Jos oli niin miksi niin Jumala teki että hukutti lähes kaikki silloin eläneet ihmiset?
Oliko Nooan aikainen vedenpaisumus Jumalan teko?
70
416
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sekin kerrotaan Raamatussa ja ihan yllätyksettömästi siinä samassa kohtaa kuin itse vedenpaisumuksestakin.
- Anonyymi00010
OLI - JUMALA ON MAAILMANKAIKKEUS
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
OLI - JUMALA ON MAAILMANKAIKKEUS
5. Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
7. Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".
8. Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.
9. Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
10. Ja Nooalle syntyi kolme poikaa, Seem, Haam ja Jaafet.
11. Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
12. Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
13. Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
14. Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.
15. Ja näin on sinun se rakennettava: kolmesataa kyynärää olkoon arkin pituus, viisikymmentä kyynärää sen leveys ja kolmekymmentä kyynärää sen korkeus.
16. Tee arkkiin valoaukko, ja tee se kyynärän korkuiseksi, ja sijoita arkin ovi sen kylkeen; rakenna siihen kolme kerrosta, alimmainen, keskimmäinen ja ylimmäinen.
17. Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.
18. Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäisi sinun kanssasi.
19. Ja kaikista eläimistä, kaikesta lihasta, sinun on vietävä arkkiin kaksi kutakin lajia säilyttääksesi ne hengissä kanssasi; niitä olkoon koiras ja naaras.
20. Lintuja lajiensa mukaan, karjaeläimiä lajiensa mukaan ja kaikkia maan matelijoita lajiensa mukaan tulkoon kaksi kutakin lajia sinun luoksesi, säilyttääksesi ne hengissä.
21. Ja hanki itsellesi kaikkinaista ravintoa, syötäväksi kelpaavaa, ja kokoa sitä talteesi, että se olisi ruuaksi sinulle ja heille."
22. Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
5. Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
7. Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni".
9. Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
12. Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
13. Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
14. Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.
15. Ja näin on sinun se rakennettava: kolmesataa kyynärää olkoon arkin pituus, viisikymmentä kyynärää sen leveys ja kolmekymmentä kyynärää sen korkeus.
16. Tee arkkiin valoaukko, ja tee se kyynärän korkuiseksi, ja sijoita arkin ovi sen kylkeen; rakenna siihen kolme kerrosta, alimmainen, keskimmäinen ja ylimmäinen.
17. Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.
18. Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäisi sinun kanssasi.
19. Ja kaikista eläimistä, kaikesta lihasta, sinun on vietävä arkkiin kaksi kutakin lajia säilyttääksesi ne hengissä kanssasi; niitä olkoon koiras ja naaras.
20. Lintuja lajiensa mukaan, karjaeläimiä lajiensa mukaan ja kaikkia maan matelijoita lajiensa mukaan tulkoon kaksi kutakin lajia sinun luoksesi, säilyttääksesi ne hengissä.
21. Ja hanki itsellesi kaikkinaista ravintoa, syötäväksi kelpaavaa, ja kokoa sitä talteesi, että se olisi ruuaksi sinulle ja heille."
22. Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki.Hakutulos
TULEMUS:ut:x
Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. - Anonyymi00024
Anonyymi00011 kirjoitti:
22. Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki."6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."
Eikö Herra Sebaot siis ollutkaan kaikkitietävä jos ei jo ihmistä luodessaan tiennyt mitä tekee ja mikä on tekojensa seuraus? - Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
"6. niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä."
Eikö Herra Sebaot siis ollutkaan kaikkitietävä jos ei jo ihmistä luodessaan tiennyt mitä tekee ja mikä on tekojensa seuraus?Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa. Myös kapimalliset enkelit yhtyivät ihmis naisiin, jotka synnyttivat hybridi olentoja, ne eivät saaneet jäädä eloon. Veden paisumuksen jälkeen, aloitti Nooa perheensä kanssa uuden yrityksen, mutta edelleen vapaa tahto veti paholaisen puoleen heikkoja ihmisiä. Jumalan Poika, lupasi lähteä taivaan Jumaluudesta ihmiseksi, opettamaan rakkaudellista elämän tapaa ihmisille, jotta he eivät enää tuhoutuisi pahuuteen. Jumala Isä ja Poika Jeesus tekivät liiton, pelastaaksee mahdollisimman monta ihmistä takaisin Isänsä valtakuntaan. Poika Jeesus syntyi ihmiseksi. Hän kasvoi ja opetti ihmisille hyvyyttä. Lopuksi Hän uhrautui sovittamaan kaikki ihmisen tuottamat kuolemansynnit Golgatan ristillä. Hän lunasti synnit itselleen ja kuoletti ne kuolemallaan. Nyt me valitsemme itse, tämän loppu armotalouskauden aikana, ikuisuutemme viettopaikan. Hyvän Isämme ikuisen hyvyyden valtakunnan. Vai kapinallisen Luziferi pahuuden valtakunnan.
