Rasismi valkonaamoja kohtaan on yleistä joissakin paikoissa Afrikassa.Albiinoita syrjitään ja jopa tapetaan.Eräässä dokumentissa kerrottiin että albiinoille piti järjestää turvallinen majapaikka missä on vartijoita suojelemassa heitä.Myös Suomessa valkonaamaisia haukutaan.Minulla on maidon värinen hyvin valkoinen iho.Jopa tuntemattomat ihmiset ovat tulleet sanomaan minulle että olet liian valkoinen.Kun tulin takaisin Intian matkalta niin vähän aikaa jotkut kehuivat ihoani nätiksi mutta rusketus lähti pois ja taas alkoi haukkuminen.En enää usko että ihmisiä voi edes miellyttää.Isälläni on intialaisia sukujuuria.Hänen ihonsa on tumma varsinkin kesällä.Äitini iho on vaalea ja perin häneltä vaalean ihotyypin.Mutta jos olisin perinyt isäni ihotyypin niin tulisivatko ihmiset sitten sanomaan minulle että olet liian tumma eli teen niin tai näin niin aina väärinpäin.
Olen äärimmäisen pettynyt ihmisten käytökseen.Näyttäkää minulle väri kartta ja kertokaa minulle että mikä on paras ihotyyppi.
Itsetuntoa minulla ei ole koska jo ala-asteella ulkonäköni haukuttiin täysin alas.Kukaan ei ota tarinoitani tosissaan sillä olenhan vain valkonaama joten ihmiset syrjivät minua aina.Tämän tarinan tarkoitus on osoittaa ihmisille että itseasiassa mikään ei riitä ihmisille joten ei kannata edes yrittää.
Valkoinen naama
5
270
Vastaukset
- Anonyymi00001
Auringonpaisteessa valkoinen saa ihosyövän ja musta ei saa pohjoisessa D vitamiinia
pystytkö käyttämään maitoa ravintona vai ripuloitko ja kuolet aliravitsemukseen ?
ominaisuudet ovat kehittyneet olosuhteiden paineesta ja se on jatkuva prosessi ja sitä kutsutaan evoluutioksi - Anonyymi00002
Optimaalinen ihonväri riippuu sijainnista.
Paljon aurinkoa = tumma
Vähän aurinkoa = vaalea
Mutta ei sillä ole oikeasti väliä, ihan hyvin pärjää minkä värisenä vaan missä vaan. Ja syrjintää on valitettavasti kaikkialla.- Anonyymi00003
on siinä se ero , että mitä vähemmän aurinkoa niin sen vähemmän enerkiaa , eli ympäristö on köyhä , ellei ihminen itse ole olosuhteita parantanut
- Anonyymi00004
Ruskea iho on luotu enemmän auringossa oleviin maihin, suojatakseen esim uv säteilyltä. Kylmän maan kalpeanaamat ei sitä tarvitse. Aivan naurettavaa tehdä ihonväristä syytä toista alistaa. Sehän on luonnon luoma tärkeä/ viisas ominaisuus. 🤷♀️
- Anonyymi00005
Me kaikki tummat ja kalpeat voitaisiin olla ystäviä keskenämme. Mikä pikkusieluisuus saa ihonväristäkin riitaa tai pelkoa lietsomaan. Eikö ole oikeesti mielekkäämpää tekemistä?🤷♀️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933504Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562478Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142384Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632244Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162128Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.771111Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671077Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261986Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142939