Tämä sana on toteutunut tälläkin palstalla.
” Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
Juud 1:17,18
Toteutunut ennustus
39
313
Vastaukset
- Anonyymi00001
Otappa nyt lääkkeesi vaan jooko!
- Anonyymi00021
Matt. 24. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: Katso, täällä on Kristus, tahi: Tuolla, niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Matt. 24. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: Katso, täällä on Kristus, tahi: Tuolla, niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: Katso, hän on erämaassa, niin älkää menkö sinne, tahi: Katso, hän on kammiossa, niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48. Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: Minun herrani viipyy,
49. ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50. niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: Katso, hän on erämaassa, niin älkää menkö sinne, tahi: Katso, hän on kammiossa, niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
50. niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."Mitään muuta ei tarvitse lukea Raamatusta.
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mitään muuta ei tarvitse lukea Raamatusta.
Hakutulos
TULEMUS:ut:x
1. Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. - Anonyymi00037
Anonyymi00022 kirjoitti:
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."Matt 25:1-13
Silloin taivasten valtakunta on verrattavissa kymmeneen morsiusneitoon, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta. Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. Viisaat sitä vastoin ottivat lamppujensa lisäksi astiat, joissa oli öljyä. Sulhasen viipyessä he kaikki tulivat unisiksi ja nukkuivat. Mutta keskellä yötä kuului huuto: ’Sulhanen saapuu! Menkää häntä vastaan!’ Silloin kaikki nuo neidot heräsivät ja panivat lamppunsa kuntoon. Tyhmät sanoivat viisaille: ’Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.’ Mutta viisaat vastasivat: ’Emme voi! Ei se riitä meille ja teille. Menkää myyjien luo ja ostakaa itsellenne.’ Mutta kun he olivat lähteneet ostamaan öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häihin, ja ovi suljettiin. Myöhemmin toisetkin neidot tulivat ja sanoivat: ’Herra, Herra, avaa meille!’ Mutta hän vastasi: ’Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.’ Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä.”
Tässä tekstijaksossa Jeesus opettaa ja kehottaa valvomiseen ja valmiina olemiseen. Jeesuksen opettaman vertauksen pohjalta voimme ymmärtää, että kun hääjuhla alkaa, myöhästyneet eivät pääse sisälle. Jokainen on kutsuttu juhliin ja juhlat alkavat määrättynä aikana. Juhlan ajankohdan tässä määrittää yksin Isä, Jumala. Kutsu hääjuhlaan tulee vertauksen opetuksen mukaan ottaa vakavasti. Neuvot hääjuhlaan valmistautumista varten on annettu riittävän ajoissa.
Oikeaan valmistautumiseen Jeesuksen vertauksessa kuului valvominen ja valmiina oleminen sekä öljyn riittävän määrän varaaminen. Jeesus haluaa vertauksellaan yksinkertaisesti sanoa sitä, että kun aika koittaa ja Hän palaa takaisin ottamaan omat luoksensa suureen hääjuhlaan, meidän tulee olla valmiina.
Jeesus hääjuhlan sulhasena ottaa seurakuntansa eli morsiamensa luokseen. Jeesus vertauksellaan opettaa myös, että Hän palaa takaisin juuri silloin kuin ihmiset vähiten odottavat Hänen takaisintuloaan. Mutta, kun ovi hääjuhlaan suljetaan, on myöhäistä. Kutsun saaneet ja sen hylänneet eivät pääse hääjuhlaan.
Viiden viisaan morsiusneidon ja viiden tyhmän morsiusneidon lukumäärä tuskin viittaa siihen, että puolet seurakunnasta jää hääjuhlan ulkopuolelle. Lukumäärällä Jeesus kuitenkin viitannee siihen, että ulkopuolelle jäävien osuus on suurempi kuin osaamme aavistaa. Tuhannen taalan kysymys on, oletko sinä valmis? Kuulutko sinä tähän valmiina olevien joukkoon? Onko sinun elämäsi kunnossa Herran Jumalan kanssa?