- Anonyymi00050
Anonyymi00028 kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa. Myös kapimalliset enkelit yhtyivät ihmis naisiin, jotka synnyttivat hybridi olentoja, ne eivät saaneet jäädä eloon. Veden paisumuksen jälkeen, aloitti Nooa perheensä kanssa uuden yrityksen, mutta edelleen vapaa tahto veti paholaisen puoleen heikkoja ihmisiä. Jumalan Poika, lupasi lähteä taivaan Jumaluudesta ihmiseksi, opettamaan rakkaudellista elämän tapaa ihmisille, jotta he eivät enää tuhoutuisi pahuuteen. Jumala Isä ja Poika Jeesus tekivät liiton, pelastaaksee mahdollisimman monta ihmistä takaisin Isänsä valtakuntaan. Poika Jeesus syntyi ihmiseksi. Hän kasvoi ja opetti ihmisille hyvyyttä. Lopuksi Hän uhrautui sovittamaan kaikki ihmisen tuottamat kuolemansynnit Golgatan ristillä. Hän lunasti synnit itselleen ja kuoletti ne kuolemallaan. Nyt me valitsemme itse, tämän loppu armotalouskauden aikana, ikuisuutemme viettopaikan. Hyvän Isämme ikuisen hyvyyden valtakunnan. Vai kapinallisen Luziferi pahuuden valtakunnan.
"Jumala antoi ihmisille kaiken vallan maan asioihin. ihmiset hoitivat huonosti asiansa: Vapaa tahto, sisältää myös negatiiviset tunteet, Vahvimmat alkoivat menestyä väkivallalla. Lopulta kaikki olivat pahan valassa."
Ja kaiken tämän Herra Sebaot tiesi tulevan tapahtuvaksi jo ennen ihmisen luomista ja silti loi epätäydellisen ihmisen, jonka tiesi ennakkoon vialliseksi.
Ja 1. Mooseksen kirjan kuudennessa luvussa ei suinkaan puhuta enkeleistä yhtymässä Maan tyttäriin, kuten virheellisesti väität, vaan Jumalan pojista.
Kr. 1938.
"Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
2. huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat."
https://www.kr38.fi/1moos.6.html - Anonyymi00062
Anonyymi00011 kirjoitti:
22. Ja Nooa teki näin; aivan niin kuin Jumala hänen käski tehdä, niin hän teki.Uskollisia suomennoksia ei ole. Tuossakin on paljon virheitä. Näin sanoo KJB, jossa Jumala talletti sanansa meille viimeisille sukupolville:
Gen 6 (KJB)
And it came to pass, when men began to multiply on the face of the earth, and daughters were born unto them,
2 That the sons of God saw the daughters of men that they were fair; and they took them wives of all which they chose.
3 And the LORD said, My spirit shall not always strive with man, for that he also is flesh: yet his days shall be an hundred and twenty years.
4 There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.
5 And GOD saw that the wickedness of man was great in the earth, and that every imagination of the thoughts of his heart was only evil continually.
6 And it repented the LORD that he had made man on the earth, and it grieved him at his heart.
7 And the LORD said, I will destroy man whom I have created from the face of the earth; both man, and beast, and the creeping thing, and the fowls of the air; for it repenteth me that I have made them.
8 But Noah found grace in the eyes of the LORD.
9 These are the generations of Noah: Noah was a just man and perfect in his generations, and Noah walked with God.
10 And Noah begat three sons, Shem, Ham, and Japheth.
11 The earth also was corrupt before God, and the earth was filled with violence.
12 And God looked upon the earth, and, behold, it was corrupt; for all flesh had corrupted his way upon the earth.
13 And God said unto Noah, The end of all flesh is come before me; for the earth is filled with violence through them; and, behold, I will destroy them with the earth.
'Perfect in his generations'. Kun lukee tuon luvun alusta, miten langenneet enkelit saivat jälkeläisiä ihmisnaisten kanssa, tuo 'täydellisyys' näyttää siltä, että Nooalla oli vielä puhtaat geenit, joita ei ollut muunneltu tai sekoitettu enkeleillä. Tuo kohta on kokonaan poistettu katolisista kaupallisista väännöksistä, joita alkoi tulvia maailmalle 1880-luvulta lähtien. Nyt taitaa olla jo parisataa englanninkielistä käännöstä. King James Bible on ollut muuttumaton vuodesta 1611, lukuunottamatta muutamaa painovirhettä, jotka pian korjattiin.
Muistatte antiikin mytologiasta kentaurit ja mitä noita eläinten ja ihmisten sokotuksia oli. Voin hyvin kuvitella, että enkelit toivat mukanaan geenimuuntelutekniikan. Jos Jumalan luomakunta oli suurimmaksi osaksi pilattu, Hän ei voinut antaa sen jatkua. Mitä hirviöitä se olisi tuottanutkaan? Kiitos Jumalalle, että Hän puuttui peliin ja asntoi ihmiskunnan aloittaa uudestaan.
- Anonyymi00002
Varmaan joukossa oli pieniä lapsiakin.
Nekin hukkuivat.- Anonyymi00004
Raskaana olevat äidit hukkuivat. Helvetti alkoi täyttyä. Sitä ei tosin mainita Tanakhissa.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Raskaana olevat äidit hukkuivat. Helvetti alkoi täyttyä. Sitä ei tosin mainita Tanakhissa.
