Rasismi valkonaamoja kohtaan on yleistä joissakin paikoissa Afrikassa.Albiinoita syrjitään ja jopa tapetaan.Eräässä dokumentissa kerrottiin että albiinoille piti järjestää turvallinen majapaikka missä on vartijoita suojelemassa heitä.Myös Suomessa valkonaamaisia haukutaan.Minulla on maidon värinen hyvin valkoinen iho.Jopa tuntemattomat ihmiset ovat tulleet sanomaan minulle että olet liian valkoinen.Kun tulin takaisin Intian matkalta niin vähän aikaa jotkut kehuivat ihoani nätiksi mutta rusketus lähti pois ja taas alkoi haukkuminen.En enää usko että ihmisiä voi edes miellyttää.Isälläni on intialaisia sukujuuria.Hänen ihonsa on tumma varsinkin kesällä.Äitini iho on vaalea ja perin häneltä vaalean ihotyypin.Mutta jos olisin perinyt isäni ihotyypin niin tulisivatko ihmiset sitten sanomaan minulle että olet liian tumma eli teen niin tai näin niin aina väärinpäin.
Olen äärimmäisen pettynyt ihmisten käytökseen.Näyttäkää minulle väri kartta ja kertokaa minulle että mikä on paras ihotyyppi.
Itsetuntoa minulla ei ole koska jo ala-asteella ulkonäköni haukuttiin täysin alas.Kukaan ei ota tarinoitani tosissaan sillä olenhan vain valkonaama joten ihmiset syrjivät minua aina.Tämän tarinan tarkoitus on osoittaa ihmisille että itseasiassa mikään ei riitä ihmisille joten ei kannata edes yrittää.
Valkoinen naama
5
298
Vastaukset
- Anonyymi00001
Auringonpaisteessa valkoinen saa ihosyövän ja musta ei saa pohjoisessa D vitamiinia
pystytkö käyttämään maitoa ravintona vai ripuloitko ja kuolet aliravitsemukseen ?
ominaisuudet ovat kehittyneet olosuhteiden paineesta ja se on jatkuva prosessi ja sitä kutsutaan evoluutioksi - Anonyymi00002
Optimaalinen ihonväri riippuu sijainnista.
Paljon aurinkoa = tumma
Vähän aurinkoa = vaalea
Mutta ei sillä ole oikeasti väliä, ihan hyvin pärjää minkä värisenä vaan missä vaan. Ja syrjintää on valitettavasti kaikkialla.- Anonyymi00003
on siinä se ero , että mitä vähemmän aurinkoa niin sen vähemmän enerkiaa , eli ympäristö on köyhä , ellei ihminen itse ole olosuhteita parantanut
- Anonyymi00004
Ruskea iho on luotu enemmän auringossa oleviin maihin, suojatakseen esim uv säteilyltä. Kylmän maan kalpeanaamat ei sitä tarvitse. Aivan naurettavaa tehdä ihonväristä syytä toista alistaa. Sehän on luonnon luoma tärkeä/ viisas ominaisuus. 🤷♀️
- Anonyymi00005
Me kaikki tummat ja kalpeat voitaisiin olla ystäviä keskenämme. Mikä pikkusieluisuus saa ihonväristäkin riitaa tai pelkoa lietsomaan. Eikö ole oikeesti mielekkäämpää tekemistä?🤷♀️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416