      Siksi, koska Jumala tekee vain sitä, mikä on oikein, eikä sitä, minkä ihminen kuvittelee olevan oikein. Jumala on kaikkitietävä, ihminen ei.

• Anonyymi00102

Jumalalla on kaikki valta tehdä niinkuin hyväksi näkee, eikä ihminen mahda sille mitään.

• Anonyymi00103

Raamatun mukaan Jumala näki, että ihmisten pahuus oli suurta, kaikki ihmisten ajatukset olivat alinomaa vain pahoja. Ihmiset suostuivat sekstailemaan jopa henkien kanssa eli langenneitten enkelien kanssa, jotka kiinnostuivat ihmisistä. Mitään kevyttä syntiä siihen aikaan ei siis tehty, vaan jatkuvaa ja käsittämätöntä pahaa. Sen vuoksi Jumalaa kadutti ihmisen luominen.

Mutta Nooan perheineen Hän havaitsi tässä rupusakin keskellä sellaiseksi, että Hän halusi kuitenkin heidän kauttaan aloittaa ikään kuin alusta uudelleen.

Itse uskon, että Jumala kyllä tiesi jo luodessaan, miten hommassa pian käy ja että ihmisten taival tulee olemaan pitkä ja kuopppainen, kunnes jäljelle jää se joukko, joka oikeasti haluaa elää siivosti Jumalan tahdon mukaan. Ja siihen joukkoon Hän varmasti tähtäsi ihmistä luodessaan. Vaikka Häntä kadutti, niin kuitenkin Hän halusi tämän edeltä näkemänsä lopputuloksen tähden säästää Nooan, jonka jälkeläisistä lopulta siunaantuisi uudenlaisia ihmisiä.

• Anonyymi00105

Kun Jumala ryhtyi Luojaksi, hän antoi antoi kaltaisilleen henkipersoonille vapaan tahdon, eli hän ei tehnyt heistä robotteja. Jumalan pääominaisuus on rakkaus ja hän tiesi, että kun nuo luomukset alkavat rakastaa häntä, he tulevat mielellään tottelemaan häntä.

# Vrt. 1.joh.4:10, 19: "Siinä on rakkaus – ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän on ensin rakastanut meitä.” #

Mutta kaikki henkipersoonat eivät alkaneet kehittää rakkautta Luojaansa kohtaan ja vähitellen alkoi herätä oppositiohenkeä. Mutta taivaassa heillä ei ollut mahdollisuutta nousta kapinaan. Taivaassa ei ollut lakia, että oppositiohenki olisi syntiä, mutta se olisi vaarallista, koska sen toteuttaminen eli kapina olisi rangaistava teko.

# Jaak.1 ”Autuas se, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän (ehdokkaana ikuiseen elämään) saava elämän kruunun (oikeuden ikuiseen elämään), jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!

Älköön kukaan kiusauksessa ollessaan (tai pappien höynäyttämänä) sanoko: "Jumala minua koettelee"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään koettele.

Vaan jokaista kiusaa hänen omat halunsa, jotka häntä vetää; kun sitten halu on tullut raskaaksi, (vasta se) synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.

Älkää eksykö (luulemaan, että Jumala koettelee), vaan (ainoastaan) jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee Luojalta.” #

Vapaan tahdon omaava täydellinen luomus (enkeli tai ihminen) ei voi vahingossa eikä heikkouttaan toimia väärin. Siksi jos sellainen kapinoi Jumalaa vastaan, hän ei kykene katumaan, koska se on niin 100%:sti harkittua.

Vasta ihmisen luominen antoi käytännössä tilaisuuden henkipersoonille toimia sen mukaan, mitä mielessään olivat hautoneet.

Hyvän- ja pahantiedon puun kiellon asettaminen antoi ikuisen elämän MAHDOLLISUUDEN saaneelle Aadamille tilaisuuden kehittää rakkauttaan ja tottelevaisuuttaan Luojaansa kohtaan. Kapinasta seuraisi kuolemantuomio.