Raskaana olevat jumalattomat ties miten pahat ja syntiset äitit hukkuivat. Niin kuin oli Noov akkaan aikana niin on oleva lopun aika nakin raskaana olevat älämölöävät jumalattomat naisekselliset ties miten pahoja, pahaa tekevijä, pahaa katuamattomija, ja syntisiä, jotka Jumalan tarjolla olewan pelastuksen halpana nykyjään pitäwöiwät?
Ja ukkoset sama sävellajisuus heistäkin mun suullisuus.
Selef Urge - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Raskaana olevat jumalattomat ties miten pahat ja syntiset äitit hukkuivat. Niin kuin oli Noov akkaan aikana niin on oleva lopun aika nakin raskaana olevat älämölöävät jumalattomat naisekselliset ties miten pahoja, pahaa tekevijä, pahaa katuamattomija, ja syntisiä, jotka Jumalan tarjolla olewan pelastuksen halpana nykyjään pitäwöiwät?
Ja ukkoset sama sävellajisuus heistäkin mun suullisuus.
Selef UrgeKukaan ei ole niin paha että ansaitsee ikuisen helvetin tulen. Kuvottavaa on se, että sinne joutuvat hyvät ihmiset, koska eivät usko Raamatun kertomuksia.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kukaan ei ole niin paha että ansaitsee ikuisen helvetin tulen. Kuvottavaa on se, että sinne joutuvat hyvät ihmiset, koska eivät usko Raamatun kertomuksia.
Olet hyvin lyhytnäköinen aatoksissas, rajoittunut , suppeutunut, umpimielinen. Jos saisit olla ihan mikä vaan elukka niin olisitko puhuva aasi?
Sellaisija kuin ihmiset olivat monakkaat Noovaksen aikoina ja lopuksen aikoina eli ja viimeisinä päiväisinä eli vikat 7v ennen Jeesuksen paluuta maan päällekkäälle Kuninkaaks 1000 Kuninkaskuntahaansa Kuninkahaaks.
Selef Urge - Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olet hyvin lyhytnäköinen aatoksissas, rajoittunut , suppeutunut, umpimielinen. Jos saisit olla ihan mikä vaan elukka niin olisitko puhuva aasi?
Sellaisija kuin ihmiset olivat monakkaat Noovaksen aikoina ja lopuksen aikoina eli ja viimeisinä päiväisinä eli vikat 7v ennen Jeesuksen paluuta maan päällekkäälle Kuninkaaks 1000 Kuninkaskuntahaansa Kuninkahaaks.
Selef UrgeAjatusrikoksista helvettiin. Joopa joo. Ei hyvä.
Tiede todistaa Raamatun kertomukset taruiksi ja valheiksi. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ajatusrikoksista helvettiin. Joopa joo. Ei hyvä.
Tiede todistaa Raamatun kertomukset taruiksi ja valheiksi.Valehtelet, tieje todistaa Raamatun kertomukset tapahtuneiksi tosiasijoiksi ja totuuksiksi. Sulla ei oo mitään tojistetta moisesta, pelkkään valheeseen jouvut turvautuman, kuten tiijät ti kuulusi tietää, mutta sä et olekaan se "keittijön laatikon terävin veitti" vaan jokin muu vähäteräväisenpi tapaus, kana tulee mieleen.
Arkeolokijasta löytyy tojisteita, toteennäköisyyslaskentastata rohveetijoijen toteutumisten suhteen.
Selef Urge - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Valehtelet, tieje todistaa Raamatun kertomukset tapahtuneiksi tosiasijoiksi ja totuuksiksi. Sulla ei oo mitään tojistetta moisesta, pelkkään valheeseen jouvut turvautuman, kuten tiijät ti kuulusi tietää, mutta sä et olekaan se "keittijön laatikon terävin veitti" vaan jokin muu vähäteräväisenpi tapaus, kana tulee mieleen.
Arkeolokijasta löytyy tojisteita, toteennäköisyyslaskentastata rohveetijoijen toteutumisten suhteen.
Selef UrgeKanasta tuli mieleen broileri helvetin grillissä paistumassa ja terävällä veitsellä saa kanan pilkottua. Aika fiksua veitsityöskentelyä ateistikanan suhteen, heh.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Valehtelet, tieje todistaa Raamatun kertomukset tapahtuneiksi tosiasijoiksi ja totuuksiksi. Sulla ei oo mitään tojistetta moisesta, pelkkään valheeseen jouvut turvautuman, kuten tiijät ti kuulusi tietää, mutta sä et olekaan se "keittijön laatikon terävin veitti" vaan jokin muu vähäteräväisenpi tapaus, kana tulee mieleen.
Selef UrgeElät vahvistusharhassa. Tiede todistaa mm Genesiksen, tulvan ja Baabelin hajaannuksen taruiksi.
Tulvasta ja Exoduksesta ei ole yhtään arkeologista todistetta, vaikka pitäisi olla, jos Raamattu olisi totta. - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Elät vahvistusharhassa. Tiede todistaa mm Genesiksen, tulvan ja Baabelin hajaannuksen taruiksi.