Olihan kaikilla morsiusneidoilla ulkopuolinen juhlavaatetus kunnossa ja kaikki olivat osaltaan valmistautuneet lamppuja myöten. Mutta kuitenkin osa jäi ulkopuolelle lopullisesta hääjuhlasta, pelastuksesta ehkä salaisen synnin, vihan tai katkeruuden vuoksi. Vertauksen opetus on vakava.
Tänäkin päivänä seurakunnan suuri kiusaus on ajan pitkittymisessä, joka valitettavan usein on näyttänyt johtavan siihen, että valvominen ja sydämen uskon vaaliminen on unohtunut. Ajan yhä pitkittyessä lopulta kaikki alkavat väsyä ja nukahtavat. Tämän vuoksi meidän on hyvä tarkistaa omaa hengellistä tilaamme ja tehdä kaikkemme, että olemme täysin valmiina kun Jeesus Kristus tulee eräänä päivänä ottamaan omat luoksensa suureen hääjuhlaan Jumalan valtakunnassa.
Kun olemme kohdanneet Jeesuksen Kristuksen, meidän ei tarvitse odotella Jumalan valtakunnan saapumista ikään kuin se tapahtuisi viikon, vuoden, kymmenen vuoden tai sadan vuoden päästä. Jeesuksen teoissa ja sanoissa Jumalan valtakunta on tullut meidän luoksemme. Me olemme jo astuneet sisälle valtakuntaan.
Meidän tehtävämme on kuitenkin edelleen valvoa omaa tilaamme, hengellistä vaellustamme, että olemme valmiina kun sulhanen saapuu ja ottaa omat luoksensa.
Näillä sanoilla haluan rohkaista niin sinua kuin meitä jokaista olemaan urhea ja rohkea Kristuksen seuraaja. ”Nostakaa päänne, sillä vapautuksenne päivä on lähellä!”
- Anonyymi00002
Viimeisillä ajoilla tarkoitettiin alkuseurakunnan luhistumista. Antikristukset saivat sen valtaansa. Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon?
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00003
Jeesuksen tarkoitus oli, että kristityksi kastetut pysyvät synagoogan yhteydessä, kuten hän itsekin oli loppuun asti.
Ei Jeesus kehottanut Juutalaisia luopumaan isiensä uskosta.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi00004
Jeesus oli tapauskovainen, paikallisen kirkon jäsen, maksoi kirkollisveroa ja kävi kerran viikossa kotikirkossaan. Ei Jeesus mikään hihhuli ollut.
Matt.17
24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
25 Hän sanoi: "Maksaa".- Anonyymi00005
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi00016
Jeesus Kristus. Herrain Herra, kuningasten Kuningas. Maailman Vapahtaja, Jumala!
Sitä Hän on!8 - Anonyymi00035
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jeesus Kristus. Herrain Herra, kuningasten Kuningas. Maailman Vapahtaja, Jumala!
Sitä Hän on!8Kyllä!
- Anonyymi00006
Jeesus antoi esimerkin.
Hänet kastettiin Jordanilla ja hän pysyi synagoogan jäsenenä.
Ei Jeesus liittynyt mihinkään lahkoon. - Anonyymi00007
Jeesus käski vainoamaan alkuseurakntaa ja jos kertoi Hänestä, piti tappaa.
Niin juutalainen oli.- Anonyymi00008
Jeesus kuoli ja nousi taivaaseen paljon ennen alkuseurakunnan perustamista.
Ei Jeesus sitä perustanut.
Pietarin uskon varaan ei mitään seurakuntia voitu perustaa.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Pietari erehtyi ekumeniaan Tarsolaisen murhamiehen kanssa ja huonostihan siinä kävi.
- Anonyymi00009
Alkuseurakunnasta tuli saatanan synagooga ja se hajosi samoihin aikoihin kuin Juutalaisten temppeli hajotettiin noin v. 70jKr.
Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. - Anonyymi00010
Joh.10:16 " On oleva yksi lauma ja yksi paimen."
Jeesus perusti vain yhden yleisen eli katolisen kirkon, mikä toteutui kun Katolinen Kirkko perusteettiin ja sitä tukemaan alkoi Ortodoksinen kirkko ja Luterilainen kirkko.
Ne ovat ainoat oikeat Kristilliset kirkot. - Anonyymi00011
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa noin 70jKr.