Tämän säädöksen enkelien maallisille sukulaisille eli ihmisille olisi pitänyt havahduttaa oppositiohenkiset enkelit.

Tarkoitus oli, että kun jossain vaiheessa Jumala olisi todennut, että Aadam on läpäissyt testin, hän ei koskaan missään tilanteessa tule toimimaan väärin. Niin tällöin hänet voidaan johtaa elämän puulle, joka vertauskuvasi ihmisen OIKEUTTA saada elää ikuisesti.

Vasta nyt, kun ihminen luotiin, taivaassa oleva oppositioasenne se sai tilaisuutensa,

Eräs korkea-arvoinen henkipersoona oli asetettu Eedeniin valvomaan, että asiat etenevät Jumalan tahdon mukaisesti, mutta tilaisuus teki varkaan.

Tuolla henkipersoonalla oli kiire saada Eeva puolelleen, ennenkuin tulee raskaaksi. Eevan on täytynyt olla todella uusi luomus houkuttelun alkaessa, koska ei ollut vielä raskaana.

Onnistuttuaan teologisella valehtelullaan petkuttamaan Eevan luopumaan tosi palvonnasta. Eeva puolestaan käännytti Aadamin uskontoonsa, joka oli historian ensimmäinen.

Tuo uuden nimen Saatana eli Uhmaaja saanut vallan- ja kunnianhimoinen henkipersoona sai 1600 vuoden aikana valtavan määrän henkipersoonia jättämään kapinallisesti tehtävänsä Universumissa ja tulivat liharuumiissa rilluttelemaan naisten kanssa.

Seurauksena oli myös enkelien ja naisten jälkeläisinä laiton evolutioitunut laiton, äärimmäisen paha sekasikiölaji.

# Ilmst.12 ”Lohikäärmeen pyrstö pyyhkäisi pois 1/3 taivaan tähtiä (oppositiossa olevat henkipersoonat) ja heitti ne maan päälle. (1/3 on paljon, mutta ei enemmistö).

Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.

Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota Saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.” #

Vedenpaisumuksessa evoluutiolaji hukkui ja isiensä eli opposition oli pakko muuntautua takaisin enkeleiksi. Vaikka heiltä poistettiin kyky muuntautua ihmisiksi, heistä tuli demonihallinto ihmiskunnalle. Siksi historia osoittautui pahantiedon valtavaksi rikosrekisteriksi.

Kuten vapaan tahdon luomukset voivat kehittää rakkauttaan rajattomuuteen saakka, myös julmuutta voidaan kehittää äärimmäisyyteen. Siksi kapinalliset henkipersoonien pahuus ja julmuus on äärimmäistä.

He saavat sadistista nautintoa pilatakseen yksilöiden ja yhteiskuntien elämän sietämättömäksi.

He esiintyvät kuolleina omaisina, joita täytyy lepytellä, kristuksina, ufoina, näyttäytyneet Idän temppelien kuvien kaltaisina hirviöinä, seksihulluina ja väkivaltaa rakastavina ponnistelevat tehdäkseen jokaisen ihmisen kaltaisekseen, voidakseen siten pilkata Luojaa: "Heko heko, tuollaisia nuo sinun 'kuvasi' ovat!”

He ovat uskontojen taustapiruina teologisoineet Luojaa häpäiseviä oppeja, kuten ”tämä sota on Jumalan määräämä”, ”teidän vastoinkäymiset tulevat Jumalalta”, ”Jumala kiduttaa kuolleita helvetissä ikuisesti”, ”ihmiset polveutuvat elukoista” jne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      68
      2542
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      56
      1767
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      41
      1717
    4. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      25
      1488
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      91
      1470
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      139
      1206
    7. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      417
      1092
    8. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      956
    9. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      244
      940
    10. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      17
      903
    Aihe