Tulvasta ja Exoduksesta ei ole yhtään arkeologista todistetta, vaikka pitäisi olla, jos Raamattu olisi totta.Kuten todettua olet valheella aivopesty ja elät valheessa toistaen kuulemiasi valheita,ymmärtämättä niistä mitään oman ajattelun puuttuessa, itseajattelu sulta puuttuu. Mietit vaan sitä mitä olet kuullut , muistelet niitä ja toistelet valheita. Olet kuin liberaaliteologian päälle rakentanut lihava nainen, todistat itsesi valehtelijaksi.
- Anonyymi00030
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kukaan ei ole niin paha että ansaitsee ikuisen helvetin tulen. Kuvottavaa on se, että sinne joutuvat hyvät ihmiset, koska eivät usko Raamatun kertomuksia.
Jumalan tulevaan valtakuntaan ei mikään pahuus pääse. Jeesuksen valtava armo valitsee ne Jeesuksen omat, jotka ovat valinneet ehdottomasti hyvyyden järkevyyden. Heihin ei iske kapinamieli eikä ylpeys, kuten Ylienkeli Luziferiin. Heidän pyhyys on saavutettu vapaan tahdon voimalla, ei pakolla eikä oveluudella. Mikään paha ei pysty heihin. Ne jotka jäävät ulkopuolelle, ovat valineet itse kohtalonsa.
- Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Jumalan tulevaan valtakuntaan ei mikään pahuus pääse. Jeesuksen valtava armo valitsee ne Jeesuksen omat, jotka ovat valinneet ehdottomasti hyvyyden järkevyyden. Heihin ei iske kapinamieli eikä ylpeys, kuten Ylienkeli Luziferiin. Heidän pyhyys on saavutettu vapaan tahdon voimalla, ei pakolla eikä oveluudella. Mikään paha ei pysty heihin. Ne jotka jäävät ulkopuolelle, ovat valineet itse kohtalonsa.
Uskovaiset tekevät syntiä.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Uskovaiset tekevät syntiä.
eivät ylösoton jälkeen. jumalattomat tekevät pahempia syntejä ja paljon. murhaamisia tekee jumalattomat, vääriä vankilatuomioita, syyttömien vainontaa "oikeudessa" ym. sinähän toimit helvetillisenä esimerkkinä koirana elämisestä?
- Anonyymi00051
Anonyymi00014 kirjoitti:
Selef UrgeHöpiset joutavia.
- Anonyymi00060
Anonyymi00008 kirjoitti:
Selef UrgePelastuneet Adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa.
1234567--- - Anonyymi00068
Anonyymi00017 kirjoitti:
Elät vahvistusharhassa. Tiede todistaa mm Genesiksen, tulvan ja Baabelin hajaannuksen taruiksi.
Tulvasta ja Exoduksesta ei ole yhtään arkeologista todistetta, vaikka pitäisi olla, jos Raamattu olisi totta.Vedenpaisumuksen jättämät arkeologiset ja geologiset todisteet ovat selvät rehellisesti niitä tutkiville. Ron Wyattilla on hyvä video exoduksesta.
- Anonyymi00003
Raamatun Jumala on sadistinen murhaaja. Onneksi se on fiktiota. Ei ollut mitään tulvaa.
- Anonyymi00005
8 ihmistä , jäännös ties kuinka monista silloin eläväineistä ihmisillisteisistä selvisi ainovastaan elollisina arkissa, 4 miestä, 4 naista. Se tapahtui juuri ennen Jumalan vihaa tämä Nooan ja 7 muun ihmisen pelastuminen arkin sisällä nousten ylös korkealle pelastuneina. He pelastuivat aivan Jumalan vihan rajapinnassa KOKEMATTA JUMALAN VIHAA VAAN ELASTUIVAT kuten tapahtui Sotomassakin, pelastettavat pelastuivat aivan tulikivisateen välittömässä läheisyyjessä, jopa näköyhteyvessä Jumalan vihaiseen kostoon, mutta heillä ei ollut lupa katsoa tuhotapahtumaan ja yksi pakenijoista kiellosta huolimatta kahtoi taakseen tuhoutuvaan kaupuntiin muuttujen sualaisaks patsahaks. KAIKKI PELASTUIVAT KOKEMATTA TÄSSÄKÄÄN JUMAAN VIHAA PAITSI SE ERÄS SUALAPATSAS NAINEN.
Ja sitten se Mooseksen pakeneminen Ekyptistäläsästä kun mänivät sutjakkaast pakoon kuivaa mereen Jumalan avaamaa kulkuisaa väyläisää haneen ekyptiläisiä vaarohoon sotajoukkoja, joilla oli murha ja orjuutus pahassa mielessään ja kuinka siinäkin sitten kävi niin että just kun olivat ihanahkot juutalaiset meren läpi pjiäässeet niin Jumalapa antoi meren veen palata takaisin avautuneeseen väyläseen hukuttajen aivan kannoilla seuranneet murhaanvalmiit sotilaat.Tässäkin Jumala pelasti aivan kuoleman ollessa jo melkein perillä. JA TAASKIN JUURI ENNEN JUUTALAISELLE KANSALLE TULEVAA TUHOA ENNEN JUMALA PELASTI HEIJÄT RAJAPINNAKKUUVESSA. Tämäkin esikuvallista ylöstenpaukseen, kuinka tuhoisuuven eest tapahtuu isollinen pelastautuminen.