Esim.nuoresta Timoteuksesta tuli katolisen kirkon pappi. - Anonyymi00012
Jeesus perusti noitavainot.
Alkuseurakunta ei olisi niin hyvää juttua keksinyt. - Anonyymi00013
Aloitus oli aikaamme sopiva. Sille Amen.
Pöyristyttävää lukea siihen vastanneita kommentteja.
Totisesti, kun Jumalan Poika, Jeesus, tulee toisen kerran, löytäneekö hän uskoa maan päältä!- Anonyymi00014
Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, löytäneenkö sitä enää kun tulee takaisin.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, löytäneenkö sitä enää kun tulee takaisin.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Paavali soluttautui apostoliksi Kreikan Korinttoon, jossa jotkut miehet hyväksyivät hänet, mutta eivät naiset.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavali soluttautui apostoliksi Kreikan Korinttoon, jossa jotkut miehet hyväksyivät hänet, mutta eivät naiset.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Naisten mielipiteellä ei ollut mitään merkitystä.
1. Kor. 14:34
NAISTEN tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA
vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo - Anonyymi00024
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Jeesus palaa maan päälle ja alkaa viimeinen tuomio. Ei ketään suoraan taivaaseen temmata. Ne on lahkolaisten valheita sellaiset puheet.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
2. Kor. 5:10
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jeesus palaa maan päälle ja alkaa viimeinen tuomio. Ei ketään suoraan taivaaseen temmata. Ne on lahkolaisten valheita sellaiset puheet.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
2. Kor. 5:10
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta. Löytäneekö hän sitä enää ollenkaan kun tulee takaisin.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Juutalaisia ei pidä mennä käännyttämään mihinkään muuhun uskoon, mitä heillä jo on. - Anonyymi00039
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paavali soluttautui apostoliksi Kreikan Korinttoon, jossa jotkut miehet hyväksyivät hänet, mutta eivät naiset.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Oletko suunnitellut vielä, mihin aiot ikuisuudessa mennä?
- Anonyymi00019
Vetikö sitten ooppiumipiippua vai mitä, kun suusta tuli pelkkää järjetöntä molotusta?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00020
Teidän olisi nyt aika ottaa päivälääkkeenne.
- Anonyymi00025
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus. - Anonyymi00028
Jumalan Aabrahamille ja Moosekselle antamat lupaukset ja liitot ovat voimassa ikuisesti. Ei niitä ole kumottu ja hävitetty, kuten lahkolaiset julistaa.
Room. 11:26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Jeesus: "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut." - Anonyymi00029
Matt. 5:18
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka NOUDATTAA LAKIA ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. - Anonyymi00030
Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja varoittaa hokemasta "yksin uskosta" -mantraa.
Jaak.2:24
" Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." - Anonyymi00031
Alkukielen mukaan uskominen tarkoittaakin uskollisuutta Jumalan lakien ja käskyjen noudattamiselle. Siitä seuraa siunaus ja menestys. Ei mistään hurmoshenkisestä hillumisesta ja kaatuilusta, Toronttolaisuudesta tms. villityksestä.
- Anonyymi00032
Mitä oikea menestysteologia tarkoittaa?
5. Moos. 10:13 ja että tarkoin noudatatte hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan. Kun tämän teette, te menestytte. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Mitä oikea menestysteologia tarkoittaa?
5. Moos. 10:13 ja että tarkoin noudatatte hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan. Kun tämän teette, te menestytte.Ps. 119:4
Sinä olet antanut säädöksesi tarkoin noudatettaviksi.
Jer. 16:17
Minä näen tarkoin, miten he elävät; eivät he pysy minulta piilossa, eivätkä heidän rikoksensa jää minulta huomaamatta.
- Anonyymi00034
Menestys, pitkä ikä ja siunaukset alkaa jo kotoa.
5. Moos. 5:16
"'Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että saisit elää kauan ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. - Anonyymi00036
Ja kaikki on alkanut jostain ns. JEESUKSESTA; ihan kaikki!
- Anonyymi00038
Näin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2452313- 1201538
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis351365Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj601348- 1331309
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989