Uskon ylöstenpauksen näijen synpoolisten ylöstenpaus esimerkkijen takija ylöstenpauksen tapahtuvan just ennen Isoo tuhoo maan päällä. Itselläni tästä myös kaksi saamaani näkyä, joita pijän yksiselitteisesti Jumalalta satuina ja niistä päätellen suuren sotan alta tapahtuisi siihen olemassaolevaisesti kontekstissa namuloiva ylöstenpaus. Miten niinkö?
2 on pelloll, 2 ihmistä samaksessa paikaksessa, molemmaksiset pellolla. Toinen otetaan, toinen jätetään.Mitä tää sanoo sullekkaalle? Onko kyse sijainnista mitä tulee pelastumiseen? Niin, ei ole. Ylöstenpauksessahan on tämä samaisuus, jossa toinen otetaan ja toinen jätetään maan päältä, elopellolta. Jätetty jää kokemaan Jumalan vihan ja otettu on sama kuin pelastettu, "ihanasti äkkisellisel suurvauhtiselnopeuvel ylösnykäisty".
Pelastuvaisuus ylöstenpauksessa ei perustu sijaintiin, eikä siihen mitä teemme, vaan Messijaan Jeesuksellisen tekoon , sillä hän mäni ristille kuolemaallisoitumaan , käymään sen tuntemamme koko kuolemaisuuven rosessisen läpitte ain ylösnousemukseensa, kuolleist herätykseiseensä.Kristitty otetaan pois ylöstempaisussa näkemästä Jumalan vihaa, jumalaton uskosta Jeesukseen osaton jätetään Jumalan viha kokemaan. Se on yksinkinkertaisesti tosiasija.
Kristityt eivät koskaan tule kohtaamaan Jumalan vihhoota, vaan saamaamme pelastus. Se on asija, joka mulle on selvinnyt.
Raamattu sitä puoltaa. Jeesus on mun Herra ja olis mulla muutakin asijaa, mutta ensikertaan, jos Herra suo lisää aikaa siihen astillisesti, aamen.
Selef Urge - Anonyymi00009
Ihmiskunta, naiset, sekaantui langenneiden enkeleiden kanssa sukupuoliyhteyteen. 1 Mooses 6. luku. Syntyi ns. jättiläisiä ja he rakensivat varmaan mm. pyramidit kun luvussa kerrotaan että jättiläisiä oli myöhemminkin. Nykäänkin väitetään että olisi harrastettu seksiä ufomatkaajien kanssa.
- Anonyymi00025
Eikö se kaikkivaltias Herra Sebaot osannut luoda sellaisia enkeleitä, jotka eivät lankea?
- Anonyymi00015
Kaikki lapset, pienet ja suuret, kuolivat vedenpaisumuksessa ja siitä huolimatta kirkko perustelee vauvakastetta vedenpaisumuksella.
Kyllä.
Jumalan pelastusteko.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16376536/vedenpaisumus-(gen-6-7)- Anonyymi00018
Tanakhissa synnin rangaistus on kuolema eikä vauvat välttäneet sitä. Helvetti tuli kuvioihin vasta apostolien aikana ja jälkeen. Se on lainakamaa kreikkalaisilta ja egyptiläisiltä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tanakhissa synnin rangaistus on kuolema eikä vauvat välttäneet sitä. Helvetti tuli kuvioihin vasta apostolien aikana ja jälkeen. Se on lainakamaa kreikkalaisilta ja egyptiläisiltä.
Ja zarathustralta.
- Anonyymi00021
Jumalan pelastusteko käsitti 8 ihmistä, joista yksikään ei ollut lapsi.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jumalan pelastusteko käsitti 8 ihmistä, joista yksikään ei ollut lapsi.
Raamatunselityksessä numero 8 yhjisteläään Jeesukseen, uuven alkamisuuteen ja ylösnousuun, oletettavasti myös ylöstenpauksisuuteen, joten tosi puhuttelevaa tämä numero kahjeksaisuus Noovan ajan ihmisten pelastumis lukumääräksessä ja oon aika saletti että siihen liittyy vielä jotain muutkin jollakin vertauskuvaa selittävällisvellisteisellä avaavallisoivalla tavallisella, mutta en vaan saa kiinni siitä, mikä se lie.Aavistelen sitä, ikään kuin nuuhkin, haistan siinä olevan jotain, mutta " en tunnista salaista tuoksuisuutta".
Mutta Jeesuksen , numero kasin , luokse on se ylöstempaus kohtpuolin, ihan tässä vähän jännittää taaskiin sekin että pääsenkö mä mukaan ylösottoon,mikään muu kun ei oo yhtä tärkijää ja jännittävää. En kovin paljon osaa ies ajatellisoija sitä että jäisin kyytiin pääsemättä, se olisi katastrofiakin karmeuksellisenpi tilanne, sillä mie ikalail tiijän, mitä suurkarmeuksii sitten olisi mull iespäin.
Selef Urge Ilman tuota Jumalan pelastustekoa
kaikki ihmiset kuin myös eläimet
olisivat joutuneet paholaisen hallintaan.
Ei kukaan eikä mikään olisi
koskaan pelastunut.
- Anonyymi00023
Nooan tarina on lähtenyt Atlantis mantereen uppoamisesta. Nooa oli Atlantiksen evakko.
Atlantiksen evakot rakensivat muinaisen Egyptin mahtavan kulttuurin ja pyramidit. - Anonyymi00026
Onhan se ihminen keksinyt joutoaikoinaan jos jonkin sortin mielikuvitustarinoita, kuten vaikkapa sen Raamatuksi mainitunkin, vaan eipä niitä kukaan tervejärkinen ota tosissaan
- Anonyymi00027
>>>os oli niin miksi niin Jumala teki että hukutti lähes kaikki silloin eläneet ihmiset?<<<
Eikö se ole Raamatussa selvästi kirjoitettu?
”Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa. Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä. Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.”
1. Mooseksen kirja 6:11-13 FB38
-----------
”Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne, että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.”
2. Pietarin kirje 3:1-7 FB38 - Anonyymi00029
Raamatun mukaan (1. Moos. 6) Jumala järjesti Nooan tulvan, koska maailma oli tullut äärimmäisen turmeltuneeksi, väkivaltaiseksi ja pahaksi. Tulva oli Jumalan suorittama "puhdistusoperaatio" tai tuomio, jonka tarkoituksena oli hävittää pahuus ja aloittaa ihmiskunta puhtaalta pöydältä.
- Anonyymi00032
Paha ei loppunut tulvassa. Nooa veti heti pian kännin ja Baabelissa palvottiin epäjumalia.
- Anonyymi00031
Hyvä Taivaan Isämme ei tuhlaa lapsiaan. Hän kokosi tulvasta talteen viattomat sielut, pienimmänkin ihmisidun äitinsä kohdusta, toi hänet taivaan enkelten hoivaan ja kasvatti hänet kunniaansa, jonka vanhempiensa pahuus häneltä riisti.
- Anonyymi00033
Tätä ei sanota Raamatussa.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Tätä ei sanota Raamatussa.
ihan hyvässä mielessä erehtynyttä kohtaan, jollei tahallaan valehtele ,ei tosiaankaan sanota, aamen.
- Anonyymi00037
Luuk.17:27 He söivät, joivat ja huolivat, hamaan siihen päivään asti, jona Noa arkkiin meni sisälle, ja vedenpaisumus tuli ja hukutti kaikki. Biblia (1776) 1Moos.7:7-23.
- Anonyymi00038
Jumala oli luonut maailman sangen hyväksi alun perin.
Ei ainoastaan paratiisi, vaan myös sen ympäristö oli sangen hyvää.
Siksi maa oli helppoa viljellä, kaikki kasvoi hyvin, ja ihmisille jäi runsaasti vapaa-aikaa.
Ihmiset saivat aikaa pahantekoon, joten heistä tuli turmeltuneita.
Vedenpaisumus teki luonnon karuksi. Hyvä multa huuhtoutui pois monin paikoin, kivet tulivat näkyviin, kallioita ilmaantui viljelysmaan sijaan.
Tämä veden naiheuttama muutos näkyy monin paikoin: maa on hävinnyt pois, jättäen vain pieniä paloja jäljelle, kuin kakkupaloja lautaselle.
Näemme vielä rippeitä alkuperäisestä maasta jos etsimme vaikka kuvia sanoista TEPUIS, MESA , BUTTE, TABLE MOUNTAIN.
Ihmisten elämä vaikeutui, ja aika kului ruoan hankinnassa, eikä ehtinyt tehdä yhtä paljon pahaa.
Tietysti oli silloinkin pikku lapsia, mutta heillekin oli parempi saada tuhoutua, kuin, että olisi jätetty maailma täyteen pieniä lapsia ilman vanhempia.
Kenties monet heistä saa herätä ikuiseen elämään kerran.
Silloiset ihmiset tuomitaan tuomiopäivänä, joten heidän ikuista kohtaloaan emme tiedä. Monet menettävät maallisen elämänsä sodissa ja onnettomuuksissa,
Kai Titanicin matkustajienkin joukossa oli uskovia, jotka menettivät maallisen elämänsä.
Kun raivaatte kiviä Savon kivisiltä pelloilta, muistakaa silloin vedenpaisumusta, joka huuhtoi ruokamaan Uudelle maalle ja rannikkoseuduille.- Anonyymi00049
"Ihmiset saivat aikaa pahantekoon, joten heistä tuli turmeltuneita."
Kaikkitietävänä Herra Sebaot tietysti tiesi tuon kaiken jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista.
Vai eikö Hän ole mielestäsi kaikkitietävä? - Anonyymi00054
Anonyymi00049 kirjoitti:
"Ihmiset saivat aikaa pahantekoon, joten heistä tuli turmeltuneita."
Kaikkitietävänä Herra Sebaot tietysti tiesi tuon kaiken jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista.
Vai eikö Hän ole mielestäsi kaikkitietävä?Kaikkitietävyyttä on monenlaista.
Jumala tietää kaiken nykyisestä tilanteesta, mutta se tosiasia, että ihmisellä on valinnanvapaus, tekee mahdottomaksi nähdä varmasti tulevaisuuteen.
Raamattu ei missään sano, että Jumala näkee lopun alusta, se on islamiin liittyvä oppi, fatalismi.
Raamattu kertoo, että Jumala katui luoneensa ihanan maailman ja myös katuu uhkauksiaan, jos ihminen muuttaa tapansa. Katumiseen liittyy pettymys, mitä ei voisi tulla, jos näkee kaiken alusta.
Hes.33:13 "Jos minä olen vanhurskaalle taannut elämän mutta hän tekeekin vääryyttä vanhurskauteensa luottaen, ei hänen hyväkseen lueta ainoatakaan hänen vanhurskaista teoistaan. Hän teki sellaista mikä on väärin, ja siksi hänen on kuoltava. 14Mutta jos minä uhkaan jumalatonta kuolemalla ja hän sitten kääntyy synneistään ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, 15palauttaa vaatimansa pantin, korvaa sen minkä on toiselta riistänyt, vaeltaa elämän käskyjen tietä eikä enää tee vääryyttä, hän saa elää. Totisesti, hän ei kuole! 16Ainoatakaan syntiä, jonka hän on tehnyt, ei enää muisteta. Hän tekee nyt oikein ja toimii vanhurskaasti, ja siksi hän saa elää."
- Anonyymi00039
1Moos.8:19 Kaikkinaiset eläimet, kaikkinaiset matelevaiset, kaikkinaiset linnut, ja kaikki kuin maalla matelevat: läksivät arkista, jokainen kaltaisensa tykö. Biblia (1776)
- Anonyymi00041
1Moos.8:18 Niin Noa meni ulos poikinensa, ja emäntinensä, ja poikainsa emännät hänen kanssansa. Biblia (1776)
- Anonyymi00042
Globaalista tulvasta ei ole havaintoja, joten sitä ei tapahtunut. Se on taru.
- Anonyymi00043
Ps.29:10 Herra istuu vedenpaisumisen päällä: Herra pysyy Kuninkaana ijankaikkisesti. Biblia (1776) 1Moos.6:17.
- Anonyymi00044
1Moos.7:7 Ja Noa meni arkkiin poikinensa, emäntinensä, ja hänen poikainsa emännät hänen kanssansa, vedenpaisumisen edestä. Biblia (1776)
- Anonyymi00045
1Moos.9:20-21 Ja Noa rupesi olemaan peltomiesnä, ja istutti viinamäen. Ja hän joi viinaa, ja juopui ja makasi peittämättä majassansa. Biblia (1776)
- Anonyymi00046
Nooa teki syntiä ja niin myös hänen poikansa ja miniänsä ja vaimonsa. Jumala ei onnistunut poistamaan ihmisten pahuutta.
- Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
Nooa teki syntiä ja niin myös hänen poikansa ja miniänsä ja vaimonsa. Jumala ei onnistunut poistamaan ihmisten pahuutta.
Melkoinen sohlaaja tämä Raamatun mielikuvitustarinoiden "Jumala", kun peräri kaikkivoipaiseksi väitetystä voimistaan huolimatta ei kyennyt luomaan haluamaansa toimivaa maailmaa, vaikka kaikkitietävyydestään johtuen olisi luullut tienneen jo ennakolta kuinka tulee käymään.
Vai eikä tämä "Jumala" ehkä ollutkaan kaikkitietävä ja -voipa?
- Anonyymi00047
Luonnonmullistus varmaankin. Hihulit laittaneet vaan jonkun kylähullun syyksi.
- Anonyymi00052
1Moos.7:1 Ja Hera sanoi Noalle: mene sinä ja sinun huonees arkkiin: sillä sinun minä olen nähnyt hurskaaksi minun edessäni tällä ajalla. Biblia (1776)
- Anonyymi00053
Muuta outoa tarinassa ei ole kuin se että mikä oli Jumalan tuomion peruste. Lakia ei oltu annettu, sen antoi vasta Mooses mitä sai tehdä, miten piti viettää sapatti yms., niin mihin Jumalan tuomio perustui siitä että Nooa oli huskas. Kun sitten teot sen jälkeen eivät mitään kovin ihmeellisiä kuitenkaan olleet.
Sanotaankin, että Noaa sai Jumalan silmissä armon. Hän ei ehkä ollut sittenkään sen kummempi ihminen perheineen kuin muutkaan, mutta kun ihmiskuntaa piti kuitenkin säilyttää, niin Jumala vain valitse Nooan.
Vai mikä olisi voinut ollut peruste hurskaudelle kun Jumala ei ollut antanut vielä edes käskyjä miten elää. - Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Muuta outoa tarinassa ei ole kuin se että mikä oli Jumalan tuomion peruste. Lakia ei oltu annettu, sen antoi vasta Mooses mitä sai tehdä, miten piti viettää sapatti yms., niin mihin Jumalan tuomio perustui siitä että Nooa oli huskas. Kun sitten teot sen jälkeen eivät mitään kovin ihmeellisiä kuitenkaan olleet.
Sanotaankin, että Noaa sai Jumalan silmissä armon. Hän ei ehkä ollut sittenkään sen kummempi ihminen perheineen kuin muutkaan, mutta kun ihmiskuntaa piti kuitenkin säilyttää, niin Jumala vain valitse Nooan.
Vai mikä olisi voinut ollut peruste hurskaudelle kun Jumala ei ollut antanut vielä edes käskyjä miten elää.Kyllä israelilaiset tiesivät jopa lepopäivästäkin ennen Siinaita. He saivat mannaa vain arkipäivinä ja perjantaisin kaksinkertaisen määrän. 2.Mos.16.
"Herra sanoi Moosekselle: »Kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani? " Jae 28.
- Anonyymi00056
Jumala antoi Mooseksen kautta käskyjä jo Egyptissä, Mooseksen kautta tulivat kaikki käskyt ja pääsiäinen sekä sen menot annettiin Egyptissä eikä Siinailla, mutta Nooalla ei ollut mitään käskyjä. Ei Jumala ollut antanut kenenkään kautta mitään käskyjä miten piti elää eikä minkään käskyn vuoksi tuominnut silloista ihmiskuntaa Nooa ja hänen perhettään kuolemaan. Noaa sai armon Jumalan edessä eikä kyse ollut minkään käskyn noudattamisesta miten harhaoppiset haluaa tietenkin asian nähdä aivan toisin kuin mitä Raamattu ilmoittaa. He ovat näkevinään Raamatussa asioita mitä siellä ei ole ja eivät näe asioita mitä siellä on.
- Anonyymi00057
Mooses sai vihkimyksen salaiseen oppiin pyramidissä.
Mooseksesta tuli ehkä valkoisen veljeskunnan ( nyk. Henkilökunnan( jäsen.
- Anonyymi00058
Teoriassa Mooses näki pyramidien rakentamisen tai oli niistä tietoisia, mutta ei ollut kovin kiinnostunut rakennustekniikasta kun ei päässyt kuitenkaan luvattuun maahan hökkeleitä rakentelemaan, joten hän ajatteli että mitä tuota oppimaan tekemään jykeviä kivitaloja kun ei niitä voi kuljettaa kuitenkaan mukana.
Miten lie israelilaiset siellä Egyptin orjuudessa eläneet, mutta heti kun Mooses otti kansan ohjakset käsiinäs, hän alkoi ladella lakeja sekä sääntöjä miten asiat piti tehdä. Vasta siinailla ne ladattiin kivitauluihin ja rahdattiin mukana luvattuun maahan että siellä osattaisiin elää ihmisiksi.- Anonyymi00059
Mikä kansa siellä " luvatussa maassa" asui ennen kun juutalaiset tulivat Egyptistä?
- Anonyymi00061
2Moos.3:8 Ja olen astunut alas heitä vapahtamaan Egyptiläisten käsistä, ja viemään heitä tältä maalta hyvään laviaan maahan, siihen maahan, jossa rieskaa ja hunajaa vuotaa, sille paikalle, jossa Kanaanelaiset, Hetiläiset, Amorilaiset, Pheresiläiset, Heviläiset ja Jebusilaiset asuvat. Biblia (1776) 1Moos.15:18.
- Anonyymi00063
Mitään maailmanlaajuista tulvaa ei ole ollut ihmisen aikana. Raamatun kertomus pohjautuu mm. Gilgames-eepokseen ja Raamattuun päätynyt versio on kooste useammasta lähteestä; mm. pappiskirjasta ja Jahvisti-lähteestä. Siksi siinä on sisäisiäkin ristiriitoja mm. tulvan keston ja eläinten määrän suhteen.
- Anonyymi00064
Ymmärrän jumalaa. Kun kuuntelee eduskunnan vasemmanlaidan ääntelyä niin jokainen järjissään oleva haluaa vedenpaisumuksen kohtaavan kaikkia luontokappaleita. Jumala ei ole kovin lahjakas rakenmushommissa eikä näköjään tunne mitä takuu tuotteelle tarkoittaa. Jos sikiöstä on tulossa sinitukkainen nenärenkaan omaava ylipainoinen kaduilla rääkyvä jokusukupuolinen m sairas niin voisi toimia jo soluvaiheessa.
- Anonyymi00065
On ne isot pojat tosiaan oikeaa.
On vasemmistolla hulluja mielipiteitä.
- Anonyymi00066
Jumala tekee niinkuin hyväksi näkee.
- Anonyymi00067
Hebr.11:5 Uskon kautta Enok otettiin pois, ettei hän kuolemaa nähnyt, ja ei ole löydetty, että Jumala hänen otti pois; ja ennenkuin hän otettiin pois, oli hänellä todistus, että hän kelpasi Jumalalle. Biblia (1776) 1Moos.5:21-24.
- Anonyymi00069
Jättäkää se jumala pois näistä vedenpaisumus ynnä muista luonnollisista tapahtumista. Tänä päivänä tiedetään hyvin, mistä tsunamit johtuu ja mitä tulivuoren purkauksessa tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.2753888Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188733486Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös1452496- 562276
- 1541892
- 341697
Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä
The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v301268- 331255
- 481159
- 231146